Wekelijks Rapport

Welk continent ben jij gestart?

  • Noord-Oost

  • Zuid-Oost

  • Zuid-West

  • Noord-West


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

DeletedUser1729

Guest
Wekelijks Rapport 17/12/2019

Vanaf heden kun je hier het nieuws van deze wereld meelezen!
Er komt een wekelijks rapport en tijdens grote gebeurtenissen komt er ook een melding :)

Vanaf aankomende Zaterdag komt het eerste rapport!

Om toch leuk te beginnen en enquête over jullie start-continent!

Dank aan Uhtred voor dit fantastische idee die hij in W39 heeft getoond!
 

DeletedUser1729

Guest
Rapport 23/12/19

De wereld is officieel al een tijd bezig nu en we zien duidelijk welke stammen bovenaan staan.

De top 3 stammen momenteel:
1- Geen Verraders (G.V)
2- Inside Out (ISO)
3- Mother Of All Bombs (MOA)

Geen Verraders:
Spelers: 30
Punten: 35000
Level: 4

Deze stam is momenteel de eerste 'massa-stam'. Al denk je dat 30 spelers nog mee valt, helaas heeft Geen Verraders ook een tweede stam aangemaakt, met daarin 16 spelers wat neerkomt op 46 spelers. Of het nog meer gaat worden moeten we nog zien.
Geen verraders heeft direct in het begin een provincie weten vol te spelen, momenteel zitten er in de provincie 'Fahlsursur' 9 G.V spelers en 2 GV2 spelers.
Hoe gaan ze het hier doen en wat gaat er komen in deze provincie?
Ook is het opvallend dat de stam verspreid ligt over 9 provincies, het zal de volgende keer duidelijk zijn wat dat voor invloed heeft gehad.

Van de top drie heeft Geen Verraders tot nu toe het meeste moeten incasseren, momenteel heeft Geen Verraders 4141 Verdedigende Gevechtspunten.
Al hebben ze de meeste spelers is dat helaas nog niet te zien aan hun Aanvallende Gevechtspunten, deze staan op 8847.
Het is afwachten of Geen Verraders hier verandering in gaat maken.


Inside Out:
Spelers: 20
Punten: 32000
Level: 13

Deze stam heeft 20 spelers en is nog altijd geen massa, De spelers liggen momenteel verspreid over 5 provincies, en wat wel interessant is om te zien is de aanwezigheid in de provincie 'Fahlsursur'. Momenteel zitten daar 11 spelers van G.V+GV2 en 4 spelers van Inside Out. Gaat Inside Out hier kansloos verliezen of gaan ze de spelers van G.V+GV2 allemaal uit de provincie spelen? Of misschien is er wel een verbond tussen de stammen, dit weten we pas in de toekomst. De stam heeft momenteel het hoogste level van alle stammen en zelfs van G.V, GV2 en MOA bij elkaar. Dit gaat een grote voorsprong leveren en dat zullen we misschien ook in lange of korte termijn gaan zien.

Van de top drie heeft ISO tot nu toe weinig moeten incasseren, momenteel heeft ISO maar 369 Verdedigende Gevechtspunten.
Met 2/3 van het aantal spelers van G.V hebben ze wel meer dan twee keer zoveel Aanvallende Gevechtspunten. Ze staan nu op 20535 Aanvallende Gevechtspunten. Het gaat spannend worden wat er met deze stam gaat komen in de toekomst.


Mother Of All Bombs:
Spelers: 20
Punten: 29000
Level: 4

Ook deze stam heeft maar 20 spelers, De stam ligt verspreid over 7 verschillende provincies. Er zijn geen speciale situaties verder in het spel die te maken hebben met MOA, maar wel is het duidelijk dat de nummer één van de stam tevens ook de nummer één van de wereld veel tijd/kronen heeft gestoken om te groeien naar 5214 spelerspunten (maar 2307 punten voorsprong op de nummer twee van de wereld.) Aan het Stamlevel is niet veel spannends te zien, helaas voor MOA staan ze op Level 4 en dat is niet heel hoog.

Van de top drie heeft MOA wel de minste Verdedigende Gevechtspunten, ze staan op 314.
Ze hebben ook de meeste Aanvallende gevechtspunten namelijk 31799. Het gaat spannend worden wat er met deze stam staat te gebeuren.



Algemeen
Wat staat er verder in deze wereld te gebeuren? Blijft de top 3 zoals deze nu is? We zullen het volgende week zien.
We zien opkomende stammen komen, waarvan de meest opvallende een stam is genaamd "Friends.". Ze hebben momenteel maar 15 spelers wat verklaard dat ze niet in de top 3 staan, maar ze hebben met 15 spelers wel 23774 punten. Ze hebben momenteel een stamlevel van 8, wat voor 15 spelers een mooi getal is. Met momenteel 2 spelers in de top 3 is het zeker een stam om naar te kijken in de toekomst.

De wereld staat waarschijnlijk flink te veranderen maar dit zullen we pas later zien, maar het is natuurlijk ook kerst en oud & nieuw, gaat dit de groei belemmeren? Gaan spelers meer of juist minder aanvallen? Dit zullen we in januari weer zien.

De volgende rapportage zullen jullie kunnen verwachten in het begin van het nieuwe jaar.


Stammen + Kleuren:
G.V ISO MOA

Screenshot 2019-12-23 at 23.51.21.png
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Interessant om te lezen. Jammer van de grote stammen, het zou mooi zijn als iedereen zeker in het begin van de wereld probeer om onder de 15 te blijven zitten. Hoge stamlevels in het begin komt vooral door kronen, dus niet echt een prestatie :p

Is er meer bekend over onderlinge verhoudingen in BG/NAP's etc?
 

Stressix

Casual Lid
Interessant om te lezen. Jammer van de grote stammen, het zou mooi zijn als iedereen zeker in het begin van de wereld probeer om onder de 15 te blijven zitten. Hoge stamlevels in het begin komt vooral door kronen, dus niet echt een prestatie :p

Is er meer bekend over onderlinge verhoudingen in BG/NAP's etc?
Beetje flauw om deze opmerking te maken, terwijl er in de stam nagenoeg zonder kronen wordt gespeeld. Neem dan de speler die voorlopig op de 1e plaats staat, als we het dan over kronen gebruik hebben dan is dat zeker het geval bij die speler!

Terwijl het kronen gebruikt juist wordt gepromoot door InnoGames, je wordt er mee dood gegooid om maar zoveel mogelijk zaken aan te schaffen in het spel met kronen!
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Beetje flauw om deze opmerking te maken, terwijl er in de stam nagenoeg zonder kronen wordt gespeeld. Neem dan de speler die voorlopig op de 1e plaats staat, als we het dan over kronen gebruik hebben dan is dat zeker het geval bij die speler!

Terwijl het kronen gebruikt juist wordt gepromoot door InnoGames, je wordt er mee dood gegooid om maar zoveel mogelijk zaken aan te schaffen in het spel met kronen!
Ik heb geen flauw idee wie er op de eerste plek staat en wie hoge stamlevels heeft xd
Ik las iets over hoog en laag stamlevel en gaf toen aan wat daar meestal achter zit, ik weet het natuurlijk niet hè :p Kan ook een actief farmende stam zijn ;)
 

DeletedUser1223

Guest
Inderdaad erg leuk om te lezen, alhoewel het enigszins door een gekleurde bril is geschreven geeft het wel een aardige kijk op de wereld. Maar waarom is er een "helaas", aan een bg met een stam die gelieerd is voor mij nog even onbekend. aangezien er kennelijk ook al NAP/BG's ontstaan, die hetzelfde effect hebben.

Als je een beetje beter de kijk richt op de wereld dan zien we dat ondanks GV ("de massastam???"), de leden over het algemeen gezien niet de grootste punten aantal hebben. De "kleinere"stammen zoals MOA, ISO en FRS spannen wat dat betreft de kroon. ik laat even in het midden of dit met kronen gebeurd is.

Of ISO het onderspit moeten delven in voornoemde provincie of moeten ze eigenlijk wel GV wegvagen? Deze kijk op de wereld geeft wat toespelingen die ik mis bij de andere stammen. Ik zie in meer provincies met spanningsvelden. maar het geeft wel een kijk van de schrijver waar men naar toe neigt binnen ISO. Ik vind dan ook dat er een lichte stemmingmakerij is om GV nu al gelijk als de uit te schakelen stam te betitelen.
Ik hoop dat dit niet de bedoeling is geweest van de schrijver, en anders is het een goede poging geweest om een zwart schaap(GV?) alvast richting het hakblok te brengen.

Het is inderdaad leuk om te zien hoe de wereld veranderd en hoe snel dat kan gaan. zeker als je ziet dat er vele ervaren spelers en kroonspelers elkaar kennen van andere werelden. Gaan er juist op dat vlak weer oude verbonden of vetes ontstaan? Of is er het lef om op deze wereld met open vizier weer te strijden tegen elkaar in plaats van met elkaar of met elkaar in plaats van tegen elkaar.

Ervaring zal zeker meetellen in veel gevallen. ik hoop in ieder geval op een mooi spel en een eerlijk gevecht om de overwinning te behalen.

Voor nu wens ik iedereen hele fijne dagen en een enorm leuke jaarwisseling toe.

P.S. Uiteraard is dit ook met een gekleurde bril geschreven,
 

DeletedUser1878

Guest
Inderdaad erg leuk om te lezen, alhoewel het enigszins door een gekleurde bril is geschreven geeft het wel een aardige kijk op de wereld. Maar waarom is er een "helaas", aan een bg met een stam die gelieerd is voor mij nog even onbekend. aangezien er kennelijk ook al NAP/BG's ontstaan, die hetzelfde effect hebben.

Als je een beetje beter de kijk richt op de wereld dan zien we dat ondanks GV ("de massastam???"), de leden over het algemeen gezien niet de grootste punten aantal hebben. De "kleinere"stammen zoals MOA, ISO en FRS spannen wat dat betreft de kroon. ik laat even in het midden of dit met kronen gebeurd is.

Of ISO het onderspit moeten delven in voornoemde provincie of moeten ze eigenlijk wel GV wegvagen? Deze kijk op de wereld geeft wat toespelingen die ik mis bij de andere stammen. Ik zie in meer provincies met spanningsvelden. maar het geeft wel een kijk van de schrijver waar men naar toe neigt binnen ISO. Ik vind dan ook dat er een lichte stemmingmakerij is om GV nu al gelijk als de uit te schakelen stam te betitelen.
Ik hoop dat dit niet de bedoeling is geweest van de schrijver, en anders is het een goede poging geweest om een zwart schaap(GV?) alvast richting het hakblok te brengen.

Het is inderdaad leuk om te zien hoe de wereld veranderd en hoe snel dat kan gaan. zeker als je ziet dat er vele ervaren spelers en kroonspelers elkaar kennen van andere werelden. Gaan er juist op dat vlak weer oude verbonden of vetes ontstaan? Of is er het lef om op deze wereld met open vizier weer te strijden tegen elkaar in plaats van met elkaar of met elkaar in plaats van tegen elkaar.

Ervaring zal zeker meetellen in veel gevallen. ik hoop in ieder geval op een mooi spel en een eerlijk gevecht om de overwinning te behalen.

Voor nu wens ik iedereen hele fijne dagen en een enorm leuke jaarwisseling toe.

P.S. Uiteraard is dit ook met een gekleurde bril geschreven,

Time will tell ;)
 

DeletedUser2138

Guest
ISO heeft nap met GV tot 1 januari en hebben een nap met MOA
 

DeletedUser2152

Guest
Wat triest weer deze wereld. Dus zeg maar alle grote stammen zijn weer aan het knuffelen.
 

DeletedUser1729

Guest
Rapport 04/01/20

De wereld is officieel al een tijd bezig nu en we zien duidelijk welke stammen bovenaan staan.

De top 3 stammen momenteel:
1- Geen Verraders (G.V)
2- De Coole Ridders (DCR)
3- Mother Of All Bombs (MOA)

Geen Verraders:
Spelers: 28
Punten: 104.000
Level: 5

Vorige keer stond G.V ook eerste van de wereld, ze zijn gekrompen van 30 naar 28 spelers. En de zusterstam van G.V (GV2) Die heeft nog altijd 16 speler. Aantal van de twee stammen is nu 44 Spelers. Dus het is minder geworden dan de vorige keer.
De provincie 'Fahlsursur' die vrij gevuld was met spelers van Geen Verraders is nog altijd wel lekker vol maar opvallend is dat de medebewoners van deze provincie uit de stam Inside Out niet elkaars dorpen hebben gepakt. Kunnen we hieruit concluderen dat er een NAP gaande is met Geen Verraders en Inside Out?

Van de top drie heeft Geen Verraders tot nu toe het minste moeten incasseren, momenteel heeft Geen Verraders 54.349 Verdedigende Gevechtspunten. In vergelijking met het vorige rapport is G.V flink vooruit gegaan met de offensieve punten, ze staan nu op 77.736 Offensieve Gevechtspunten.


De Coole Ridders:
Spelers: 25
Punten: 35.000
Level: 4

Deze stam is nieuw in de top 3, ze hebben de plek van Inside Out vervangen, maar zijn ze werkelijk top 3 waardig, of komt het alleen door het aantal spelers die ze hebben? Ze zijn in het aantal punten heel laag vergeleken met de rest van de top 3, Punten-gebasseerd staat DCR op plek 7. We moeten nog gaan zien hoelang DCR op de nummer 2 plek blijft staan.
De beste speler van de stam is een speler genaamd 'King Strep' die nu op de 33e plek van de wereld staat, met als enige van de stam 3 dorpen in zijn macht.

DCR heeft 86.000 Verdedigende Gevechtspunten en maar 17.000 Offensieve Gevechtspunten. Hieruit kunnen we zien dat de stam vooral veel heeft moeten incasseren en niet veel heeft aangevallen.


Mother Of All Bombs:
Spelers: 20
Punten: 99.000
Level: 5

MOA staat nog mooi op een 3e plek van de wereld omdat ze 22 overwinningspunten hebben. De speler genaamd Maantuuk is flink bezig geweest met het pakken van dorpen. De stam is lekker bezig met behoud van de 3e plek en we zullen zien hoelang ze dit volhouden. Een ding is zeker, het is goed om te zien dat ze maar 20 spelers hebben en niet meer.

Van de top drie heeft MOA wel de meeste Verdedigende Gevechtspunten, ze staan op 126.137.
Ze hebben ook de meeste Aanvallende gevechtspunten namelijk 262.830.



Algemeen
Vorige keer was de vraag of de stammen nog zo zouden blijven, en nee dat is niet zo. ISO is uit de top 3 en DCR is er nu nieuw bij.
De stam die vorige keer in het bijzonder genoemd werd was Friends, die heeft een flinke terugslag gehad maar is niet klein gebleven. Ze zijn nog altijd een van de sterkere stammen. Inside Out is gezakt maar dit zegt niks want ze staan in gemiddelde bovenaan en hebben ook de meeste dorpen met maar 20 spelers. Wat zegt dit over deze stammen komt ISO nog terug in de top 3? of Komt Friends nog in de top 3?

De wereld staat nog altijd te veranderen, maar de vraag is hoe?

De volgende rapportage zullen jullie kunnen verwachten in volgende week vrijdag.


Stammen + Kleuren

GV DCR MOA


Screenshot 2020-01-04 at 02.12.11.png
 

Stressix

Casual Lid
En toen was GV niet meer de massa stam;) Er is een mega stam op komst daar kunnen wel 50 leden ino_O:eek: Als je nu bij de gevechtspunten kijkt heeft GV de laaste dagen ook redelijk wat te verduren gehad. Zo zie je maar weer er is niets zo veranderlijk als een wereld van TW2. Vraag mij wel af of een massa stam nu ineens wel een uitkomst is:rolleyes:
Omdat de schrijver van de rapporten nu zelf lid is van de mega stamo_O
 

DeletedUser1729

Guest
En toen was GV niet meer de massa stam;) Er is een mega stam op komst daar kunnen wel 50 leden ino_O:eek: Als je nu bij de gevechtspunten kijkt heeft GV de laaste dagen ook redelijk wat te verduren gehad. Zo zie je maar weer er is niets zo veranderlijk als een wereld van TW2. Vraag mij wel af of een massa stam nu ineens wel een uitkomst is:rolleyes:
Omdat de schrijver van de rapporten nu zelf lid is van de mega stamo_O
Hahaha, goed punt. :p
 

DeletedUser1634

Guest
En toen was GV niet meer de massa stam;) Er is een mega stam op komst daar kunnen wel 50 leden ino_O:eek: Als je nu bij de gevechtspunten kijkt heeft GV de laaste dagen ook redelijk wat te verduren gehad. Zo zie je maar weer er is niets zo veranderlijk als een wereld van TW2. Vraag mij wel af of een massa stam nu ineens wel een uitkomst is:rolleyes:
Omdat de schrijver van de rapporten nu zelf lid is van de mega stamo_O
hahaha held! blijft een mooi machtig spel zo ;). ik hoop dat ie spoedig weer een rapportje gaat schrijven.
 

ToxicGod

Nieuwerd
Komt er nog een nieuw rapportje? Ik vond het altijd leuk om te lezen. En ik ben wel benieuwd met de massa stammen die nu gevormd zijn :rolleyes:;)
 
Bovenaan