Discussie Spion aan de schandpaal !!!

DeletedUser

Guest
Stel je voor je hebt een spion in je stam. Je doet er alles aan om deze te ontmaskeren.

Maar wat nou als je deze ontmaskerd hebt..... Wat doe je er dan mee. Natuurlijk kick je deze speler maar dan.....

Vinden jullie dat deze speler aan de schandpaal mag worden gehangen ? Of moet het in de doofpot.

Denk wel aan de gevolgen die deze spion met zich mee brengt.

- Verziekt het vertrouwen binnen een stam.
- Heeft door zijn gedrag spelers doen stoppen.
- Heeft vertrouwen gekregen van spelers die hem een co hebben gegeven. En heeft nog even snel alle verdedigende troepen ver weg gestuurd zodat ze niet meer zijn terug te roepen voor hij aanvalt.

Graag jullie mening hier over. Ben erg benieuwd naar jullie gedachte.
 

DeletedUser

Guest
Ik zal nog even een kleine toelichting geven. Vinden jullie dat dit in de taverne besproken mag worden op de desbetreffende wereld.
 

DeletedUser

Guest
Tsja wat doe je er tegen :p Ik weet dat ze op gewone tw gek zijn op schandpalen
Op zich is het niet erg om iemand te confronteren met zijn daden op het AF.. ik denk dat het een beetje van de context afhangt en hoe het gebeurt. Gelukkig hebben we daar moderators voor ala @RabbidRobin misschien dat die nog wat nuttigs hieraan toe te voegen heeft?

Spionnen zijn nooit leuk maar wel soms verrekt handig. Ik vervloek ze als ze in mijn stam zitten maar zeg geen nee tegen gratis info snapje?
 

DeletedUser1330

Guest
Opzich vind ik wel dat je het op het AF kan posten... Het zorgt wel dat je een bepaalde status krijgt en dus niet zomaar in een andere wereld in elke stam toegelaten zal worden...
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Zolang het niet een grote iedereen tegen één topic wordt, kun je heus wel op het forum kwijt wat er zoal gebeurt op de wereld, daar zijn die topics toch voor? Om de boel een beetje levendig te houden. Iedereen smult van zulk soort zaken :) Maargoed, we horen het wel even van @RabbidRobin :)
 

DeletedUser888

Guest
Waarom, waarom altijd een schandpaal. Niemand houdt van spionnen. Heel simpel.

Wat is dit, Tribalhugs? Het niet tribalwars voor een reden.
Wat je doet als je weet dat er een spion in je stam zit? Plannen maken en klappen!
Fake waves, honderden fakes. Clears, treinen, achterhande bitchslap. Je noemt het maar op.
Er is genoeg te doen. Echt genoeg. Niet aanstellen dat er een spion in je stam hebt zitten.
Dan heb je je stam ook niet gezellig en een hechte groep gemaakt, daar zit het ook een deels in.
 

DeletedUser31

Guest
Spionnen, uiterst effectief. Ik heb respect voor ze, zorgt vaak ook voor amusement. Daarnaast heeft de stam zelf ook een groot aandeel in de fout.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben het daar niet mee eens. Je kan als stam niet weten dat spelers real life vriendjes zijn ;)
 

DeletedUser19

Guest
Puur vanuit mijn standpunt, je mag iemand gerust op het forum zwieren op de schandpaal. Zolang het maar over het spel gaat en je niet gaat bashen op de persoon zelf, zijn persoonlijkheid of zaken buiten het spel. Maar als je iemand zijn gruweldaden wil gooien op het forum, go ahead.

Maar richt wel geen topic op om alle negativiteit op die ene persoon te richten. Gooi het bij top/flop-spelers. Gooi het in de taverne. Maak een WIDM-topic, maar een topic rond 1 speler is net iets te destructief. Als je je aan deze 2 simpele zaken houdt, is er geen enkele reden waarom je dit niet zou mogen. Of je dit nog het best moet doen laat ik in het midden (maar hoe dan ook, iedereen houdt van moddergooien en popcorn eten, dus waarom niet ^^ )
 

DeletedUser

Guest
Puur vanuit mijn standpunt, je mag iemand gerust op het forum zwieren op de schandpaal. Zolang het maar over het spel gaat en je niet gaat bashen op de persoon zelf, zijn persoonlijkheid of zaken buiten het spel. Maar als je iemand zijn gruweldaden wil gooien op het forum, go ahead.

Maar richt wel geen topic op om alle negativiteit op die ene persoon te richten. Gooi het bij top/flop-spelers. Gooi het in de taverne. Maak een WIDM-topic, maar een topic rond 1 speler is net iets te destructief. Als je je aan deze 2 simpele zaken houdt, is er geen enkele reden waarom je dit niet zou mogen. Of je dit nog het best moet doen laat ik in het midden (maar hoe dan ook, iedereen houdt van moddergooien en popcorn eten, dus waarom niet ^^ )


Mogen dan spelers met een ban ook gepost worden ????
 

DeletedUser397

Guest
Ik snap de vraag / het punt van dit topic niet echt... .

Zit je met een bewezen spy, bespreek dat inderdaad gewoon in de taverne of het flopspelers topic.
Daar kan en mag dat door iedereen aangehaald en besproken worden (binnen de gedragregels van het forum uiteraard).

Maar wat jij wil is dat modjes partij gaan kiezen door inderdaad een soort openbare schandpaal aan te maken om in-game wereld specifieke gedragingen aan te kaarten, ja zelf te verdoemen, terwijl er in essentie niets mis is aan de tactiek van stamspionen, enkel en alleen omdat je gemerkt hebt dat tribalhugs geen echt speelbare versie is maar slechts een long running gag?
 
Bovenaan