Feedback Januari Evenement

DeletedUser1681

Guest
@Dutch Pirate Dat geloof ik wel hoor.
Alleen wij krijgen er daarna nooit meer niks over te horen?

Mag alleen Kr33log onze meningen doorgeven of jij zelf ook? Wat heel eerlijk ik vind dat jij veel communicatiever (Is dit een woord) bent met ons dan Kr33log.
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
@Kr33log heeft wekelijks intensief overleg met de andere CM’s en de LCM die hier weer boven staat, daar ben ik niet bij. Je moet het een beetje zo zien dat wij als moderators de koppeling hebben met de CM en met jullie, daarbij spelen we natuurlijk ook het spel dus staan wij ook in wat dichter contact met jullie.

@Kr33log krijgt zeker alle input hier mee, maar kan niet altijd hier reageren en daar zijn wij dus ook voor :) Het is jammer dat wij inderdaad niet meer terugkoppeling uit Inno van boven naar beneden krijgen, ik doe altijd m’n best om hier meer van te weten te komen en @Kr33log ook. Helaas als er niet zoveel terug komt, dan kunnen wij dat hier ook niet melden.
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Het is niet helemaal eerlijk, want @Kr33log doet heel veel achter de schermen wat jullie niet zien. We hebben het echt niet slecht getroffen met hem ;)
 

drogba497

Challenge Accepted - 2017
Mag alleen Kr33log onze meningen doorgeven of jij zelf ook? Wat heel eerlijk ik vind dat jij veel communicatiever (Is dit een woord) bent met ons dan Kr33log.
Denk dat je dit niet zo makkelijk kan zeggen misschien je er eerst in verdiepen en dan pas je waffel open trekken :p
 

Kr33log


Community Manager
Teamleden
Dit is gewoon feit dat je kan natrekken hoor ;)
Dan zou ik toch graag van jou weten vanwaar je dat allemaal haalt? En dan niet zeggen van ergens, maar afkomen met echte bronnen ;) Ik wil dan namelijk wel heel graag weten of je weet wat ik allemal achter de schermen doe. (Zou je toch van verschieten denk ik)
Ik zou toch ook willen vragen om eerst effectief onderzoek te doen vooralleer je met loze dingen gaat gooien, zoals dat jullie mening nooit aankomt...

Het is echter zo als Dutch Pirate zegt. Ik reageer niet altijd meteen omdat ik graag ook eerst een aantal reacties afwacht en dan met een uitgebreider antwoord wil komen. Maar wees gerust, ik lees alles en zal altijd alle terugkoppelingen doen aan InnoGames. Zo heb ik ook al meermaals de aanvraag voor een speedwereld doorgezet. Echter zit in niet intern bij InnoGames en kan ik dus zelf ook niet aanpassen, maar wel verzoeken. Ik moet jammer genoeg toegeven dat een speedwereld dit jaar er zeker niet zal inzitten. Dit omdat we eerst een aantal zaken aan het optimaliseren zijn. Jammer genoeg hebben we deze maand geen update gehad, maar ik kan beloven dat InnoGames wel met een aantal mooie zaken bezig is. Ik wil vertellen wat, maar we hebben geleerd uit verleden dat we eerst moeten afwachten tot het definitief is vooralleer we het echt kunnen aankondigen. Maar als het lukt, denk ik dat we toch een heel deel spelers tevreden gaan maken...

Zoals Dutch Pirate heeft aangehaald heb ik wekelijks 1 a 2 calls met andere managers en mijn LCM, maar buiten deze calls hebben we ook andere wegen om te communiceren met elkaar en waar we ideetjes en problemen melden. Echter zijn er afgelopen weken wat tegenslagen geweest waardoor we onze krachten op die problemen hebben moeten focussen (wij als market zijn gespaard gebleven van deze problemen) spijtig genoeg zijn er wel tal van andere markets getroffen, en we zijn dus eerst bezig met dit te herstellen en ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren.

Ik koppel alles door en probeer zoveel mogelijk terug te koppelen naar jullie, weet echter dat ik niet altijd alles zo maar kan en mag terugkoppelen.

Wat ik jullie wel kan vertellen. Dit jaar zullen er dus geen speedwerelden komen. InnoGames is bezig om te zien hoe we bepaalde items in de toekomst meer wereldgebonden of spelergebonden kunnen maken. Echter zullen we nooit kunnen voorkomen dat bepaalde items op een pas nieuwe wereld in het wiel zullen zitten. We kunnen wel proberen om de impact te verkleinen, maar volledig weg krijgen gaat denk ik nog niet meteen lukken.
We hebben deze maand 2 hotfixes gehad om onze servers te stabiliseren en te verbeteren.

We moesten dus voorkomen dat dit in de toekomst weer zou gebeuren waardoor de devs eerst hier op zijn gaan focussen.

Ik wel wel graag meedelen dat wij (de moderators) jullie echt aanhoren en al wel een aantal zaken bereikt hebben. We zullen altijd ons best doen voor jullie als community. Echter ben ik het wel eens dat misschien sneller mag reageren op bepaalde topics en dat zal ik dan ook proberen te doen. Maar mijn excuses als ik niet altijd meteen reageer.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1681

Guest
@Kr33log ik gaf alleen aan dat ik DP communicatiever vind dan jou naar leden toe. Achter de schermen doe ik geen oordelen over want daar zou je waarschijnlijk TOP zijn! Alleen het gaat meer over het communiceren naar ons toe. DP kan op de meeste dingen gewoon sneller reageren dan jou wat natuurlijk helemaal niet uitmaakt maar dat valt in mij ogen gewoon op.
 

DeletedUser280

Guest
Zag dit topic nog staan, hebben we hier nog feedback op gehad --> Ik zag namelijk dat er namelijk met Pasen alweer een RAD is. elke maand 1 ? :).

Is het tevens wat om een bepaald onderdeel fora te openen waarbij alleen de terugkoppeling in feedback van diverse vragen wordt behandeld?
1. Zo stelt niet iedereen steeds dezelfde vraag.
2. heb je alle bekende info op 1 plek.
3. Geeft het ook een goed gevoel dat er naar de community (voor zover die er nog is) geluisterd word.
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Vind ik best een goede vraag :) Kunnen best aan een algemene q&a werken met dit soort terugkoppeling. Het wiel is er eigenlijk sowieso altijd met bepaalde feesten (pasen, sint, kerst, maar ook internationalere feestdagen), en dan is hij er tussendoor nog een keer ivm lente, winter, zomer, herfst :p Vorige week was een beetje een uitzondering volgens mij.
 

DeletedUser974

Guest
Hoho! De feedback komt echt wel aan! Wat Inno er daarná mee doet is weer wat anders, maar wij melden dit zeer zeker wel!

Even achterwegen gelaten wat ik van jullie vind en of jullie je werk goed doen, daar gaat het totaal niet om.
Zie de dikgedrukte tekst, dit is precies het probleem.

Jullie zijn ons klankboord, jullie moeten ons vertegenwoordigen en voor ons vechten. Als er vervolgens vanuit Inno niks mee gedaan moet dan kan je twee dingen doen:
-Als makke lammetjes wachten en hopen op verbetering (Ik geloof dat dit de afgelopen twee jaar de strategie is geweest zonder resultaat).
-Het gewoon laten klappen, leg je werk per direct neer, stap nu massaal uit de functie,

Dit is waarom ik al tijden roep/hint op verandering, er moet iemand komen/zijn die de ballen heeft om te kiezen voor optie2. Moet je eens opletten hoesnel er vanuit Inno wel opeens feedback komt en acties worden ondernomen...
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Dat is allemaal heel leuk en zou ik ook zonder problemen kunnen doen, maar eerder is ook een compleet team opgestapt weet je nog? Er is altijd wel iemand die dit er dan bij kan pakken. Nog los v/h feit dat sommige mensen gewoon een arbeidscontract hebben met Inno :p Stap jij ook per direct op bij je baas als je het er niet mee eens bent?
 

DeletedUser974

Guest
Dat is allemaal heel leuk en zou ik ook zonder problemen kunnen doen, maar eerder is ook een compleet team opgestapt weet je nog? Er is altijd wel iemand die dit er dan bij kan pakken. Nog los v/h feit dat sommige mensen gewoon een arbeidscontract hebben met Inno :p Stap jij ook per direct op bij je baas als je het er niet mee eens bent?

Als ik het idee heb een arbeidsconflict te hebben waar geen vooruitgang inzit? Jazeker :)
 

DeletedUser974

Guest
Geen hypotheek, kinderen en andere vaste lasten? :p en ook bij die baas heb je een opzegtermijn ;)

Ja natuurlijk, ik stap er niet direct uit, je moet altijd een backup hebben. Maar ik ga ervanuit dat in de huidige pool alleen Kr33 misschien een arbeidscontract heeft? Lopende zaken spelen toch al een jaar of twee, dat is tijd genoeg om een nieuwe baan te zoeken toch?

PS: Ik was er in eerste instantie vanuitgegaan dat Kr33 ook vrijwilliger was, indien dat niet het geval is snap ik dat hij niet zograag afstand neemt van zijn positie, echter vind ik wel dat als je als betaalde kracht het boegbeeld van Inno wilt zijn je meer verantwoordelijkheid zou moeten dragen naar je community.

Dan doe je het namelijk niet meer voor de lol maar heb je in mijn ogen extra verantwoordelijkheden waar wij als community je op zouden mogen afrekenen. :eek::rolleyes:

PPS: Ik zal mijn hooivork eens van zolder afhalen.:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kr33log


Community Manager
Teamleden
Even achterwegen gelaten wat ik van jullie vind en of jullie je werk goed doen, daar gaat het totaal niet om.
Zie de dikgedrukte tekst, dit is precies het probleem.

Jullie zijn ons klankboord, jullie moeten ons vertegenwoordigen en voor ons vechten. Als er vervolgens vanuit Inno niks mee gedaan moet dan kan je twee dingen doen:
-Als makke lammetjes wachten en hopen op verbetering (Ik geloof dat dit de afgelopen twee jaar de strategie is geweest zonder resultaat).
-Het gewoon laten klappen, leg je werk per direct neer, stap nu massaal uit de functie,

Dit is waarom ik al tijden roep/hint op verandering, er moet iemand komen/zijn die de ballen heeft om te kiezen voor optie2. Moet je eens opletten hoesnel er vanuit Inno wel opeens feedback komt en acties worden ondernomen...

Ja natuurlijk, ik stap er niet direct uit, je moet altijd een backup hebben. Maar ik ga ervanuit dat in de huidige pool alleen Kr33 misschien een arbeidscontract heeft? Lopende zaken spelen toch al een jaar of twee, dat is tijd genoeg om een nieuwe baan te zoeken toch?

PS: Ik was er in eerste instantie vanuitgegaan dat Kr33 ook vrijwilliger was, indien dat niet het geval is snap ik dat hij niet zograag afstand neemt van zijn positie, echter vind ik wel dat als je als betaalde kracht het boegbeeld van Inno wilt zijn je meer verantwoordelijkheid zou moeten dragen naar je community.

Dan doe je het namelijk niet meer voor de lol maar heb je in mijn ogen extra verantwoordelijkheden waar wij als community je op zouden mogen afrekenen. :eek::rolleyes:

PPS: Ik zal mijn hooivork eens van zolder afhalen.:D


Omdat ik merk dat je je voornamelijk op mij richt en je vindt dat ik verantwoordelijk ben voor vele zaken, zal ik ook even reageren, wat dingen proberen recht te zetten of duidelijker te maken.

Ik als Community Manager heb inderdaad bepaalde contracten met InnoGames lopen, ik ben niet zoals de andere teamleden een vrijwilliger en heb dus wel wat plichten en taken die ik moet nakomen, welke ik tevens ook zo goed mogelijk probeer na te komen.


Ik weet dat wij, het Tribal Wars 2 NL team, jullie klankboord zijn, en je moet weten dat wij jullie aanhoren. Wij luisteren en proberen al jullie feedback samen te vatten en door te sturen naar mijn LCM. Mijn LCM is mijn koppelpunt tussen mij en InnoGames. Ik geef altijd de feedback aan hem door, welke hij dan weer voorlegt aan de volgende personen zoals het dev team en productmanager. Ook hierbij komen nog een aantal andere personen bij kijken, maar het dev team en de productmanager zijn de belangrijkste.


Ik begrijp dat jij deze 2 opties leuk en aangenaam vindt, maar geen van beide acties doe ik, of zal ik doen. ;)

Even de uitleg waarom ik beide acties niet doe of niet ga doen.

-Als makke lammetjes wachten en hopen op verbetering (Ik geloof dat dit de afgelopen twee jaar de strategie is geweest zonder resultaat). -> Je verwijst duidelijk naar mij omdat ik 2 jaar CM ben. Je mag niet vergeten dat het spel destijds volop in ontwikkeling zat en was. Je moet weten dat ik niet als makke lammetje wacht, en dat ik echt wel wekelijks tijdens onze calls mijn woord laat horen. Ik geef wel degelijk al jullie feedback door, en laat echt wel merken dat bepaalde zaken niet leuk zijn. Zo heb ik al 1 wiel kunnen voorkomen (een wiel tijdens vrouwendag). Oorspronkelijk gingen wij dit wiel ook krijgen, echter heb ik duidelijk laten merken dat wij dit niet wilde hebben. Wat resulteerde dat wij geen wiel hadden. Ik heb er ook voor gezorgd dat wij de verhoogde grondstoffenproductie bleven houden. Wij hebben deze als enige van alle markets, en InnoGames wilde deze ook terug weghalen. Dit heb ik ook voorkomen omdat ik merkte dat jullie dit een aangename en betere aanpassing vonden. Ik heb dit dus zeker niet als strategie. Mijn strategie was om de NL market een belangrijkere positie binnenin het spel te verkrijgen. En dat is ook gelukt doordat wij nu een Pioneer market zijn. Op onze server worden er dus sneller dingen getest. Waaronder nieuwe spelelementen, maar ook nieuwe items die bv in het wiel kunnen voorkomen. Deze moeten dan natuurlijk wel getest worden met een wiel, daarom kan het dus zijn dat wij soms een wiel krijgen terwijl andere markets deze niet krijgen.


-Het gewoon laten klappen, leg je werk per direct neer, stap nu massaal uit de functie, -> Wat wil je hiermee bereiken buiten een hoop chaos? Wat je hiermee bereikt volgens mij, is dat spelers alleen maar meer gedupeerd kunnen worden, dit doordat er dan geen nieuwe wedstrijden komen op het forum, feedback doorgegeven wordt, of dat er gereageerd wordt op de support.

Maar dan is mijn vraag nog beter. Waarom zou ik met iets stoppen wat ik graag doe? Iets waarmee ik hoop te bereiken dat ik een deel spelers blij maak.


Ik durf dus wel degelijk te zeggen dat ik de ballen heb om mijn stem bij InnoGames te laten horen, door functieontslag gaan we vrees ik niets duidelijker maken aan InnoGames.


Ik doe dit vooral voor het plezier, en niet voor het geld. Wanneer je dit voor het geld doet, vind ik dat je verkeerd bezig bent. Ik doe dit omdat ik een leuke community wil hebben en bouwen, met regelmaat verschillende wedstrijden en leuke gesprekken. Echter moet ik mij ook aan bepaalde regels houden en kan ik dus niet altijd met jullie open kaart spelen, wat in het verleden wel gebeurt is of teveel gebeurt is.


Ik merk dat je vooral vind dat ik meer verantwoordelijkheid moet dragen naar de community, en wil dan vragen waar jij vind dat er te weinig feedback of verantwoordelijkheid vanuit mijn kant komt. Weet ook dat ik niet altijd reageer op het forum omdat ik zoals ik hierboven al heb uitgelegd altijd wat feedback afwacht. Ik heb dan ook een deel moderators die op de meeste feedback of vragen zullen antwoorden. Ik antwoord altijd wanneer ik merk dat dit echt nodig is.


Je moet weten dat ik aan InnoGames heb doorgegeven dat ik meer openheid en communicatie over bepaalde zaken met jullie wil. Echter zijn we aan het bekijken over welke communicatie en informatie we meer open kunnen zijn.

Over het idee om een nieuw forumdeel Q&A te maken ben ik volledig voor, dit zal ik dan ook vanavond proberen af te ronden zodat een aantal zaken en vragen niet verloren gaan. Weet echter wel dat hier niet dagelijks een update op komt, of dat ik ook hier niet alles meteen kan neerzetten. Ik vind het een leuk idee, maar vrees dat het wel voor bepaalde mensen een teleurstelling gaat zijn.

Als laatste zou ik willen afronden en zeggen dat ik jullie feedback en discussies echt wel belangrijk vindt. Net zoals jullie meningen en vragen. Ik/wij beantwoorden deze graag en helpen jullie waar we kunnen. Ook wil ik dat je weet dat ik ik de community belangrijk vind (denk maar aan heel het EN server gebeuren). Ook al was dit niet mijn market, en zou ik hier niet naar moeten kijken. Vond ik toch dat ik jullie moest ondersteunen en helpen waar ik kon.
 
Bovenaan