Voetbal topic

DeletedUser

Guest
Inderdaad erg jammer :(
Aubameyang ook lekker bezig, Kagawa stelt me nog een beetje teleur.
 

DeletedUser

Guest
wouterjs;n6521 zei:
Inderdaad erg jammer :( Aubameyang ook lekker bezig, Kagawa stelt me nog een beetje teleur.
Immobile is een betere spits naar mijn mening. Aubameyang staat daar de afgelopen tijd, maar hij kan met zijn snelheid beter uit de voeten op de flanken.
 

DeletedUser

Guest
Immobile inderdaad ook erg goed, maar volgens mij is iedere Italiaanse aanvaller van wereldklasse :eek::p:p
 

DeletedUser

Guest
Eens na Mexico had hij eigenlijk al moeten vertrekken...
Nu maar hopen dat we het EK nog halen, met of zonder Hiddink, maakt mij niet echt uit...
 

DeletedUser918

Guest
Om dit topic weer eens wat leven in te blazen: wat denken jullie over onze aspiraties in Europa, met name PSV vanavond en Ajax morgen?
 

DeletedUser94

Guest
Ik volg het Nederlands voetbal niet echt, ook de Nederlandse ploegen in Europa niet.
Ik ben wel blij (ook al ben ik geen supporter) met hoe het AA Gent het doet. Sterke prestaties in Europa en zekerheid over Europees overwinteren met zelfs de mogelijkheid in de CL te blijven.

Nu we dan toch op dit punt zijn aangekomen: zou een BeNeLux-competitie niet interessanter zijn dan de gescheiden competities die we vandaag de dag hebben?

Enkele pluspunten die ik noteer:

  • Waardige tegenstanders;
  • Aantrekkelijker voor grote, internationale sponsors;
  • Aantrekkelijker voor spelers om te blijven, in plaats van een opstapje naar Spanje, Engeland en Italië;
Ik denk dat het algemene spelniveau hier zeker baat bij zou hebben. Of het daadwerkelijk door te voeren is, is nog iets anders natuurlijk. :)
 

DeletedUser31

Guest
Psv-achtergronden-psv-wallpapers-17.jpg

Knallen vanavond!
 

DeletedUser918

Guest
Nog 10 minuutjes en dan anderhalf uur in spanning op de bank voor de tv zitten. :p
Het zou wel echt super zijn als ze het voor elkaar krijgen! :)
 

DeletedUser918

Guest
Nou, PSV is door. :D
Eens kijken of Ajax morgen ook voor een klein wonder kan zorgen, met hulp van Celtic.
Maar nu eerst genieten van het feit dat er eindelijk weer eens een Nederlandse club in de Champions League speelt. :)
En dan hopen dat ze Benfica of Atletico ofzo loten, in plaats van Bayern/Real/Barca.
 

DeletedUser

Guest
Fantastisch dit. Ben geen fan van PSV maar heb gister echt staan juichen bij hun goals, iets wat ik niet eens bij mijn eigen clubie zou doen. Zo mooi van het Nederlandse voetbal dit, was echt nodig, niet alleen omdat het al 9 jaar geleden was dat er iemand overwinterde in CL, maar ook om over 2/3/4 jaar nog steeds dat ticket voor directe plaatsing te hebben
 

DeletedUser94

Guest
Hoe was de EK-loting voor Nederland? Gunstige tegenstanders in jullie poule gekregen? :D
 

DeletedUser31

Guest
PSV - Atletico Madrid!
Niet makkelijk, maar een stunt is mogelijk!
 

DeletedUser918

Guest
Jammer dat Ajax het niet voor elkaar heeft gekregen in Europa. :(
Maar Atletico Madrid is, afgezien van Chelsea en Zenit, de gunstigste loting denk ik. Wordt heel lastig, maar wie weet!
Wat betreft de eredivisie gaat het nog heel spannend worden. Ik denk dat uiteindelijk de toppers de strijd zullen beslissen, maar grote kans dat we de traditionele top-3 eindelijk weer eens gezamenlijk naar Europa sturen!
Op dit moment staat Ajax voor op PSV en Feijenoord. Als PSV geen punten meer laat liggen tegen de kleine ploegen gaan zij weer kampioen worden. Als ze dat wel blijven doen, wordt het of Ajax of Feijenoord. En dan schat ik op dit moment de selectie van Feijenoord net iets hoger in dan die van Ajax. Probleem bij beide ploegen is echter wel het gebrek aan een goede spits.

En @Kortsluiting: ik zal België aanmoedigen met het EK, hoop dat ze het goed gaan doen! Tegen Italië en Zweden wordt lastig, maar ik schat ze wel sterker in dan beide landen, dus zou me niets verbazen als ze groepshoofd worden!
 

DeletedUser94

Guest
Los van de Nederlandse ploegen, zal ik hier de Belgische belangen ook maar verdedigen. Ik mag dan wel geen supporter van AA Gent zijn, maar uiteraard steun ik hen in Europa en bewonder ik wat ze daar waarmaken. Hun loting mag er ook best zijn, ze spelen in de volgende ronde tegen Wolfsburg. Geen gemakkelijke match, maar wel haalbaar wat mij betreft.

@mattieis , goed zo! Ik heb ook altijd voor Nederland gesupporterd op afgelopen EK's en WK's. :)
Wat betreft de loting: het wordt inderdaad een lastige groep, maar met het potentieel dat we hebben en de ambities van de spelers hebben we geen andere keuze dan de groep als winnaar afsluiten!
 

DeletedUser918

Guest
Ik denk inderdaad dat Gent best een ronde verder kan komen tegen Wolfsburg. Komen uit de poule van PSV en hebben daar geen geweldige indruk achtergelaten. Wel groepswinnaar geworden, maar niet erg overtuigend. Tegen PSV 2-0 thuis en 2-0 uit (dus allebei 1x gewonnen) en in principe dus van dat niveau. Nu komt Gent ook niet uit de moeilijkste poule, dus zal spannend gaan worden. Gok dat Wolfsburg wint in Duitsland en Gent in België.
 

DeletedUser

Guest
Wat denken jullie over het EK? dan spreek ik over België natuurlijk, want jammer genoeg is Nederland er niet bij.
 
Bovenaan