Bekend [TWX-15265] - Dramatische timing

DeletedUser

Guest
Op de beta die nu draait op v1.64 is er een klok met server tijd te zien in het spel... ik hoop dat dit resulteert in beter timen :rolleyes:
Zullen we over een aantal dagen weten.

Misschien interpreteer ik je reactie verkeerd, maar dit heeft niets met timen te maken. Als ik uit hetzelfde dorp handmatig 3 aanvallen stuur, dan mag ik verwachten dat degene die ik het eerste weg stuur als eerste aankomt, toch?

Zie bijgesloten.

Probeer voor de lol dit maar eens: open het aanvalscherm, selecteer 20000 bijltjes en 1 edel, en klik op aanvallen. Doe hetzelfde nogmaals maar dit keer met 325 bijltjes en 1 edel. Laat je/een vriend/vriendin er even met de stopwatch naast zitten en je dan vertellen hoeveel tijd je kwijt was. Ik kan je nu al voorspellen dat dat je niet lukt in dezelfde seconde. :)

En op het nog spannender te maken, komt de eerder verstuurde nuke niet alleen in dezelfde seconde aan, hij komt gewoon als 2e aan.

Die vertragingen bij het verzenden kan ik wel mee leven. Onhandig, en knullig dat Inno dat niet oplost, maar soit. Maar als ze volgorde nu gewoon omdraait, dan is de lol er bij mij snel af, en al helemaal als ik het in een tijd van 2, 3 weken 4 keer zie gebeuren (en we zijn niet eens in oorlog).
 

Bijlagen

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    17,1 KB · Weergaven: 6

DeletedUser444

Guest
@FalconerHG

Ik begrijp exact wat je bedoelt, ervaar hetzelfde probleem ook al veel te lang ;)
heeft er echter wel mee te maken. De servertijd is de klok die aanvallen/ondersteuningen/bouwopdrachten etc... regelt.

Die vertraging is gewoon het internet, het duurt altijd even voor je aanvalscommando de server bereikt. Mijn gok is dat aanvalscommando's (data pakketten die je verstuurd naar de server) elkaar inhalen, want data op het internet kies altijd de snelste weg en kan daarom in de foute volgorde aankomen bij de server. Maar in principe zou de volgorde/aankomstijd van de aanvallen moeten worden bijgehouden bij het versturen en dat gebeurd dus niet. Koppel die aanvallen bij het versturen aan de server tijd en dan zou het veel beter moeten gaan.
 

DeletedUser

Guest
Thor, dat is een excuus dat stamt uit de modem en ISDN tijd.

Verbindingen met een server wordt gemeten in milliseconden. Een slechte verbinding is bijvoorbeeld 200 milliseconden (0,2 seconden) maar om dat nu te halen moet de server in China of Australie staan. In Nederland zal nagenoeg iedereen die met de desktop/browser speelt verbonden zijn met snelheden van ruim onder de 50 milliseconden (ik zit rond de 20, dus 0,02 seconden). Ik kan in 0,02 seconden echt niet 2 opdrachten geven hoor...

Er zaten bij Stronghold Kingdom toentertijd iets van 60000 man op een server (en vaak veel actiever dan hier). Daar was de klok NOOIT een probleem. Er waren jongens die gewoon standaard 4 nukes binnen 2 seconden wisten te timen, soms zelfs allemaal op dezelfde seconde.

En inderdaad, het verstuurmoment gebruiken zou waarschijnlijk al iets oplossen. Dan moet er nog wel iets bedacht worden voor welke tijd dan wordt gebruikt. De tijd op de PC is niet altijd accuraat. Maar weet je, er spelen iedere dag honderden miljoenen mensen FPS en RTS games op Steam, Xbox en Playstation. Voor al die games is ook een oplossing gevonden.
 

DeletedUser444

Guest
@FalconerHG

Jep ik bedoelde ook niet dat die vertraging meerdere seconden zou zijn fzo. Bedoelde gewoon de ping die normaal gezien zoals je zegt zeer klein is. Bij TW1 kon je timen met tussen elke edel 50ms (en dit was dan zelfs een ingestelde limiet want kan sneller) dus aan het internet zou het niet mogen liggen.

Ligt vast en zeker aan de server die alle binnenkomende aanvallen niet op een juiste manier verwerkt en dus alles door elkaar gooit :mad:
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Als het nog alleen op het moment van versturen gebeurt zou ik het kunnen begrijpen, maar het komt ook voor dat de boel een bepaalde volgorde heeft en dan gedurende de rit de tijden veranderen, waardoor alsnog die ene clear die ervoor zou komen opeens achteraf binnenkomt.. :confused: Het blijft een bijzonder fenomeen :p
 

DeletedUser854

Guest
Aargh.

Dat ik rekening moet houden met het feit dat hij ongeveer 7 seconden later aan kan komen dan dat ik hem versuur (i.e. om 17.28.32 ipv 17.28.26) ok. Maar moet ik nu ook nog rekening gaan houden dat als mijn ondersteuning netjes volgens mijn schema op tijd aankomt, maar dat hij in het overzicht van mijn stamgenoot opeens 10 seconden later aankomt? Dat is echt niet te doen. Ik dacht dat het aan de app lag, maar nu heb ik het via mijn pc verstuurd en heb ik precies hetzelfde probleem.

Je gaat mij niet vertellen dat een toegevoegde serverklok dit probleem oplost..
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
??? Dus als jij inlogt op je coop dan komt het op een andere tijd / volgorde aan dan wanneer jij vanaf jouw account kijkt bedoel je? :/
 

DeletedUser854

Guest
Het was niet mijn coop, maar woon met iemand in huis die ook tw2 speelt en dus naast me zat met zijn laptop, en het lijkt wel dat mijn tijd 10 seconden achterloopt op zijn tijd.. Mijn 15.30.20 aankomsttijd is bij hem aankomsttijd 15.30.30, gewoon 10 seconden verschil. Dus om mijn os op tijd aan te laten komen, moet ik ongeveer rekening houden met 15 a 17 seconden "vertraging". Mijn laptop is niet de beste en hij is wel echt langzaam, maar wist niet dat dit effect kon hebben op tw :p

Edit: ik heb het dan over de tijden die je ziet in het infoscherm van het dorpje. Ik zie natuurlijk alleen mijn troepen, maar hij zag alle troepen, inclusief mijn os die spectaculair te laat aankwam.
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Ja, ok ik snap het. Maar dat verschil was er altijd al, ik heb op de ene laptop ook een net andere tijd dan de ander. Ik denk overigens dat dat probleem dus met de serverklok juist wel is opgelost, want dat is toch onafhankelijk van je eigen tijd?

Verder heb ik er totaal geen verstand van hoor, maar dat zou ik dus denken :p
 

DeletedUser854

Guest
Ja, ok ik snap het. Maar dat verschil was er altijd al, ik heb op de ene laptop ook een net andere tijd dan de ander. Ik denk overigens dat dat probleem dus met de serverklok juist wel is opgelost, want dat is toch onafhankelijk van je eigen tijd?

Verder heb ik er totaal geen verstand van hoor, maar dat zou ik dus denken :p
Het zou zomaar kunnen xD Maar hoe gaat die serverklok werken? Dan moet je met het sturen van troepen 2 klokken in de gaten houden?
 

DeletedUser444

Guest
Is gewoon een klok die de servertijd weergeeft, meer ook niet.
Voordien moest je de tijd in het oog houden in het attack/defense screen of bij dorpsinfo en nu zal je dus gewoon naar die klok kunnen kijken. Wel handig als je met presets werkt.

Hopelijk komt dit de timing en volgorde van bevelen ten goede :confused:
 

DeletedUser854

Guest
Is gewoon een klok die de servertijd weergeeft, meer ook niet.
Voordien moest je de tijd in het oog houden in het attack/defense screen of bij dorpsinfo en nu zal je dus gewoon naar die klok kunnen kijken. Wel handig als je met presets werkt.

Hopelijk komt dit de timing en volgorde van bevelen ten goede :confused:
Ik ben benieuwd!
 

DeletedUser1055

Guest
Hey heel leuk en aardig. ik heb ook een leuk accountje dus zoveel kan het me nog niet schelen maar deze bug begint mijn neusgaten nu wel uit te komen hoor. wanneer word hier nou eens wat aan gedaan....
had me ongeveer 20 edels en legers bespaart, dank daarvoor.
72f263f0a4e5481a82a60feb1f790081.png
 

DeletedUser

Guest
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat deze server-laggs nog steeds niet opgelost zijn.
Ik speel nu sinds eind mei en nog steeds blijven die aanvallen maar lekker 5 seconden vervroegd of verlaat toekomen.
Dat die treinen niet opgelost worden.
Verzenden verschillend van aankomst van aanvallen tot daar aan toe, je zou denken, ik time er lekker wat tussen maar zelfs daar is tw2 NIET toe in staat!

Belachelijk dat Innogames er maar niet in slaagt om dit probleem op te lossen! Als oud tw1 speler is het al frustrerend dat er niet met ms gewerkt wordt noch met een servertijd. Stel je dan eens voor hoe frustrerend het wordt als het niet meer timen is met ms maar gewoon gokken met ongeveer 5-6 seconden.

Waar zijn ze mee bezig -_- .... Noobvriendelijke tw versie maken en houden ofzo?
 

Kr33log


Community Manager
Teamleden
We weten hoe vervelend dit is en begrijpen volkomen jullie reacties.
Ik kan vertellen dat ze bij InnoGames bezig zijn met een serverklok. Deze komt normaal gezien volgende week. Met deze serverklok hopen wij dat deze problemen dan ook opgelost zijn. Indien deze dan toch nog aanwezig zijn zal ik nog eens bij InnoGames informeren hoe het komt dat deze er nog steeds inzit. Zou ik jullie heren al mogen vragen om zoveel mogelijk informatie te verzamelen om deze minder leuke problemen te ervaren? Zo kan ik dit doorgeven aan InnoGames en wie weet gaat dit indien dit niet opgelost is des te sneller opgelost worden.
 

DeletedUser1055

Guest
wat wil je weten
wat de handelingen zijn als het voorkomt?
Je valt aan op dorp B en valt aan met dorp A.
Bij verzenden uit dorp A stuur je handmatig een aanval met een x aantal troepen, Direct erna stuur je binnen de seconde met presets 3 aanvallen erachteraan. Deze komen dan vervolgens aan met de volgorde als dit...
Hier zit geen volgorde achter en is dus vervelend als je je best doet om te timen en het systeem werkt niet zoals het hoort en zoals je wilt.
Ook als je denkt een aanval te timen als edel support of ondersteuning na de laatste edel wil het regelmatig voorkomen dat door deze bugg de off te laat/ te vroeg komt net als de DEF te vroeg/ te laat aan komt.
 

DeletedUser

Guest
We weten hoe vervelend dit is en begrijpen volkomen jullie reacties.
Ik kan vertellen dat ze bij InnoGames bezig zijn met een serverklok. Deze komt normaal gezien volgende week. Met deze serverklok hopen wij dat deze problemen dan ook opgelost zijn. Indien deze dan toch nog aanwezig zijn zal ik nog eens bij InnoGames informeren hoe het komt dat deze er nog steeds inzit. Zou ik jullie heren al mogen vragen om zoveel mogelijk informatie te verzamelen om deze minder leuke problemen te ervaren? Zo kan ik dit doorgeven aan InnoGames en wie weet gaat dit indien dit niet opgelost is des te sneller opgelost worden.


Nog steeds niet opgelost ondanks de serverklok. In tegendeel!
Het heeft echt geen nut om zo een deftige aanval te proberen opzetten.

Hoe kan het dat in tw1 de aanvallen binnen de 30milliseconden voor de edels konden/ kunnen geplaatst worden en dat er hier 6 seconden verschil tussen zit? Andere Innogames ofzo die de boel gemaakt/ ondersteunt hebben in tw1?


Concreet grootste probleem:
Een aanval loopt 3:30:45:000 en op het moment van verzenden loopt die plots maar 3:30:39:000 ? En komt dus met de gewone lagg erbovenop (die ook al overdreven groot is) 4 seconden vroeger aan dan die zou moeten -_-.

Belachelijk om zo te snipen/ aanvallen.
 
Bovenaan