Top / Flop spelers

DeletedUser

Guest
C.Rusher;n16731 zei:
NL04 zal me meer tijd kosten dan NL01 hoor ;)
Op Alnwick ben ik al meer dan 3 maanden niet meer serieus aangevallen (en de inkomende aanvallen van die periode zijn op 2 handen te tellen), dus kost dat ook minimale tijd. Veel munten slaan en dan eens in de 2 weken een leuke massa doen en dan 10-20 dorpjes binnen slepen wanneer je tijd hebt. Farmen gaat toch totaal niet meer met 300 dorpen. En de meeste zijn al uitgebouwd. Zelfde voor de DEF dorpen. Ik verlies alleen troepen die ik in OS heb staan bij stamgenoten. En dat is zo herbouwd.

Dus, gigantisch veel tijd valt reuze mee hoor!

Farmen is maanden al geen optie meer omdat iedereen alle dorpen overneemt omdat de wereld nauwelijks groeit. Verder zijn bijna alle bb-dorpen al ingenomen :(
 

DeletedUser516

Guest
een lijstje tja ....

ik denk dat topspelers als Furyan666 en C.Rusher nooit mogen worden onderschat ... stammen als CK$ hebben dan wel de ervaring in samenwerking dus daar zullen de nodige goeie spelers ook tevoorschijnkomen , spelers als birdys , Jaysome , Moneyconnect zullen altijd moeilijk te bestrijden zijn , en komt er ook bij dat spelers van vorige werelden die een slechte start hadden hier wel een goeie start hebben en ook ineens goeie spelers blijken te zijn , dus ik denk dat ik mijn lijstje over een maandje goed kan neerzetten
 

DeletedUser

Guest
Waarom mag je bij CK$ trouwens geen Kronen gebruiken ? :p En als je dat wel doet, wordt je dan gekickt? Vind het maar een bizarre eis hoor!

OT: Wat ik ook al tegen een aantal sollicitanten zei, iedereen kan falen op het begin. Maakt niet uit hoe goed je het deed op een andere wereld. Dus ik wacht liever even af met oordelen over andere spelers. Over 2-3 weken zul je pas echt met enige zekerheid kunnen zeggen wie er voorlopig goed aan zal blijven.
 

DeletedUser602

Guest
Ik vind oordelen van spelers altijd een beetje matig...
...het afkraken van spelers kan vrij makkelijk, alleen wanneer is iemand echt een 'top-speler'?

Niemand hier kent mij, maar ik vind mijzelf uiteraard een top speler :rolleyes:
 

DeletedUser516

Guest
C.Rusher;n16747 zei:
Waarom mag je bij CK$ trouwens geen Kronen gebruiken ? :p En als je dat wel doet, wordt je dan gekickt? Vind het maar een bizarre eis hoor!

OT: Wat ik ook al tegen een aantal sollicitanten zei, iedereen kan falen op het begin. Maakt niet uit hoe goed je het deed op een andere wereld. Dus ik wacht liever even af met oordelen over andere spelers. Over 2-3 weken zul je pas echt met enige zekerheid kunnen zeggen wie er voorlopig goed aan zal blijven.

nee je mag wel kronen gebruiken ... volgens mij staat er op het profiel geen tot weinig ;) ... kijk taktisch kronen gebruik mag , maar je troepen kopen en zo vind ik persoonlijk gewoon wat ver gaan ... maar goed wij kunnen niemand verbieden om iets te gebruiken , dit is voor sommige een hobby , mijn hobby is ook uit eten gaan en dat kost ook geld ;) dus ja dit is ook hobby en kost dus soms ook geld ;) .... zo beter uitgelegd :D
 

DeletedUser602

Guest
Het is sowieso jammer dat er geen premium functies voor het gehele account zijn. Al helemaal jammer dat de scripts zijn weggevallen :(:(
Ik was een echte script baas xD
 

DeletedUser

Guest
sanderv11;n16796 zei:
Het is sowieso jammer dat er geen premium functies voor het gehele account zijn. Al helemaal jammer dat de scripts zijn weggevallen :(:(
Ik was een echte script baas xD

Ik ben ervan overtuigd dat spelen zonder kronen op de langere termijn ook absoluut lonend is. Kijk, je ziet spelers die nu al een onrealistisch aantal punten hebben, waarvan je dus weet dat er de nodige kronen mee gemoeid zijn qua bouwtijdversnellingen. Ze geven daarnaast geen GS uit aan troepen want die kopen ze ook met kronen, dus ze groeien onevenredig hard. Ik denk dan ook dat dit soort spelers vanzelf door de mand gaan vallen als het er echt op aankomt. We zien in het wereld Castel del Monte waar Horstje de grootverbruiker in kronen was, maar waar hij binnen no-time onttroond werd van de nummer 1 positie naar een telkens verder dalende positie. Hij had zijn punten fors omhoog gekroond, edelde ook nog eens uitsluitend BB-dorpen, maar toen het er op aan kwam viel hij keihard door de mand.

Daarom hopen wij binnen CK$ dat spelers de moed durven nemen om zonder kronen, of met zo min mogelijk kronen te spelen, en te ontdekken dat dit uiteindelijk veel leuker is, en op de langere termijn meer oplevert.

En tja, scripts, ik mis het ook flink, en vooral bij het farmen. Ik klik me nu suf.
 

DeletedUser

Guest
Moneyconnect;n16813 zei:
Ik ben ervan overtuigd dat spelen zonder kronen op de langere termijn ook absoluut lonend is. Kijk, je ziet spelers die nu al een onrealistisch aantal punten hebben, waarvan je dus weet dat er de nodige kronen mee gemoeid zijn qua bouwtijdversnellingen. Ze geven daarnaast geen GS uit aan troepen want die kopen ze ook met kronen, dus ze groeien onevenredig hard. Ik denk dan ook dat dit soort spelers vanzelf door de mand gaan vallen als het er echt op aankomt. We zien in het wereld Castel del Monte waar Horstje de grootverbruiker in kronen was, maar waar hij binnen no-time onttroond werd van de nummer 1 positie naar een telkens verder dalende positie. Hij had zijn punten fors omhoog gekroond, edelde ook nog eens uitsluitend BB-dorpen, maar toen het er op aan kwam viel hij keihard door de mand.

Dus in de top staan in de start =/= overmatig kroongebruik? Want niemand die nu op de top staat zou de skills hebben om aan de top te blijven?

Kopzere staat hier momenteel in de top 5 en is ranked 7 op Castel
Birdys staat hier 8e en draait op Castel ook in de top 20 mee.
Ikzelf sta hier 5e en sta zo'n mil voor op Alnwick op de nr 2.
En als ik langer door zou zoeken dan kom ik vast nog wel meer vergelijkbare gevallen tegen in de huidige top 20.

Ik kan je zeggen, op 300 dorpen maakt kroongebruik geen hol uit hoor. Daar groei je echt niet harder van. Ik gebruik ze daar zelf dan ook totaal niet. Ik vind het alleen jammer dat mensen altijd naar boven kijken en zeggen van, ohh omdat ik dat niet kan dan zal hij (/ zij) het ook wel op een onnatuurlijke manier gedaan hebben (kronen / bots ). Soms zitten er ook spelers in die gewoon wel bedreven zijn in het spel, en vind het gewoon jammer dat dat dan maar over een kam geschoren moet worden.
 

DeletedUser

Guest
C.Rusher;n16823 zei:
Dus in de top staan in de start =/= overmatig kroongebruik? Want niemand die nu op de top staat zou de skills hebben om aan de top te blijven?

Kopzere staat hier momenteel in de top 5 en is ranked 7 op Castel
Birdys staat hier 8e en draait op Castel ook in de top 20 mee.
Ikzelf sta hier 5e en sta zo'n mil voor op Alnwick op de nr 2.
En als ik langer door zou zoeken dan kom ik vast nog wel meer vergelijkbare gevallen tegen in de huidige top 20.

Ik kan je zeggen, op 300 dorpen maakt kroongebruik geen hol uit hoor. Daar groei je echt niet harder van. Ik gebruik ze daar zelf dan ook totaal niet. Ik vind het alleen jammer dat mensen altijd naar boven kijken en zeggen van, ohh omdat ik dat niet kan dan zal hij (/ zij) het ook wel op een onnatuurlijke manier gedaan hebben (kronen / bots ). Soms zitten er ook spelers in die gewoon wel bedreven zijn in het spel, en vind het gewoon jammer dat dat dan maar over een kam geschoren moet worden.

Dat zeg ik niet per definitie.
Er spelen absoluut ook andere factoren, zoals het geluk met farmen, genoeg farmdorpen in je buurt etc........

Maar er zijn absoluut ook spelers in de top (en dat hebben we in de vorige wereld ook mogen meemaken) die hun toppositie wel te danken hebben aan overmatig kronengebruik. En die spelers zullen zichzelf ongetwijfeld weer tegenkomen. Daarbij zeg ik niet dat de gehele top 10 of welke top dan ook onrealistisch puntenbeeld laten zien.

Kijk ik naar mezelf dan heb ik vanaf minuut 1 continue mijn gebouwenproductie laten draaien, grotendeels conform de quests. De gebouwenproductie heeft geen seconde stilgestaan. Toch zag je gedurende die eerste dag al spelers met een dubbel aantal punten (overigen niet de huidige top 10 nu we inmiddels een dag of 3 verder zijn). Die zijn geen seconde eerder dan anderen begonnen, en hun puntenverloop is toch volkomen afwijkend van welke norm dan ook. Het maakt mij niet uit dat ik niet in de top-10 sta, komt vanzelf wel een keer, of niet. Dus naar boven kijken doe ik zeker niet, en heb ik ook niet nodig. Ik draai ook lang genoeg mee om beide posities in de beginfase van een wereld te hebben meegemaakt.

Met andere woorden, diegenen die ik betitel als zijnde spelers met overmatig kronengebruik, en dus een onrealistisch puntenaantal raken volgens mij nu al uit die top weggefilterd, want ze zijn niet in staat om voldoende aandacht aan de game te geven, waardoor ze alleen uitblinken op het moment dat ze even online zijn, hun gebouwenproductie met kronen opwaarderen, en na een paar dagen al snel door de mand vallen. Tel maar uit je winst, de eerste paar uren al je GS-levels even flink omhoog kronen zodat je binnen no-time al een hoge GS-productie hebt is daarvoor al voldoende, en die spelers blijf je houden.

Misschien nu een aantal dubbele statements gemaakt, maar wel met het doel duidelijk te maken dat de soep niet zo heet gegeten wordt als deze in het antwoord van C.Rusher naar voren komt.
 

DeletedUser

Guest
Dit is zo vroeg lastig te zeggen, maar ik verwacht toch al snel dat de spelers die hoog staan in andere werelden. Langzaam maar zeker richting de top zullen gaan, en zullen blijven. Maar je hoeft geen top notering te hebben in de ranking, om een top speler te zijn. Ik zie vaak dat spelers de stempel top krijgen wanneer ze al een periode in de top 5-10 van een wereld staan. Maar als je dan naar hun OD kijkt in verhouding met de punten. Moet je toch vaak concluderen dat dit 'Top' wat overrated is.
 

DeletedUser516

Guest
nobluf;n16896 zei:
Dit is zo vroeg lastig te zeggen, maar ik verwacht toch al snel dat de spelers die hoog staan in andere werelden. Langzaam maar zeker richting de top zullen gaan, en zullen blijven. Maar je hoeft geen top notering te hebben in de ranking, om een top speler te zijn. Ik zie vaak dat spelers de stempel top krijgen wanneer ze al een periode in de top 5-10 van een wereld staan. Maar als je dan naar hun OD kijkt in verhouding met de punten. Moet je toch vaak concluderen dat dit 'Top' wat overrated is.

idd en wat betekent iemand voor een stam ... je kan ook topspeler zijn als je niet bang bent dat een stamgenoot meer punten heeft of juist beter gaat spelen door iemand die wat over heeft voor zijn stamgenoten , je hoeft voor mij geen top 10 te zijn , maar een topspeler op alle fronten in een team lijkt me fijner om mee te spelen dan met een egoist die alles internt en alleen voorzichzelf speelt
 

DeletedUser

Guest
bingokiller;n16897 zei:
idd en wat betekent iemand voor een stam ... je kan ook topspeler zijn als je niet bang bent dat een stamgenoot meer punten heeft of juist beter gaat spelen door iemand die wat over heeft voor zijn stamgenoten , je hoeft voor mij geen top 10 te zijn , maar een topspeler op alle fronten in een team lijkt me fijner om mee te spelen dan met een egoist die alles internt en alleen voorzichzelf speelt


Dat is 100% waar. Een combinatie van al die factoren maakt een speler tot wat die is. Vandaar dat het nogal vroeg is om een uitspraak te doen over top en flop spelers. Als heeft kennis van nadere werelden ook wel enige invloed.
 

DeletedUser

Guest
bingokiller;n16897 zei:
idd en wat betekent iemand voor een stam ... je kan ook topspeler zijn als je niet bang bent dat een stamgenoot meer punten heeft of juist beter gaat spelen door iemand die wat over heeft voor zijn stamgenoten , je hoeft voor mij geen top 10 te zijn , maar een topspeler op alle fronten in een team lijkt me fijner om mee te spelen dan met een egoist die alles internt en alleen voorzichzelf speelt

Met andere woorden, teamwork en communicatie zijn belangrijke sleutels voor een "top-positie", al dan niet op de ranglijst. Punten zeggen inderdaad niet alles. Ik wordt er blij van dat ik met topspelers als bingokiller (wel in de top 10 van de wereld op dit moment) kan samenspelen, maar ook met topspelers als @koekeloekoe (nog niet gezien op het AF), die niet in de top 10 van de wereld staat, maar die voor mij net zo'n topspeler is als een top-10 speler die teamspirit en communicatie voorop stelt.
 

DeletedUser602

Guest
Het echte teamwork gaat pas komen wanneer de eerste georganiseerde aanvallen gaan komen :D
 

DeletedUser619

Guest
Moneyconnect;n16729 zei:
Ik wil in deze dan zoals gezegd toch ook twee hele andere namen noemen. Namen die ik in nog geen enkel AF heb horen vallen, maar wel namen van spelers die van grote waarde zijn. Heel specifiek noem ik Lilyan en Mister.Latino. Waarom? Omdat dit spelers zijn die vanaf dag 1 dat ik met ze samenspeel (en dat is al vanaf Bastille) die altijd dienstbaar zijn aan de stam. Zich dienstbaar opstellen, zich echt willen inzetten voor de stam, en daarmee zichzelf soms ook wegcijferen. En dat mag ook wel eens genoemd worden.
Thx Money ;)
 

DeletedUser714

Guest
Naar aanleiding van het fantastische rondgestuurde bericht omtrent dit AF, zal ik wanneer ik me geroepen voel me zo nu en dan eens mengen in de discussies in plaats van slechts alles lezen.
Daar waar de wat minder bekende mensen niet zo gauw genoemd worden hier, wil ik graag xtrm eruit lichten. Erg waardevolle speler, maakt goede keuzes, zeer behulpzaam en bovendien een lachen gast. Actief, maar overdrijft het niet, zou anders wel een stapje hoger staan in de ranglijsten.
 

DeletedUser397

Guest
xtrm heb ik als naam nog al ergens weten passeren (in de goede zin), dus idd ook eens een tijdje in het oog gaan houden :p
 
Bovenaan