Wanneer nieuwe update?

Jayden James

Nieuwerd
Ik zou heel graag nog eens opnieuw willen spelen maar de weinige tot geen updates aan dit spel is wat mij tegen aan het houden is.

Zijn er wel resources binnen Innogames toegewezen aan dit spel voor verdere ontwikkeling?

Ik heb het gevoel dat dit spel in maintenance mode is.
 

Kr33log


Community Manager
Teamleden
Ik kan je vertellen dat er wel effectief resources voor Tribal Wars 2 zijn.
Het is zo dat we helaas, geen kleine updates zonder al te veel veranderingen op het forum zetten. En er gekozen is door InnoGames om updates te bundelen tot 1 grote update.

Er gebeuren regelmatig updates, welke soms al dan niet zichtbaar zijn voor spelers. Updates kunnen soms enkel backend zijn om bepaalde functies gereed te maken voor een grotere functie.

Er is echter het afgelopen jaar wel wat verwezenlijkt, en er staan enkele leuke functies te wachten. (denkend aan nieuwe items, bottool,...)

Ik hoop dat we snel weer een update kunnen aankondigen op het forum, maar vrees dat dit volgend jaar gaat zijn.
 

Demolition Team

Casual Lid
Ik kan je vertellen dat er wel effectief resources voor Tribal Wars 2 zijn.
Het is zo dat we helaas, geen kleine updates zonder al te veel veranderingen op het forum zetten. En er gekozen is door InnoGames om updates te bundelen tot 1 grote update.

Er gebeuren regelmatig updates, welke soms al dan niet zichtbaar zijn voor spelers. Updates kunnen soms enkel backend zijn om bepaalde functies gereed te maken voor een grotere functie.

Er is echter het afgelopen jaar wel wat verwezenlijkt, en er staan enkele leuke functies te wachten. (denkend aan nieuwe items, bottool,...)

Ik hoop dat we snel weer een update kunnen aankondigen op het forum, maar vrees dat dit volgend jaar gaat zijn.

Zou je misschien kunnen toelichten wat er precies mis is gegaan met de grote fortenupdate als eindspel? Die werd 1 jaar lang gehypet, maar is nooit meer gekomen. Sindsdien hebben we niet 1 grote update gehad, dus ik ben wel benieuwd naar de frequentie van deze grote updates.

Ik hoor veel over beta testing met nieuwe functies, maar dat is ook alweer zo'n 6-12 maanden geleden. Ik kan me niet herinneren dat beta testing van een aantal kleine speltoevoegingen zo veel tijd in beslag neemt. Op welke termijn kunnen we iets verwachten?
 

Kr33log


Community Manager
Teamleden
Mijn excuses. Soms ontschiet er mij bepaalde berichten.

De grote fortenupdate is iets van jaren geleden.
Dit was voor ook voor 'mijn' tijd als CM zijnde. Ik kan dus niet exact vertellen wat er fout is gegaan bij deze update. Wat ik wel weet is dat dit een concept was waar het team destijds aan dacht. Echter zijn er door verschillende redenen, het idee van tafel gehaald.

Er is dus op dit moment ook geen spraken meet over de forten als eindspel.

Het klopt dat er een grote update niet aangekondigd is, maar er zijn achterliggend wel vele dingen veranderd. (lees bericht hierboven)

Ik probeer altijd zo snel mogelijk updates te laten testen op beta, helaas is dit buiten mijn macht en worden er soms kleinere testen geactiveerd of getest zonder echt een aankondiging op het forum.

Een jaarafsluiting zorgt natuurlijk ervoor dat bepaalde pauzes in projecten worden genomen, en ik hoop van harte dat we dit nieuwe jaar met vele leuke en mooie veranderingen kunnen starten.
 

Demolition Team

Casual Lid
Mijn excuses. Soms ontschiet er mij bepaalde berichten.

De grote fortenupdate is iets van jaren geleden.
Dit was voor ook voor 'mijn' tijd als CM zijnde. Ik kan dus niet exact vertellen wat er fout is gegaan bij deze update. Wat ik wel weet is dat dit een concept was waar het team destijds aan dacht. Echter zijn er door verschillende redenen, het idee van tafel gehaald.

Er is dus op dit moment ook geen spraken meet over de forten als eindspel.

Het klopt dat er een grote update niet aangekondigd is, maar er zijn achterliggend wel vele dingen veranderd. (lees bericht hierboven)

Ik probeer altijd zo snel mogelijk updates te laten testen op beta, helaas is dit buiten mijn macht en worden er soms kleinere testen geactiveerd of getest zonder echt een aankondiging op het forum.

Een jaarafsluiting zorgt natuurlijk ervoor dat bepaalde pauzes in projecten worden genomen, en ik hoop van harte dat we dit nieuwe jaar met vele leuke en mooie veranderingen kunnen starten.

Dus je kan niets vertellen over wat er mis is gegaan, maar je kan ook niks vertellen over wat er allemaal gaat komen? Dan vind het toch wel apart dat je achter InnoGames staat zonder te weten wat er werkelijk waar speelt? Voor een Community Manager zijn dit soort zaken toch wel belangrijk om door te communiceren, laat staan dat je er niet van op de hoogte bent.

Kan je misschien nog één keer duidelijk uitleggen wat de relatie is tussen de jaarafsluiting en het niet uitbrengen van een grote update in de afgelopen 4 jaar? Je blijft het namelijk zeggen, alsof het iets is wat impact zou moeten hebben..
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
Dus je kan niets vertellen over wat er mis is gegaan, maar je kan ook niks vertellen over wat er allemaal gaat komen? Dan vind het toch wel apart dat je achter InnoGames staat zonder te weten wat er werkelijk waar speelt? Voor een Community Manager zijn dit soort zaken toch wel belangrijk om door te communiceren, laat staan dat je er niet van op de hoogte bent.

Kan je misschien nog één keer duidelijk uitleggen wat de relatie is tussen de jaarafsluiting en het niet uitbrengen van een grote update in de afgelopen 4 jaar? Je blijft het namelijk zeggen, alsof het iets is wat impact zou moeten hebben..

Om even op je eerste alinea in te haken, het is niet een gevalletje dat niks bekend is, het is een gevalletje wat mag er vanuit InnoGames wel of niet gedeeld worden.

Wat al wel gedeeld mocht worden is in de update post van 1.97 & 1.98 vermeld. Sommigen daarvan zijn al geïmplementeerd denk aan de stamlimieten, account verwijdering en anti-bot tool. Maar ook andere voorbeelden die daar gegeven zijn;

Events
Event aanpassingen: Dit is recent getest op beta en komt terug voor een laatste test. We kunnen nu dagen hebben met snelle rekrutering of sneller loyaliteit herstel! Dat is niet alles, hogere rekrutering en of bouwsnelheid of snellere grondstofproductie gaan ook komen. -> Verschillende evenementen waarin van alles dus sneller loopt op een wereld.

Missies
Missies: deze functionaliteit komt spoedig naar de beta. Binnenkort zul je verschillende specifieke missies zien verschijnen aan de rechterkant om te voltooien. Deze kun je voltooien om prijzen te winnen of zelfs overwinningspunten! -> Nieuwe manier om aan bepaalde items te komen.

Niet elke update aan het spel zul je trouwens ook aan de spelerskant ervaren, verbeteringen aan tools hebben wij bijvoorbeeld in principe alleen wij profijt van/zicht op.
 
Laatst bewerkt:

SemTex

Nieuwerd
Om even op je eerste alinea in te haken, het is niet een gevalletje dat niks bekend is, het is een gevalletje wat mag er vanuit InnoGames wel of niet gedeeld worden.

Wat al wel gedeeld mocht worden is in de update post van 1.97 & 1.98 vermeld. Sommigen daarvan zijn al geïmplementeerd denk aan de stamlimieten, account verwijdering en anti-bot tool. Maar ook andere voorbeelden die daar gegeven zijn;

Events
Event aanpassingen: Dit is recent getest op beta en komt terug voor een laatste test. We kunnen nu dagen hebben met snelle rekrutering of sneller loyaliteit herstel! Dat is niet alles, hogere rekrutering en of bouwsnelheid of snellere grondstofproductie gaan ook komen. -> Verschillende evenementen waarin van alles dus sneller loopt op een wereld.

Missies
Missies: deze functionaliteit komt spoedig naar de beta. Binnenkort zul je verschillende specifieke missies zien verschijnen aan de rechterkant om te voltooien. Deze kun je voltooien om prijzen te winnen of zelfs overwinningspunten! -> Nieuwe manier om aan bepaalde items te komen.

Niet elke update aan het spel zul je trouwens ook aan de spelerskant ervaren, verbeteringen aan tools hebben wij bijvoorbeeld in principe alleen wij profijt van/zicht op.

Als ik het gedeelte over de events lees. Dat wil zeggen dat er ook snellere volledige werelden kunnen gaan komen? Neem aan dat zoiets niet per event gelimiteerd is, maar ook altijd volledig op een server aan kan staan?
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
Als ik het gedeelte over de events lees. Dat wil zeggen dat er ook snellere volledige werelden kunnen gaan komen? Neem aan dat zoiets niet per event gelimiteerd is, maar ook altijd volledig op een server aan kan staan?

Hoewel ik die gedachtengang heel goed kan begrijpen, zegt het enkel wat er in de beschrijving staat.
 

Demolition Team

Casual Lid
Om even op je eerste alinea in te haken, het is niet een gevalletje dat niks bekend is, het is een gevalletje wat mag er vanuit InnoGames wel of niet gedeeld worden.

Als er niks gezegd mag worden vanuit InnoGames over het niet doorgaan van de update, dan spreekt dat eigenlijk al boekdelen dus :)

Wat al wel gedeeld mocht worden is in de update post van 1.97 & 1.98 vermeld. Sommigen daarvan zijn al geïmplementeerd denk aan de stamlimieten, account verwijdering en anti-bot tool. Maar ook andere voorbeelden die daar gegeven zijn;

Een geupdate stamlimiet die niet correspondeert met de grootte van onze werelden, een anti-bot tool waar weinig tot niets van wordt gemerkt en accountverwijdering.. is dat iets waar je mee wilt pronken in 4 jaar tijd? Alsof ik nu zou moeten zeggen: wat een goede updates, zeg!

Missies
Missies: deze functionaliteit komt spoedig naar de beta. Binnenkort zul je verschillende specifieke missies zien verschijnen aan de rechterkant om te voltooien. Deze kun je voltooien om prijzen te winnen of zelfs overwinningspunten! -> Nieuwe manier om aan bepaalde items te komen.

Komt spoedig naar de beta? Dan komt deze toevoeging dus pas over meer dan een jaar uit de beta als ik naar de tijdlijn kijk. Als ik het goed begrijp, kunnen we dus op korte termijn niets verwachten?

Als ik het gedeelte over de events lees. Dat wil zeggen dat er ook snellere volledige werelden kunnen gaan komen?

Je zou inderdaad kunnen stellen dat niet al te veel moeite is om verschillende type werelden (classic, speed, geen kronen) te hanteren als je ie hiernaar kijkt. Specifieke, tijdelijke events implementeren is ingewikkelder.
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
Als er niks gezegd mag worden vanuit InnoGames over het niet doorgaan van de update, dan spreekt dat eigenlijk al boekdelen dus :)

Doelde eerder specifiek op je stukje met betrekking tot dat de CM nergens van op de hoogte zou zijn wat aankomende veranderingen e.d. betreft, wat in het algemeen best zo kan lijken door wat er wel of niet gedeeld mag worden. Niet specifiek over je navraag wat de forten betreft.

Een geupdate stamlimiet die niet correspondeert met de grootte van onze werelden, een anti-bot tool waar weinig tot niets van wordt gemerkt en accountverwijdering.. is dat iets waar je mee wilt pronken in 4 jaar tijd? Alsof ik nu zou moeten zeggen: wat een goede updates, zeg!

De stamlimiet is inderdaad vrij algemeen bekeken, in plaats van specifiek per market kijken wat beter zou kunnen werken. Wat daarin ook nog vervelend is dat een eindspel zoals overwinningspunten er ook echt niet leuker op gaat worden als je de huidige aantallen nog met maar 10 man zou kunnen halen.

Dat je van de anti bot-tool niks gemerkt zou hebben ben ik het niet helemaal mee eens, gezien de hoeveelheid reacties die het voor ons opgeleverd heeft. Al kan het natuurlijk heel goed zijn dat er weer nieuwe manieren gevonden zijn. Overigens geef ik ook nergens aan ermee te willen pronken, ik geef enkel aan aantal voorbeelden van dingen die wel doorgevoerd zijn, of dingen waarvan aangegeven zijn dat ze op de planning staan.

Komt spoedig naar de beta? Dan komt deze toevoeging dus pas over meer dan een jaar uit de beta als ik naar de tijdlijn kijk. Als ik het goed begrijp, kunnen we dus op korte termijn niets verwachten?

Er is mij op dit moment geen datum bekend helaas.

Je zou inderdaad kunnen stellen dat niet al te veel moeite is om verschillende type werelden (classic, speed, geen kronen) te hanteren als je ie hiernaar kijkt. Specifieke, tijdelijke events implementeren is ingewikkelder.

Dat hangt er ook weer volledig vanaf in welk opzicht je de ingewikkeldheid bekijkt. Wat classic betreft, je hebt daar zoals laatst is aangegeven eigenlijk maar een handje vol veranderingen voor, waarvan het grootste verschil waarschijnlijk het wel of niet kunnen herplaatsen zou zijn. Maar dat is naar mijn weten al een mogelijkheid, gezien er op andere markets recent nog werelden zonder herplaatsen zijn geweest.
 

Kr33log


Community Manager
Teamleden
Ik begrijp jullie frustraties, zeker als we kijken naar wat er 'vroeger' is gebeurt (eindspel).
Daarom dat ik er voor kies om pas echt te communiceren, wanneer ikzelf 100% weet dat het er ook effectief komt. Zolang dat niet het geval is, wil ik niemand valse hoop geven. Daar hebben we natuurlijk allemaal niks aan... en geeft alleen maar frustraties voor beide partijen.

We weten ook dat als speler zijnde het soms lijkt dat er niets gebeurt langs de kant van TW2 en de devs.
Ik kan jullie vertellen dat er wel effectief en team aanwezig is voor Tribal Wars 2, niet zo'n groot team als andere spelen van InnoGames. Maar dat is helaas ook wel te verstaan. We hebben echter wel een mooi en goed team, dat weet wat te doen. (tegenover andere ontwikkelaars spijtig genoeg) Afgelopen jaar zijn er aan heel wat zaken gewerkt, waaronder de bottool waar heel wat tijd in is gekropen, wetende dat daarnaast ook andere backend ontwikkelingen gebeurt zijn, en langs spelers kant dus niet te zien is.

Wel zijn er zoals in eerdere aankondigingen aanpassingen gebeurt aan de stamlimieten (nog niet zoals gewenst, weten we, en we proberen dit nog te verlagen)
maar ook nieuwe spelontwikkelingen zoals events en modifiers.

Doordat deze events en modifiers een grote impact hebben, willen we dit eerst goed intern getest hebben, alvorens we hiermee naar beta gaan. (om bepaalde zaken te voorkomen, denkend aan laatste aanvalinformatie)

Wanneer deze functies naar beta komen is nog ongeweten. Ik hoop van harte snel, en eens deze op beta staan. Vermoed ik dat deze ook snel naar pioneer werelden gaan.

Buiten het feit dat er aanpassingen gebeuren aan het spel front-end of back-end staan natuurlijk de app versies niet stil, en moet er af en toe gewerkt worden aan deze 'oude code'. Het is namelijk zo dat iOS en Android ook hun software aanpassen, waardoor wij het spel ook moeten aanpassen.

Dit zijn aanpassingen die niet altijd zichtbaar zijn voor het team, maar waar toch wel wat werkt in kruipt.
 
Bovenaan