Coop afschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser1581

Guest
Zo ik zal een een discussie aan gaan zwengelen waar ik de uitkomst al min of meer kan voorspellen.

Naar mijn mening is het COOP gebeuren ooit in het leven geroepen om accounts bij afwezigheid te verdedigen. Maximaal 2 co spelers kan je uitnodigen dat is nog niet eens zo'n probleem . Wat wel een probleem is is het aannemen van co's namelijk 9 stuks maximaal.

We hoeven er niet omheen te gan draaien om te stellen dat hier behoorlijk misbruik van gemaakt word waarmee behoorlijk wat spelregels omzeild worden.

Enkele voorbeelden : Het pushen van andere accounts al dan niet met het overnemen van dorpen.
Waar dat mis gaat weten we allemaal wel denk ik. Een account word dor de originele speler deels uit gebouwd (voor het gemak naar 10 dorpen). Deze worden overgenomen door de zgn co . Nu kunnen er geen munten meer geslagen worden via het co schap. (gelukkig) echter kan er nog wel steeds een edel neer gezet worden hiermee word vrolijk een nieuw dorp mee gepakt en uit gebouwd . Dit gaat oneindig door . (degene die zeggen dat dit niet gebeurd doen het of zelf of hebben oogkleppen op) .
Dan hebben we nog de massale aanvallen die vanaf de coop accounts worden uitgevoerd dorpen worden al dan niet door de Co-houder geedeld de smoes die je keer op keer weer leest is "dat heet samenwerking" uiteraard een compleet bullshit verhaal maar gewoon misbruik ook wel genoemd pushen van een account.

Ik durf zelfs te stellen dat dit het spel dusdanig negatief beïnvloed dat er geen sprake meer kan zijn van een eerlijke competitie . (uiteraard gaat hier weer geroepen worden dat dit niet zo is. Wederom of je doet het zelf of je hebt oogkleppen op. Zie de regel waar ik het topic mee begon).

Het co-schap is nooit in het leven geroepen om complete stammen kunstmatig in leven te houden maar om spelers te vervangen tijdens hun afwezigheid (lees vakantie). Een voorstel om een maximale tijd van 4 weken aan een co te hangen werd massaal weggehoond . Onder andere met een argument "ja maar mensen zijn ook wel eens 3 maanden op vakantie " Dit zou toch genoeg moeten zeggen lijkt mij zomaar niemand start een spelletje om vervolgens 3 maanden op vakantie te gaan.

Mijn stelling is dan ook : Coop afschaffen en terug naar de Vakantie Vervanging van Maximaal 4 weken per jaar. De vakantie vervanging vervalt op het moment dat de originele account houder weer zelf inlogt .
Een andere optie is maximaal 2 co's kunnen accepteren gelijk aan het aantal dat je kunt aanvragen.
Dit maakt het spel weer een stuk leuker. Zoals de coop regeling nu werkt is het gewoon een vorm van multi accounts voeren. Maar dan legaal. (mensen die nu gaan roepen dat dat niet zo is doen het of zelf of hebben oogkleppen op.)
 

DeletedUser1569

Guest
Ik kan me hier absoluut in vinden. Laat de accountbeheerder een aanvraag tot vakantievervanging doen en met naam aangeven wie de vervanger gaat worden, voor welke periode zou een nog mooiere optie zijn.

De schijn ophouden dat een co niets kan doordat er geen munten geslagen kunnen worden is natuurlijk de grootste onzin als je gewoon nog steeds edels neer kan zetten. Prachtig als dat co account maar een dorp of 10 heeft om dorpen leeg te zetten waar het moraal om de hoek komt kijken (zoals bij een stamgenoot ook is gebeurd)

Hemeltje lief... ik ben bewerkt. Ik weet weer waarom ik niet zo vaak reageer :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik zie persoonlijk niet wat het gaat uithalen als je de coop max verlaagt naar 4 of 5.
Vind de 7 dagen wacht regel onnoemlijk irritant en het feit dat je niet met meer dan 1 speler op een account mag. Denk als dat eraf zou gaan veel problemen weg zouden zijn.
 

DeletedUser1582

Guest
Een account hoort voor 1 persoon te zijn, geen 2 of 10 spelers op 1. En als je op vakantie gaat en iemand neemt het over is het logisch... Dit is echt het enigste spel die ik ken die deze co-op onzin biedt :confused:
 

DeletedUser1523

Guest
Ik vind het al een domme regel om 1 persoon per account te laten. Er zijn al simpele incidenten gebeurd waarbij je het IP adres kan zien en er werd dan al niet gehandeld, waarom zouden er geen meerdere personen op 1 account mogen, hmm? Net zoals tw1.
 

DeletedUser

Guest
Een account hoort voor 1 persoon te zijn, geen 2 of 10 spelers op 1. En als je op vakantie gaat en iemand neemt het over is het logisch... Dit is echt het enigste spel die ik ken die deze co-op onzin biedt :confused:

Waarom dan? Werelden zijn doorgaans 1,5 tot 3 jaar en soms langer open. Nou er zijn maar weinig die het zo lang volhouden. Sterker nog dat er maar 9 op coop kunnen vind ik aan de weinige kant.
Dat hele gejank over pushen komt van mensen die zelf gewoon drukker zijn dan zijn tegenstander. Dan kan je coop de schuld geven maar je spendeerd gewoon zelf te weinig tijd in het spel of je bent gewoon ruk.
Either way zal dat het afschaffen van coop niet oplossen. Het zal juist de wereld nog stroefer maken.. juist door de coop en met diens regels die eraan verbonden zijn is er nog een soort flexibiliteit die hoognodig is om onze servers nog een beetje leuk te houden juist door gebrek aan spelers laat staan lang-spelende-volhoudende-spelers.

Pushen is allang niet meer mogelijk via coop.. edels kunnen niet meer geslagen worden. Dus het voorbeeld dat er door geedeld word komt dan van spelers die vroegah veel dorpen hadden en zodoende dus veel edels. Dit is in praktijk meer uitzondering dan regel...
Dan nog over massas die door de co dan geedeld worden... lijkt mij sterk dan word het wel als pushen gezien en kan je een ticket indienen.
 

DeletedUser1581

Guest
Sla je dus precies de spijker op zijn kop. Nieuwe spelers laten het afweten omdat de zgn gevestigde orde het op deze manier verziekt.
Heeft niets te maken met de hoeveelheid tijd die je er al dan niet insteekt. Het is gewoon te bezopen voor woorden dat account instand gehouden kunnen worden als de originele speler niet meer speelt. En jij vind 9 co's niet genoeg? Sorry maar dan kan ik niet tot een andere conclusie komen dan dat jij tot 1 van de personen behoord die hier (mis) gebruik van maakt om er je eigen voordeel mee te doen.
Waarom kunnen die accounts niet gewoon BB worden dan ? al dan niet met troepen ? Dit als de originele 6 weken niet heeft ingelogd ?
Dan komt het toch op het zelfde neer . Heb je als nog die dorpen en geen last van moraal.
Je weet net zo goed als ieder ander hier dat het gebruik van coop meer misbruikt word dan er gezegd wordt.
Op het moment dat men blijft roepen dat het de perfecte samenwerking is weet je wel hoe laat het is.
Maar men steekt liever de kop in het zand.

Wat betreft die edels dat is onzin de munten kan je niet meer slaan. Op het moment dat er een edel vrijkomt door dat het dorp word overgenomen kan je hem gewoon weer her gebruiken.
 

DeletedUser

Guest
Misschien als je die knots wegtoverd dan kan je wat verder dan 6 weken van nu denken. In jou scenario is de wereld na 6 maanden al 1 grote bb zee. Dat is pas bezopen o_O
Nieuwe spelers laten het niet afweten omdat de zgnm gevestigde orde het zo speelt.... ze laten het afweten omdat ze er achter komen dat het geen tw1 is en de wereld te lang duurt door spelers als jou.

En idd wat mij betreft is er geen max aan coops *mits de regels omtrend pushing staande blijven* .
Ik ben stamleider op w7 en ik geef om mijn leden als om mijn stam. Niet ieder lid heeft evenveel zin als tijd om te spelen... sommige vallen voor bepaalde periodes uit.. andere hebben gewoon een helpende hand nodig of willen dat ik even meekijk naar strategie etc. Genoeg redenen dus om een coop te hebben en dan vind ik 9 echt te weinig. Dit zegt overigens niet dat ik op elke coop maar bezig ben... daarnaast haal jij 2 dingen door elkaar. Je hebt het over gestopte spelers en coop. Nou meeste spelers onder mijn coop spelen gewoon en zijn over het algemeen niet gestopt.
Spelers die willen stoppen worden uiteindelijk toch wel geinternd. Spelers van zoveel miljoen zijn niet 1 2 3 weg en je wilt ook niet dat de vijand er achter komt. Dus zomaar barbaar laten worden vind ik geen optie. Tenzij er geen coop (bewust) aanwezig is zoals nu de regel is.
Haha dus omdat jij als tegenstander er niets aan hebt is het ook meteen misbruik?
Uiteraard is coop functie voor eigen gebruik... jij wilt winnen toch? Zolang zaken voor stambelang zijn zie ik niet waarom erover gejankt moet worden.

Ja dat trucje ken ik echter is om moedeloos van te worden en ontmoedigt dat behoorlijk.. ik ken daarom ook niemand die zo te werk gaan.
 

DeletedUser1581

Guest
Dan heb je dus compleet de insteek gemist. Het gaat juist om niet zelf spelende spelers.

Moet je voor de grap eens kijken op W12 C.V doet daar niet anders. Account s 44 is daar het school voorbeeld van. Er word gewoon mee aangevallen omdat het Moraal zo fijn is. Dorp overnemen verder uitbouwen en hup naar Bettie B of ...N..rd . Ze zullen dit glashard gaan ontkennen en het hoort bij tactiek ......Ja aan mijn oor.
Als tussen oplossing worden er ook nog eens ww uitgewisseld.
 

DeletedUser

Guest
Ja maar met jou oplossing zijn ook wel spelende spelers ervan de dupe en je brengt de wereld omzeep met zeen van barbaren.
Als bettie of njord de coop houder zijn en gaan met hun coop vegen /voor edelen om zo voordeel te halen dan zijn ze in strijd en kan je een ticket in dienen. Zijn ze geen coophouder maar een ander dan is het gewoon slim en vervelend voor jou.
ww's uitwisselen mag al helemaal niet maar bewijs dat maar eens. Daarom vind ik het al onzin dat er maar 1 op een account mag... met meerdere personen zou dit spelletje actiever en heftiger zijn.

Overigens mag van mij wel de regels tegen pushen een tikkie verder gaan. Ik zou voorstellen moment dat er stel 80 edels zijn. dat die 80 opgemaakt mogen worden maar er dan een slot op komt en dus niet weer vrij komt als de dorpen overgenomen zijn en daardoor dus nog meer het beleid van instand houden word ontmoedigt.
 

DeletedUser1432

Guest
Dan heb je dus compleet de insteek gemist. Het gaat juist om niet zelf spelende spelers.

Moet je voor de grap eens kijken op W12 C.V doet daar niet anders. Account s 44 is daar het school voorbeeld van. Er word gewoon mee aangevallen omdat het Moraal zo fijn is. Dorp overnemen verder uitbouwen en hup naar Bettie B of ...N..rd . Ze zullen dit glashard gaan ontkennen en het hoort bij tactiek ......Ja aan mijn oor.
Als tussen oplossing worden er ook nog eens ww uitgewisseld.

Ooit van tw2-tools gehoord? Kijk is even naar mijn overnames voordat je weer verzinsels uitkraamt. Misschien is met wat feiten komen voordat mijn naam er in betrekt. Ohjah net als noway zal jij dit ook niet kunnen :)

Ik vind het al een domme regel om 1 persoon per account te laten. Er zijn al simpele incidenten gebeurd waarbij je het IP adres kan zien en er werd dan al niet gehandeld, waarom zouden er geen meerdere personen op 1 account mogen, hmm? Net zoals tw1.

Snap dit ook niet :). Het is toch je eigen verantwoordelijkheid met wie je account deelt of niet?
 

DeletedUser1523

Guest
Inderdaad.
Wel Njord, al 3de plaats. :eek: Die Richard doet me zowat denken aan Adeptus, veel BBs en weinig paw paw of pew pew. :rolleyes:

Om dan on-topic te blijven, met meerdere spelers op een account vergemakkelijkt het farmen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1566

Guest
Dit is absoluut niet het enige spel wat met een coop werkt.
Alleen wordt dat meestal sitter genoemd.

Men kan snel genoeg zien of een speler nog zelf speelt, en wat er door de coop gedaan wordt.
Vermoed jij misbruik meld het en je krijgt netjes antwoord vanuit het spel

9 coop's is meer dan genoeg, en je kan er zowel defensief als offensief je voordeel mee doen.
Dus het is maar hoe jij je afspraken maakt met de spelers waar je coop van bent.

Wat er wel gedaan kan worden is inderdaad de optie met edelmannen te bekijken.
Heeft speler A 200 dorpen en deze wordt intern overgenomen, dan moet langzamerhand zijn edelmannen mee verlaagd worden. Zodat je die dan niet kan misbruiken.
Maar dan wel als de speler zelf niet meer online komt. ( geen idee of dit een optie is die mogelijk is.)
 

DeletedUser1523

Guest
langzaam verlaagd? uhm.. hoe meer dorpen je hebt, hoe sneller je groeit x)
 

DeletedUser924

Guest
Ik vind 9 coops ook te weinig. er kunnen 20 inde stam in het begin. Hmm..omdat ik alleen in elitestammen speel, stel ik voor dat 19 coops de max is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan