Waarom worden mensen die bots gebruiken niet voor hun leven van het spel gebanned?

sniped

Casual Lid
Ik heb al meermaals gezegd dat ik geen loze beloftes wil maken, of dingen wil aankondigen, zolang er geen zekerheid is. (denk aan forten #WhoopsItWasn'tMe)
Ik beggrijp het niet, de community geeft al jaren lang aan ontevreden te zijn, en jij, de community manager gaat er lekker over grappen? Bahbah....


. Maar wat ik wel kan vertellen is dat er binnenkort wat nieuws op de beta komt ;-) We zullen ook vast hier dan een bericht naar beta verwijzen. Maar er staan effectief mooie veranderingen (vind ik persoonlijk) op de roadmap.
Dat verhaal hoor ik nou ook al een jaar of 6-7. Het enige wat er elk jaar verandert is dat de groei van de aantal Gwendolines exponentieel toeneemt.
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
Kr33log geeft in principe alleen aan dat hij geen loze beloftes wil maken, en maakt een subtiele verwijzing naar de forten waarvan we allemaal wel weten hoe dat gelopen is. Helaas zijn er toch altijd factoren waar wij geen hand in hebben, dan ben je helaas vaak enkel de brenger van slecht nieuws. Dankbaar taakje wel :D
 

sniped

Casual Lid
Dat is dus precies waar ik het niet met je eens bent.

Kr33log is onze community manager.
Hij is ons klankbord, hij geeft onze frustraties, ideeen, suggesties, klachten en al het andere door aan Inno.
Hij is degene die zich hard moet maken voor wat wij roepen. Hij moet voor ons vechten, hij is onze boodschapper en onze enige contactbron met Inno.

Blijkbaar lukt het hem niet om dusdanig onze boodschap over te brengen dat Inno zich daar iets van aantrekt.
Op dat moment moet je jouw handdoek neerleggen als community manager, dan heb je in mijn ogen gefaald, dan ben je geen community manager, dan ben je een community stilhouder.

Zodra je niet je functie neerlegt en gaat schuilen achter het "ik ben toch maar een doorgeefluikje" omdat je het blijkbaar heel tof vind om community manager te zijn en/of de beloning te fijn vind om te ontvangen. Dan heb je in mijn ogen ontzettend hard gefaald.
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
En wat zou het neerleggen van zijn functie precies bereiken? Behalve dat InnoGames gewoon weer een nieuwe CM aanstelt? Je gaat er ook wel echt gemakshalve van uit dat Kr33log zich niet hard durft te maken voor de dingen die hier aangegeven worden, zij het vanuit de spelers zij het vanuit ons in het team. Dat dat helaas niet altijd resultaat heeft zal niet onbekend zijn, maar het is oneerlijk de verantwoording daarvoor bij hem neer te leggen, de eindbeslissing ligt gewoon altijd bij InnoGames. Het voordeel wat wij als team daarin hebben is dat we een iets uitgebreidere terugkoppeling kunnen krijgen, omdat bepaalde info nog wel met ons gedeeld mag worden.

InnoGames weegt trouwens ook gewoon vanuit de andere CM's input mee, wat hier aangegeven wordt is niet per definitie iets dat op alle markets ervaren wordt. Zijn ook wel voorbeelden geweest van nieuwe functies in het spel die vanuit NL zijn voorgedragen, en doorgevoerd, waar op andere markets met veel tegenzin is gereageerd. Als je de enige bent die iets roept in een groep, krijg je niet altijd de bijval die je zoekt.
 

sniped

Casual Lid
Het neerleggen van de functie zal bereiken dat InnoGames een nieuwe CM aanstelt. Een nieuwe CM die het misschien wel voor elkaar krijgt om de dalende lijn van de playerbase om te draaien.
Jij gaat er gemakshalve van uit dat ik er gemakshalve van uit ga ;) Maar je vergeet dat ik wel al een jaar of 10 meeloop met TribalWars2, actief deel heb uitgemaakt van de community en ook een tijd in het Support-team gezeten heb.

En nogmaals ik snap dat InnoGames de eindverantwoordelijke is, maar zolang die zich verschuilen achter de CMS zijn deze personen voor de playerbase wel degelijk de verantwoordelijke personen. Zij kiezen er zelf voor om deze rol te vervullen en zo de muur van InnoGames te zijn, zo oneerlijk is dat dus niet.

Maar we dwalen nu af van het punt:
Eerst wordt er een grap gemaakt over dat er geen loze beloftes gedaan moeten worden want eindspel, forten hahaha om vervolgens een zin later te roepen dat er echt mooie dingen aankomen.

Mijn punt was, roep dat niet, het is kansloos, het wordt al een paar jaar geroepen maar er komt niks moois.
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
Met je geschiedenis binnen TW2 ben ik wel bekend hoor, geen zorgen. Des te meer het me verbaasd dat je denkt dat het veranderen van een CM de veranderingen teweeg gaat brengen die je voor ogen hebt. Als je InnoGames een beetje kent weet je ook wel dat je dan een stuk hoger op de ladder zult moeten kijken. Als ik het mocht delen kon ik je genoeg voorbeelden laten zien waarin Kr33log wel echt van zich laat horen wat ons betre

Dat er al een redelijk tijd wat geroepen wordt klopt, helaas zijn er tussendoor ook wel weer dingen geschrapt geweest of uitgesteld door verscheidene redenen waardoor ze nog niet verschenen zijn. Dat is ook precies waarom vaak aangegeven is dat er heel voorzichtig dingen gedeeld worden, het kan zomaar omslaan. Dat heeft weinig met een cm te maken, meer met developers.

Tl;dr CM’s zijn niet degene die vervangen moeten worden als je drastische veranderingen wilt, hebben simpel de bevoegdheid / mogelijkheden daartoe niet.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan