Probleem: langzaam spel/lag

DeletedUser1449

Guest
Mijn spel is al jaren lang langzaam: gebouwen openen duurt lang, dingen aanklikken duurt lang, er is gewoon veel lag. Ik geloof niet dat dit aan mijn pc ligt want ik heb een prima videokaart en werkgeheugen, daar kan het niet aan liggen. Natuurlijk heb schoon ik zo af en toe mijn cache op en heb ik het wel eens op andere browsers geprobeerd (huidige is chrome, geprobeerd op firefox, edge) maar het probleem bleef aanwezig

Dit is iets waar ik me in de afgelopen jaar maar overheen heb gezet, maar nu kan ik de frustratie simpelweg niet meer verbergen. Zijn er tips/oplossingen voor dit probleem? Ik zou ze graag horen!
 

DeletedUser280

Guest
Ervaar je dit op werelden waar je een heleboel dorpen hebt?
Ik had op Alnwick bij coops met meer dan 1800 dorpen ook dat hij altijd zeeer traag was, vooral met de filters etc.

Nu met een wereld waar ik een 10-tal dorpjes heb ervaar ik dat niet meer..
 

DeletedUser1449

Guest
Voor zover ik weet heb ik dit op iedere wereld ervaren. Alles gaat gewoon traag, overal waar je op kan klikken en browsen door de wereld heen is gewoon altijd laggy
 

DeletedUser1935

Guest
Voor zover ik weet heb ik dit op iedere wereld ervaren. Alles gaat gewoon traag, overal waar je op kan klikken en browsen door de wereld heen is gewoon altijd laggy

Heb je geprobeerd je browser op te schonen?
 

DeletedUser280

Guest
Voor zover ik weet heb ik dit op iedere wereld ervaren. Alles gaat gewoon traag, overal waar je op kan klikken en browsen door de wereld heen is gewoon altijd laggy
Klinkt wellicht voor de hand liggend, maar drivers up-to-date / pc niet 1 bak stof van binnen ? :p
 

DeletedUser1935

Guest
Klinkt wellicht voor de hand liggend, maar drivers up-to-date / pc niet 1 bak stof van binnen ? :p

Het ligt in ieder geval niet aan TW
want ik speel dit op mijn aardappel-laptop terwijl ik op mijn main met werk bezig ben
 

DeletedUser1449

Guest
Hmm vreemd. Ik dacht dat ik niet de enige zou zijn met dit probleem. Of ik stel me gewoon aan en het spel hoort zo traag te spelen of het ligt aan mijn (beide) laptop(s)
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Het spel zelf zou niet traag moeten zijn. Ik heb op mijn eigen laptop geen problemen. Ik heb een andere laptop waarop het wel heeel erg traag is, ondanks dat dat ook een nieuwe laptop is met goed werkgeheugen, maar daar ging ik er vanuit dat het kennelijk aan de videokaart ligt. Je zegt echter dat die bij jou prima op orde is?
 

DeletedUser1449

Guest
Lijkt me dat dit bij mij wel op orde is, 16gb werkgeheugen en 4gb videokaart. Dan zal het wel zijn dat ik te ongeduldig ben voor dit spel dat ik niet snel genoeg kan klikken ;P
 
Bovenaan