Discussie Recruit to Win (R2W)

Kr33log


Community Manager
Teamleden
Ik heb vorige week gesprekken gehad met InnoGames, en ik wil geen loze beloftes maken zoals er vroeger wel gedaan werd (kijkt naar de forten :oops::() Vandaar dat ik dus GEEN beloftes ga maken.

Ik kan je vertellen dat ik de R2W naar voren heb geschoven, en een duidelijk standpunt gemaakt hebt, van het feit dat dit op kleinere markets echt wel een probleem is. Zij konden mij vertellen dat hier naar gekeken gaat worden. Echter weet ik niet wanneer en hierdoor wil ik dus geen beloftes maken. Momenteel is er een roadmap gemaakt voor dit jaar, waar ze volop aan het werken zijn. (ook al lijkt dat van niet)

Het is zo dat er op de achtergrond gewerkt is aan het herwerken van de notificaties voor android. Dit doordat android met een ander systeem ging werken, en als wij(InnoGames) het niet zouden aanpassen, het niet meer mogelijk was om notificaties te versturen. Jammer genoeg zijn dit onvoorziene zaken, die voorrang krkijgen op andere zaken van het spel. (bv nieuwe ontwikkelingen of functies binnen TW2)

Ik kan je vertellen dat wij(InnoGames) nog steeds een team heeft dat werkt aan het spel. Kijk maar bv naar de app van TW2. Deze is dit jaar al een aantal keer geupdated naar een nieuwe versie, ook hier is (voor sommige jammer genoeg) Gwendoline beschikbaar geworden. Vele zullen zeggen, ja dit is omdat ze er geld mee kunnen verdienen, en dat klopt enerzijds. Maar ook is het nu eerlijker voor de app spelers.

Nogmaals ik wil geen beloftes maken, en daardoor kan en mag ik nog niet communiceren wat er op de roadmap staat. Maar als we de roadmap afwerken, kan ik je vertellen dat er toch nog een aantal leuke zaken staan aan te komen. (Nogmaals geen beloftes :D)

Wij, het team, staan dagelijks open voor jullie feedback en horen graag jullie ideeen over hoe we het spel voor iedereen aangenamer kunnen maken. Dit kan al zijn zoals bijvoorbeeld nieuwe wedstrijden langs onze kant te doen (zoals hierboven voorgesteld), maar ook door elke keer jullie feedback te geven (wat jullie massaal doen en waar wij jullie dankbaar voor zijn)

Wij bundelen altijd al deze feedback en ik koppel deze dan door naar InnoGames.

Wij vinden het zelf ook jammer van de TW2 tools, we vonden het ook jammer om te zien dat deze ofline ging. Maar je mag er zeker van zijn dat er vanuit onze kant (tw2 NL, maar ook andere markets) de nodige gesprekken voor gevoerd zijn. Jammer genoeg was het niet zo gemakkelijk wegens legal reasons om deze tools online te houden, en jammer genoeg zie ik InnoGames niet meteen tijd investeren in een externe tool.

Wat wel kan is dat ze bepaalde tools van de TW2tools in game kunnen maken. Vandaar een warme oproep om duidelijk aan te geven welke jullie graag zien. Deze kunnen wij dan bundelen en doorgeven aan InnoGames.

Ik hoop je hiermee een antwoord te hebben gegeven dat je toch enerzijds gerust stelt, dat er wel degelijk naar jullie feedback door ons (het team) geluisterd wordt. Alsook dat al jullie feedback door gaat naar InnoGammes. Ook hoop ik je hiermee toch een zekerheid te hebben gegeven dat er nog steeds aan het spel gewerkt wordt en dat ik je vraag en bedenkingen heb beantwoord.

Indien dit niet het geval is, mag je ons dit laten weten en dan zullen wij proberen ook op die vragen te antwoorden.
 

DeletedUser2095

Guest
ik denk ook dat die duivelse stamskills , die het trouwens hard verpesten voor een hoop spelers , een hoop opleveren voor inno, dus je weet dat ze die niet zomaar gaan wegdoen of er een boel aan gaan veranderen !
en verder denk ik dat het spel nog veel oplevert, aangezien ik bijna op elke wereld zware kroners zie
 

DeletedUser2095

Guest
en als ik dan toch een tool mag voorstellen, zou ik een functie maken als je op een speler of stam klikt, welke dorpen ze edelen en van wie, zo kan je terug volgen wie met wie oorlog heeft .
en eventueel ook de geschiedenis van een speler, dan kan je zien of een speler al veel gewonnen heeft of niets
 

DeletedUser2100

Guest
Ik ben voornamelijk van een post-tw2tools generatie. Maar ben eigenlijk wel benieuwd welke functies nu het meest gemist worden door spelers die dit nog wel meegemaakt hebben.
 

DeletedUser280

Guest
Ik ben voornamelijk van een post-tw2tools generatie. Maar ben eigenlijk wel benieuwd welke functies nu het meest gemist worden door spelers die dit nog wel meegemaakt hebben.
- Snel inactieven opzoeken (per dag werden er een + aantal punten per speler/dorp of een - aantal punten per speler/dorp)
- Goed je vijanden in een range van paar provincies in de gaten houden door snel te kunnen kijken naar groei, oda , odd
- Wanneer je wist dat iemand onder vuur lag middels de - punten op stats site, je zelf ook actie kon ondernemen om dorpen mee te pikken.

Paar kleine voorbeelden van wat ik me herinner :D
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
- Snel inactieven opzoeken (per dag werden er een + aantal punten per speler/dorp of een - aantal punten per speler/dorp)
- Goed je vijanden in een range van paar provincies in de gaten houden door snel te kunnen kijken naar groei, oda , odd
- Wanneer je wist dat iemand onder vuur lag middels de - punten op stats site, je zelf ook actie kon ondernemen om dorpen mee te pikken.

Paar kleine voorbeelden van wat ik me herinner :D

Vergeet je niet het aller belangrijkste? KAARTJES!!!! Mooie stamclusters bekijken en wereldprogressie.

of zoals south park zou zeggen: they took @h3Rvvin 's job!!!!!
 

Uhtred

Tribal Triva Master 2018 & 2019
Om de discussies weer leven in te blazen (en weer weg van tools, want daar ging de discussie niet over;)) want ik vind toch echt dat er doorgepakt moet worden want het spel wordt met de wereld saaier. De eerste weken van een wereld zijn nog wel oke. Maar daarna is er meestal een grote stam gevormd en dan is de fun uit de wereld.

- VP punten zorgen ervoor dat je een massastam moet maken.
- Massastammen maken een wereld saai.
- Saaie werelden zorgen ervoor dat steeds meer spelers stoppen.
- Als meer mensen stoppen dan lijken de massastammen nog groter in vergelijking met de kleiner wordende wereld.

Dit betekend dus dat we in een neergaande spiraal zitten. En het wordt dus steeds erger.

Statement: VP maakt werelden dus sowieso dood!

Is een domination wereld dan beter?

Nee!

Ook hier worden massastammen gemaakt. Niet omdat het moet maar omdat het kan. Hier gebeurt hetzelfde als bij VP werelden. Jammer want wat zijn die werelden na een paar weken saai.

Dus pls @Kr33log kun je pushen bij Inno dat er een keer een optie komt dat er alleen kleine stammen kunnen? Net zoals we een al een keer een wereld zonder herplaatsen hebben gehad. Als ze niet weten hoe dat moet kunnen ze misschien een kijkje nemen bij het team van tw1. Beetje uitwisselen van ervaring lijkt me geen slecht idee.

Mvg
Uhtred
Een bezorgde tw2 speler
 

Jordi379

Actief Lid
Indd,al zou het maar een paar werelden zijn waar de max van een stam bijvoorbeeld eindigt bij 10.
Spelers aantallen per wereld zijn helaas flink terug gelopen sinds het begin.
VP wereld of stam domination werelden hebben beide geen massa stammen nodig. echter zien we al sinds begin werelden dat er wel vol op gebruikt van word gemaakt zeker door spelers die niet volledig vertrouwen op eigen kunnen. wat begrijpelijk is en helpt ook zeker om wat meer stamgenoten te hebben als je tegen sterke tegenstander vecht. snap ik volledig maar sinds het begin zijn er indd al meerdere keren oproepen gedaan voor een wereld met lagere cap op aantal stamleden. werelden werden kleiner gezien spelers aantallen waardoor het limiet eigenlijk meer en meer de wereld uit balans maakt. hoop nog steeds dat Inno hier wat aan doet al is het maar een wereld met lager limiet eens in de zoveel tijd.
Anders ben ik bang dat we al snel op het punt zullen zijn nieuwe wereld 1 stam max leden cap iedereen reward en door naar de volgende.
En dat is iets waar we toch al aardig dicht op zitten.
 

DeletedUser1004

Guest
Ook ik ga hier mijn mening over geven.
Ik ben er bij ongeveer sinds het begin van TW2 en vond dit zo een leuk spel dat ik bijna continu online wilde zijn om te groeien, in contact te zijn met mensen, vechten voor je plek, etc, etc. Toen was het top om deel te zijn van een enorme wereld van spelers die dezelfde idealen en doelen hadden als ieder ander. Mijn eerste lekker draaiende wereld was wereld 3: Castel Del Monte. Ben een keer volledig geedeld en ben toen opnieuw begonnen helemaal aan de andere kant van de wereld en heb daar een lekkere game kunnen draaien.

Als je dit gaat vergelijken met de werelden van nu is dit 180 graden gedraaid. Werelden zijn super klein waardoor, zoals eerder vermeld, het snel saai wordt. Dit was een aantal jaar geleden ook de reden dat ik gestopt ben met het spelen van dit ooit zo leuke spel! Ben inmiddels sinds een week ongeveer weer begonnen omdat ik toch ergens weer wat motivatie gevonden heb om dit spel te spelen.

Om mijn verhaal af te sluiten hoop ik dat er een twist aan het spel wordt gegeven waardoor dit spel voor mij, en heel veel andere met mij, weer een uitdaging gaat worden waardoor het plezier vanzelfsprekend ook terug keert!

Grtzz
Koekoek/Wekkertje:D:D
 

DeletedUser1892

Guest
Ik kan je vertellen dat ik de R2W naar voren heb geschoven, en een duidelijk standpunt gemaakt hebt, van het feit dat dit op kleinere markets echt wel een probleem is. Zij konden mij vertellen dat hier naar gekeken gaat worden. Echter weet ik niet wanneer en hierdoor wil ik dus geen beloftes maken. Momenteel is er een roadmap gemaakt voor dit jaar, waar ze volop aan het werken zijn. (ook al lijkt dat van niet)

Nogmaals ik wil geen beloftes maken, en daardoor kan en mag ik nog niet communiceren wat er op de roadmap staat. Maar als we de roadmap afwerken, kan ik je vertellen dat er toch nog een aantal leuke zaken staan aan te komen. (Nogmaals geen beloftes :D)

Dit is al erg lang een probleem. Toen ik anderhalf jaar geleden "stopte" was dit ook al een probleem en werd hier ook al naar "gekeken". Dus neem mij niet kwalijk als ik niet onder de indruk ben van het feit dat het TW2 Team ernaar "gaat kijken". Wel volwassen van je dat je verantwoordelijkheid neemt voor misstappen, ook al ben jij niet de directe oorzaak daarvan.

Ik zou graag willen ingaan op de roadmap. Allereerst vraag ik mij af waarom deze roadmap niet openbaar is? Ik neem aan dat op deze roadmap de implementatie van bepaalde functies staat (met de data)? Zou het niet een boost geven aan de community om dit openbaar te maken, zodat de spelers zich erop kunnen verheugen? Of wil Innnogames niet dezelfde fout maken als met de forten door er een datum aan ter koppelen en dit vervolgens te verwaarlozen?

Wat ik probeer te zeggen: het hebben van een roadmap geeft niets aan. Toevallig zit ik een paar jaartjes in crypto en daar staan roadmaps, whitepapers, yellowpapers centraal. Het beschrijft de targets, vooruitgang, potentie en toekomstige evenementen van zo'n munt. Als investeerder/geïnteresseerde is een roadmap dus best belangrijk. Maar in crypto heb je veel scams. Mensen die een nepcoin maken en geld ervoor inzamelen door middel van valse gegevens op o.a. de roadmap en whitepaper.

Een roadmap is dus mooi, maar gaat alleen van kracht als je die doelen centraal hebt staan. En daar wordt de plank misgeslagen.

Het is zo dat er op de achtergrond gewerkt is aan het herwerken van de notificaties voor android. Dit doordat android met een ander systeem ging werken, en als wij(InnoGames) het niet zouden aanpassen, het niet meer mogelijk was om notificaties te versturen. Jammer genoeg zijn dit onvoorziene zaken, die voorrang krkijgen op andere zaken van het spel. (bv nieuwe ontwikkelingen of functies binnen TW2)

Ik heb deze update even opgezocht en de laatste keer dat het notificatiesysteem van android is bijgewerkt, was in augustus 2017 (Oreo, Android 8.0). Dus jij gaat mij vertellen dat Innogames de afgelopen 2 jaar op de achtergrond heeft gewerkt aan het herwerken van de notificaties voor android???

Kom op man, je weet zelf toch ook wel dat is pure onzin is. Andere applicatieontwikkelaars hadden hier geen moeite mee of hebben deze bug binnen een maand verholpen met een nieuwe update. En voor Innogames nam dit keiharde "op de achtergrond werken" zó veel tijd in beslag dat de geplande updates vertraagd of zelfs gecanceld zijn? Is dit oprecht wat je aan je Community vertelt? Geloof je dit zelf überhaupt wel?

Ik kan je vertellen dat wij(InnoGames) nog steeds een team heeft dat werkt aan het spel. Kijk maar bv naar de app van TW2. Deze is dit jaar al een aantal keer geupdated naar een nieuwe versie, ook hier is (voor sommige jammer genoeg) Gwendoline beschikbaar geworden. Vele zullen zeggen, ja dit is omdat ze er geld mee kunnen verdienen, en dat klopt enerzijds. Maar ook is het nu eerlijker voor de app spelers.

Ik vraag of er bewijs is van een actief werkend TW2 Team. Jouw reactie hierop voegt geen nieuwe info toe. We kunnen allemaal de "updates" zien..
Ik vroeg het juist aan jou, omdat jij het dichtst bij het TW2 Team staat hier (dat zal nog steeds niet erg dicht bij zijn). Als dat niet zo is, kan je dat gewoon eerlijk zeggen in plaats van een beschrijving geven over een update van de app die wij zelf ook hadden kunnen zoeken.

Daarnaast, wordt de late toevoeging van Gwendoline als een prestatie beschouwd? Je zou denken dat je overal tegelijkertijd een update doet (browser en app), zodat het spel even eerlijk is voor iedereen, maar mensen die op de app spelen hebben gewoon een ander spel voor zich?

Allereerst kan je nog steeds niet een eigen spelersnaam kiezen als je op de app start. Daarnaast laat je gewoon functies weg in de app die andere spelers wél hebben. Waarom geef je mensen dan überhaupt de mogelijkheid om te starten op de app als ze het volledige spel niet kunnen spelen? Als hulp app zou ik het nog wel begrijpen, maar om zoiets schandaligs tov onwetende, nieuwe spelers te doen vind ik wel erg triest.

Wij vinden het zelf ook jammer van de TW2 tools, we vonden het ook jammer om te zien dat deze ofline ging. Maar je mag er zeker van zijn dat er vanuit onze kant (tw2 NL, maar ook andere markets) de nodige gesprekken voor gevoerd zijn. Jammer genoeg was het niet zo gemakkelijk wegens legal reasons om deze tools online te houden, en jammer genoeg zie ik InnoGames niet meteen tijd investeren in een externe tool.

Wegens legal reasons niet mogelijk om het online te houden? Innogames bezit letterlijk alle rechten om veranderingen te brengen aan het spel. Eventueel kunnen ze overgaan tot het overkopen van rechten van de TW2 Stats eigenaar . Wat dachten ze van het in dienst nemen van die vent of het huren/gebruikmaken van zijn service. Of hé, misschien wel volledig out of the box, maar wat nou als ze de tool in het spel implementeerden? :eek:

Het blijft ook moeilijk.

Het doet me geen plezier om zulke berichten naar jou te schrijven @Kr33log, maar als ik om de waarheid vraag, bedoel ik niet het slappe gelul over het herwerken van de notificaties op android. Als jij de waarheid niet hebt, dan kan je dat ook aangeven. Het is geen schande voor een CM om niet te weten uit wie het team bestaat of wat ze precies doen. Dat is namelijk niet jouw taak. Maar elke keer als ik bullshit lees, dan zal ik dat ook meteen laten weten.

Mvg
D
 

DeletedUser1388

Guest
Ik sluit mij hier volledig bij aan. Laat Inno maar eens een statement geven ipv steeds de loopjongen (niet lelijk bedoelt) om de paar maanden een loos bericht te laten doen.
 

Uhtred

Tribal Triva Master 2018 & 2019
Ik heb gelezen dat ze op de internationale wereld een nieuwe tactiek hebben gevonden. Daar is een race ontstaan tussen de nummer 1 en 2 stam om als eerste genoeg bbs te edelen. Dus geen gevecht meer tussen die stammen, nee gewoon dom bbs edelen. Toont toch wel aan welke kant dit spel steeds meer op gaat. Of gewoon iedereen in je stam laten en je naar een win recruiten of gewoon bbs edelen dat zijn de strategiën voor tw2 geworden.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2107

Guest
Dit is al erg lang een probleem. Toen ik anderhalf jaar geleden "stopte" was dit ook al een probleem en werd hier ook al naar "gekeken". Dus neem mij niet kwalijk als ik niet onder de indruk ben van het feit dat het TW2 Team ernaar "gaat kijken". Wel volwassen van je dat je verantwoordelijkheid neemt voor misstappen, ook al ben jij niet de directe oorzaak daarvan.

Ik zou graag willen ingaan op de roadmap. Allereerst vraag ik mij af waarom deze roadmap niet openbaar is? Ik neem aan dat op deze roadmap de implementatie van bepaalde functies staat (met de data)? Zou het niet een boost geven aan de community om dit openbaar te maken, zodat de spelers zich erop kunnen verheugen? Of wil Innnogames niet dezelfde fout maken als met de forten door er een datum aan ter koppelen en dit vervolgens te verwaarlozen?

Wat ik probeer te zeggen: het hebben van een roadmap geeft niets aan. Toevallig zit ik een paar jaartjes in crypto en daar staan roadmaps, whitepapers, yellowpapers centraal. Het beschrijft de targets, vooruitgang, potentie en toekomstige evenementen van zo'n munt. Als investeerder/geïnteresseerde is een roadmap dus best belangrijk. Maar in crypto heb je veel scams. Mensen die een nepcoin maken en geld ervoor inzamelen door middel van valse gegevens op o.a. de roadmap en whitepaper.

Een roadmap is dus mooi, maar gaat alleen van kracht als je die doelen centraal hebt staan. En daar wordt de plank misgeslagen.



Ik heb deze update even opgezocht en de laatste keer dat het notificatiesysteem van android is bijgewerkt, was in augustus 2017 (Oreo, Android 8.0). Dus jij gaat mij vertellen dat Innogames de afgelopen 2 jaar op de achtergrond heeft gewerkt aan het herwerken van de notificaties voor android???

Kom op man, je weet zelf toch ook wel dat is pure onzin is. Andere applicatieontwikkelaars hadden hier geen moeite mee of hebben deze bug binnen een maand verholpen met een nieuwe update. En voor Innogames nam dit keiharde "op de achtergrond werken" zó veel tijd in beslag dat de geplande updates vertraagd of zelfs gecanceld zijn? Is dit oprecht wat je aan je Community vertelt? Geloof je dit zelf überhaupt wel?



Ik vraag of er bewijs is van een actief werkend TW2 Team. Jouw reactie hierop voegt geen nieuwe info toe. We kunnen allemaal de "updates" zien..
Ik vroeg het juist aan jou, omdat jij het dichtst bij het TW2 Team staat hier (dat zal nog steeds niet erg dicht bij zijn). Als dat niet zo is, kan je dat gewoon eerlijk zeggen in plaats van een beschrijving geven over een update van de app die wij zelf ook hadden kunnen zoeken.

Daarnaast, wordt de late toevoeging van Gwendoline als een prestatie beschouwd? Je zou denken dat je overal tegelijkertijd een update doet (browser en app), zodat het spel even eerlijk is voor iedereen, maar mensen die op de app spelen hebben gewoon een ander spel voor zich?

Allereerst kan je nog steeds niet een eigen spelersnaam kiezen als je op de app start. Daarnaast laat je gewoon functies weg in de app die andere spelers wél hebben. Waarom geef je mensen dan überhaupt de mogelijkheid om te starten op de app als ze het volledige spel niet kunnen spelen? Als hulp app zou ik het nog wel begrijpen, maar om zoiets schandaligs tov onwetende, nieuwe spelers te doen vind ik wel erg triest.



Wegens legal reasons niet mogelijk om het online te houden? Innogames bezit letterlijk alle rechten om veranderingen te brengen aan het spel. Eventueel kunnen ze overgaan tot het overkopen van rechten van de TW2 Stats eigenaar . Wat dachten ze van het in dienst nemen van die vent of het huren/gebruikmaken van zijn service. Of hé, misschien wel volledig out of the box, maar wat nou als ze de tool in het spel implementeerden? :eek:

Het blijft ook moeilijk.

Het doet me geen plezier om zulke berichten naar jou te schrijven @Kr33log, maar als ik om de waarheid vraag, bedoel ik niet het slappe gelul over het herwerken van de notificaties op android. Als jij de waarheid niet hebt, dan kan je dat ook aangeven. Het is geen schande voor een CM om niet te weten uit wie het team bestaat of wat ze precies doen. Dat is namelijk niet jouw taak. Maar elke keer als ik bullshit lees, dan zal ik dat ook meteen laten weten.

Mvg
D

Hoewel ik je frustraties deel ga ik hier voor de verandering Inno verdedigen.
Wat betreft de app is het zo dat je er misschien niet zoveel van merkt maar het onderhouden van een app / programmeren is bijzonder veel werk. Iedere update van de store / van het spel zelf kan voor nieuwe buggs leiden die vaak bij het fixen weer tot nieuwe buggs leiden. Dit kan voor een kleinere studio (zoals inno) een fulltime job voor meerdere mensen zijn soms, zeker aangezien ze op meerdere mobiele platforms zitten.

Daarnaast het financiële aspect. Ja ook wij brengen geld in het laatje maar zijn als NL/BE community slechts een kleine speler internationaal gezien. Problemen oplossen die bij grotere community's ontstaan zal ALTIJD voorrang hebben. Daarnaast spreken ze ook geen NL. Onze problemen komen dus alleen maar aan bod wanneer deze gemeld worden door Kreelog, daartegenover de Duitse server waarvan de developers prob ook zelf wel eens gebruik van maken & de taal spreken zal eerder hun aandacht vinden / krijgen (niet vervelend bedoeld richting MODs hier). Daarnaast ben je ook gek als je je niet focust op onderdelen die geld opleveren, het blijft immers wel gewoon een bedrijf dat winst wil maken (al mogen ze Gwendo wel terug hun gat in stoppen).

Wat betreft de legal reasons, hoe vervelend het ook voor ons mag zijn, snap ik ook die move van ze. Overkopen van tools was mogelijk geweest, maar is minder makkelijk dan je denkt (je zult ze moeten kopen, het moet betaalbaar zijn. Stel dat er in de build van de tools licenties van andere mensen zitten heb je er nog niks aan, indien dit het geval sws al was en ze zouden niks doen met de site zouden ze ook in de problemen kunnen komen).

Wat betreft de roadmap ben ik ook wel benieuwd wat er in staat. Echter het risico voor hun in het delen zit hem in valse hoop creëren bij je playerbase waardoor er nog meer gezeik ontstaat. Niet alle doelen op een roadmap zullen (op tijd) worden gehaald. Gebeurt dit niet heb je spelers die uit frustratie daarvan stoppen terwijl het niet zo is dat bij het wel delen van de roadmap (en behalen van doelen) dat daardoor nieuwe spelers binnenkomen (risico is het dus niet waard).

Begrijp me niet verkeerd, inno is alles behalve heilig. Ik probeer gewoon aan te geven dat de situatie minder zwart-wit is dan dat mensen denken. Wij kijken natuurlijk vanuit een andere kant naar het probleem als hun. Inno zou er goed aan doen om wat meer openheid in de stand van zaken te geven (maak patch notes ofzo en geef aan waar je mee bezig bent / was). Ook zou het fijn zijn als er in het team geinvesteerd word (uitbreiden) als er structureel doelen niet gehaald worden (op tijd). Nu heb ik natuurlijk geen inzicht in hun financiën maar het lijkt mij dat het niet winstgevend is als je playerbase achteruit loopt omdat je te langzaam bent (u gotta spend money, to make money).

Al met al blijf ik dus bij het standpunt dat als we snel verandering willen zien wat betreft dit probleem (en eventuele andere problemen waar wij invloed op hebben) dat we als community toch op zijn minst een fatsoenlijke poging moeten doen om het zelf op te lossen (wanneer een nieuwe wereld aangekondigd word teams verdelen op Discord / Forum, afspraken maken etc). We kunnen wel negatief gaan lopen doen maar met een fatsoenlijke planning heb ik er best vertrouwen in dat we nog eens een leuke wereld kunnen maken!

*sidenote: @Demolition Team die opmerking wat betreft Gaillard snijdt geen hout in mijn ogen. Ik ben geen onderdeel van de kern die samenklontert. Het was immers pas mijn 2e TW2 wereld ooit & kende nog helemaal niemand. Naar mijn mening is dat juist een wereld waar veel nieuwe spelers een kans is geboden het spel te leren al geef ik toe dat ook die wereld redelijk snel over was.
 

DeletedUser1541

Guest
Om toch even wat te zeggen wat wel gedaan is: Kleuren kunnen toevoegen aan stammen en spelers.
Vrij simpel maar toch heel nuttig, grepolis had het al heel lang maar ben blij dat tw2 het ook heeft.
Is niet veel, maar toch iets :)

Edit 1
ook denk ik persoonlijk dat ze de CM veel meer vrijheid moeten geven, zoals het kunnen beslissen van wanneer een wereld opent (bijvoorbeeld elk kwartaal of half jaar ) en wat voor wereld het is met alle settings. Zo kan de community via de CM veel meer input hebben van wat de playerbase wilt. Like als de Cm mag beslissen dat de volgende wereld een dominaties is met nachtbonus van 15:00 tot 23:00 om zo maar iets vreemds te noemen.

Edit 2
Wat nou als we community members laten developen???
Die hebben volgens mij meer "tijd" dan de gemiddelde tw2 dev :p

Edit 3
Kon in iedergeval geen extra applications vinden voor TW2, wel voor elvenar tho
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1935

Guest
HG heeft elke wereld 40-50 leden en bakken er niks van , just saying ;)
In de meeste werelden word er pas endgame gemerged omdat
1500 VP is teveel zelfs 1 VP is te veel , fuck VP werelden
80% is ook gewoon te veel het duurt veel te lang met een paar man , ivm moraal

Nu er is een heel simpele oplossing.
Als je moraal weg haalt , is een gigantisch deel van het probleem al opgelost ;)
En voor mij geen probleem als er stamlimieten gezet worden

Ben vrij zeker dat This Is Sparta! onder mijn leiding NOG altijd met de top meedraait ;)
op W27 W31 W34 werelden die ik gespeeld heb als leider van een stam , werden voornamelijk leden aangenomen aan het EINDE van de wereld om de 80% binnen te halen , omdat het anders gewoon te lang duurt ivm moraal en het spel zo enorm saai word.

Want op W35 heeft AoS graag kritiek op Sparta
Maar ga eens kijken op W26 met hoeveel leden ze daar eindigden ?

Swat zoals ik al zei , de format van het spel is gewoon verkeerd , en moraal vertraagt vaak het halen van de 80% enorm
Ow en btw jammer dat TW-tools niet bestaat
anders kon je zien dat ik op W26 als solo-stam 2de ben geworden
Helemaal alleen in een stam

Overleven op TW is niet zo moeilijk , zeker niet als de grote spelers op een wereld slecht moraal hebben op jou
dan mogen ze 60 clears sturen , als ze voelen zoals 15 clears door moraal kan je nog lang deffen :)

Ik ben eens dat er dringend verandering moet komen , maar ik ben het niet eens als er gezegd word dat de fout bij de spelers ligt , de fout ligt bij het format waarin het spel is gegoten op dit moment
 

DeletedUser1935

Guest
Ik heb anders wel duidelijk mijn mening gegeven over het topic en ik probeer alleen aan te tonen dat het niet aan de spelers ligt
als we niet 1500 VP moesten halen over zeg het is , 40 provincies , dan moet je niet met minimaal 38 zijn om genoeg VP te halen
Maar ey , death heeft iets gepost , dus gaan we maar weer als een mongool reageren he
Ik zeg letterlijk dat het niet zo moeilijk is , maw zeg ik dat die prestatie niet zo speciaal is.
Dus doe niet dom , en lees is fatsoenlijk , dan weet je wel dat ik duidelijk de pijnpunten in het spel-formaat van tegenwoordig aanhaal.
Waarom ik dit zei is om te laten zien dat ook toen leden gerecruteerd werden voor VP te halen
Heb zelf de kans gekregen om die wereld te winnen
dus als ik wou stoefen dan had ik wel in Krijgers gegaan en ook gewonnen
Dan had ik nu nog een wereld meer gewonnen ;)
Heb er toen zelf voor gekozen er niet in te gaan , en heb toen toe gegeven dat ik de overwinning niet verdiende
Maar swat , dat ben je al weer vergeten eh
Dat jij tegen spelers met 6 dorpen daarna nog om def jankt op de stamchat van Krijgers , dat ben ik ook nog niet vergeten :) (jij onozel doen , ik onozel doen)

@NLC132
 
Bovenaan