Guide Guide: Het basis gevechtssysteem uitgelegd.

DeletedUser397

Guest
Hmmm.. vraagje(s) welk ik me nu pas bewust wordt maar niet echt geduid wordt in het filmpje:
1) Wat gebeurd er met de ridder en zijn wapen wanneer hij bij een veegleger zit dat zo is opgebouwd dat de voorraden van zowel infanterie als cavalerie als bereden boog groepen allemaal gelijk zijn? Vb 6000 bijl, 1500 LC en 1200 BB. Waar kruipt de ridder dan bij? en Wat gebeurd er met zijn wapen? Heeft de keuze van het wapen mogelijks in dit geval dan een effect op waar de ridder zit? Bv als hij Mieszko's Lans heeft dat hij dan de LC gaat versterken waar zijn wapen het nuttigst is? Kwestie van meest efficiënte benutting van hem en zijn wapen
2) Zelfde verhaal qua verdeling van voorraden, maar dan voor rammen. Vechten die dan per regel mee met de eerste groep die aan bod komt, of worden ze gelijk verdeeld per groep? Zou hier wederom de keuze van het ridderwapen dan mogelijks een effect op kunnen hebben dat de ram bij de meest gebooste groep meegaat?
 

DeletedUser516

Guest
pppppffffff , wat een cijfers allemaal ... is het mischien niet gewoon handig als je als basis TW 1 troepen neemt voor de aanval met minder bijlen maar meer beserker en minder LC maar meer ber.boog

en hier wat mee spelen om te kijken wat voor jouw zelf het leukste en makkelijkste werkt ? .... ipv al die cijfers wat voor mij alleen belangrijk is , is waar ik me ridder bij moet doen ;)
en als ik er niet door kom met 1 clear stuur ik er nog wel 1 ;) uiteindelijk is dat dorp ook wel leeg ....
 

DeletedUser397

Guest
Hier zien we een voorbeeldig exemplaar van de wilde @bingokiller in zijn natuurlijke habitat. Waar andere roofdieren zoeken naar efficiëntie en optimalisatie, heeft deze bingokiller slechts één doel voor ogen: bashen en blijven bashen tot hij er bij neer valt of hij door pure wilskracht zijn prooi alsnog ten val weet te brengen. Waar een goeie jager steeds een pure LC veeg op een solo zwaardverdediging zal storten smijt de bingokiller er gewoon op los wat hij toevallig liggen heeft. Door de jaren heen heeft dit hem de bijnaam van "Wildeman" opgeleverd. In zijn grotten vinden antropologen veelal wandtekeningen van zijn vele toevallige successen. Doch bewijzen dat het wezen enige mathematische kennis en analyserend vermogen zou hebben zijn tot op de dag van vandaag nog niet te boven gekomen.

Tot slot een 'wijze' quote van deze Wildeman:
"I'm gonna stomp 'em to dust. I'm gonna grind their bones. I'm gonna pile 'em up inna big fire and roast 'em. I'm gonna bash 'eads, break faces and jump up and down on da bits dat are left. An' den I'm gonna get really mean."
(all in good laughs mattie ;) )
 

DeletedUser599

Guest
@Furyan666 Kzou ze gewoon beide eens testen, stuur de rapportjes maar door en ik vertel het je wel ;)
@bingokiller er is wel duidelijk een compositierichting die bevoordeeld is voor aanvallers, aangezien er kennis is die niet op het forum verschijnd, maar wss wel in andere oorden te vinden is.

Voor de verdediging zijn er ook maar enkele 'goede' samenstellingen aangezien je de binnenkomende troepen (niet) kent ;)
 

DeletedUser516

Guest
haha @Furyan666 , tis door de wildeman dat de mensheid heeft mogen overleven , door het jagen op zijn prooi is hij de top of the foodchain geworden ..... dus bedankt voor uw compliment :p haha ....
@cor19611 er zijn heus wel taktieken die mij interesseren , maar er gaat niks boven een old fashioned slachtpartij :p
 

DeletedUser924

Guest
Ik snap het niet als ik een militaire academie bouw zou ik toch sneller op de plaats van bestemming moeten aankomen? Ik zie geen verschil voor en na het bouwen in de tijd die ik moet lopen.
 

DeletedUser397

Guest
Ik snap het niet als ik een militaire academie bouw zou ik toch sneller op de plaats van bestemming moeten aankomen? Ik zie geen verschil voor en na het bouwen in de tijd die ik moet lopen.
Goh, dat is nog een overblijfsel van het verouderde concept van Discipline.
Minder dan 100% discipline was bedoelt om in een lichte afwijking in looptijd te simuleren (we spreken over een luttele seconde of 2 op reeds redelijke loopafstanden).
Doch metdat de servers zelf de eigen servertijden al lang niet meer respecteren valt dit natuurlijk niet op.
Was tevens ook een side effect voornamelijk bedoelt voor jonge werelden.
 

DeletedUser924

Guest
Hmmm.. vraagje(s) welk ik me nu pas bewust wordt maar niet echt geduid wordt in het filmpje:
1) Wat gebeurd er met de ridder en zijn wapen wanneer hij bij een veegleger zit dat zo is opgebouwd dat de voorraden van zowel infanterie als cavalerie als bereden boog groepen allemaal gelijk zijn? Vb 6000 bijl, 1500 LC en 1200 BB. Waar kruipt de ridder dan bij? en Wat gebeurd er met zijn wapen? Heeft de keuze van het wapen mogelijks in dit geval dan een effect op waar de ridder zit? Bv als hij Mieszko's Lans heeft dat hij dan de LC gaat versterken waar zijn wapen het nuttigst is? Kwestie van meest efficiënte benutting van hem en zijn wapen
2) Zelfde verhaal qua verdeling van voorraden, maar dan voor rammen. Vechten die dan per regel mee met de eerste groep die aan bod komt, of worden ze gelijk verdeeld per groep? Zou hier wederom de keuze van het ridderwapen dan mogelijks een effect op kunnen hebben dat de ram bij de meest gebooste groep meegaat?
Deze vraag was wel leuk. heb je er inmiddels al antwoord op?
 
Bovenaan