Guide Stamskills - Frequently Asked Questions

DeletedUser6

Guest

Gegroet, Tribal Warriors!

We hebben een unieke nieuwe game feature voor Tribal Wars 2 voor jullie klaarliggen: StamSkills! Deze feature maakt het mogelijk om samen met je stamgenoten, zowel grondstoffen als kronen te doneren, waarmee je ervaringspunten kunt verdienen. Wanneer je als stam genoeg ervaring hebt verzameld, zal je stam één level omhoog gaan en hiermee één skillpunt verdienen. Deze skillpunten kunnen door de stamleiders worden ingezet in de Skilltree, waar alle stamleden profijt van zullen hebben!

tribe_skills.png


Het doneren van grondstoffen werkt als volgt, voor elke elke 100 hout, 100 leem of 100 ijzer, verkrijg je 1 ervaringspunt. Spelers krijgen hierdoor de mogelijkheid om hun overbodige grondstoffen (van bijvoorbeeld het farmen) nuttig te besteden aan de groei van hun stam. Het is ook mogelijk om kronen te doneren i.p.v. grondstoffen. Hiervoor zul je nog rijkelijker worden beloond met meer ervaring!

Wanneer je samen met je stamgenoten genoeg ervaring hebt opgebouwd om een level omhoog te gaan, zul je één skillpunt verdienen. Skillpunten zullen worden gebruikt in verschillende gradaties (Tier 1-3). Elke Tier heeft meerdere mogelijke skills om punten op in te zetten. Niet alleen stamleiders, maar ook vertrouwde leden met de juiste rechten, kunnen de verantwoordelijkheid op zich nemen om de skillpunten op de juiste manier in te zetten. Elke skill speelt een unieke bonus vrij, welke direct actief is voor alle stamleden, hun dorpen, eenheden én gebouwen. Mocht blijken dat de verkeerde skills zijn vrijgespeeld, is er de mogelijkheid om met één-klik op de knop bijna alle skillpunten terug te krijgen. Voorafgaande van een pop-up, waarin wordt gevraagd of je zeker wilt doorgaan met het resetten van de skillpunten, zul je vervolgens een deel van je opgebouwde ervaring verliezen (en dus ook stam-levels en skillpunten). Dit om te voorkomen dat je stamleider per ongeluk alle skillpunten reset.


De bonussen van de gekozen skills, voor het resetten, zullen verdwijnen totdat er opnieuw skillpunten op worden ingezet. Maar wees niet bang, niet alle bonussen zullen direct verdwijnen. De vaardigheid 'Kliniek' maakt het mogelijk om meer troepen te huisvesten in je hospitaal. Wanneer deze troepen al een bed hebben gekregen, zullen deze niet direct voor dood worden achtergelaten op de straat, wanneer je stamleiders niet meer willen investeren in deze skill. Daarentegen is het niet meer mogelijk voor nieuwe gewonde eenheden om verzorgd te worden in het hospitaal.

Nog een wijziging aan deze nieuwe feature, is te vinden in de ledenlijst. Vanaf nu is het ook mogelijk om 'Donatiepunten' te verdienen. Op elke persoonlijke verdiende 1.000 ervaringspunten zul je een donatiepunt krijgen. Je kan ook de donatie ranglijst bekijken op de Skilltree pagina. Hierop zijn de donaties van week op week zichtbaar per speler.


Zoals altijd, deze feature is gemaakt voor jullie, onze hardcore fans en trouwe game community. Wij hopen dat jullie veel plezier mogen hebben in met deze nieuwe feature, waar de focus ligt op het belangrijkste van Tribal Wars 2, de stammen! Zoals altijd hebben we extra informatie op onze officiële Wiki. We zouden het erg waarderen wanneer jullie ons feedback geven in dit discussietopic. En extra vragen die jullie nu hebben de komende weken zullen we beantwoorden in dit FAQ topic.

Met vriendelijke groet,
Het Tribal Wars 2 Team


In dit topic zullen we zo goed mogelijk al jullie vragen omtrent de nieuwe Stamskills feature beantwoorden. Deze vragen zullen voor het overzicht hier in de eerste post bewaart worden. Het stellen van een nieuwe vraag kan gewoon hieronder in de reacties.

Met vriendelijke groet,
Het Tribal Wars 2 Team



Q: Wanneer wordt gaat de update live op de werelden?
A: A.s. maandag 5 oktober gaat deze update live via een hotfix. (De feature is dus geen onderdeel van een spelupdate.)

Q: Wordt dit op alle werelden toegevoegd?

A: Ja, alle werelden worden geupdate met de stamskills feature, net als alle spelupdates en de aankomende balanceringsupdate.

Q: Hoe zit het met stammen die meer leden hebben dan het nieuwe ledenlimiet op oude werelden?

A: Bij het implementeren van de nieuwe stamskill feature worden de stamledenlimieten teruggezet naar 20 leden per stam. In het voorbeeld van @Furyan666 heeft zijn stam 46 leden. Bij de implementatie van de nieuwe functie heeft zijn stam dus 46/20 leden. De eerste skillpunten die GAS op dat moment zal kunnen investeren moeten dus in de skill: 'Kracht in aantallen' geïnvesteerd moeten worden (in dit geval minimaal 4 punten). Daarna kan zijn stam punten investeren in andere skills.

Q: Stacken de Stamskill bonussen met die van de officieren?
A: Ja! Niet alleen de aanvalskracht stackt, maar ook bijvoorbeeld de loopsnelheid van ondersteunende troepen!

Q: Alsje een donateur kickt verdwijnen zijn verzamelde ervaringspunten dan uit de stam?
A: Nee, een stam behoud alle ervaringspunten die het opdoet.

Q: Hoe zit het met de TW2 app update?
A: De app updates lopen altijd een aantal weken achter op de browserversie, zeker bij grote(re) features. 'Appspelers' kunnen niet via de app doneren, maar kunnen hiervoor wel gewoon op de browser inloggen. Stamskills hebben verder gewoon hun normale effect actief bij de 'appspelers'. Heeft de stam geïnvesteerd in snellere of sterkere eenheden? Dan zullen deze eenheden ook via de app deze functionaliteiten hebben.
 

DeletedUser397

Guest
@Relax , tenzij er op de wiki een fout staat zouden we bij GAS slechts minimaal 4 punten verplicht moeten investeren om onze 46 leden wetmatig te houden
Maar dus, ik veronderstel dat dit inhoudt dat bij het bereiken van de eerste paar stamlevels de skillpunten automatisch door het spel op "Kracht in aantallen" ingezet zullen worden zonder dat we daar zeggenschap over hebben, correct?
 

DeletedUser6

Guest
@Relax , tenzij er op de wiki een fout staat zouden we bij GAS slechts minimaal 4 punten verplicht moeten investeren om onze 46 leden wetmatig te houden
Maar dus, ik veronderstel dat dit inhoudt dat bij het bereiken van de eerste paar stamlevels de skillpunten automatisch door het spel op "Kracht in aantallen" ingezet zullen worden zonder dat we daar zeggenschap over hebben, correct?
Jij hebt gelijk, ik had 5 leden per punt in mijn hoofd, ik had geen rekening gehouden met het scalen.

En ja, jullie zullen inderdaad (als het goed is, dit heb ik zelf natuurlijk nog niet kunnen testen op deze manier..) de eerste punten in deze skill moeten investeren. Of dit automatisch gaat of dat de rest greyed out is kan ik je nu nog niet vertellen. Daar zullen we maandag snel genoeg achterkomen.
 

DeletedUser648

Guest
Er gaat ineens een golf aan 'ontslagen' vallen in Furyan zijn stam ;)

Inderdaad. Wordt tijd dat GAS wat leden kwijtraakt. Bij onze vijanden wordt iedereen een voor een weggespeeld terwijl bij GAS maar niemand wilt verdwijnen. Vortex, ook tips welke spelers even gekickt moeten worden? en kan jij ze op de hoogte brengen? Ik vind slecht-nieuws-gesprekken zo vervelend. :p
 

DeletedUser503

Guest
Alsje een donateur kickt verdwijnen zijn verzamelde ervaringspunten dan uit de stam?
 

DeletedUser

Guest
Inderdaad. Wordt tijd dat GAS wat leden kwijtraakt. Bij onze vijanden wordt iedereen een voor een weggespeeld terwijl bij GAS maar niemand wilt verdwijnen. Vortex, ook tips welke spelers even gekickt moeten worden? en kan jij ze op de hoogte brengen? Ik vind slecht-nieuws-gesprekken zo vervelend. :p
No Comment :rolleyes: Back-on-topic dan maar weer
 

DeletedUser

Guest
Hoe zit het met de TW2 app update?
Aangezien leden die via de telefoons spelen geen voordelen hebben van de stamskils.
Heb het net getest en de loopsnelheid is alleen via de pc sneller.
App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd geen verschil. Ook kun je niet doneren via de app.
 

DeletedUser6

Guest
De apps lopen altijd een paar updates achter. Net zoals bij de andere functionaliteiten die enkele weken later kwamen. Ook hier zal dat hetzelfde zijn. Er is nog geen datum bekend waarop deze gereleased zou moeten worden.

Wat ik je wel kan zeggen is dat er geen verschil zou moeten zijn in de loopsnelheid, die is namelijk niet variabel aan de app maar aan de server. Wat wel variabel is, is de weergave. Het kan best zijn dat de app de nieuwe tijdsreductie nog niet herkend en dus deze nog niet meerekent in de weergave. Dat wil echter niet zeggen dat de troepen niet sneller lopen.
 

DeletedUser918

Guest
Goedenavond allemaal,

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand me hier daar meer info over kan verschaffen.
Zojuist hebben wij met Hor op Alnwick de ondersteuningsoptie in tier 3 'gekocht' (bij gebrek aan een beter woord, het is alweer laat xD).
Anyway, volgens de omschrijving: 'stamleden kunnen hun ondersteuning sneller laten aankomen in dorpen van andere stamleden'.
Nu heb ik het even uitgeprobeerd, maar het blijkt dus ook voor je eigen dorpen te gelden. Niet dat ik daar op dit moment veel moeite mee heb, want we zijn in de wereld toch al gedoemd :p, maar nu komt ie: is dat ook daadwerkelijk de bedoeling? Zo ja, dan wordt het in de eindfase van een wereld wel heel erg moeilijk om dorpen over te nemen? Zo nee, moet ik het rapporteren als een bug? xD

Vind veel van de skills juist leuk omdat ze het aanvallende aspect van het spel wat meer ondersteunen, die ondersteuning doet het op deze manier wel weer erg teniet.

Hoor graag van jullie!
 

DeletedUser620

Guest
Ik denk dat het zo hoort, het lijkt me vreemd als je stamleden wel sneller kunt ondersteunen en jezelf niet.
 

DeletedUser397

Guest
Als het niet zo bedoelt is spreken we idd van een bug.
Als wel, dan moet het toch wel anders verwoord worden, want is verwarrend zo.

Maareuh, even wat anders. Blij dat de meeste skills aanvallende speelstijl bevorderen, maar ondertussen wel eerst voor de sneller OS gaan eens het nodig level (42) bereikt te hebben? Beetje contradictorisch, niet? :rolleyes:
 
Bovenaan