Wereldregels

Hellepoort

Nieuwerd
Afspreken geen spikes te plaatsen en kata's te sturen (anders dan voor muur)?

P.s. @moderator: wereldnaam klopt niet
 
Laatst bewerkt:

Nice day

Casual Lid
Enige wat niet word gebruikt zijn sabotages. Dat spiken doet maar 1 stam. De rest zit in het spel om gebruikt te worden. Kata discussie blijft elke wereld terug komen dit verbod word altijd in het leven geroepen door kronen spelers. maw bull shit regel.
 

Hellepoort

Nieuwerd
Enige wat niet word gebruikt zijn sabotages. Dat spiken doet maar 1 stam. De rest zit in het spel om gebruikt te worden. Kata discussie blijft elke wereld terug komen dit verbod word altijd in het leven geroepen door kronen spelers. maw bull shit regel.

Prima, inmiddels al spijt dat ik het uberhaupt had voorgesteld
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
Tjah in principe is spiken ook een spelmogelijkheid, evenals dat sabo’s in het spel zitten om gebruikt te worden. Echter is het merendeel er al jaren over eens dat zowel kata’s als sabo’s niets te zoeken hebben in een leuke / fatsoenlijke strijd. Vandaar dat het gros er op tegen is, niet enkel de kronen spelers ;)
 

Nice day

Casual Lid
Tjah in principe is spiken ook een spelmogelijkheid, evenals dat sabo’s in het spel zitten om gebruikt te worden. Echter is het merendeel er al jaren over eens dat zowel kata’s als sabo’s niets te zoeken hebben in een leuke / fatsoenlijke strijd. Vandaar dat het gros er op tegen is, niet enkel de kronen spelers ;)

Kata's zijn te deffen met trebs. Maar die worden liever gebruikt voor fakes. De zgn burgerwacht doet echter weinig tot niks tegen sabotages.
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
Trebs worden ook gebruikt voor rammen, naast het feit dat ze ook erg leuk zijn voor het verstoppen van treintjes door hun looptijd. Een burgerwacht doet wel iets tegen 1 sabotage, maar tegen een vrachtlading waarin ook de verdedigende spionnen eerst weggehaald worden doet het een stuk minder. Evenals je def een stuk minder schade van kata's opvangt zodra je door je trebs heen bent.
 

Uhtred

Tribal Triva Master 2018 & 2019
Trebs verdedigen inderdaad tegen katas. Maar ga jij 20 dorpen met trebs stacken als ik 19 fakes en 1 echte kata aanval stuur? Ga dan maar gokken xd Grote kans dat je dan je boer een paar levels ziet krimpen.

Ik ben zelf geen fan van katas en vind het weinig meerwaarde hebben in het spel. Maar als er voor gekozen wordt om ze te gebruiken maak dat dan aan het begin van een wereld duidelijk. Aangezien veel mensen nog steeds het idee hebben dat ze niet/nauwelijks gebruikt worden. Als iedereen het vanaf het begin weet dan is het ten minste nog soort van fair want dan krijgt iedereen de kans om de eerste kataclear te sturen.
 

wolvenkaaz

Nieuwerd
eh, katas zijn nog wel handig om de marktplaatsen van bbs te yeeten. worden toch vaak tot 17-20 gebouwt wat nutteloos is.
sloop je die dan wordt er beetje aan de mijntjes gewerkt in mijn ervaring
 
Bovenaan