Stam skill levels

DeletedUser

Guest
Beste Innogames,

Na flink te hebben berekend en geredeneerd met wat mede spelers komen we tot een conclussie.
Omdat de speler database/community van tw2 flinke verliezen maakt, zijn er nog maar weinig spelers. Tribalwars hanteerd nog steeds als een spel dat uitgaat van een hele grote database aan spelers, wat krijg je dan? --> dat de verhouding tussen spel en speler te groot is.

Wat bedoel ik daarmee: Stam levels verhogen is leuk, samen ervoor zorgen dat je betere bonussen behaald voor je eigen en stamgenoten. Alleen deze spel-speler balans is nog steeds gebasseerd op hele grote werelden. ( bijvoorbeeld 100 man per stam ) Gemiddeld zie je nu elke wereld een stam tussen de 20-30 leden en dan heb je mischien een kleine top 5 stammen.

Wij als stam hebben nu stam level 17, en een kleine stam met 24 spelers. Onze spelers hebben gemiddeld op een mijn level van 24 , zo'n 108.000 grondstoffen per dag. dat is dus per week 750.000 ongeveer. Ons dorp gemiddelde is 7 dorpen. 7 x 750.000 = 5.250.000 grondstoffen per week per speler. Als wij ons stam level naar 18 willen brengen, en we willen nog kunnen groeien en oorlogje spelen etc. dan kunnen we niet alles doneren.

stel dat je per speler 1mil aan gssen vraagt per week.. dan zit je op 24.000.000 per hele stam per week. ( 24 spelers ) we hebben 276.000.000 grondstoffen nodig voor 17 naar 18. dat houd in dat we dus 11-12 weken nodig hebben. van stam level 18-19 ( nog meer weken zeg 15 zit je al op 27 weken ). van 19 naar 20 ( zeg 20 weken ) dan zit je stam level 20 NA, 47 weken.. 47 weken later is deze wereld allang voorbij en is de volgende alweer bijna gesloten.

Wat ik wil aanduiden is dat het spel te groot is voor zijn spelers, je hebt niks aan stamlevels/bonussen als de wereld al gespeeld is, of dat de wereld voorbij is. Je kan niet meer eisen van spelers aan donaties, want dan kom je er niet, en je kan geen 47 weken doneren en maar 3 levels omhoog gaan. De hele verhouding is uit balans.

Kronen zou nog kunnen maar je hebt al 2500 kronen nodig voor stam level 17-18. dat is toch behoorlijk wat en dan wordt stammen levels behalen pay to win.. wat uiteindelijk ook niet gebeurd want het is te duur. Je behaald in een huidige wereld nooit hoge stam levels op het spel zijn huidige basis situatie. Dus ik zou graag willen mededelen, of jullie deze balans kunnen oppakken en aan kunnen passen aan de tribalwars2 en zijn community en dat je dus als stam daadwerkelijk iets heb aan de stamskills, wat nu dus niet is.

Oplossing: de grondstoffen per stam level te verlagen aan een spel - speler balans.


gr LhB

@Dutch Pirate @Kr33log @Artifex
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2058

Guest
Ben helemaal mee eens met Liveheerbeestje. Graag wat aan doen.
 

danger008

Bekend Lid
Zoals LHB aangeeft ben ik het hier helemaal mee eens. stammen die proactive doneren zouden veel rapper tier 2 moeten halen zodat ze het kunnen halen van het moraal van nieuwe spelers of tegen stammen die niet aanvallend zijn en die def stacken
 

DeletedUser2060

Guest
Helemaal mee eens.!
Als de mogelijkheid niet meer aanwezig is om het maximale uit een leuk spel te halen, waarom dan nog spelen?
Spelers die heel goed zijn in dit spel vinden het ook leuk als de iets mindere speler ook partij kan geven en met deze oplossing die LHB aankaart is die mogelijkheid aanwezig.
Dit KAN zelfs resulteren in een groei van spelers, en waar meer spelers spelen wordt ook meer geld uit gegeven.
Dus TW......wake up and smell the coffee......wees geen dief van je eigen portemonnee.

@M@N!MF
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
Het lijkt me iets dat je per market zou moeten kunnen afstemmen, gezien de ene taalgroep een grotere spelersbasis heeft dan de andere. Maar het kan ook heel goed zo zijn dat dat weer instellingen zijn die ze het alleen op algemene schaal kunnen aanpassen.
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Allereerst: volgens mij kunnen we dit niet per market aanpassen. Dit is dus een instelling die over alle werelden, over alle taalversies speelt. Er zijn ook werelden bij die een grotere spelersbasis hebben.

Daarnaast, als je mijn persoonlijke mening vraagt (als ik die mag geven); ik vind eigenlijk dat stamlevels sowieso teveel voordeel geven. Ik zie dat mensen hierdoor krampachtig aan stammen vasthouden omdat ze hun geliefde stamlevel niet willen kwijtraken. In de situatie vóór stamskills werd er veel meer gestamhopt en nieuwe stammen opgericht. Nu durven mensen later in het spel geen stam op te richten want: geen stamlevel.

Wat mij betreft is het dus helemaal niet erg dat het lastig is om een hoger stamlevel te halen, het zorgt ervoor dat de stammen onderling wat gelijkmatiger zijn (en liefst zou ik kronen van stamlevels ook niet zien, maarja he :p ).
 

DeletedUser

Guest
Dat stamskill levels een groot voordeel geven is gedeeltelijk waar, maar innogames zal geen tijd insteken om de stam skill levels helemaal te veranderen of te overdoen. ( eenvoudige simpele oplossing is ) de balans terug brengen naar een spel-spelerbase verhouding, wat het dus mogelijk maakt wel die stam ''hoge'' stamskill levels te behalen, wat nu (bijna)onmogelijk is. '' wijs nog een keer naar mijn idee.

Wat mij betreft is het dus helemaal niet erg dat het lastig is om een hoger stamlevel te halen, het zorgt ervoor dat de stammen onderling wat gelijkmatiger zijn
Het is ook niet erg dat het lastig is om een hoger stamlevel te behalen, maar we zitten op het punt dat het bijna onmogelijk is, als je kijkt naar wat er voor nodig is, dit behaal je niet. ( de verhouding is uit balans ) je kan het nog steeds lastig maken, alleen niet dat je 11 weken nodig hebt om 1 level omhoog te gaan, dan is het spel ten einde na stam level 20. En komt de ''hoge'' stamskills niet meer aan bod.

gr LhB
 

DeletedUser2075

Guest
Helemaal eens met LHB. Een hoog stamlevel bereiken mag best moeilijk zijn, maar onmogelijk haalbare levels binnen de tijdsduur van een wereld is ook niet wenselijk, dan verliest het zijn functie in het spel.
 

DeletedUser2060

Guest
OF??? ... We stoppen met alle ingame extra's , alleen premium voor een beter overzicht en makkelijker taggen. #DreamOn
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
Allereerst: volgens mij kunnen we dit niet per market aanpassen. Dit is dus een instelling die over alle werelden, over alle taalversies speelt. Er zijn ook werelden bij die een grotere spelersbasis hebben.

Daarnaast, als je mijn persoonlijke mening vraagt (als ik die mag geven); ik vind eigenlijk dat stamlevels sowieso teveel voordeel geven. Ik zie dat mensen hierdoor krampachtig aan stammen vasthouden omdat ze hun geliefde stamlevel niet willen kwijtraken. In de situatie vóór stamskills werd er veel meer gestamhopt en nieuwe stammen opgericht. Nu durven mensen later in het spel geen stam op te richten want: geen stamlevel.

Wat mij betreft is het dus helemaal niet erg dat het lastig is om een hoger stamlevel te halen, het zorgt ervoor dat de stammen onderling wat gelijkmatiger zijn (en liefst zou ik kronen van stamlevels ook niet zien, maarja he :p ).

Zou geen kwaad kunnen lijkt mij om specifiek na te vragen hoe het met dat soort specifieke instellingen zit, is in essentie nog een best logische gedachte dat op kleinere markets de grenzen ook wat lager liggen. Anderzijds kan dat ook weer andere problemen opleveren, denk aan het feit dat kronen van stamlevels dan nog meer OP is, of moet je dan ook nog het aantal kronen voor een punt gaan inschalen. In een utopische vorm zou het dan inderdaad prachtig zijn dat ze niet meer te kronen vallen, maar goed ik denk dat we beiden weten dat dat nooit zal gebeuren.
 

Uhtred

Tribal Triva Master 2018 & 2019
Schiet eens op man, wacht nog steeds op antwoorden van vorig jaar.... :p
Did you just assume Dutch Pirates gender?:eek:

Maar on topic:
Stamlevels zijn veel te OP dus ben wel blij dat het veel kost om ze omhoog te doen. Mag van mij nog wel duurder, zodat niemand ze gaat kronen. Of ze moeten zo goedkoop worden dat het voor elke stam haalbaar is om 43 te halen.
 

DeletedUser280

Guest
Did you just assume Dutch Pirates gender?:eek:

Maar on topic:
Stamlevels zijn veel te OP dus ben wel blij dat het veel kost om ze omhoog te doen. Mag van mij nog wel duurder, zodat niemand ze gaat kronen. Of ze moeten zo goedkoop worden dat het voor elke stam haalbaar is om 43 te halen.
Yes & OT Yes.
 

DeletedUser1982

Guest
Allereerst: volgens mij kunnen we dit niet per market aanpassen. Dit is dus een instelling die over alle werelden, over alle taalversies speelt. Er zijn ook werelden bij die een grotere spelersbasis hebben.

Daarnaast, als je mijn persoonlijke mening vraagt (als ik die mag geven); ik vind eigenlijk dat stamlevels sowieso teveel voordeel geven. Ik zie dat mensen hierdoor krampachtig aan stammen vasthouden omdat ze hun geliefde stamlevel niet willen kwijtraken. In de situatie vóór stamskills werd er veel meer gestamhopt en nieuwe stammen opgericht. Nu durven mensen later in het spel geen stam op te richten want: geen stamlevel.

Wat mij betreft is het dus helemaal niet erg dat het lastig is om een hoger stamlevel te halen, het zorgt ervoor dat de stammen onderling wat gelijkmatiger zijn (en liefst zou ik kronen van stamlevels ook niet zien, maarja he :p ).

Ik wou inderdaad ook weg uit mijn stam maar dan mis ik de voordelen van de levels! Anders was ik allang al weggegaan natuurlijk. :)
 
Bovenaan