Discussie rekruteren mbv presets

DeletedUser949

Guest
Hallo,
ik weet niet of ik het goed begrijp of dat het programma nog niet goed werkt.

In de verzamelplaats:
Ik maak een preset met een paar verschillende eenheden.
Ik druk op de rekruteringsknop, de onderste van de twee achter de preset.

Ik verwacht dan dat voor al de genoemde eenheden een rekruteringsopdracht wordt gegeven, maar dat gebeurd niet. alleen voor de laatst genoemde eenheden uit de preset komt er een rekruteringsopdracht.

Dus is dit de bedoeling of werkt het nog niet helemaal zoals het moet?

groet, Albrecht
 

DeletedUser397

Guest
Welke units staan in de preset, en wat is het kazernelevel van dat dorp?
 

DeletedUser

Guest
Hmm.

Denk zal ook eens kijken.
Mijn troepen zijn aan het farmen. Onderweg dus. Druk op rekruteren en hij rekruteert gewoon alsof er helemaal geen troepen zijn.
Heb tot nu toe deze optie nog nooit gebruikt en steeds met de hand gedaan.
 

DeletedUser949

Guest
Hallo,
het kazernelevel is 15
in de preset staan 20 cavalarie en 20 boogschutters te paard.
grondstoffen/voorraden waren er ruim voldoende
alleen de boogschutters te paard kwamen in de rekruteringslijst.
 

DeletedUser397

Guest
dan ligt het dus niet eraan dat kazerne nog niet op niveau van een bepaalde unit in de preset is, wat to nu toe er toe leide dat er niets in de wachtrij bijkwam (let wel: volgens de nieuwe update zou dit verholpen moeten worden)

wat ik dan denk dat het zal zijn is volgende:
presetsrecruitering zorgt er voor dat ge samen met de reeds gemaakte en thuis aanwezige troepen veelvouden van de preset gaat maken
vb voor uw geval: als ge reeds 100 Lcav hebt en maar 20 Bcav, dan zal de eerste 4x dat ge die preset van u aanklikt er steeds enkel 20Bcav bijgemaakt worden; pas vanaf de 5e keer gaat die er weer 20-20 bijmaken
ander voorbeeld: als ge bv 97 Lcav hebt en 20Bcav, dan gaat de preset recruiteringeerst nog 3x 20 Bcav maken, zodat ge op 97-80 komt te staan, en bij de volgende klik maakt die u 3 Lcav en 20 Bcav aan, zodat ge op 100-100 komt

TL;DR de preset recruitering werkt in veelvouden van de pakketjes, en zal steeds eerst zorgen voor balans

kan het dat dit dus het geval bij u is @albrecht ?
 

DeletedUser949

Guest
Dat zou inderdaad zo kunnen zijn, ik zou nooit aan gedacht hebben aan het eerst uitlevelen van de aantallen, maar ik ga daar de volgende keer zeker op letten.
Tot zover alvast mijn dank voor de uitleg.
 

DeletedUser

Guest
Hoi,

Zoals ik al eerder vertelde, altijd met de hand gerecruteerd.
Nu heb ik eens gekeken naar die presets. Heb een preset gemaakt van 2500 Bijl, 1500 LC en 1500 BB, 150 ram en 500 Berserkers.
In betreffende dorp staan al 2500 bijl en 1500 LC en 1500 BB en 150 ram. Enigste wat ik nog mis is die Berserkers.

Als ik die preset gebruik verwacht ik dus dat ie alleen die Berserkers nog bij gaat maken.

Ik activeer de preset en zie tot mijn verbazing dat ie nog maar eens 1900 bijl gaat maken.
Kan iemand dit verklaren of mij vertellen wat ik fout doe? Of komt dit pas met de update?
 

DeletedUser397

Guest
staan ook alle 2500 bijl reeds gemaakt in het dorp zelf? want die preset pakketjes houden geen rekening met dorpen uit huis
 

DeletedUser50

Guest
Hallo,
ik weet niet of ik het goed begrijp of dat het programma nog niet goed werkt.

In de verzamelplaats:
Ik maak een preset met een paar verschillende eenheden.
Ik druk op de rekruteringsknop, de onderste van de twee achter de preset.

Ik verwacht dan dat voor al de genoemde eenheden een rekruteringsopdracht wordt gegeven, maar dat gebeurd niet. alleen voor de laatst genoemde eenheden uit de preset komt er een rekruteringsopdracht.

Dus is dit de bedoeling of werkt het nog niet helemaal zoals het moet?

groet, Albrecht
Deze functie werkte inderdaad nog niet geheel naar behoren.
In de komende update (1.21) komt daar een fix voor, zoals je hebt kunnen lezen in de lijst met updates.
"Het is nu mogelijk om eenheden van Presets te rekruteren zonder een Commanderij te hebben. Enkel de troepen die overeenkomen met de levels van je gebouwen worden op deze manier gerekruteerd;"
 

DeletedUser615

Guest
Hoi,

Zoals ik al eerder vertelde, altijd met de hand gerecruteerd.
Nu heb ik eens gekeken naar die presets. Heb een preset gemaakt van 2500 Bijl, 1500 LC en 1500 BB, 150 ram en 500 Berserkers.
In betreffende dorp staan al 2500 bijl en 1500 LC en 1500 BB en 150 ram. Enigste wat ik nog mis is die Berserkers.

Als ik die preset gebruik verwacht ik dus dat ie alleen die Berserkers nog bij gaat maken.

Ik activeer de preset en zie tot mijn verbazing dat ie nog maar eens 1900 bijl gaat maken.
Kan iemand dit verklaren of mij vertellen wat ik fout doe? Of komt dit pas met de update?

Ik heb geen idee of ik juist ben, maar als ik denk aan presets dan is dat een op voorhand gegeven aantal van troepen dat gemaakt worden. In jou geval, je preset is 2.5k bijl, 1.5k cav, 1.5k bb, 150 ram en 500 bers. Druk je op de preset dan gaat hij de hele preset willen maken, onafhankelijk van wat er in het dorp staat. Als het idd zoals ik nu zeg werkt, dan klopt het dat hij 1900 bijl maakt (waarschijnlijk omdat ofwel de grondstoffen onvoldoende waren om meer te maken of te weinig voorraden in het dorp).
 

DeletedUser

Guest
staan ook alle 2500 bijl reeds gemaakt in het dorp zelf? want die preset pakketjes houden geen rekening met dorpen uit huis

Hoi,
Ik heb de mogelijkheid om nog veel te farmen en gebruik die dan ook. Mijn troepjes zijn zelden thuis. De bestaande 2500 bijltjes waren dan ook onderweg op het moment dat ik die preset wilde activeren.
Maar ik begrijp dus dat daar de crux zit.
Je kan die presets dus alleen maar gebruiken als je alle troepen thuis hebt.?
Wel jammer. Zou dus ook betekenen dat je een ondersteunend leger wat gehalveerd is geworden je niet via die preset kan aanvullen. Zou je dus eerst alles weer terug moeten roepen, preset gebruiken en dan weer terug sturen om te ondersteunen?
 

DeletedUser

Guest
Hoi,
Zou je dus eerst alles weer terug moeten roepen, preset gebruiken en dan weer terug sturen om te ondersteunen?
Ik denk het wel, wel een beetje jammer, had handiger geweest als dat niet had gehoeven
 

DeletedUser

Guest
Bij default staan er 6 zichtbaar, maar je kan de lijst langer maken dan dat. Weet eigenlijk niet of er een limiet op zit.
 

DeletedUser397

Guest
geen limiet, of die ligt zo hoog dat het irrelevant is
heb een aantal dorpen met een wachtrij van 71 setjes, dus zeker geen probleem van een limiet tot daar aan toe
 

DeletedUser

Guest
Ja, viel me wel op ook dat het overzichts scherm Productie er vertekend uit komt te zien.
Dus weet niet of dit echt de bedoeling is, zo'n grote wachtrij.
En om link naar topic te houden. Oorzaak bij mij was dit recruteren middels presets.

Hoe gebruiken jullie die presets dan? Gebruiken jullie die alleen maar als alles thuis is en dan de rest met hand recruteren?
Gebruiken jullie juist geen presets omdat je best op moet letten hoe en wat?
Is dit ook de opzet van dat recruteren of begrijp ik ergens iets verkeerd?
 

DeletedUser615

Guest
Ik gebruik zelf geen presets, alhoewel ik er een paar zou kunnen gebruiken.
Ik ben recent begonnen met een excel sheet bij te houden om te zien waar ik juist troepen moet bouwen en welke al helemaal vol zijn gebouwd. Zo moet ik niet meer elk dorp afgaan. Maar ik ben iemand die het allemaal manueel doet. Ik moet wel toegeven, dat ik die functie van de presets totaal over het hoofd heb gezien. Ik gebruik ze enkel om aanvallen te sturen, en dan voornamelijk edels. Misschien moet ik het eens een kans geven.
 

DeletedUser

Guest
Ik gebruik zelf geen presets, alhoewel ik er een paar zou kunnen gebruiken.
Ik ben recent begonnen met een excel sheet bij te houden om te zien waar ik juist troepen moet bouwen en welke al helemaal vol zijn gebouwd. Zo moet ik niet meer elk dorp afgaan. Maar ik ben iemand die het allemaal manueel doet. Ik moet wel toegeven, dat ik die functie van de presets totaal over het hoofd heb gezien. Ik gebruik ze enkel om aanvallen te sturen, en dan voornamelijk edels. Misschien moet ik het eens een kans geven.
Je kan ook met groepen werken,
Ik geef ieder dorp dat ik nog moet uitbouwen een groep, en ieder dorp wat geen volle boerderij heeft ook. Kan je je dorplijst daar op filteren en die bijlangs gaan
 

DeletedUser

Guest
Heb ik het nu goed of kan je niet ( meer) rekruteren middels sneltoetsen presets?
Ik zie alleen maar icoontje voor aanval of ondersteunen.
Zelf heb ik eigenlijk nog niet echt wat gedaan met die presets, ook in afwachting van update. Wat geklooi ja, maar niet echt.
Nu denk ik van zal nog eens kijken en zie ik het niet meer echt of en wat ik fout doe.

 
Bovenaan