TOP/FLOP Stammen

DeletedUser516

Guest
om de traditie van TW 1 ook hier beetje voort te zetten en de propaganda oorlog op tw 2 niet echt spannend is , een leuk topic om aan te geven welke stam is TOP en welke is FLOP en ook waarom , want gewoon roepen kan iedereen maar onderbouw je antwoord :D dus roep maar een stam en de AF leden zullen je zeggen of je stam TOP of FLOP is !!!
Om te beginnen zal ik een stam roepen en zeggen jullie maar waarom deze TOP of FLOP is !!

om te beginnen zeg ik Dom (Dominance)

ik denk TOP , waarom er zitten spelers in die op wereld 1 en 2 hun ervaringen hebben opgedaan op TW 2 (goedschiks of kwaadschiks) het zijn niet allemaal topspelers maar denk ruim 50% weet hoe die het spel moet spelen en zijn ook offensief zeer sterk hoogste ODA en het zijn geen klassieke BB edelaars , ze zullen eerder proberen een speler weg te ruimen dan zich groot te maken door bb dorpen (of dit altijd goed is dat moet blijken )

ECV Flop , waarom , zijn deffnoobs eerste klas , op een enkele speler na , en kunnen alleen maar groot worden doordat ze barbarendorpen edelen en meer kunnen ze niet , er zit naar mijn mening hooguit 4 a 5 geskillde spelers in dat ECV en een stam die elke wereld weer die massa stam wil zijn omdat ze anders niet kunnen overleven en daardoor ook nog bestaan. uiteindelijk zie je net als op wereld bastille dat ECV verdwijnt uit het spelbeeld en de juiste stammen bovenaan staan ,
 

DeletedUser

Guest
TOPSTAM: Dom (Dominance). En niet zozeer omdat ik er zelf in zit en dus bevooroordeeld ben, maar simpelweg omdat hier voor een belangrijk deel spelers zitten die het spel serieus nemen, die weten waar ze mee bezig zijn, die voor elkaar klaar staan, die niet opgeven, en die recht door zee zijn, zich niet laten beinvloeden door manipulatie van andere stammen. Een stam die agressief is, en die evenals in W2 laat zien dat agressie beter loont dan de makkelijkste weg kiezen, ofwel BB-dorpen edelen. Een stam die veel respect verdient.

FLOPSTAM: FEW (ChosenFew). Een stam met een bedenkelijke reputatie, waar manipulatie en leugen hoog in het vaandel staan. Een stam die graag andere stammen en spelers tegen elkaar uitspeelt op ongenuanceerde en ongegronde wijze, met bedenkelijke motieven. Een stam die achterover leunt, andere stammen inpalmt, en zelf niet actief aan oorlogen meedoet, maar liever die andere stammen voor hun karretje spant. Een stam die dus geen moeite wil doen om echt op eerlijke wijze te groeien.
 

DeletedUser50

Guest
bingokiller;n12936 zei:
ik denk TOP , waarom er zitten spelers in die op wereld 1 en 2 hun ervaringen hebben opgedaan op TW 2 (goedschiks of kwaadschiks) het zijn niet allemaal topspelers maar denk ruim 50% weet hoe die het spel moet spelen en zijn ook offensief zeer sterk hoogste ODA en het zijn geen klassieke BB edelaars , ze zullen eerder proberen een speler weg te ruimen dan zich groot te maken door bb dorpen (of dit altijd goed is dat moet blijken )

Ik vind iets meer dan 50% niet heel veel :p
 

DeletedUser31

Guest
Volgens mij worden de meningen vanuit andere werelden (voornamelijk Bastille) meegenomen naar wereld 3 :p
 

DeletedUser516

Guest
Grey Worm;n13025 zei:
Ik vind iets meer dan 50% niet heel veel :p

is ook niet veel idd ... maar goed stel dat wij 40 spelers hebben en er zijn er 20 goed dan is dat verhoudingsgewijs natuurlijk beter als dat je , ik noem bijv. ECV 65 spelers hebt en er zijn er ook maar 20 goed :p haha

h3Rvvin;n13030 zei:
Volgens mij worden de meningen vanuit andere werelden (voornamelijk Bastille) meegenomen naar wereld 3 :p

ja ach staat neit in de regels dat dat niet mag haha ;)


(dit is trouwens een dubbel post :p )
 

DeletedUser

Guest
bingokiller;n12936 zei:
Om te beginnen zal ik een stam roepen en zeggen jullie maar waarom deze TOP of FLOP is !!

om te beginnen zeg ik Dom (Dominance)

ik denk TOP , waarom er zitten spelers in die op wereld 1 en 2 hun ervaringen hebben opgedaan op TW 2 (goedschiks of kwaadschiks) het zijn niet allemaal topspelers maar denk ruim 50% weet hoe die het spel moet spelen en zijn ook offensief zeer sterk hoogste ODA en het zijn geen klassieke BB edelaars , ze zullen eerder proberen een speler weg te ruimen dan zich groot te maken door bb dorpen (of dit altijd goed is dat moet blijken )

ECV Flop , waarom , zijn deffnoobs eerste klas , op een enkele speler na , en kunnen alleen maar groot worden doordat ze barbarendorpen edelen en meer kunnen ze niet , er zit naar mijn mening hooguit 4 a 5 geskillde spelers in dat ECV en een stam die elke wereld weer die massa stam wil zijn omdat ze anders niet kunnen overleven en daardoor ook nog bestaan. uiteindelijk zie je net als op wereld bastille dat ECV verdwijnt uit het spelbeeld en de juiste stammen bovenaan staan ,

bewijs je uitspraak eens? Team speak doet wonderen. zover mij bekend is zijn er in deze wereld hooguit 3 dorpen als het niet 2 BB dorpen zijn pas ge-edeld de rest is gestopte spelers of spelers die niet sterk genoeg voor ons waten dus kom maar eens op! en post het bewijs van de BB dorpen! en def noobs , LOL!
 

DeletedUser516

Guest
ITizEasy;n13142 zei:
bewijs je uitspraak eens? Team speak doet wonderen. zover mij bekend is zijn er in deze wereld hooguit 3 dorpen als het niet 2 BB dorpen zijn pas ge-edeld de rest is gestopte spelers of spelers die niet sterk genoeg voor ons waten dus kom maar eens op! en post het bewijs van de BB dorpen! en def noobs , LOL!

nou aan de rapporten en spelers te zien van eerdere werelden en deze wereld .. kom je weinig offence dorpen tegen.... alleen maar deff dorpen en aangezien je niet met deff kan aanvallen zal je dus bb dorpen moeten edelen ... is op zich niet erg hoor , maar doe niet alsof jullie zulke geweldige spelers zijn ... er zijn er hooguit 5 in jullie stam waaronder ik jou wel hoog schat en jij geeft aan noches en killerbee ook dus zijn er nog maar drie van de 65 leden ... die een beetje kunnen spelen vind ik nou nog niet echt een goed gemiddelde .... dus bewijzen jullie je eerst maar eens door eens een fatsoenlijke stam weg te spelen .. tegen die tijd praten we nog wel eens dan ...
 

DeletedUser

Guest
bingokiller;n13188 zei:
nou aan de rapporten en spelers te zien van eerdere werelden en deze wereld .. kom je weinig offence dorpen tegen.... alleen maar deff dorpen en aangezien je niet met deff kan aanvallen zal je dus bb dorpen moeten edelen ... is op zich niet erg hoor , maar doe niet alsof jullie zulke geweldige spelers zijn ... er zijn er hooguit 5 in jullie stam waaronder ik jou wel hoog schat en jij geeft aan noches en killerbee ook dus zijn er nog maar drie van de 65 leden ... die een beetje kunnen spelen vind ik nou nog niet echt een goed gemiddelde .... dus bewijzen jullie je eerst maar eens door eens een fatsoenlijke stam weg te spelen .. tegen die tijd praten we nog wel eens dan ...

volgnes mijn hebben wij al een helle tijd 56 leden dus 9 leden minder dan dat jij zegt is je oog niet afgezakt naar een andere stam misschien?
 

DeletedUser

Guest
ITizEasy;n13142 zei:
bewijs je uitspraak eens? Team speak doet wonderen. zover mij bekend is zijn er in deze wereld hooguit 3 dorpen als het niet 2 BB dorpen zijn pas ge-edeld de rest is gestopte spelers of spelers die niet sterk genoeg voor ons waten dus kom maar eens op! en post het bewijs van de BB dorpen! en def noobs , LOL!

Om dan toch maar even wat bewijs te presenteren. Jullie stamlid "The Don" heeft in totaal 5 dorpen geedeld, waarvan 3 BB-dorp. Dus in zijn eentje haalt hij al de 3 die jij noemt. Ben benieuwd hoe dat bij de rest dan is, op mogelijk zoals je zelf ook aangeeft een enkeling na.
 

DeletedUser516

Guest
ITizEasy;n13227 zei:
volgnes mijn hebben wij al een helle tijd 65 leden dus 9 leden minder dan dat jij zegt is je oog niet afgezakt naar een andere stam misschien?

waar zeg ik dat jullie 74 leden hebben ? lees eerst voor je commentaar geeft anders hoef ik niet met jou te discussieren ook als je niet leest , ik zeg toch 65 .... dus probeer mij niet af te zeiken want dan kan je beter vroeger opstaan , dus.. of je leest en geeft fatsoenlijk commentaar of je leest niet en laat de grote mensen netjes uitpraten ... duidelijk lijkt me toch ?
 

DeletedUser

Guest
Moneyconnect;n13235 zei:
Om dan toch maar even wat bewijs te presenteren. Jullie stamlid "The Don" heeft in totaal 5 dorpen geedeld, waarvan 3 BB-dorp. Dus in zijn eentje haalt hij al de 3 die jij noemt. Ben benieuwd hoe dat bij de rest dan is, op mogelijk zoals je zelf ook aangeeft een enkeling na.

mmm , The don houd ik niet in gaten want hij heeft geen noemens waardige tegenstanders dus edeld hij bb dorpen maar goed dat je mij er opwijst zal hem daar eens over onder houden is lastig na te gaan he, als statistieken niet worden bij gewerkt ps TRADE heeft vandaag weer 2 bb dorpen ge-edeld! dus wij kaatsen jou bal net zohard weer terug en kloppie ook een dat izjn er ook 3!
bingokiller;n13252 zei:
waar zeg ik dat jullie 74 leden hebben ? lees eerst voor je commentaar geeft anders hoef ik niet met jou te discussieren ook als je niet leest , ik zeg toch 65 .... dus probeer mij niet af te zeiken want dan kan je beter vroeger opstaan , dus.. of je leest en geeft fatsoenlijk commentaar of je leest niet en laat de grote mensen netjes uitpraten ... duidelijk lijkt me toch ?

je moet goed lezen er staat 56 !! niet 65 (dislectie heb het even moeten corrigeren er zijn er nu nog maar 55 overigens! )du 10 minder dan jouw 65 leden die jij claimt die wij groot zijn. dus ?
 

DeletedUser516

Guest
ITizEasy;n13279 zei:
je moet goed lezen er staat 56 !! niet 65 (dislectie heb het even moeten corrigeren er zijn er nu nog maar 55 overigens! )du 10 minder dan jouw 65 leden die jij claimt die wij groot zijn. dus ?

ja ff de interns opgeruimd das idd verstandig ...
het rare is dan als je op de ranglijst kijkt dat jullie 56 leden hebben , maar dan ga je naar het stamprofiel en open je de ledenlijst hebben jullie toch echt 65 leden , gallio is lid nummer 65 met 0 punten ..... dus ja ik snap heus wel dat je in een massa stam niet weet hoeveel leden jullie nu eigenlijk hebben en wie er nu eigenlijk op het account zit ... maar ja das het voordeel van een massa stam toch :p
65Gallio ECV wilt baas zijn
 

DeletedUser661

Guest
Of een stam Top of Flop is kan ik misschien niet goed beoordelen, want ben daarvoor wat te nieuw hier. Maar wat in ieder geval een goede maatstaf zou zijn om het wél aan af te kunnen lezen is de mate waarin een stam het gewoon toelaat om barbaren te edelen. Mein himmel ! Het is écht erg om mij heen. Tal van stammen doen alsof dat de enige manier is om te groeien. Totale stammen die inmiddels al geen kant meer op kunnen, niet verder kijken dan 2 provincies naar links of rechts en alles al ingenomen hebben. Wat zijn dat voor stammen ?

Dikke Flop dus, élke stam die dat barbaren nemen promoot.

Begin deze wereld heb ik eens, als diplomaat van mijn toenmalige stam, een rondje gedaan bij de leiding van alle top 10 stammen. Welgeteld 1 stam ( ! ) snapte wat ik vroeg en was het met mij eens. De rest reageeerde overigens óók netjes hoor, maar de meesten snapten niet eens waar ik mij druk om maakte ( minstens 6 van de 10 toenmalige topstammen he ? ) en gaven aan dat er helemaal geen beleid op gevoerd werd bij hun. Duidelijke Flop dus ! Een aantal grotere spelers binnen die stammen lieten beschaamd hun hoofd hangen en gaven toe dat er echt niets aan te doen viel. Ja sorry.
 

DeletedUser

Guest
Barbaren noblen kun je helaas niet verbieden en het is erg jammer natuurlijk. Maargoed, het is speltechnisch gezien vaak al voordeliger om een barbaar te pakken als buurtgenoten keihard defence zitten te bouwen. In tegenstelling tot TW1 bouw je in TW2 nu namelijk een heel stuk minder snel offence op dan defence en defence is sowieso al in het voordeel in een gevecht met gelijk aantal boerderijplekken.

Wat betreft het hebben over een topstam moet je kijken naar bepaalde dingen. De groei van elke speler en of die idd wel of geen barbaren pakken. Of de betreffende stammen op dominantie rekruteren en niet lukraak wat aannemen. En dus zo op die manier hele gebieden gaan veroveren en dus ook echt progressie boeken daarin.
 

DeletedUser

Guest
Het edelen van BB-dorpen is wat mij betreft een laffe daad wanneer dit op massale schaal gebeurt. En ja, soms is het nodig een BB-dorp te edelen uit strategisch oogpunt. Maar kijk maar eens naar de speler Horstje van de stam TBO. Hij stond op de 1e positie in de ranglijst. Waardoor????? Jawel, door het massaal delen van BB-dorpen.

Dit soort spelers realiseert zich echter niet dat BB-dorpen in verhouding erg duur zijn om op te bouwen, en dat ze uiteindelijk toch wel de slag verliezen. We zien het nu aan Horstje en zijn stam TBO. Hij is in een weekend tijd van de 1e positie op de wereldranglijst gekelderd naar de 10e plek op de wereldranglijst, en deze vrije val is nog lang niet afgelopen.

Dus het loont totaal niet om massaal BB-dorpen te edelen. Een zichzelf respecterende stam (zoals Domination) geeft je namelijk even de kans het dorp uit te bouwen, en dan nemen we het sowieso over.
 

DeletedUser516

Guest
ja mee eens maar we zitten nu ook in een posititie waardoor we nu ook wel wat bb dorpen moeten edelen om defence of extra offence te creeren ik zelf heb nu 2 bb dorpen in me safe cluster geedeld zodat
1 niet 1 of andere mafkees in me cluster gaat zitten roeren
2 ik extra deff makkelijker kan genereren doordat de dorpen in me safe gebied liggen en ik dus extra troepen makkelijk kan maken
3 kan je zeggen waarom edel je ze dan ze liggen safe je kan ze ook farmen , ja kan maar nu krijg ik EN de troepen EN de gs ;)

conclusie : het is laf om bb dorpen te edelen , ben ik mee eens maar er komen spelsituaties waardoor ze geen nut meer hebben om ze te farmen maar ze meer opleveren als je ze edelt en ze ook voor eigen clusterbescherming kan edelen
 

DeletedUser

Guest
Het kost je wel muntjes die je kunt gebruiken voor het veroveren van tegenstanders. Met farmen zorg je ervoor dat je per dorpje meer grondstoffen binnen krijgt dan wat je normaal doet. Dan heb je mss wel en de troepen en de gsen, maar die krijg je ook wel bij het veroveren van andere/grotere dorpjes. Wat betreft clusterfucks... tja, dan moet je gewoon snel zijn om ze over te pakken. In dat geval is het handig om de muren te slopen in de barbarendorpjes. En ook de boerderijen, zodat er niet snel een kerk gebouwd kan worden.
 

DeletedUser516

Guest
Kapotlekker;n15511 zei:
Het kost je wel muntjes die je kunt gebruiken voor het veroveren van tegenstanders. Met farmen zorg je ervoor dat je per dorpje meer grondstoffen binnen krijgt dan wat je normaal doet. Dan heb je mss wel en de troepen en de gsen, maar die krijg je ook wel bij het veroveren van andere/grotere dorpjes. Wat betreft clusterfucks... tja, dan moet je gewoon snel zijn om ze over te pakken. In dat geval is het handig om de muren te slopen in de barbarendorpjes. En ook de boerderijen, zodat er niet snel een kerk gebouwd kan worden.

ja is ook wat voor te zeggen .. maar goed ik heb gekozen om ze toch maar in te nemen weet ik zeker dat er niemand komt ;) want er zijn toch ook al mensen die er gelijk 100k deff in stoppen zie hem dan maar eens weg te krijgen ;)
 

DeletedUser

Guest
Dat is wat minder natuurlijk, maar dat beuk ik met liefde weg met muurtje 0 en zonder kerk. :p
 
Bovenaan