Verslagen Tegenstanders

DeletedUser

Guest
We zijn ondertussen iets meer dan 3 dagen op deze wereld en keek eigenlijk alleen maar naar de punten van mensen, maar toen viel me op dat er eigenlijk een flink aantal mensen zijn die al een redelijk hoog ODA hebben. Vooral omdat iedereen nog beginnersbescherming heeft. Nou weet ik dat je wat ODA krijgt van spikes killen, maar zoveel? Geheimzinnig bijvoorbeeld, zit ondertussen al op een ODA van 1118. Iemand enige theorieën hoe mensen zoveel ODA voor elkaar krijgen en nog een redelijke ranglijst positie behouden?

Het enige dat ik zelf kan bedenken is het kopen van troepen met kronen, deze vervolgens in een bb-dorp zetten en ze zelf afslachten. Of telt ODA gewoon zo raar op? En hebben ze maar 200 speer mannen verslagen ofzo?
 

DeletedUser

Guest
Valkorn;n16871 zei:
We zijn ondertussen iets meer dan 3 dagen op deze wereld en keek eigenlijk alleen maar naar de punten van mensen, maar toen viel me op dat er eigenlijk een flink aantal mensen zijn die al een redelijk hoog ODA hebben. Vooral omdat iedereen nog beginnersbescherming heeft. Nou weet ik dat je wat ODA krijgt van spikes killen, maar zoveel? Geheimzinnig bijvoorbeeld, zit ondertussen al op een ODA van 1118. Iemand enige theorieën hoe mensen zoveel ODA voor elkaar krijgen en nog een redelijke ranglijst positie behouden?

Het enige dat ik zelf kan bedenken is het kopen van troepen met kronen, deze vervolgens in een bb-dorp zetten en ze zelf afslachten. Of telt ODA gewoon zo raar op? En hebben ze maar 200 speer mannen verslagen ofzo?

Ik heb er hier in TW2 nog niet echt op gelet, maar in TW1 verschilde het nog wel eens per wereld.
ODA kan uitgaan van verslagen boerderijplaatsen, maar kan ook een factor zijn die wordt bepaald a.h.v. verslagen eenheden vermenigvuldigd met een bepaalde factor, waardoor je een berekende ODA krijgt.

Ik denk dus dat hier de ODA een berekende ODA is, maar interessant is wel te weten hoe deze berekening dan is opgebouwd
 

DeletedUser

Guest
Ik kwam tijdens mn farm runs vandaag 10 speer tegen. Dit zijn de enige troepen die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Mijn ODA is hierdoor wel 40. Normaal gesproken zou je denken dat dit 10 is, gezien er maar 10 speer zijn gekilld. Er zitten dus ergens, zoals Moneyconnect zegt, bepaalde factoren aan verbonden. Nu alleen nog uitvinden wat :confused:
 

DeletedUser

Guest
nobluf;n16882 zei:
Ik kwam tijdens mn farm runs vandaag 10 speer tegen. Dit zijn de enige troepen die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Mijn ODA is hierdoor wel 40. Normaal gesproken zou je denken dat dit 10 is, gezien er maar 10 speer zijn gekilld. Er zitten dus ergens, zoals Moneyconnect zegt, bepaalde factoren aan verbonden. Nu alleen nog uitvinden wat :confused:

Dus zo te zien wordt bij speer een factor 4 gebruikt. 10 speer, 40 ODA........
Maar misschien zit er nog wel een diepere calculatie achter, en tellen je eigen aanvalsverliezen ook nog op de één of andere manier mee in deze berekening.
Ongetwijfeld zal één van de mods hier duidelijkheid in kunnen geven.
 

DeletedUser516

Guest
Moneyconnect;n16886 zei:
Dus zo te zien wordt bij speer een factor 4 gebruikt. 10 speer, 40 ODA........
Maar misschien zit er nog wel een diepere calculatie achter, en tellen je eigen aanvalsverliezen ook nog op de één of andere manier mee in deze berekening.
Ongetwijfeld zal één van de mods hier duidelijkheid in kunnen geven.

ik geloof niet dat het zo spannend wordt berekent hoor ;)

naar mijn idee was het altijd het aantal boerderijplaatsen wat een eenheid gebruikte dat was je ODA / ODD

dus speer 1 , zwaard 1 , bijl 1, boog 1 , LC 4 ber.boog 5 enz enz

dat is de ODA

dan heb je ook nog verslagen tegenstanders dat is gewoon 1 op 1 dus 1 lc is 1 eenheid
 

DeletedUser

Guest
bingokiller;n16892 zei:
ik geloof niet dat het zo spannend wordt berekent hoor ;)

naar mijn idee was het altijd het aantal boerderijplaatsen wat een eenheid gebruikte dat was je ODA / ODD

dus speer 1 , zwaard 1 , bijl 1, boog 1 , LC 4 ber.boog 5 enz enz

dat is de ODA

dan heb je ook nog verslagen tegenstanders dat is gewoon 1 op 1 dus 1 lc is 1 eenheid

Hoe verklaar je dan de 10 verslagen speer, en de 40 ODA?
 

DeletedUser

Guest
bingokiller;n16892 zei:
ik geloof niet dat het zo spannend wordt berekent hoor ;)

naar mijn idee was het altijd het aantal boerderijplaatsen wat een eenheid gebruikte dat was je ODA / ODD

dus speer 1 , zwaard 1 , bijl 1, boog 1 , LC 4 ber.boog 5 enz enz

dat is de ODA

dan heb je ook nog verslagen tegenstanders dat is gewoon 1 op 1 dus 1 lc is 1 eenheid

Blijkbaar toch niet helemaal, want als nobluf 40 ODA heeft met het verslaan van 10 speertjes, zit er wel degelijk een berekeningsfactor in. Als het echt om boerderijplaatsen ging had hij 10 ODA gehad.
 

DeletedUser

Guest
bingokiller;n16892 zei:
ik geloof niet dat het zo spannend wordt berekent hoor ;)

naar mijn idee was het altijd het aantal boerderijplaatsen wat een eenheid gebruikte dat was je ODA / ODD

dus speer 1 , zwaard 1 , bijl 1, boog 1 , LC 4 ber.boog 5 enz enz

dat is de ODA

dan heb je ook nog verslagen tegenstanders dat is gewoon 1 op 1 dus 1 lc is 1 eenheid


Dat zou niet logische zijn, hoe zou je dan verklaren dat geheimzinnig al 1100 eenheden heeft verslagen.
 

DeletedUser602

Guest
Dit las ik op een Engels forum van TW1:

Troop Type : when attacking / when defending

Spear: 4 / 1
Sword: 5 / 2
Axe: 1 / 4
Archer: 5 / 2
Scout: 1 / 2
Light Cavalry: 5 / 13
Mounted Archer: 6 / 12
Heavy Cavalry 23 / 15
Ram: 4 / 8
Catapult: 12 / 10
Paladin: 40 / 20
Nobleman: 200 / 200


I hope this help you a bit.
icon_wink.gif



Dit zou dus inderdaad betekenen dat je bij 10 speer killen, 40 ODA hebt gekregen.
Officiële ratio's weten de mods vast meer van :D
 

DeletedUser602

Guest
De beginnersbescherming gaat voor de eersten inmiddels bijna verdwijnen.
Maar is er inmiddels al een legitieme battle calculator op het web? Ik hoor namelijk dat velen toch een foutmarge in de berekening hebben.
 

DeletedUser

Guest
sanderv11;n16951 zei:
De beginnersbescherming gaat voor de eersten inmiddels bijna verdwijnen.
Maar is er inmiddels al een legitieme battle calculator op het web? Ik hoor namelijk dat velen toch een foutmarge in de berekening hebben.

Nee is niets legit om het internet =/ Degene die de meeste gebruiken is zo'n 90% accuraat, tenminste denk dat mensen deze gebruiken. ( www.ds-pro.de/2/ )
Paar flaws die er in zitten gebruikt verkeerde muur values, rammen gaan met verkeerde units mee, kan alleen maar geloof aanvinken (geen niveaus), geen ridder items, en nog meer volgens mij.
Als het goed is ging Inno een simulator maken?
 

DeletedUser516

Guest
geen trebuchet en beserker berekeningen enz enz zwaar onbetrouwbaar :D
 

DeletedUser602

Guest
Grey Worm;n16990 zei:
Dat is inderdaad de bedoeling ja :)

Enig idee wanneer de deadline hiervan gaat vallen? Anders ga ik zelf een calculator bouwen xD
 

DeletedUser

Guest
Nog even en de beginnersbescherming verdwijnt.. Crushing time
 

DeletedUser

Guest
T.T Ik moet nog 4 uurtjes wachten voordat ik wat kan slachten
 
Bovenaan