Discussie Overwinningspunten etc. Belangrijk!

DeletedUser1892

Guest
Hey,

Een oude TW/TW2 veteraan hier. Een jaartje geleden ben ik gestopt met TW2 wegens tijdnood.
Een paar dagen geleden ben ik het weer eens gaan proberen en nu ben ik weer lekker bezig. Echter, enkele rare dingen zijn mij opgevallen.

Overwinningspunten
Ik heb echt m'n best gedaan om het nut hiervan in te zien, maar na enkele milliseconden kwam ik al tot de conclusie dat dit nergens op slaat. Volgens het spel sta je in principe hoger dan de rest wanneer je in elke provincie 1 dorp hebt, terwijl iemand met 10x zoveel dorpen verdeeld over 2 provincies veel lager zou staan. Deze toevoeging aan het spel gaat tegen elke vorm van tactiek in. De term 'overwinningspunten' klinkt erg goed, maar in principe staat een speler met heel veel overwinningspunten erg zwak door al die kerken die gebouwd moeten worden. Een overwinningspunt zou naar mijn mening bijvoorbeeld kunnen zijn dat je meer dan 50% van een provincie bezit, wat ik overigens ook zwakjes vind.. Ik noem het liever een baggerpunt.

Ik daag de moderators en spelers uit om mij uit te leggen wat het nut is van een overwinningspunt en waarom dit belangrijker is dan het aantal dorpen.

Het Rad van Gwendoline
Nog iets vrij opmerkelijks is het rad. Tuurlijk begrijp ik het. Een nieuwe manier om geld te maken die ook nog eens vrij effectief is. Ik bedoel: wie wil er nou niet 10 edelmannen hebben, terwijl zijn HQ niet hoger is dan Lvl 12?
Dit gaat volledig tegen de principes van Tribal Wars in. De reden dat ik TW altijd zo leuk heb gevonden is dat het spel geen Pay-to-Win principe hanteert. Weliswaar heb je een aantal features die je alleen met kronen kan gebruiken die je een redelijk voordeel geven in het spel, maar nog altijd waren de skills van een speler belangrijker dan het pompen van geld.

Niet dat dit mij overkomen is, maar velen wel. Stel je voor: je besteedt je kostbare tijd van de dag aan farms uitsturen, bent super actief, probeert als eerste een Adelshoeve te bemachtigen om je volgende dorp in te nemen. Dan is dat eindelijk gelukt, dus wat doe je nu? Nog meer farmen, zodat je zo snel mogelijk edelmannen kunt maken. Plotseling komt er een rad, waar je edelmannen kan bemachtigen zonder het bezitten van een Adelshoeve. Hoe demotiverend is dit voor de actieve spelers die er wat minder centen in stoppen? Bizar. Want als je er geen geld in stopt, kom je nu ook niet meer in de top-10 terecht. Want helaas krijg jij geen gratis edelmannen, nee, jij moet er uren farmen in stoppen om een edelman te krijgen. Hoe achterlijk is het dat in zo'n vroeg stadium spelers puur op geld in de top kunnen komen? Hoe erg kan je een goed concept van een spel ver****en.

En nee, ik ben niet een van die arme spelers die het zonder geld proberen te doen. Ik ben een van die trieste spelers die inmiddels 8 spelersdorpen heeft zonder ook maar in de buurt te zitten van het hebben van een Adelshoeve.


In het begin schrok ik van de werelden. De laatste wereld die ik gewonnen had, was NL5, met duizenden spelers. Een jaartje later kom ik terug en zie ik werelden van 800 spelers. Nu ben ik niet meer zo geschrokken.

Want nu weet ik hoe dit komt.

Ik ben eerder teleurgesteld dat een eens zo evenwichtig strategiespel deze richting heeft ingeslagen.

Het is maar dat ik hier nu al euro's in heb gestopt en die ook wil benutten. Maar na deze wereld stop ik permanent met Tribal Wars 2.

Graag hoor ik de mening van andere spelers.

Groeten,
Een zeer teleurgestelde TW2-speler
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1432

Guest
Na een tijdje niet gespeeld te hebben zag ik ook in een keer weer de overwinningspunten, wat is het nut hiervan eigenlijk? Zijn werelden hier sneller door gespeeld of wat? Gwendoline was dit keer gewoon een flop en hopelijk komt ze op normale tijden terug met in verhouding de juiste prijzen. Het moet iets extra's zijn niet iets wat het spel overheerst.
 

DeletedUser340

Guest
Ik dacht ook dat gwendoline alleen met feestdagen zou komen, maar blijkbaar komt ze gewoon langs als innogames geld nodig heeft :p
 

DeletedUser1892

Guest
Na een tijdje niet gespeeld te hebben zag ik ook in een keer weer de overwinningspunten, wat is het nut hiervan eigenlijk? Zijn werelden hier sneller door gespeeld of wat? Gwendoline was dit keer gewoon een flop en hopelijk komt ze op normale tijden terug met in verhouding de juiste prijzen. Het moet iets extra's zijn niet iets wat het spel overheerst.
Ik vind het ook belachelijk dat die overwinningspunten het belangrijkste zijn op de ranglijst. Dan zie je een aantal spelers met 6+ dorpen in de top-5 en plotseling staat daar een speler met 3 dorpen, 0 gevechtspunten en 1.800 spelerspunten boven spelers met bijvoorbeeld 6 dorpen, 30.000 gevechtspunten en 8.000 spelerspunten..
 

DeletedUser1681

Guest
@Dutch Pirate Geven jullie zelf ook aan dat jullie dit een achterlijke update vinden? of spreken jullie alleen uit onze naam?
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
@SpiritDual ik heb mee getest en ik heb zeer nadrukkelijk en ongenuanceerd mn mening gegeven (ergens in een ander topic staat die nog wel). Maak je geen zorgen daarover. Ik moet echter hier op het forum ietwat genuanceerder te werk gaan als jullie willen dat ik jullie bij blijf staan :p
 

DeletedUser1497

Guest
overwinningspunten zijn flop:
[x] zeer mee eens

Gwendoline is flop:
[x] niet mee eens
Het is wel leuk af en toe maar niet te vlug in een wereld /vaak want dit zorgt voor hele scheve verhoudingen.

Ik mis de oude tijd dat de werelden nog groot waren:
[x] helemaal mee eens
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
@SpiritDual ik heb mee getest en ik heb zeer nadrukkelijk en ongenuanceerd mn mening gegeven (ergens in een ander topic staat die nog wel). Maak je geen zorgen daarover. Ik moet echter hier op het forum ietwat genuanceerder te werk gaan als jullie willen dat ik jullie bij blijf staan :p

Dat hebben een hoop gedaan. Iets anders aan die test was wel leuk imo.
 

DeletedUser292

Guest
ik haak hier even in vanaf Poenari..
Op poenari boycot de winnende stam bij deze het spelen middels overwinningspunten!
indien Support zelf niet met een andere wijze komt om de nummer 1-3 te belonen,
gaan wij zelf de nummer 1 aanwijzen en worden de nummer 2 en 3 via een stemmingsronde op voorgeselecteerde spelers benoemd..

Lucifers (of hoe we eventueel gaan heten nu er een fusie gevormd is) weigert overwinningspunten te erkennen als methode om individuele rankings te bepalen.

Deze spelvorm is niet anders dan het belonen van die mensen die zoveel mogelijk provincies betreden.. dit kan uitmonden in vormen waarbij de spelers zich niet inzetten voor de stam maar alleen maar overal een vlaggetje planten..

ben je dan een winnaar? ben je een winnaar als je overal een kerk plant en daarmee een significant percentage troepen niet beschikbaar hebt voor stambelang of zelfs eigen belang, immers iedere kerk kost 5000 eenheden als je m alleen maar op level 1 laat staan..

het lijkt mij dat skills, omvang en meerdere zaken invloed hebben op wie de beste is.. overwinningspunten zijn wel de slechtste maatstaaf..

vandaar dat wij onze eigen maatstaven dan wel zullen kiezen en in de luxe verkeren dat we zelf kunnen beslissen wie 1.2.3 zijn.. Jammer dat we TW moeten overulen in wie de beste is, iedere andere vorm kun je het mee eens zijn, of niet, maar hebben allemaal wel een punt.. beste met oda is zeer aanvallend, beste in ODD van de winnende stam heeft waarschijnlijk de meeste os geleverd, beste in punten is waarschijnlijk het meest actief geweest, idem met de meeste dorpen (of de stam heeft toegelaten dat er veel bb's gepakt zijn, maar ja dat kost ook behoorlijk gs om uit te breiden).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
@elenaMM over welke wereld heb je het nu? Je schreef dit ook in het andere topic, maar Poenari is allang klaar en de prijzen uitgedeeld. Je zat er zelf in de winnende stam. Overigens waren de overwinningspunten op die wereld niet van toepassing.
 

Uhtred

Tribal Triva Master 2018 & 2019
Ik denk dat ze valkenburg bedoelt, want daar speelt elenamm. En de stam waar ze in zit heeft daar bijna 70% van de dorpen.
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Klinkt logischer dan ;) maar voorlopig start daar dan helemaal niks, want die 70% is irrelevant geworden.
 

DeletedUser292

Guest
@elenaMM over welke wereld heb je het nu? Je schreef dit ook in het andere topic, maar Poenari is allang klaar en de prijzen uitgedeeld. Je zat er zelf in de winnende stam. Overigens waren de overwinningspunten op die wereld niet van toepassing.


sorry valkenburg.. hecht nog erg veel waarde aan poenari rofl
 

DeletedUser292

Guest
Klinkt logischer dan ;) maar voorlopig start daar dan helemaal niks, want die 70% is irrelevant geworden.

Er zijn nog 3 actieve tegenstanders (voor zover mij bekend) met een totale waarde van ongeveer 500.000 punten.. de rest is letterlijk nu vegen en edelen.. en nog wat rest stammetjes die bijna kleiner in zijn totaliteit zijn dan mijn account is (ben niet de grootste, hecht daar totaal geen waarde aan), maar die spelen daar gewoon omdat we daar weinig aandacht aan besteden... Dus wereld is eigenlijk wel zo'n beetje gespeeld.

en die overwinningspunteneis, kan met wat kunst en vliegwerk natuurlijk ook binnen een week opgelost zijn.. immers dat is een kwestie van wat dorpen ruilen (so far 'overwinningspunten systeem')
 
Bovenaan