Feedback overwinningspunten

DeletedUser1201

Guest
Ik ben een tijdje uit het spel geweest en zie dat ze nu weer iets nieuws hebben om te bepalen wie er gewonnen heeft. De overwinningspunten.
Voor zover ik begrepen heb zijn er 1500 overwinningspunten nodig om een spel te kunnen winnen en dus beëindigen.

Volgens de wiki kunnen het aantal overwinningspunten beperkt zijn. Dat klopt natuurlijk. In een uitgegroeide provincie zijn er rond de 55 dorpen. Het aantal provincies in een spel is afhankelijk van het aantal spelers. Op een kleine wereld is het dus veel moeilijker om aan die 1500 punten te komen dan op een wereld met veel spelers.

Ik ben sinds kort actief in de wereld Krak des Chevaliers. 1 stam heeft daar 83% van de dorpjes in handen, maar slechts 588 overwinningspunten. Er zijn hier rond de 80 provincies, waarvan sommige wat kleiner zijn.

Dus ik zat te denken, kan die regel niet veranderen. Een vast aantal van 1500 overwinningspunten is natuurlijk erg vreemd. Als je dat nou veranderd naar het aantal provincies dat er in een wereld "bewoond" is maal 10 (of 20 of wat dan ook). Dus

Aantal benodigde overwinningspunten voor een stam = aantal bewoonde provincies x10
(misschien met een minimum van 200 en een maximum van de bewuste 1500 punten)

Het is natuurlijk zo dat spelers sterke posities nodig hebben om alle dorpjes te kunnen verdedigen, je wil niet in al je dorpjes een kerk moeten bouwen.

Hoe denken jullie hierover?
 

Uhtred

Tribal Triva Master 2018 & 2019
Ach heeft het nog zin om er wat van te zeggen?

Maar vooruit. 1500 is veel te veel voor de kleine werelden die er zijn. Neem bijvoorbeeld wereld 39, op die wereld gaan echt geen nieuwe mensen meer starten, zijn al 2 nieuwere werelden. Dus ze moeten het doen met het aantal mensen dat er is. De wereld heeft 72 provincies (+ nog een paar provs met 1 of 2 dorpen erin). Dus 1500/72=20,8 Dat betekend dus dat de nummer 1 stam, met 19 leden dat aantal nooit kan halen, ze zullen er dus mensen bij moeten nemen. Das dus echt een top concept. In plaats van vechten moet je gewoon massa stam worden. En geen TribalWARS spelen maar TribalHUGS.

Het hele idee van overwinningspunten is al raar. Maar vooruit dat is het systeem waar we het mee moeten doen. Maar maak het dan nog enigzins dragelijk voor de spelers en zorg dat de wereld op een normale manier gesloten kan worden. Want zoals Frogeye al aangeeft hoe het gaat op Krak de Chaveliers, dat is gewoon alleen nog saai VP bij elkaar sprokkelen. En dit is op andere werelden ook vaak genoeg gebeurd. En dan met 100 vp omlaag brengen per maand duurt het nog te lang. Want wat is er nou leuk aan maanden bbs edelen voor VP's?

Dus aantal bewoonde provs x 10 zou ik geen slecht principe vinden. Dat zou betekenen dat je rond de 800 VP moet komen om een wereld te winnen. Dat is ten minste haalbaar. Dus ik ben zeker voor.
 

DeletedUser1201

Guest
Beste collega spelers,
Als hier een groot deel van de community achter staat, dan kan het misschien veranderd worden.
Tot nu toe maar 1 reactie gehad, dat is niet echt voldoende om veranderingen te krijgen.
Dus graag reageren op deze post.
 

Uhtred

Tribal Triva Master 2018 & 2019
Verandering komt er niet. Dus waarom zouden mensen reageren?

Ik wil niet extreem negatief zijn ofzo, maar er wordt al tijden van alles beloofd maar de eerste goede verandering (die daadwerkelijk iets toevoegd) moet ik nog zien. Dus reken nergens op:(
 

DeletedUser1567

Guest
Ik speel(de) op 3 werelden met het VP systeem. De algemene tendens is dat werelden steeds kleiner worden en de 1500 punten grens dus steeds lastiger wordt. In het begin van een wereld-cyclus is het allemaal nog leuk: redelijk veel aktieve spelers en flink wat aanvallen over en weer. Daar is het spel voor gemaakt, lijkt me. We zijn nu op alle 3 die werelden waar ik speel in een fase waar 1 stam al zoveel overmacht heeft dat er van enige strijd geen sprake meer is. Daardoor raakt ook die grote stam al snel aktieve spelers kwijt. Gevolg is dat er een paar spelers coop zijn van alle andere spelers. Immers: dorpen internen heeft geen zin meer want je hebt een massa stam nodig om al die VP te behalen. Die 3 werelden bloeden nu langzaam (heel langzaam) dood, waardoor de interesse om dit spel te spelen afneemt, ook bij spelers die al jaren TW2 spelen.
Erg jammer. Leuk spel, maar die VP werelden verzieken het speelplezier.
 

DeletedUser1201

Guest
Veranderingen gebeuren zelden, maar ze gebeuren wel. In dit geval lijkt het mij een verandering die mogelijk is.

Door de TribalHUGS zoals jij het noemt moet de winnende partij dus erg groot zijn. Dat kost Innogames dus meer kronen om uit te delen.
Daarnaast zal iemand in zo'n wereld die eigenlijk al vergeven is, geen kronen meer gebruiken en moeten ze een server openhouden die dus niets oplevert, terwijl een nieuwe server dat dus wel doet. Zo'n wereld beëindigen en ruimte maken voor een nieuwe server, zou dus voor hun voordelig zijn.
Op deze manier is het spelletje ook vrij saai en zullen er minder spelers overblijven voor een nieuwe wereld.

Oftewel naar mijn mening kosten de huidige overwinningscondities Innogames geld, met de veranderingen die ik voorstel zullen ze meer winst maken. En dan wordt het natuurlijk makkelijker om veranderingen teweeg te brengen. Vandaar dat ik denk dat deze verandering mogelijk is, maar er zal wel wat meer support moeten komen van de community, voordat ze hier überhaupt naar kijken.
 

DeletedUser2152

Guest
Tsja...ik denk dat er sowiezo betere verdienmodellen zijn.
 

Uhtred

Tribal Triva Master 2018 & 2019
Zoals ik al dus al zei, het heeft geen zin om er op te reageren. Naast dat er van de spelers weinig reactie komt, komt er van het tw2 team al helemaal geen reactie.

Hoe staan zij hier in? En is dit iets wat eventueel door gegeven kan worden aan inno?
 
Bovenaan