Voetbal topic

DeletedUser94

Guest
De prestaties van Manchester City in de premier league de laatste seizoenen:

2010 - 2011, 3de plaats.
2011 - 2012, 1ste plaats.
2012 - 2013, 2de plaats.
2013 - 2014, 1ste plaats.

Om over een club met zulke resultaten te zeggen dat er een gebrek aan kwaliteit is, lijkt me nogal kort door de bocht. Man City is al lang niet meer de kleine club die moet onderdoen voor stadsgenoot United of ploegen zoals Chelsea en Liverpool.
 

DeletedUser

Guest
Chelsea heeft dit seizoen véél meer kwaliteit. Spelers als Courtois, Diego Costa en Hazard wil ik ook wel in mijn team hebben. Bij Manchester City moeten ze het vooral hebben van Sergio Aguëro. Hij is een speler van wereldklasse.
 

DeletedUser

Guest
In Engeland heb je prachtige clubs met historie, maar die stellen nu eigenlijk bijna niks meer voor (Arsenal, Liverpool) en clubs met een kleine historie die nu helemaal opkomen (Man City, Southampton)
Als je het me nu vraagt is dit de einduitslag van de PL:
1. Chelsea (verschrikkelijk saai rotvoetbal, maar wel effectief)
2. Manchester City (leuk aanvallend voetbal, met op iedere linie fantastische spelers, Kompany, Yaya Toure, Aguero)
3. Manchester United (Op papier de allerbeste ploeg met de allerbeste manager, maar een slechte start. Beste aanval van de wereld met Falcao, Rooney, Di Maria en Van Persie)
4. Arsenal (Het is minder dan vroeger, maar nog altijd een echte topclub, Alexis Sanchez zal de smaakmaker worden!)
5. Southampton (leuk begonnen, maar ze gaan nog wel wat zakken, Pellè als 2e topscorer van de PL, Tadic koning van de assist!)
6. Liverpool (Leuk team met oud gediende Gerrard en een goede aanval)
7. Tottenham hotspur (redelijk team, maar geen echte topper)

Wat denken jullie?
 

DeletedUser

Guest
Ik wissel Southampton en Manchester City om. Wat denken jullie trouwens van El Clasico?
 

DeletedUser

Guest
Mutadee;n4542 zei:
Ik wissel Southampton en Manchester City om. Wat denken jullie trouwens van El Clasico?


Ik had verwacht dat Barça zou winnen.
Barça was de eerste helft veel beter, maar Real Madrid heeft het in de tweede helft top goedgemaakt!
 

DeletedUser

Guest
James is gewoon een baas. Btw, Tom Boere heeft zijn eerste goal voor Fc Eindhoven gemaakt :)
 

DeletedUser

Guest
Bwahaha, Melvin Platje... Zijn naam alleen al maakt hem belachelijk :p

Morgen Urk - Ajax!
 

DeletedUser

Guest
Morgen VVV-MVV!
Spannender dan Urk-Ajax, dat zeg ik je alvast :p
 

DeletedUser94

Guest
Hoe staan jullie hier eigenlijk tegenover een BeNeLux-competitie waarbij de beste clubs uit de 3 landen vertegenwoordigd zijn?
 

DeletedUser

Guest
Kortsluiting;n4822 zei:
Hoe staan jullie hier eigenlijk tegenover een BeNeLux-competitie waarbij de beste clubs uit de 3 landen vertegenwoordigd zijn?
Drie clubs is veelste weinig voor een competitie. Je zou er misschien een toernooi van kunnen maken met een stuk of zes teams. Verder is het verschil in niveau te groot. Een club uit Luxemburg zit misschien op het niveau van een laaggeklasseerde in de Eerste Divisie (Jupiler League).
 

DeletedUser94

Guest
De beste clubs uit de drie landen hé Mutadee! Drie clubs in totaal zou inderdaad belachelijk zijn. :p

Het zou bijvoorbeeld kunnen werken met een totaal van 16 clubs: de 6 beste clubs van Nederland en België en de 4 beste clubs van Luxemburg.
De competitie zou dan bestaan uit:

Ajax, Feyenoord, Twente, PSV, Anderlecht, Standard, Club Brugge, Zulte Waregem, F91 Dudelange, Fola Esch, Differdange 03, Jeunesse Esch.
 

DeletedUser

Guest
Kortsluiting;n4915 zei:
De beste clubs uit de drie landen hé Mutadee! Drie clubs in totaal zou inderdaad belachelijk zijn. :p

Het zou bijvoorbeeld kunnen werken met een totaal van 16 clubs: de 6 beste clubs van Nederland en België en de 4 beste clubs van Luxemburg.
De competitie zou dan bestaan uit:

Ajax, Feyenoord, Twente, PSV, Anderlecht, Standard, Club Brugge, Zulte Waregem, F91 Dudelange, Fola Esch, Differdange 03, Jeunesse Esch.

*4.

Ik bedoel dat het niveau in Luxemburg een stukje lager ligt dan in Nederland of in België ;)
 

DeletedUser94

Guest
Ik wou daadwerkelijk de 6 beste clubs van België en Nederland posten maar heb er maar 4 voor elk land gezet! :cool:
 

DeletedUser

Guest
Ajax is gelukkig weer een ronde verder in de KNVB beker! Vanavond o.a. PSV...
 

DeletedUser

Guest
Kortsluiting;n4915 zei:
De beste clubs uit de drie landen hé Mutadee! Drie clubs in totaal zou inderdaad belachelijk zijn. :p

Het zou bijvoorbeeld kunnen werken met een totaal van 16 clubs: de 6 beste clubs van Nederland en België en de 4 beste clubs van Luxemburg.
De competitie zou dan bestaan uit:

Ajax, Feyenoord, Twente, PSV, Anderlecht, Standard, Club Brugge, Zulte Waregem, F91 Dudelange, Fola Esch, Differdange 03, Jeunesse Esch.
Daar zie ik het dus al mis gaan, ik ken alleen Differdange en dat ook alleen maar doordat ze een paar jaar geleden van FC Utrecht hebben gewonnen in Europa :eek:
Een Belgisch-Nederlandse competitie lijkt me natuurlijk wel erg leuk en ook een goed idee dat het Nederlandse en Belgische voetbal een boost kan geven waardoor we ook in Europa misschien weer eens wat meer kunnen gaan betekenen!
Ik vind dan wel dat er in dat geval gewoon 3 betaald voetbal competities horen te zijn:
- Eredivisie (met clubs als Anderlecht, Ajax, Psv, feyenoord...)
- Jupiler League (met clubs als Willem II, Excelsior, NAC Breda, SC Lokeren...)
- Derde divisie (Met clubs als Jong Ajax, Jong Psv, Achilles '29...)

En dan 20 clubs per competitie, nummer 1+2 promoveren direct, nummers 19+20 degraderen direct en de nummer 3 t/m 8 play offs voor promotie.


Maarja, dan treed ik misschien alweer iets te ver in details ;)
 

DeletedUser

Guest
Wat verwachten jullie van de CL-wedstrijden van vanavond?
 
Bovenaan