Amuletten en Perkamentrollen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Ander leuk idee is , ipv overwinningspunten een Amulettenspel erin te verwerken.

Je kan in je dorpje een gebouw bouwen: Tempel.
De tempel kun je upgraden naar level 10, elk level wordt uiteraard steeds duurder in upgrades.
level 1 : 2% kans op vinden van amuletten. ( kost 10.000 / 10.000 / 10.000 )
level 2: 4% kans op vinden van amuletten. ( kost 30.000 / 30.000 / 30.000 )
level 3: 6%
level 4: 8%
level 5: 9%
level 6: 10%
level 7: 11%
level 8: 12%
level 9: 13%
level 10: 14%

Tijdens het spel worden er amuletten op de server vrij gelaten, deze kun je vinden met behulp van je tempel. Hoe hoger level hoe meer kans je maakt om amuletten te vinden.
Een amulet staat voor een Aflfabetische letter, dus de A of de H etc.
Niet alle amuletten worden in een keer in de server geplaatst, maar in fases. Zodoende kun je niet in een keer alle amuletten vinden (letters).
Dan kun je in dezelfde Tempel, Perkamentrollen maken door een bepaald woord te maken in de tempel. (Deze woorden kun je vinden in de tempel.)
Bijvoorbeeld: Camelot,maar omdat amuletten te weinig te vinden zijn moet je dus samenwerken en de Amuletten naar 1 dorp brengen om ze daar om te smelten tot een perkamentrol. ( hierdoor gebruik je ook je marktplaats )

Dus het houd in dat speler A , vind na 2 weken de Letter C , dit wordt in zijn tempel ondergebracht. Dan kan hij zijn amulet(ten) doorsturen naar de Stam(andere speler).
Heb je met andere spelers de letters onder gebracht bij 1 speler kun je die Rol maken.

Aan elke rol zit een bepaalde tijd vast om hem te ontwikkelen bijvoorbeeld:
Perkamentrol 1 : Camelot = Duur is 12 uur.
Perkamentrol 2 : Siege = Duur is 20 uur.
'' '' '' etc.

Elke Perkamentrol geeft ook extra bonus voor de stam bijvoorbeeld: 5% extra hout in alle dorpjes. etc.
Je zet 14 perkamenrollen in het spel , mits je ze alle 14 Bezit en hebt gemaakt, kun je de wereld winnen. Maar om bijvoorbeeld de laatste Perkamenrol te maken, duurt dit bijvoorbeeld 120 uur. Zo kun je dus een oorlog beginnen etc. Tevens kun je met spionnen kijken waar de perkamentrollen zijn, en dit dorp eventueel aan te vallen om zodoende de perkamentrollen te vernietigen.

14 perkamentrollen kun je in fases doen en de amuletten ook bijvoorbeeld:

de 1e 5 rollen kun je maken in de eerste 2 maanden van de wereld
de 6e tot 10e rollen kun je maken na de 2 maanden.
en de 10e/11e/12e rol kun je maken na 4 maanden in de wereld.
en de 13/14e rol na 6 maanden.
Zo kun je dus de amuletten ( letters ) hierin mee laten gaan, bijvoorbeeld dat perkamentrol 12: Apocalypse is, dan zeg je als server dat de amuletten met de letters Y , P pas na de 4e maand vrijgegeven worden.

De amuletten worden verspreid over de hele kaart maar in heel weinig aantallen worden ze vrij gelaten op de wereld. Hierdoor is het ook tactisch om meer verspreid te zitten of sommige spelers die puur verspreid gaan spelen ipv. Clusteren.
De aanduiding voor het vinden van een amulet is gewoon dat je een bericht ontvangt dat de tempel een Amulet heeft gevonden op de volgende coordinaten, en dat hij is ondergebracht in je tempel. Tevens heb je bijvoorbeeld level 5 nodig om Amuletten te verzenden en level 10 om perkamentrollen te verzenden.

Hierdoor krijg je meer diepgang in het spel, je krijgt meer tactische strijden, waaronder Trebs etc. meer tot hun recht komen. ( want je wil de Tempel vernietigen ). Edelen wil je doen bij overnamen.. dus je hoeft niet altijd een edel te gebruiken deze keer komt de strijd aan om een dorp te vernietigen.
Bij overnamen zullen de rollen vernietigd worden, maar je kan een Perkamentrol wel verplaatsen, per tegel zit hier wel veel uren aan vast. Zodat dit niet zomaar kan gebeuren.
Waardoor je dus als stam gezamelijk weer ten samen komt om het dorp te verdedigen.

Als dit idee aanslaat kan ik eventueel verder uitbreiden met informatie/ideeen.

gr swootcandy
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1497

Guest
Ik vind het idee voor 50 procent goed want het legt de nadruk meer op bouwen dan op strijden.

Als je je idee aanpast naar dat je die amuletten kunt krijgen door aanvalspunten te vergaren dan zou dit meteen het bb edelen een stuk minder interessant maken en de nadruk meer leggen op vechten dan op bouwen.
 

DeletedUser31

Guest
Een 'tempel' in de context van dit spel? Nee slecht idee.. :p
 

DeletedUser1449

Guest
yaN0vF4.jpg
 

DeletedUser

Guest
Veel spelers vinden de overwinningspunten maar niks, dit zou een mooie switch zijn. Mischien pakt het goed uit, mischien toch niet wat ervan verwacht mocht worden. Maar op dit moment alles beter dan die overwinningspunten, zoals ik de meesten spelers begrijp.
Mocht het na een week nog geen enige info af zijn gegeven vanuit TW2, dan mag hier een slotje op.

Gr swoot
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Ik snap je punt swoot, maar dit is gelijk een heel ander soort toevoeging. We zijn eigenlijk op zoek naar een kleine aanpassing waarop de spelers de victory points leuker zouden kunnen gaan vinden, wat daaraan toegevoegd zou kunnen worden.
 

DeletedUser

Guest
Nog steeds een goed idee ^^ iedereen vind overwinnings punten waardeloos, maar goed denk dat we nooit verandering zullen zien. Innogames kan beter vanuit hun aanhangers/spelers van tw2 informatie opdoen en zo het spel aanpassen ipv. Zelf maar wat doen.

Pas dat forten uitleg gelezen :) zo jammer als je hierop hoop spelers verliest
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Waarom gewoon geen test wereld ^^ met die amuletten, niet geschoten is altijd mis -,- en dat met forten ook, niet geschoten is altijd mis
Het overwinningspunten systeem is niet goed en het op zijn beloop laten, doen Tribalwars en zijn Communitie niet goed. Wij willen gehoord worden :) Maar we kunnen wel ideeen blijven suggereren, alleen zou het ook fijn zijn om te weten wat de insteek en de daadwerkelijke doelstellingen InnoGames met dit spel wel.. Ik zou wel eens willen weten, of ze het opgeven of ze geen tijd hebben of ze het zien doodgaan of willen ze dit spel juist leven in blazen.. je hoort er zo weining van. Dat is zo jammer
 

DeletedUser1325

Guest
Waarom gewoon geen test wereld ^^ met die amuletten, niet geschoten is altijd mis -,- en dat met forten ook, niet geschoten is altijd mis
Het overwinningspunten systeem is niet goed en het op zijn beloop laten, doen Tribalwars en zijn Communitie niet goed. Wij willen gehoord worden :) Maar we kunnen wel ideeen blijven suggereren, alleen zou het ook fijn zijn om te weten wat de insteek en de daadwerkelijke doelstellingen InnoGames met dit spel wel.. Ik zou wel eens willen weten, of ze het opgeven of ze geen tijd hebben of ze het zien doodgaan of willen ze dit spel juist leven in blazen.. je hoort er zo weining van. Dat is zo jammer

Ik denk eerder dat het probleem is dat ze het hele idee met forten niet kunnen implementeren of niet willen implementeren vanwege de tijd en kosten die daaraan verbonden zijn. Ik neig toch naar het laatste.
De feedback van Innogames naar de spelers toe is traag en uitermate slecht.
Naar mijn mening hebben ze het eindspel wat nu is "toegevoegd" gemaakt om de community tevreden te houden, want hoeveel is er nou daadwerkelijk verandert? Alle facetten waren al aanwezig in het spel, ze hebben enkel punten toegevoegd per provincie die je binnentreed.
De community is stervende en dat is niet enkel zo op de Nederlandse servers.
Dus de test servers die jij oppert zullen er sowieso niet komen, want te veel tijd en geld...
Tot slot mijn vraag voor de mensen die het laatste half jaar actief zijn geweest: Is deze nieuwe endgame getest op de beta servers?
Ik durf mijn eigen vraag wel te beantwoorden met een nee, want er komt zo'n negatief signaal van dit eindspel dat dit naar mijn mening nooit door een beta server heen zou komen.
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Oh ja, op de beta is het geweest. Er was zelfs nog een test daarvoor. (En nu laat ik even een doodse stilte vallen :p )
 

DeletedUser1781

Guest
Door wie was die test dan gedaan? Ben benieuwd wie dit goed keurde. :p
 

Kr33log


Community Manager
Teamleden
Ik denk eerder dat het probleem is dat ze het hele idee met forten niet kunnen implementeren of niet willen implementeren vanwege de tijd en kosten die daaraan verbonden zijn. Ik neig toch naar het laatste.
De feedback van Innogames naar de spelers toe is traag en uitermate slecht.
Naar mijn mening hebben ze het eindspel wat nu is "toegevoegd" gemaakt om de community tevreden te houden, want hoeveel is er nou daadwerkelijk verandert? Alle facetten waren al aanwezig in het spel, ze hebben enkel punten toegevoegd per provincie die je binnentreed.
De community is stervende en dat is niet enkel zo op de Nederlandse servers.
Dus de test servers die jij oppert zullen er sowieso niet komen, want te veel tijd en geld...
Tot slot mijn vraag voor de mensen die het laatste half jaar actief zijn geweest: Is deze nieuwe endgame getest op de beta servers?
Ik durf mijn eigen vraag wel te beantwoorden met een nee, want er komt zo'n negatief signaal van dit eindspel dat dit naar mijn mening nooit door een beta server heen zou komen.


We proberen zoveel mogelijk feedback te koppelen naar spelers toe. Echter kunnen we natuurlijk niet altijd alles communiceren. Maar wij horen jullie zeker en vast en ik kan verzekeren dat ik alles doorkoppel aan InnoGames.
Het klopt dat ze een ander eindspel hebben gemaakt dan eerst gezegd te hebben. Echter is het zoals Dutch pirate zei (langdurig) getest op de beta server. Dit om natuurlijk fouten eruit te halen maar ook feedback van spelers te krijgen. We hebben op de testserver 2 werelden open op dit moment waar meermaals per week wat veranderd, en zo dus ook sneller bugs eruit kunnen halen. Ze hebben inderdaad nu een puntensysteem gemaakt waardoor je je spel anders moet spelen, maar naar mijn weten ook weer een nieuwe toevoeging heeft. Het aantal punten dat je dan weer nodig hebt om een wereld te winnen is op dit moment nog niet definitief, net zoals het eindspel nog niet volledig klaar is.

Ik kan dus spijtig meedelen dat je je vraag fout hebt beantwoord en het antwoord wel degelijk ja is. Echter moeten we natuurlijk ook wel daar feedback krijgen van spelers.
 

DeletedUser974

Guest
We proberen zoveel mogelijk feedback te koppelen naar spelers toe. Echter kunnen we natuurlijk niet altijd alles communiceren.

Sorry hoor, maar hier moet ik echt even op inhaken, kan je mij vertellen wat er de afgelopen 6 maanden aan ons (de playerbase) gecommuniceerd is?
Ik kan mij niet heugen dat ik iets voorbij heb zien komen en kan denk ik wil stellen dat ik vrijwel alles op het forum heb gelezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan