Contest Wereldcontest - NL 61 Ilha dos ratos

Demolition Team

Casual Lid
Deze verschijnen ook wel eens in het voorraad depot, als je genoeg wisselitems hebt opgespaard is het mogelijk om het item zonder kronen te bemachtigen. Een kroner kan daar waarschijnlijk een stuk sneller aan komen, maar dat kun je voor elke categorie opvoeren als argument, kronen maken alles wat makkelijker.

Gisteren nog een rijkelijke oogst uit het voorraaddepot gehaald. 10% extra boerderijruimte, komt uit op 26.400. Met een normaal dorp (en boerderij lvl30) is dit niet mogelijk (je hebt makkelijk 1400 voorraden aan gebouwen, zeker als je boerderij lvl30 wilt), enkel met een rijkelijk seizoen. En waar zijn die te bemachtigen? Heel goed, Gwendoline.

En inderdaad, alleen kroners kunnen de contests winnen, zonde dat het onderscheid is weggehaald . Zal wel niks te maken hebben met het feit dat niet kroners geen geld in het laatje brengen en dus ook geen gratis kronen verdienen.

Als speler die bijna 25k voorraden in een dorp heeft momenteel zeg ik: doe hem naar 23-24K op deze wereld, maak het wat eerlijker. Ik zal hem dan niet claimen.
 
Laatst bewerkt:

Demolition Team

Casual Lid
Deze verschijnen ook wel eens in het voorraad depot, als je genoeg wisselitems hebt opgespaard is het mogelijk om het item zonder kronen te bemachtigen. Een kroner kan daar waarschijnlijk een stuk sneller aan komen, maar dat kun je voor elke categorie opvoeren als argument, kronen maken alles wat makkelijker.

Even om alles voor je op een rijtje te zetten, een voorbeeldje:

Dorp: 1900 punten
Boerderij: lvl27
Bevolking in gebouwen: 765

Ik vind dit zelf al een redelijk hoog boerderijlevel voor de hoeveelheid dorpspunten.

Vind je het zelf een realistische aanname dat iemand met een 10% item 25K boerderij haalt? 25K is erg onredelijk voor niet-kroners. Laat staan als je op een startende wereld zit waar barbarendorpen nauwelijks grondstoffen opleveren. Ik ben erg benieuwd naar jouw tactieken @Azzandra als jij dit haalbaar vindt.
 
Laatst bewerkt:

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
Kunnen niet kroners de wereldcontesten niet winnen?
Dan doe ik dus iets verkeerd.

Ze kunnen ze zeker wel winnen, is alleen met sommige categorieën wat lastiger dan de anderen.


Even om alles voor je op een rijtje te zetten, een voorbeeldje:

Dorp: 1900 punten
Boerderij: lvl27
Bevolking in gebouwen: 765

Ik vind dit zelf al een redelijk hoog boerderijlevel voor de hoeveelheid dorpspunten.

Vind je het zelf een realistische aanname dat iemand met een 10% item 25K boerderij haalt? 25K is erg onredelijk voor niet-kroners. Laat staan als je op een startende wereld zit waar barbarendorpen nauwelijks grondstoffen opleveren. Ik ben erg benieuwd naar jouw tactieken @Azzandra als jij dit haalbaar vindt.

Met een dorp rond de 3500 punten is het in principe mogelijk, zeker als je focus de troepenopbouw is (wat vaak ook het geval is op het begin). Die 3500 kun je in essentie al bereiken met een bevolking in gebouwen totaal van rond de 1000, dan heb je nog steeds genoeg speling om de 25000 aan te tikken. Ik zeg zeker niet dat het makkelijk is, maar er wordt ook zeker niet in de contest beweerd dat dit enkel met een dorp van 1900 punten zou moeten kunnen. Dat neemt niet weg dat ik eerder al het volgende heb aangegeven: ik neem de feedback mee en kijk of we voor een volgende keer (mochten we de catergorie hergebruiken) met een ander aantal kunnen gaan werken.

Om hier trouwens niet een heel discussietopic van te maken zou ik het wel enorm waarderen als we weer terug kunnen gaan naar het claimen van prijsjes, waar dit topic voor bedoeld is. Houdt de boel wat overzichtelijker :).
 

triplex

Nieuwerd
Even om alles voor je op een rijtje te zetten, een voorbeeldje:

Dorp: 1900 punten
Boerderij: lvl27
Bevolking in gebouwen: 765

Ik vind dit zelf al een redelijk hoog boerderijlevel voor de hoeveelheid dorpspunten.

Vind je het zelf een realistische aanname dat iemand met een 10% item 25K boerderij haalt? 25K is erg onredelijk voor niet-kroners. Laat staan als je op een startende wereld zit waar barbarendorpen nauwelijks grondstoffen opleveren. Ik ben erg benieuwd naar jouw tactieken @Azzandra als jij dit haalbaar vindt.
Het hangt er echt vanaf op wat je focust ik hou er nooit van mijn gs gebouwen te hoog te hebben. Mijn dorp ziet er als volgt uit.
Dorp: 2.5K punten
Boer: 30
593 voorraden in gebouwen en dus 23K + in troepen
 
Bovenaan