Discussie rekruteren mbv presets

DeletedUser397

Guest
via sneltoetsen /getallen kon ge bij mijn weten altijd alleen maar aanvallen en verdedigen, niet rekruteren

daarvoor gaat ge toch gewoon naar uw verzamelplaats (R) en kiest dan de preset die ge in de wachtrij wilt zetten (nog steeds adhv pakkejtes/setjes zoals eerder hier al besproken)
 

DeletedUser

Guest
Bedankt Furyan,

Ik zei al, nog eigenlijk niks mee gedaan. met presets.
Mot me aan wennen om zodra ik een dorp in een groep plaats ook meteen de juiste rekruterings preset erbij te activeren.
Mot trouwens zowiezo nog wennen aan zaken. Commanderij activeren ook zoiets wat ik vaker vergeet...
 

DeletedUser452

Guest
Als je een preset aan maakt van bijv. 200 bijl en 100 ram dan zal hij elke keer als je daar op drukt weer die 200 bijl en 100 ram gaan maken
Dus als je al 200 bijl in je dorp hebt zal hij er weer 200 gaan maken.
Een preset is dus geen maximum aantal voor je dorp.
Ik maak gewoon meerdere presets per dorp, dus bijv. 500 bijl, 50 lc, 50 ram en preset alleen bijl en preset alleen lc en preset alleen ram.
Eerst gebruik ik de multi preset tot ik genoeg ram heb bijv. en dan gebruik ik de andere preset met de combo die je wilt maken.

Een preset met veel troepen in 1 keer vind ik zelf nadelig omdat je dan wel genoeg GS moet hebben en je GS meteen op is.
Ik maak allemaal kleinere presets en dan kan ik ook nog munten slaan met de rest GS.
Nadeel daarvan is dat je dus elke 2 dagen al je dorpen moet langs gaan die nog niet vol zitten.
 

DeletedUser397

Guest
Als je een preset aan maakt van bijv. 200 bijl en 100 ram dan zal hij elke keer als je daar op drukt weer die 200 bijl en 100 ram gaan maken
Dus als je al 200 bijl in je dorp hebt zal hij er weer 200 gaan maken.
fout!!
door de 1e keer op die preset te drukken zal hij dan eerst enkel 100 ram maken, om een setje af te werken
een 2e klik zet dan 200 bijl en 100 ram in de wachtrij
 

DeletedUser452

Guest
fout!!
door de 1e keer op die preset te drukken zal hij dan eerst enkel 100 ram maken, om een setje af te werken
een 2e klik zet dan 200 bijl en 100 ram in de wachtrij
Dan heb ik een speciale versie XD
Ik heb een preset 500 bijl ,100 lc ,25 ram als ik die aanklik maakt hij toch echt alle 3 in de wachtrij !!
Wat jij bedoelt is dat als er bijv. 250 bijl al is gemaakt hij eerst 250 bijl aan maakt om tot die 500 te levellen.
Maar hij maakt ook echt die 100 lc en 25 ram ook aan hoor ;)
 

DeletedUser397

Guest
Dan heb ik een speciale versie XD
Ik heb een preset 500 bijl ,100 lc ,25 ram als ik die aanklik maakt hij toch echt alle 3 in de wachtrij !!
Wat jij bedoelt is dat als er bijv. 250 bijl al is gemaakt hij eerst 250 bijl aan maakt om tot die 500 te levellen.
Maar hij maakt ook echt die 100 lc en 25 ram ook aan hoor ;)
yup, dat zeg ik toch al de hele tijd, dat hij per setjes werkt ter grote van de preset
hiervoor kijkt de functie steeds naar wat er in-house aanwezig is, en gaat dan setjes maken
troepen die onderweg zijn worden niet meegerekend
setjes worden afgewerkt
 

DeletedUser

Guest
Ok, maar nu heb ik een setje van 2500 bijl en 1500 LC.
Dan gaat hij dus eerst die bijl maken totdat ie er 2500 heeft en dan pas die LC?
Of maakt ie zeg maar 1000 bijl en 1000 LC omdat daar genoeg GS van is?

Ik begrijp het verschil nog niet zo goed tussen die kleine setjes van jullie of zo'n grote zoals ik heb.
 

DeletedUser452

Guest
Ok, maar nu heb ik een setje van 2500 bijl en 1500 LC.
Dan gaat hij dus eerst die bijl maken totdat ie er 2500 heeft en dan pas die LC?
Of maakt ie zeg maar 1000 bijl en 1000 LC omdat daar genoeg GS van is?

Ik begrijp het verschil nog niet zo goed tussen die kleine setjes van jullie of zo'n grote zoals ik heb.
Stel dat je genoeg GS voor jouw set dan maakt hij idd eerst de 2500 bijl en dan de lc.
Als je niet genoeg GS hebt zal hij het verdelen dus idd bijv. 1000 bijl en 750 lc of iets dergelijks
 

DeletedUser

Guest
Stel dat je genoeg GS voor jouw set dan maakt hij idd eerst de 2500 bijl en dan de lc.
Als je niet genoeg GS hebt zal hij het verdelen dus idd bijv. 1000 bijl en 750 lc of iets dergelijks

Ok, maar dan begrijp ik nog niet waarom jullie met die kleine presets werken ipv in een keer.
Of is dat alleen maar omdat er bij mij dan gerecruteerd wordt naar de GS die voorradig is. en dus op gaat, en jullie nog wel GS overhouden?
Dan is dat dus een keuze die je kan maken.
 

DeletedUser452

Guest
Ok, maar dan begrijp ik nog niet waarom jullie met die kleine presets werken ipv in een keer.
Of is dat alleen maar omdat er bij mij dan gerecruteerd wordt naar de GS die voorradig is. en dus op gaat, en jullie nog wel GS overhouden?
Dan is dat dus een keuze die je kan maken.
Yep dat is idd de keuze die je maakt, GS overhouden bijv. om gebouwen te upgraden of je muur terug opbouwen, munten slaan enz.
En bijv. met DEF vind ik het wel beter dat je bijv. steeds 200 speer, 200 zwaard, 200 boog maakt anders zou hij eerst bijv. 2000 speer maken en dan pas zwaard, dan is je def een tijd een stuk zwakker.
 

DeletedUser397

Guest
yup, de voorkeur van kleine setjes tov grote setjes is in hun nuttigheid
als ik men wachtrij volpomp met 2k speer, 2k zwaar, 2k boog, en ge hebt ergens plots zwaard of boog nodig omdat ge weet wat er op u afkomt en die beter zijn als counter (door spionage bv), dan zit ge daar met u 2k speer da ge ni nuttig kunt gebruiken

idem in de aanval, als ge een veegsamenstelling herleid tot kleinste gemeenschappelijke noemer, dan kunt ge die vegen in opmaak nog altijd gebruiken voor bv ergens een snelle kleine naveeg te voorzien die toch nog die samenstelling heeft

enige nadeel van kleine setjes is denk ik: de milliseconden in de rekruteertijd
bij grote hoeveelheden per unit zijt ge vaak net een beetje sneller klaar dan als ge die in kleine hoeveelheden achter elkaar in de wachtrij zet
e.g. 2k speer + 2k zwaar + 2k boog zal net een beetje sneller klaar zijn dan 10x (200 speer + 200 zwaard + 200 boog)
maar dat is voor mij verwaarloosbaar tov die nuttigheid
 

DeletedUser

Guest
Ok, hartstikke bedankt mannen. Ik zal proberen om het over te brengen naar mijn stamleden.
 
Bovenaan