2e dorp

DeletedUser

Guest
Oooh nog iets belangrijks om te weten. Zal Relax waarschijnlijk moeten beantwoorden voor zekerheid. Maar morgen krijgen we het tweede dorp erbij. Deze krijgt ook 5 dagen beginnersbescherming, maar mensen gaan morgen hun bescherming verliezen en de grotere spelers gaan vrijwel zeker de kleinere aanvallen. Als je zelf nog bescherming hebt verlies je deze na de aanvallen. Maar verliest je tweede dorp die ook? Of verliest deze pas de bescherming als er vanuit het tweede dorp aanvallen worden gestuurd of de 5 dagen voorbij zijn?


Iets anders, 2e dorp is er al :( Daar had ik me niet op voorbereid xD Ik dacht dat deze morgen pas zou komen, dus kan wel laat wakker worden. Blijkbaar niet.
 

DeletedUser397

Guest
Valkorn;n16981 zei:
Iets anders, 2e dorp is er al :( Daar had ik me niet op voorbereid xD Ik dacht dat deze morgen pas zou komen, dus kan wel laat wakker worden. Blijkbaar niet.
Hoe? Opdracht 50 is dan geen verplichte rusttijd maar direct afwerkbaar??
 

DeletedUser6

Guest
Valkorn;n16981 zei:
Oooh nog iets belangrijks om te weten. Zal Relax waarschijnlijk moeten beantwoorden voor zekerheid. Maar morgen krijgen we het tweede dorp erbij. Deze krijgt ook 5 dagen beginnersbescherming, maar mensen gaan morgen hun bescherming verliezen en de grotere spelers gaan vrijwel zeker de kleinere aanvallen. Als je zelf nog bescherming hebt verlies je deze na de aanvallen. Maar verliest je tweede dorp die ook? Of verliest deze pas de bescherming als er vanuit het tweede dorp aanvallen worden gestuurd of de 5 dagen voorbij zijn?


Iets anders, 2e dorp is er al :( Daar had ik me niet op voorbereid xD Ik dacht dat deze morgen pas zou komen, dus kan wel laat wakker worden. Blijkbaar niet.

Dat ga ik morgen zelf maar eens testen ;) Ik kan je eerlijk zeggen dat ik het nog niet eerder geprobeerd heb. Ook voor mij is het 2e dorp nog redelijk nieuw.
 

DeletedUser602

Guest
Als ik het zo zie verliest je 2e dorp pas beginnersbescherming als deze zelf aanvalt. Er lopen ook 2 verschillende timers als je switched van dorp.
Zelfde geldt dat je je beloningen die je krijgt bij je missies kan gebruiken in je 2e dorp, door die eerst aan te klikken en dan pas je missie af te ronden.

Relax Extra grafische content had niet veel extra tijd hoeven te nemen. Kwestie van in het tekenproces op de helft gewoon stoppen met tekenen, foto maken, en weer door gaan ^^
Zal in de praktijk natuurlijk iets moeilijker zijn, maar toch xD
Mag hopen dat Inno gebruik maakt van een grafisch team en een informatica team...
 

DeletedUser6

Guest
Klopt allemaal. Aanvalsbescherming die nog loopt verdwijnt per dorp, niet per account.
 

DeletedUser397

Guest
Nog een andere bedenking rond 2e dorpen:
Gezien inactieve spelers (nog altijd!!) niet veranderen in barbaren, hoe zit dat met hun toegewezen 2e dorpje?
Want bij start hebben die net als al de rest hun 2e dorpje enkel voor zichzelf zichtbaar. Doch als ze inactief vallen voor het vrijspelen van dat 2e dorp, wat gebeurt er dan met dat dorp?

Voorbeeld:
Mijn provincie zijn we met 12 spelers (2 meer dan op eerdere werelden)
Elk zogezegd main dorp en gratis 2e dorpje = 24 spelersdorpen
Verder nog 5 barbaren (moeten dat er geen 6 zijn? Om aan 30 dorpen per provincie te komen?)
Maar, los van dat ene vermoedelijk ontbrekende barbaartje, als we nu al met 4 inactieven zitten die hun 2e dorpje nog niet hebben vrijgespeeld... Dit zal een provincie worden die duidelijk kleiner uitvalt dan bedoeld was (25 dorpen ipv 30, door 4 ontbrekende spelerdorpen en 1 ontbrekend barbaartje)

Denk dat de vraag die bij deze bedenking hoort vrij vanzelf sprekend is: Huh?!? Hoe wordt dit gecorrigeerd?
 

DeletedUser6

Guest
2e dorpen veranderen na 14 dagen automatisch in barbaren wanneer ze niet uitgebouwd zijn. (ja die wel ja)
 

DeletedUser

Guest
Relax;n17221 zei:
2e dorpen veranderen na 14 dagen automatisch in barbaren wanneer ze niet uitgebouwd zijn. (ja die wel ja)

Zijn ze dan 50 punten of het gemiddelde van de provincie?
 

DeletedUser6

Guest
Maakt dat wat uit ? Nee ik durf het je niet uit het hoofd te zeggen. Ze worden barbaar, en groeien dan op barbarentempo door. De punten variëren per dag he.
 

DeletedUser781

Guest
Zou mooi als ook de inactieve spelers onder de 2000 punten na 14 dagen verwijderd worden. Veel spelers stoppen doordat ze gecleared zijn na het aflopen v.d. beginnersbescherming, waardoor er veel nutteloze dorpen rond de 100 punten blijven staan.
 

DeletedUser

Guest
Relax;n17227 zei:
Maakt dat wat uit ? Nee ik durf het je niet uit het hoofd te zeggen. Ze worden barbaar, en groeien dan op barbarentempo door. De punten variëren per dag he.

Of een dorp 100 gs per uur produceert over 300 maakt op zich wel uit voor farmen als je veel farmt.
 

DeletedUser516

Guest
wel jammer dat je nu 13 muntjes moet hebben voor een treintje ipv de gebruikelijk 10 :( toch een vergiftiging dat 2e dorp ;) volgende wereld bouw ik die niet meer heb ik 3 munten voorsprong ;)
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat je die 3 munten wel uit dat dorp haalt hoor.. Sws doet bijna niemand direct treinen? Je hebt het momentum als je de adelshoeve snel hebt binnen een provincie. Daar moet je gebruik van maken. Als jij eerst 10 (13) munten en 4 edels bij elkaar moet farmen dan heeft je directe buur misschien zelfs al 2 dorpen gepakt.
 

DeletedUser397

Guest
Relax;n17231 zei:
Wat een goed idee! Ik zal het eens doorgeven ^^
Het sarcasme druipt er iets te dik van af ;)
Maar wel al goed dat tenminste die 2e dorpjes barbaar worden, is toch al iets
bingokiller;n17236 zei:
wel jammer dat je nu 13 muntjes moet hebben voor een treintje ipv de gebruikelijk 10 :( toch een vergiftiging dat 2e dorp ;) volgende wereld bouw ik die niet meer heb ik 3 munten voorsprong ;)
Denk dat ge fout zit met uw redenering. Ge moet het immers niet vergelijken met de oude situatie, waarbij ge idd 10 muntjes nodig hebt om met 1 dorp in bezit een vol treintje te kunnen maken (1+2+3+4=10).
Nu echter hebt ge al een 2e dorp, waardoor ge het als dusdanig moet vergelijken: dorp 1 (0 munten) + dorp 2 (1 munt) + treintje van 4 (2+3+4+5=14 munten). Doordat we ook al 2 munten hebben gekregen, met 1 dus voor dat 2e dorp, blijft de teller op 13 munten staan (=14-1) die NIEUW moeten bijgeslagen worden voor een vol treintje.
So be my guest and skip that second (free) village and 2 (free) gold coins, ik ga dan al 2 dorpen hebben, vrij gelijkaardig uitgebouwd, met dus dubbele bron van GS inkomsten en 2 legers klaar ;)
 

DeletedUser516

Guest
Furyan666;n17246 zei:
Het sarcasme druipt er iets te dik van af ;)
Maar wel al goed dat tenminste die 2e dorpjes barbaar worden, is toch al iets

Denk dat ge fout zit met uw redenering. Ge moet het immers niet vergelijken met de oude situatie, waarbij ge idd 10 muntjes nodig hebt om met 1 dorp in bezit een vol treintje te kunnen maken (1+2+3+4=10).
Nu echter hebt ge al een 2e dorp, waardoor ge het als dusdanig moet vergelijken: dorp 1 (0 munten) + dorp 2 (1 munt) + treintje van 4 (2+3+4+5=14 munten). Doordat we ook al 2 munten hebben gekregen, met 1 dus voor dat 2e dorp, blijft de teller op 13 munten staan (=14-1) die NIEUW moeten bijgeslagen worden voor een vol treintje.
So be my guest and skip that second (free) village and 2 (free) gold coins, ik ga dan al 2 dorpen hebben, vrij gelijkaardig uitgebouwd, met dus dubbele bron van GS inkomsten en 2 legers klaar ;)

nou krijg je van mij ook een gratis muntje voor je AH

[SPR]
0015.jpg
[/SPR]
 

DeletedUser792

Guest
Euhm ik heb precies iets gemist, ik heb nooit een opdracht gekregen voor een 2de dorp te krijgen of 2 gold coins... Ben ik hier zelf ergens in de fout gegaan?
 

DeletedUser397

Guest
keukenschaar;n17552 zei:
Euhm ik heb precies iets gemist, ik heb nooit een opdracht gekregen voor een 2de dorp te krijgen of 2 gold coins... Ben ik hier zelf ergens in de fout gegaan?
geen opdracht, maar zo dat minidorp waar ge kleine missie kunt uitvoeren om het als volwaardig dorp uit te kunnen bouwen (land zoeken, funderingen leggen, arbeiders aannemen, ...
is nieuwe feature die met W4 Drachenfels mee kwam, waar iedereen het dus zou moeten hebben
op oudere werelden kregen enkel nieuwe spelers die weksite
 

DeletedUser792

Guest
Achzo :) Speel w3 dus zit ook al op het foute forum ^^
Iemand in mijn provincie was deze week begonnen en kreeg zoals w4 ook een 2de dorp, ik begon mij al vragen te stellen :)
Maar dan heb ik toch niets gemis
 
Bovenaan