Verkiezingen 15 Maart

Op wie ga jij stemmen bij de verkiezingen?

  • VVD

    Stemmen: 3 16,7%
  • PvdA

    Stemmen: 0 0,0%
  • PVV

    Stemmen: 2 11,1%
  • SP

    Stemmen: 1 5,6%
  • CDA

    Stemmen: 3 16,7%
  • D66

    Stemmen: 5 27,8%
  • Christenunie

    Stemmen: 0 0,0%
  • GROENLINKS

    Stemmen: 0 0,0%
  • SGP

    Stemmen: 0 0,0%
  • Een andere partij

    Stemmen: 4 22,2%

  • Totaal aantal stemmers
    18

DeletedUser854

Guest
Discussieer mee over de verkiezingen! Welke standpunten van welke partijen vind jij nou geweldig en welke vind je vreselijk? Help mij mee te landen, want ik zweef nog vreselijk ;)

Eventueel een anonieme poll erbij om te kijken wie wat stemt? Geen idee of ik dat kan doen en zo ja, dan weet ik niet hoe ;)

Edit: graag wel netjes houden! Ik vind het interessant om andere meningen en oogpunten te zien en wil graag dat iedereen zich zo open mogelijk opstelt. Je mag het best niet met elkaar eens zijn, maar je hoeft niet iemand gelijk de grond in te duwen enzo. Zie ook regels van het forum!
 

DeletedUser854

Guest
Om de discussie te beginnen: ik weet dus nog niet wat ik moet stemmen. Stemwijzers geven allemaal een andere uitslag, en volgens het kieskompas zit ik precies midden in het politieke landschap en ben ik niet links of rechts of conservatief of progressief.

Gisteren heb ik wat partijprogramma's doorgelezen, maar daar werd ik ook niet wijzer van. Zo veel loze kreten. En wat vind ik nou echt belangrijk? Ik heb echt serieus last van keuzestress xD Het zal er wel op neer komen dat ik stem op een van de huidige regerende partijen, omdat ik vind dat ze het zo slecht nog niet gedaan hebben.
 

DeletedUser19

Guest
Graag even een voorstel van de partijen/mogelijke opties. Ik ben Belg dus weet (bijna) niets van jullie verkiezingen.
Opties achteraf invoegen gaat zeker, maar al een brede basis om mee te beginnen zou fijn zijn.
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Ja, nee. Ik wil niet zomaar wat stemmen..
Wat vind je belangrijk?
Milieu? Vluchtelingen? Pensioenleeftijd? Belastingen? Ontslagrecht? Europa? Zorg?

edit: @RabbidRobin VVD, PVV, Pvda, SP, CDA, D66, CU, Groenlinks, Denk, Partij voor de dieren, SGP, 50Plus, Piratenpartij, overige partijen (toe te lichten).
 

DeletedUser31

Guest
VVD
PvdA
PVV
SP
CDA
D66
ChristenUnie
GROENLINKS
SGP
Pvdd
50PLUS
VNL
DENK
Forum voor Democratie
Piratenpartij
- Anders

Misschien dit? Mede de belangrijkste a.d.h.v. de peilingen etc.
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Goed, in afwachting van de poll dan maar verder kijken? :p kieskompas en stemwijzer gaven me een verrassende uitslag, dus ik ga toch nog eens goed programmas lezen ;)
 

DeletedUser19

Guest
Ik heb helaas maar de mogelijkheid 10 opties te geven. Een iets beperktere selectie? ^^.
 

DeletedUser31

Guest
Oke dan de top 9 + anders, dus:

VVD
PvdA
PVV
SP
CDA
D66
ChristenUnie
GROENLINKS
SGP
Anders...

:)
 
Bovenaan