Community RIP tw2tools

DeletedUser1449

Guest
Dat begrijp ik zeker, daarom dat ik ook niet zeg dat InnoGames het gaat inbouwen. Ik kan enkel een aanvraag indienen en hier volop blijven achter gaan om dit eventueel mogelijk te maken. Maar dan alsnog maak ik niet de keuze of dit al dan niet in het spel gaat komen.

Ik begrijp dat er in het verleden wel een aantal dingen beloofd zijn, die jammer genoeg niet meer in het spel zullen komen.

Advertensies toestaan op tw2 tools voor onderhoud is ook verboden, dit omdat er eventueel andere manieren waren om eventueel deze onkosten te verminderen. Ik kan hier niet dieper op ingaan (jammer genoeg).

Maar ik kan wel vertellen dat je dus geen geld mag verdienen op iemand anders zijn werk.

Begrijp ik volledig hoor, dat jij niet over de beslissingen die inno maakt gaat en puur een tussenpersoon voor ons bent. Dat neemt niet weg dat ik inno's manier van communiceren (via jou als doorgeefluik) uitermate vervelend vind aangezien er veel beloofd, maar weinig daadwerkelijk gefixt wordt. Ik uit dan ook mijn ongenoegen naar inno, niet naar jou ;).

Ik vind wel (ik weet niet in hoeverre dit al gedaan is) dat het ongenoegen wat ik toch wel permanent in de community meemaak t.o.v. inno's keuzes (alles bij elkaar; gwendolin, bug fixes, kroonmogelijkheden, strategie t.ov. dalende spelers aantallen, en nu dit van twtools erbij) eens een keer heel goed duidelijk gemaakt mag worden. Hier komt ook de extreme gierigheid bij kijken als je kijkt dat alle keuzes gebaseerd lijken te zijn op wat geld in het laatje brengt en niet waar de community blij van wordt.
 

DeletedUser1935

Guest
Begrijp ik volledig hoor, dat jij niet over de beslissingen die inno maakt gaat en puur een tussenpersoon voor ons bent. Dat neemt niet weg dat ik inno's manier van communiceren (via jou als doorgeefluik) uitermate vervelend vind aangezien er veel beloofd, maar weinig daadwerkelijk gefixt wordt. Ik uit dan ook mijn ongenoegen naar inno, niet naar jou ;).

Ik vind wel (ik weet niet in hoeverre dit al gedaan is) dat het ongenoegen wat ik toch wel permanent in de community meemaak t.o.v. inno's keuzes (alles bij elkaar; gwendolin, bug fixes, kroonmogelijkheden, strategie t.ov. dalende spelers aantallen, en nu dit van twtools erbij) eens een keer heel goed duidelijk gemaakt mag worden. Hier komt ook de extreme gierigheid bij kijken als je kijkt dat alle keuzes gebaseerd lijken te zijn op wat geld in het laatje brengt en niet waar de community blij van wordt.

100% gelijk , en daarom ook dat als ze er niks aan doen ik hiermee verder ga gaan via paypal , paypal is 100% voor zijn klanten en zal altijd een grondig onderzoek doen , als deze zien hoe het hier gaat , en hoe lang we al wachten op bepaalde updates dan kan dit voor inno een serieus probleem opleveren , misschien dat ze dan gaan beseffen dat ze met een probleem zitten
 

DeletedUser280

Guest
100% gelijk , en daarom ook dat als ze er niks aan doen ik hiermee verder ga gaan via paypal , paypal is 100% voor zijn klanten en zal altijd een grondig onderzoek doen , als deze zien hoe het hier gaat , en hoe lang we al wachten op bepaalde updates dan kan dit voor inno een serieus probleem opleveren , misschien dat ze dan gaan beseffen dat ze met een probleem zitten
Dat paypal grapje kennen we nu wel... :p.

Even ontopic:
Doordat Innogames vrij weinig klachten in behandeling neemt (of op reageert) krijgt de community steeds minder actieve spelers. Ideeën worden doorgegeven aan innogames, echter daarna horen we er nooit meer wat van (of in een enkel geval is het idee in de update +/- een half jaar later geïmplementeerd).

Ik vraag me wel eens af wat de toegevoegde waarde is om al deze ideeën/feedback te geven... =(
 

DeletedUser1562

Guest
Misschien is het wat om eens door te geven dat er meer communicatie moet zijn tussen de devs en de community.
Veel spelers zouden dat liever hebben dan de halve updates die ze om de zoveel tijd ophoesten.
 

DeletedUser888

Guest
Of misschien net zoals bij oldschool RuneScape ook de polling manier toevoegen. Over het meeste wat aan tw2 gedaan wordt stemmen en alleen toevoegen als het 75%+ van de stemmen heeft. Is ook een manier.
 

DeletedUser1697

Guest
Innogames verzuurt hun TW2 door deze banale maatregels.
Dit soort acties zullen ervoor zorgen dat op lange termijn dit spel minder en minder gebruikers zal hebben.
Ze zouden beter die tools zélf uitvoeren en staande houden.. Met dat de tools verdwijnen en Inno niet met alternatieven komt, is op LT simpelweg een commerciële zelfmoordpoging :)
Goed bezig Inno! RIP
 

DeletedUser599

Guest
Advertensies toestaan op tw2 tools voor onderhoud is ook verboden, dit omdat er eventueel andere manieren waren om eventueel deze onkosten te verminderen. Ik kan hier niet dieper op ingaan (jammer genoeg).

Maar ik kan wel vertellen dat je dus geen geld mag verdienen op iemand anders zijn werk.

Andere manieren om deze onkosten te verminderen? Je zit en blijft met de hosting van de website en ook de data-opslag die er mee gepaard gaat. Hoewel die kosten niet hoog hoeven te zijn, blijven die een investering die je maakt. Als een developer is het niet meer dan logisch dat je daar ook voor vergoed wil worden, aangezien je daarnaast ook tijd en moeite erin hebt gestoken om het platform ten eerste al te ontwikkelen. Denk je dat een derde partij geen onderhouds-'kosten' heeft?

Toen ik nog speelde (ondertussen meer dan een jaar geleden) had ik zelf al vrij eenvoudig heel wat stats gegenereerd tot op het punt dat ik kon nagaan wie wanneer een dorp van wie had overgenomen. Ik neem aan dat er nog wel spelers zijn die dat voor elkaar krijgen (al dan niet met wat meer moeite), maar zij gaan ook niet zomaar een platform zoals tw2tools maken als het hen vooral geld kost.

Tevens ben ik ook van mening, zoals vele anderen hier, dat community driven projecten een plus zijn voor het spel, maar dat ze er niet eens wat kunnen uithalen door middel van advertenties (wat niemand schaadt trouwens, buiten dat innogames dan wat geld misloopt) onnozel is.

Het kan tevens ook goed zijn dat InnoGames wel om zijn spelers geeft, maar er zit ook zo goed als geen vooruitgang in. Weinig updates, beloofde/aangekondigde features komen er maar niet.

De gemeenschap heeft zoveel meer te bieden als ze de kans krijgt om dat ook effectief te doen. Denk aan gelijkaardige tools als TW2Tools, desktop applicaties, andere interfaces, bugfixes en meer die daaruit kunnen komen. Om een voorbeeldje te geven; ik had destijds mijn eigen gebruikersinterface om mijn dorpen te beheren, liet alles lopen via een desktop applicatie (ook al was dat in sé gewoon een web browser) en had geen verbindingsproblemen, terwijl je via het officiele spel er om de haverklap uit lag omdat de verbinding verbroken werd. Eenmaal dat ik gemeld had op het engelse forum was het gefikst binnen de paar weken.

Ik vind heus niet dat Innogames alles slecht doet, of dat ik alles beter kan, of dat anderen alles beter kunnen, maar het feit dat je zeer gelimiteerd bent in alles wat interactie heeft met het spel (wat TW2Tools sowieso had) zou toch best eens herbekeken kunnen worden. Je geeft zelf aan dat Innogames niet de resources heeft of kan spenderen om die extras te onderhouden. Laat dat dan gebeuren door de mensen die er wel zin in hebben, wel tijd en moeite in kunnen steken en laat ze op zen minst er iets aan overhouden.
 

DeletedUser1351

Guest
Of misschien net zoals bij oldschool RuneScape ook de polling manier toevoegen. Over het meeste wat aan tw2 gedaan wordt stemmen en alleen toevoegen als het 75%+ van de stemmen heeft. Is ook een manier.
dat je dan in iedere server een poll kan organiseren ivm updates enzo
dat zou het spel wel eens kunnen vooruit helpen idd
maarja, die gast van tools gebruikte afbeeldingen van inno en mocht er daarom geen geld mee verdienen enzo ?
wat was dat allemaal met§ die legal stuff ?
copyrights ?
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Problemen met die afbeeldingen is dat spelers denken dat het integraal onderdeel uitmaakt van Innogames en klachten over tw2tools van users (die er waren) dus ook bij ons terecht komen. Het is inderdaad een rechten-dingetje, volgens mij had hij prima verder kunnen gaan als hij de afbeeldingen etc. etc. had weggehaald en alleen de kale data had geplaatst (zoiets als met tw2calc van voorheen).

Uiteindelijk denk ik dat hij er wellicht ook wel klaar mee was hoor (of er mss echt méér aan wilde verdienen), alleen het graag op deze manier wilde brengen. Neemt niet weg dat ik me in een deel vh commentaar hierboven ook kan vinden ;)
 

DeletedUser

Guest
hoe kunnen we straks zien hoeveel procent we van de wereld in handen hebben
als tool er niet meer is
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Vind jij dat grappig dan Dutch?
Het is echt grappig dat Inno zen game verwaarloosd en wij daardoor onnodige berekeningen moeten maken?
En dat % is nog het minste van mijn zorgen lol
Hey, we hadden het nu alleen ff over het % ;) Die rekende ik toch altijd al handmatig uit :p (meer vertrouwen in mezelf dan in een ander).
Niet zo op de man spelen nu hè, ik ben ook niet blij met deze gang van zaken en kan alleen proberen waar mogelijk te helpen, maar op veel vlakken kan ik dat niet :p
 
Bovenaan