Meer informatie vereist Teveel voorraden in gebruik

DeletedUser615

Guest
Ik heb net gemerkt dat er een bug is waardoor het mogelijk is om meer troepen te hebben dan de maximale bevolking. Hoe de bug juist ontstaat, geen idee.

Ik heb het vermoeden dat dit kan ontstaan door veel troepen in een keer te maken en verschillende soorten troepen. Bijvoorbeeld 100 speer, 100 zwaard, 100 boog en 100 gepantserde cavalerie. Vervolgens wordt niet alles correct geregistreerd bij de beschikbare bevolking, waardoor dit meer plaatsen toont dan er eigenlijk zijn. Ik kan er ook helemaal naast zitten.

Elke voorbeelden:
bd668fbbca.png
6cf6a844f8.png
1100368980.png
e17393b536.png
5a4b4aa384.png
 

DeletedUser

Guest
Dat zijn soms nog beste verschillen ook,
Ik zou het niet erg vinden tho ;)
 

DeletedUser

Guest
Erg interessant, zal er is ff een kijkje naar nemen.

Heb dit zelf ff gevonden.
2cb9a93e9bb64750daf96cdd06becca4.gif

Vervolgens gekeken of ik meer units kon recruiten, en dat kon ook gewoon.

a18623d4004b54b5204b8868d8d47bc8.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser615

Guest
Ondertussen heb ik ook ontdekt dat ik meer troepen heb, dan ik heb aangemaakt. Ik heb ze dus gratis gekregen op een of andere manier. Geen idee hoe dat komt. En echt bewijzen kan ik het ook niet.
Mijn defense dorpen maak ik volgens een bepaalde ratio, en ik wijk daar normaal gezien niet vanaf. Ik doe zelfs de moeite om het uit te rekenen zodat het perfect uitkomt. De ratio is 2 speer, 1 boog en 1 zware cavalerie. In 1 dorp heb ik 4k speer, 2k zware cavalerie en 2577 boog. Ik ben bijna 100% zeker dat ik perfect volgens mijn ratio heb gewerkt omdat het een dorp was dat ik van offense naar defense heb verandert en dus van 0 ben begonnen. Ook voeg ik enkel troepen toe met diezelfde ratio, nooit iets anders. Ik ben er ook van overtuigd dat ik die troepen nooit als os heb ingezet alvorens ik die waardes heb bereikt. Daardoor is het mij opgevallen.

Of ik moet het echt vergeten zijn.

EDIT: Nog een reden waarom ik denk dat ik die boogschutters gratis heb gekregen is omdat het exact 577 voorraden teveel zijn (boven 24K voorraden). Ik zal nog eens kijken of ik het dorp terug vind.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Maar met 18577 troepen in je leger kom je nooit over de 24k limit?
 

DeletedUser615

Guest
Dat waren niet de exacte cijfers, ben dat vergeten te melden. Ik heb het dorp terug gevonden:

22deab52c6.png


2283 zc, 2 keer dat getal is 4566.
2799 boog, dat is 516 meer dan ik normaal zou moeten hebben.
Ik heb enkel en alleen troepen toegevoegd aan de wachtrij met die ratio van hierboven.
Samen geeft dit 21063 voorraden.

edd3adc8b1.png


Toch nog 6 voorraden over.

ef4dd7cf97.png

3447 voorraden van gebouwen. Samen geeft dit een totaal van 245510 voorraden. 510 meer als mogelijk is. Doe daar die 6 bij en je komt aan 516, perfect het aantal dat ik teveel heb.

Ik ben het nu elke keer aan het volgen hoeveel voorraden er af gaan als ik troepen bijmaak, maar ik heb nog niets verkeerds gezien. Misschien was het een eenmalige bug? Ook, eens je troepen laat doodgaan telt hij wel correct volgens mij. In ieder geval heb ik er een stamlid ook horen over klagen. Hij liet troepen doodlopen om plaats te maken voor zijn paladijn, maar het troepen aantal bleef op 0 staan (in zijn geval stond die teller wel op 0).
 

DeletedUser

Guest
Hi allemaal, aangezien deze bug steeds vaker voorkomt zal ik zelf ook even uitgebreid onderzoek doen naar de herkomst van deze bug.
Inno is hier al wel van op de hoogte, maar heeft tot op heden nog geen oplossing voor de bug gevonden.

Ik ga zelf de volgende aantal situaties testen (met screens):
- Optelling (bevolking in boerderij) gebouwen vanaf het startdorp is al fout
- Optelling (bevolking in boerderij) eenheden vanaf het startdorp is al fout
- Optelling (bevolking in boerderij) gebouwen + eenheden vanaf het startdorp is al fout
- Optellingen (bevolking in boerderij) zijn foutief na het verkrijgen van eenheden door een missie
- Optellingen (bevolking in boerderij) zijn foutief na het zelf recruiteren van eenheden
- Optellingen (bevolking in boerderij) zijn foutief na het verliezen van eenheden in een aanvallend gevecht
- Optellingen (bevolking in boerderij) zijn foutief na het verliezen van eenheden in een verdedigend gevecht

Mocht je zelf nog toevoegingen hebben aan deze lijst, geef ze dan even gerust door!
 

DeletedUser615

Guest
Ik heb soms het idee dat de bug er is door het gebruik van de app en de browser. Of het nu door het gelijktijdig gebruik is, of niet, weet ik niet.

Ook heeft het te maken met troepen in de wachtrij te hebben. Zoals mijn laatste voorbeeld: ik had 1000 speervechters in de maak. Deze stonden op 319/1000. Toen had ik ook gemerkt dat ik 319 boogschutters uit het niets had gekregen. Het is dus nooit hetgeen je op dat moment aan het maken bent dat foutief is, het is altijd een andere eenheid en ik heb een vermoeden dat dit de volgende eenheid is in je wachtrij. In mijn defense dorpen die bestaan uit speer/boog/zc, is het enkel een van deze 3 eenheden die fout zijn. In een volledige cavalerie dorp is het ook enkel cavalerie dat ik extra heb. Zelfde met bereden boogschutters.
 

DeletedUser

Guest
Bij mij klopt alles en ik werk enkel via de PC en mozilla browser.

Heb ik eens geluk :(
 

DeletedUser

Guest
Ik heb soms het idee dat de bug er is door het gebruik van de app en de browser. Of het nu door het gelijktijdig gebruik is, of niet, weet ik niet.

Ook heeft het te maken met troepen in de wachtrij te hebben. Zoals mijn laatste voorbeeld: ik had 1000 speervechters in de maak. Deze stonden op 319/1000. Toen had ik ook gemerkt dat ik 319 boogschutters uit het niets had gekregen. Het is dus nooit hetgeen je op dat moment aan het maken bent dat foutief is, het is altijd een andere eenheid en ik heb een vermoeden dat dit de volgende eenheid is in je wachtrij. In mijn defense dorpen die bestaan uit speer/boog/zc, is het enkel een van deze 3 eenheden die fout zijn. In een volledige cavalerie dorp is het ook enkel cavalerie dat ik extra heb. Zelfde met bereden boogschutters.
Je stelt dus voor om een aantal dingen te controleren:
- Verband tussen de PC en de App.
- Te controleren of de wachtrij tussendoor ook de juiste updates geeft aan de boerderij bevolking statistieken.

Het gedeelte over speer/boog/zc en cavelerie begreep ik niet helemaal.

Voor mijzelf ook nog even troepen via kronen controleren :)
 

DeletedUser615

Guest
Stel dat je in een dorp enkel cavalerie maakt. Dan komt het bijvoorbeeld niet voor dat je uit het niets 200 boogschutters krijgt. Het enige wat er dan bijkomt is cavalerie. Dat wou ik ermee zeggen. In mijn defense dorpen maak ik speer, boog en zc. De extra troepen die ik krijg zijn dus enkel een van die drie, geen cavalerie, geen bereden boogschutters, etc. Daarmee dat ik denk dat de wachtrij er ook mee te maken heeft. Zo duidelijker?
 

DeletedUser

Guest
Ik begin je al iets beter te begrijpen, het lijkt me alleen niet erg aannemelijk dat daar de bug in zit.
Het spel zal zich niet anders gaan gedragen, doordat je per dorp een ander soort opbouw hebt (mag ik hopen :p)
 

DeletedUser615

Guest
Nee, daar zit de bug niet, maar de troepen die je er uit het niets bij krijgt, zijn enkel de troepen die jezelf aan het maken bent op dat moment in dat dorp.
Ik maak cavalerie in een dorp => extra troepen zijn ook cavalerie
Ik maak speer, boog en zc in een dorp => extra troepen zijn 1 van die drie. Ik vermoed hetgeen wat de volgende in de wachtrij is
Ik maak enkel zc in een dorp => extra troepen zijn zc
Ik maak enkel bereden boogschutters in een dorp => extra troepen zijn brb
etc, etc.

Dus niet mogelijk:
Ik maak cavalerie in een dorp => extra troepen zijn boogschutters
Ik maak zc in een dorp => extra troepen zijn zwaardvechters
etc, etc.
 

DeletedUser

Guest
Ja op die manier, zal er eens naar kijken. We gaan hier gewoon een mythbuster van maken :)
 

DeletedUser615

Guest
Gaat waarschijnlijk toch even duren denk ik :p Als programmeur zijnde weet ik dat javascript een synchronische taal is. De meeste commands zijn ook javascript commands. Dus het kan zijn dat daar ook een probleem is.

Maar goed, zo lang het niet wordt gevonden, krijg ik extra troepen :p Deze keer weer 51 zc gekregen in een dorp. Thanks InnoGames! :D
 

DeletedUser1289

Guest
Ik heb hetzelfde probleem en heb daarvoor een schorsing van 5 dagen gekregen. Erg flauw omdat ik me van geen kwaad bewust ben...

Helemaal zuur is dat er door de Nederlandse beheerders/moderators net gedaan wordt als of ik het bewust zelf gedaan heb. Dit terwijl dit topic er toch niet voor niets is lijkt me...

Op sommige dorpen had ik tot wel 5000 extra troepen! Hier ben ik bij toeval achter gekomen doordat ik gebouwen bij wilde maken en enkele troepen liet doodlopen. Nadat deze waren doorgelopen had ik nog steeds geen voorraad om het gebouw te upgraden. Gaat dus om een bug die in het spel zit en niet bij de gebruiker. Ook ik speel afwisselend op pc en Ipad.
Hoop dat dit nu opgepakt gaat worden door Innogames zodat dit niet weer gebeurd!
 
Bovenaan