Discussie De Taverne: Bastille

DeletedUser

Guest
Ik denk... ik denk...



Dat er toch wel al wat actie is gezien mijn ODA :p
 

DeletedUser

Guest
Ohja dag Danny,
merk net dat de oprichter van WKS wat op het fora rondneust...
hoeveel spelers heb je al aan mij verloren? 4-5? met de gekickte/speler die je stam verliet vanwege mijn "lastig vallen" :p?
En ik hoop er in de toekomst nog een 3 tal te doen ;)
 

DeletedUser50

Guest
Hier en daar eens wat relletjes, that's it tot nu toe. Het echte werk moet nog komen :)
 

DeletedUser

Guest
Dode boel hier.

Even polsen of er eventueel nog oude kennissen spelen, of net als ik, opnieuw een kijkje komen nemen.
Zijn er toevallig spelers die ik vanop de werelden 6 t.e.m. 13/14 zou kunnen kennen?

't Is inderdaad een poos geleden... :$

Ziet er op het eerste zicht trouwens herkenbaar en toch vernieuwend uit...
 

DeletedUser50

Guest
Wie ben jij?

Nee grapje. Ik heb wel gespeeld op die werelden (op TW1 neem ik aan dat je bedoelt), maar ben niet echt bepaald van enige betekenis geweest.

Overigens is die vraag misschien beter geplaatst in de Praathoek in de Taverne (ander topic). Dit is meer het praat topic voor Bastille.
 

DeletedUser

Guest
Ik moet de werelden aanpassen, blijkbaar was ik in de buurt tot w24. Veel langer dan ik dacht!! Nog even ter zijde.
Excuus, ;-)
 

DeletedUser

Guest
W8 TAoW oprichter (voormalig FOG leiding) daar onder mercenairylevi... (daarna onder fuzieaccies)
 

DeletedUser476

Guest
Inmiddels ben ik ook maar eens begonnen, beetje later dan de rest, maar ik groei wel lekker heb ik het idee. Zijn er al mensen die de beste opbouw voor een dorp hebben berekend? Ben wel benieuwd hoe jullie dat aanpakken (als jullie er iets over wil vertellen). Ik zat qua deff te denken aan 5 boog/3zwaard/2speer ofzo, wat is jullie mening? Verder is het leuk om weer tribalwars te spelen, maar ik merk dat mijn oude aard naar boven komt met farmen :p
 

DeletedUser

Guest
Welcome back rip. Ik zat zelf eerder aan 5/5/5/2 te denken qua defensieve troepen. Zeker omdat de speertjes en zware cav leuk zijn voor het close-range farmen ;-)
 

DeletedUser476

Guest
Bedankt Diomer! Interessant, zware cav heb ik nog niet naar gekeken (overblijfsel uit tw1 I guess). Mijn beredenatie is deze: Boog heeft in totaal de hoogste verdedigingswaarde, maar heeft heel erg weinig tegen infanterie, daarom heb ik gekozen om iets meer zwaard te doen, die ook iets meer totale verdedigingswaarde hebben dan speer. Omdat ze er anders met cavalerie zo goed doorheen zouden komen wil ik toch ook die twee speer houden. De zware cavalerie zal ik eens gaan bekijken, misschien zijn ze hier wat effectiever voor de boerderijlevels die ze innemen.
 

DeletedUser327

Guest
Op het vlak van gevechts- en verdedigingskracht en troepenkosten zijn er wel enkele verbeteren aangebracht vind ik. Zware cav heeft bvb een dubbel zo hoge deff kracht tegen cavalerie als op tw1, wat ze meteen ook iets nuttiger maken aangezien ze nu minder zonde zijn van boerderijplaatsen/ijzerkost. Boogschutters kosten bvb 20 hout minder.Toch blijft boog voor mijn een eenheid die overrated is. Ze hebben relatief hoge bouwkosten (hout) in vergelijking met speer/zwaard en zo veel sterker dan speer en zwaard zijn ze niet, behalve tegen bereden boogschutter, maar die worden niet zo veel gebruikt zie ik. Ik opteer dus voor een goede mix van vooral speer/zwaard met enkele boogschutters en wat zware cav (bvb voor snelle ondersteuning of een 'laatste-kans-snipe').

Ik spreek vooral uit ervaring van wat ik hier al gezien heb. Aangezien ik hier nog niet zo vergevorderd zit in het spel, heb ik het grotendeels over de beginfase he...
 

DeletedUser

Guest
Leuk ik vind die zware cavas ook niet echt slecht maar qua boogschutters heb je wel gelijk die zijn belangrijk zeg maar....
Zitten hier trouwens nog oude spelers tussen die TW1 W1 gespeeld hebben oja zat ook op W6 zie dat de stam mem nog steeds bestaat :) had er ooit 10k dorpen al weet ik niet hoe ik die op TW2 moet gaan overlopen.
 

DeletedUser476

Guest
Ik heb er nog eens naar gekeken en de zc is hier inderdaad zeker de moeite waard, gewoon goede verdediging voor het aantal boerderijplaatsen, daarmee staan ze gelijk aan zwaard. Uiteindelijk heeft natuurlijk iedereen zijn eigen manier van verdedigen, ik ben benieuwd wat ik allemaal ga tegenkomen! Ik heb wel op w1 gespeeld, maar niet serieus, daar heb ik het spel alleen een beetje leren kennen, maar opus had toen eigenlijk de macht al.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb ook nog op W1 gespeeld, zag net dat mijn stammetje nog steeds bestaat;)
Maar het is hier toch allemaal weer net iets anders met boogschutters, paladijn en officieren. Geef mij maar gewoon een basic world waar het serieus op skills aankomt en waar je iedere dag zonder moeite een paar 100 clears de deur uit doet. Ik weet niet wanneer en hoe dat "eindspel" hier gespeeld gaat worden, maar ik vrees wel dat het voor die tijd zal zijn.
 

DeletedUser476

Guest
Ik ben persoonlijk heel benieuwd naar het eindspel, maar hebben we in tw1 ook niet eindspellen gekend? Die werden meestal toch pas na een tijdje opgestart, daarbij zal het op een niet bij voorbaat gewonnen wereld nog knap lastig zijn om daadwerkelijk te winnen denk ik zo, waardoor het zeker wel mogelijk is. Ik vind zo'n eindspel wel leuk, dan hoef je bij wijze van spreke niet door tot je het laatste dorp van je voormalige laatste stamgenoot hebt moeten edelen.
 
Bovenaan