Moraal-Issue

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser974

Guest
Beste iedereen,

ik erger mij aan de manier waarop het moraal momenteel functioneert.
Ik snap dat het dient om kleine en minder actieve spelers te beschermen, echter vind ik het unfair dat die spelers eigenlijk kunnen doen wat zij willen.

Wat vind ik vervelend?
Deze spelers kunnen midden in je cluster (gaan) zitten en vervolgens al je offense-dorpen aanvallen, zonder dat je er iets tegen kan doen.
Indien deze spelers namelijk 5 speertjes in dat dorp zet moet jij er toch echt minimaal 20 clears op kapot lopen om deze te slopen. Zie onderstaand voorbeeld:

moraal-issue.png

Wat wil ik voorstellen:
Hou het moraal hoe het is, echter indien deze speler iemand aanvalt, laat dan de moraal (tijdelijk) stijgen naar 100, zodat die spelers wel 2x moeten denken om je als vuil te behandelen, alleen maar omdat je groot bent.

TLDR:
Ik schijt in mijn broek voor kleine spelers.
Kleine spelers lachen mij recht in mijn bek uit.

Grt,
-Sniped
 

DeletedUser

Guest
Wat ik ook erg vervelend vind is dat zij ongehinderd zomaar alle barbaren over kunnen nemen zonder dat je er iets aan kunt doen. Misschien ook in een dorp dat net over is genomen dat er tijdelijk een moraal stijging is?​
 

DeletedUser1014

Guest
Ik word er ook erg verdrietig van, het voelt alsof ik gestraft word omdat ik wél actief speel. Dat is toch van de zotte?

Kan moraal niet (ook) gebaseerd worden op de datum dat je begon met spelen? Want iedereen die in dezelfde week begon maar waar ik nu minder dan 50% moraal op heb, verdient het toch om geedeld te worden? Gewoon onder het mom van 'Moge de beste winnen.' Hoe lang moet je mensen voor spek en bonen mee laten spelen?
 

DeletedUser1109

Guest
Zou het niet moeten zijn dat hoe groter je leger is, hoe beter het moraal?
Ik bedoel, als ik in het leger zou zitten, dan zou ik met een grotere glimlach naar het strijdgewoel huppelen, als ik weet dat ik zwaar in het voordeel ben ;)
 

DeletedUser620

Guest
Deze spelers kunnen midden in je cluster (gaan) zitten en vervolgens al je offense-dorpen aanvallen, zonder dat je er iets tegen kan doen.
Indien deze spelers namelijk 5 speertjes in dat dorp zet moet jij er toch echt minimaal 20 clears op kapot lopen om deze te slopen.
Als je ziet dat een kleinere speler in je cluster gaat zitten, moet je meteen actie ondernemen en dat dorp wegedelen voordat er veel troepen staan. Staan er wel wat troepen in val je andere dorpen van hem aan, hij moet troepen terugtrekken en je kunt alsnog dat dorp in je cluster edelen.
Als je vervolgens je offense dorpen gaan aanvallen dan def je dat toch gewoon en val je de dorpen aan waar de aanvallen vandaan komen?
 

DeletedUser918

Guest
Ik heb ooit het privilege gehad aan de 'goede' kant van het moraal-issue te staan.
Op Tw1, wereld 9 als ik mij niet vergis. Ik was rijkelijk laat begonnen in de wereld, maar lag redelijk gunstig. Helaas begon op een gegeven moment een speler van meer dan 2 miljoen punten dorpen in 'mijn' provincie (hoewel ik niet zeker meer weet of daar ook met provincies gewerkt werd) over te nemen. Ik, met een 60.000 punten account dus balen. Toen besloot ik om de speler te verwijderen uit mijn gebied, aangezien ik ervan uitging dat hij dat niet zou verwachten. En inderdaad: het lukte.
Maar toen kreeg ik dus op al mijn dorpen een clear of 20. Omdat ik een erg verdedigende speler was op dat moment heb ik die clears doorstaan. Echter, toen ging zijn moraalbreker er nog een keer overheen en toen was het wel redelijk klaar.

Dus, ik vind moraal eigenlijk wel een goed iets en dat is ook het hele bestaansrecht voor moraalbrekers.

Kahlan, jij geeft aan dat mensen die in dezelfde week als jij zijn begonnen een rottig moraal hebben om tegen te spelen als ze significant kleiner zijn. Dat is inderdaad wel een probleem, maar naar mijn weten gaat het moraal na verloop van tijd wel weer iets omhoog. Maar ook ik vind dat het moraal voor spelers die al een bepaalde tijd spelen en nog steeds heel klein zijn sneller omhoog zou mogen gaan.

Conclusie van dit brabbelverhaal: laat moraal gebonden zijn niet enkel aan puntenaantal, maar ook aan startperiode. En laat het moraal op een gegeven moment ook significant stijgen, tot iets van 75%.
 

DeletedUser974

Guest
Als je ziet dat een kleinere speler in je cluster gaat zitten, moet je meteen actie ondernemen en dat dorp wegedelen voordat er veel troepen staan. Staan er wel wat troepen in val je andere dorpen van hem aan, hij moet troepen terugtrekken en je kunt alsnog dat dorp in je cluster edelen.
Als je vervolgens je offense dorpen gaan aanvallen dan def je dat toch gewoon en val je de dorpen aan waar de aanvallen vandaan komen?

Ik denk niet dat je helemaal doorhebt wat moraal-issues zijn, op de meeste spelers om mij heen heb ik 30-40 moraal.
Dat betekent dat ik clears van 6000 bijl/1500 licthe cav.1500 bereden boog en 250 rammen kapot loop op 1200 speer/1200zwaard/1200 boog.

Stel je nou eens voor dat ze hun dorpen vol hebben staan met 5k speer/10k zwaard en 5k boog, daar kunnen ze dan gelijk 5 dorpen mee verdedigen :eek:
 

DeletedUser490

Guest
Oh ja.. Daar zou echt een oplossing voor mogen komen! Dan steek je er zelf zoveel tijd in om te groeien en dan komt er iemand barbarendorpjes inpikken in jou provincies (gelijk niks) en dat zijn dan spelers die echt amper groeien..

Leuke spoiler trouwens Sniped :D
 

DeletedUser6

Guest
Ik word er ook erg verdrietig van, het voelt alsof ik gestraft word omdat ik wél actief speel. Dat is toch van de zotte?

Kan moraal niet (ook) gebaseerd worden op de datum dat je begon met spelen? Want iedereen die in dezelfde week begon maar waar ik nu minder dan 50% moraal op heb, verdient het toch om geedeld te worden? Gewoon onder het mom van 'Moge de beste winnen.' Hoe lang moet je mensen voor spek en bonen mee laten spelen?

Nou, bof jij even! Dat zit al in de moraalformule ;)
 

DeletedUser6

Guest
In de huidige moraalregeling wordt mee opgenomen dat als je buurman tegelijk met je start maar veel minder hard groeit zijn moraal minder hard afneemt dan de speler met evenveel punten die 3 maanden later gestart is.

Dat er uiteindelijk nog altijd een laag moraal is komt inderdaad door het feit dat de puntenverhouding vele malen zwaarder weegt.

Maar een speler met 20x zoveel dorpen als de speler met het lage moraal heeft ook veel meer mogelijkheden om zo'n speler weg te werken. Door bijvoorbeeld andere dorpen van de speler aan te vallen buiten degene die gestacked is. Wanneer dat echt niet lukt hebben we nog altijd moraalbrekers.
 

DeletedUser974

Guest
In de huidige moraalregeling wordt mee opgenomen dat als je buurman tegelijk met je start maar veel minder hard groeit zijn moraal minder hard afneemt dan de speler met evenveel punten die 3 maanden later gestart is.

Dat er uiteindelijk nog altijd een laag moraal is komt inderdaad door het feit dat de puntenverhouding vele malen zwaarder weegt.

Maar een speler met 20x zoveel dorpen als de speler met het lage moraal heeft ook veel meer mogelijkheden om zo'n speler weg te werken. Door bijvoorbeeld andere dorpen van de speler aan te vallen buiten degene die gestacked is. Wanneer dat echt niet lukt hebben we nog altijd moraalbrekers.

Waar haal ik die moraalbrekers vandaan? :D
 

DeletedUser6

Guest
Nou, als er actieve spelers met moraalproblemen om je heen zitten kun je vast wel een overtuigen om te werken aan een betere toekomst. Of je stuurt een ander stamlid aan om MB te worden (een aantal dorpjes internen) en voila.

Of als je gewoon 0 overtuigingskracht hebt of dat niet jouw speelstijl is ga je gewoon hardcore bashen. Spelmogelijkheden zat!
 

DeletedUser

Guest
moraal. Het probleem en het gaat nooit goed voor zijn iemand.

Ik ben begonnen op 9 augustus en nu heb ik een stam die achter me aan komt omdat ik op het algemeen forum de waarheid heb vertelt. Die stam bestaat uit spelers die maanden langer spelen als ik maar kleiner zijn dan ik.

Krijgen die ook negatief moraal sinds die al zolang bezig zijn met bbdorpen nemen en ik bijna enkel spelers uitschakel en enorm snel groei?? Want ik steek eerlijke speeltijd in mijn account en enkele van hun leden spelen lekker oneerlijk maar dat mag...
 

DeletedUser

Guest
moraal. Het probleem en het gaat nooit goed voor zijn iemand.

Ik ben begonnen op 9 augustus en nu heb ik een stam die achter me aan komt omdat ik op het algemeen forum de waarheid heb vertelt. Die stam bestaat uit spelers die maanden langer spelen als ik maar kleiner zijn dan ik.

Krijgen die ook negatief moraal sinds die al zolang bezig zijn met bbdorpen nemen en ik bijna enkel spelers uitschakel en enorm snel groei?? Want ik steek eerlijke speeltijd in mijn account en enkele van hun leden spelen lekker oneerlijk maar dat mag...
Geen ruzie zoeken met kleine spelers should fix the problem
 

DeletedUser6

Guest
Pak ze dan zelf? Of laat een dorpenbouwer ze voor je pakken :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan