Overwinningspunten etc. Belangrijk!

DeletedUser1892

Guest
Hey,

Een oude TW/TW2 veteraan hier. Een jaartje geleden ben ik gestopt met TW2 wegens tijdnood.
Een paar dagen geleden ben ik het weer eens gaan proberen en nu ben ik weer lekker bezig. Echter, enkele rare dingen zijn mij opgevallen.

Overwinningspunten
Ik heb echt m'n best gedaan om het nut hiervan in te zien, maar na enkele milliseconden kwam ik al tot de conclusie dat dit nergens op slaat. Volgens het spel sta je in principe hoger dan de rest wanneer je in elke provincie 1 dorp hebt, terwijl iemand met 10x zoveel dorpen verdeeld over 2 provincies veel lager zou staan. Deze toevoeging aan het spel gaat tegen elke vorm van tactiek in. De term 'overwinningspunten' klinkt erg goed, maar in principe staat een speler met heel veel overwinningspunten erg zwak door al die kerken die gebouwd moeten worden. Een overwinningspunt zou naar mijn mening bijvoorbeeld kunnen zijn dat je meer dan 50% van een provincie bezit, wat ik overigens ook zwakjes vind.. Ik noem het liever een baggerpunt.

Ik daag de moderators en spelers uit om mij uit te leggen wat het nut is van een overwinningspunt en waarom dit belangrijker is dan het aantal dorpen.

Het Rad van Gwendoline
Nog iets vrij opmerkelijks is het rad. Tuurlijk begrijp ik het. Een nieuwe manier om geld te maken die ook nog eens vrij effectief is. Ik bedoel: wie wil er nou niet 10 edelmannen hebben, terwijl zijn HQ niet hoger is dan Lvl 12?
Dit gaat volledig tegen de principes van Tribal Wars in. De reden dat ik TW altijd zo leuk heb gevonden is dat het spel geen Pay-to-Win principe hanteert. Weliswaar heb je een aantal features die je alleen met kronen kan gebruiken die je een redelijk voordeel geven in het spel, maar nog altijd waren de skills van een speler belangrijker dan het pompen van geld.

Niet dat dit mij overkomen is, maar velen wel. Stel je voor: je besteedt je kostbare tijd van de dag aan farms uitsturen, bent super actief, probeert als eerste een Adelshoeve te bemachtigen om je volgende dorp in te nemen. Dan is dat eindelijk gelukt, dus wat doe je nu? Nog meer farmen, zodat je zo snel mogelijk edelmannen kunt maken. Plotseling komt er een rad, waar je edelmannen kan bemachtigen zonder het bezitten van een Adelshoeve. Hoe demotiverend is dit voor de actieve spelers die er wat minder centen in stoppen? Bizar. Want als je er geen geld in stopt, kom je nu ook niet meer in de top-10 terecht. Want helaas krijg jij geen gratis edelmannen, nee, jij moet er uren farmen in stoppen om een edelman te krijgen. Hoe achterlijk is het dat in zo'n vroeg stadium spelers puur op geld in de top kunnen komen? Hoe erg kan je een goed concept van een spel ver****en.

En nee, ik ben niet een van die arme spelers die het zonder geld proberen te doen. Ik ben een van die trieste spelers die inmiddels 8 spelersdorpen heeft zonder ook maar in de buurt te zitten van het hebben van een Adelshoeve.


In het begin schrok ik van de werelden. De laatste wereld die ik gewonnen had, was NL5, met duizenden spelers. Een jaartje later kom ik terug en zie ik werelden van 800 spelers. Nu ben ik niet meer zo geschrokken.

Want nu weet ik hoe dit komt.

Ik ben eerder teleurgesteld dat een eens zo evenwichtig strategiespel deze richting heeft ingeslagen.

Het is maar dat ik hier nu al euro's in heb gestopt en die ook wil benutten. Maar na deze wereld stop ik permanent met Tribal Wars 2.

Groeten,
Een zeer teleurgestelde TW2-speler

Dit bericht deel ik ook op andere fora.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1892

Guest
@Demolition Team ben het volledig met je eens.
Maar er wordt hier totaal niet naar gekeken.
Ik heb hetzelfde bericht bij 'Speldiscussies' geplaatst. Als er even wat mensen reageren, laten weten dat zij er hetzelfde gevoel over hebben en dit duidelijk maken (dus niet in verschillende berichten een beetje klagen) dan moet er sowieso gereageerd worden door het team.

En wat daarmee gedaan wordt, is aan het team.
 

DeletedUser292

Guest
ik haak hier even in vanaf Poenari..
Op poenari boycot de winnende stam bij deze het spelen middels overwinningspunten!
indien Support zelf niet met een andere wijze komt om de nummer 1-3 te belonen,
gaan wij zelf de nummer 1 aanwijzen en worden de nummer 2 en 3 via een stemmingsronde op voorgeselecteerde spelers benoemd..

Lucifers (of hoe we eventueel gaan heten nu er een fusie gevormd is) weigert overwinningspunten te erkennen als methode om individuele rankings te bepalen.
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
ik haak hier even in vanaf Poenari..
Op poenari boycot de winnende stam bij deze het spelen middels overwinningspunten!
indien Support zelf niet met een andere wijze komt om de nummer 1-3 te belonen,
gaan wij zelf de nummer 1 aanwijzen en worden de nummer 2 en 3 via een stemmingsronde op voorgeselecteerde spelers benoemd..

Lucifers (of hoe we eventueel gaan heten nu er een fusie gevormd is) weigert overwinningspunten te erkennen als methode om individuele rankings te bepalen.
? Poenari is allang klaar en gespeeld, die prijzen voor 1, 2 en 3 zijn daar al tijden terug uitgereikt. De overwinningspunten waren daarbij ook niet van toepassing.
 

DeletedUser292

Guest
sorry, Valkenburg.. Daar is de wereld inmiddels eigenlijk ook gespeeld er is nog 1 klein dorpje dat hevig tegenstand biedt..
ok 3 spelers ongeveer.. de resterende vijandige dorpen is letterlijk vegen en edelen

maar dat komt omdat ze mijn toverdrank gejat hebben ;)
 

DeletedUser1734

Guest
? Poenari is allang klaar en gespeeld, die prijzen voor 1, 2 en 3 zijn daar al tijden terug uitgereikt. De overwinningspunten waren daarbij ook niet van toepassing.

Het was wel schrikken op poenari toen in een keer de overwinningspunten wel werden ingevoerd (later weer aangepast) echt ben ik het met elenaMM eens op valkenburg slaat het nergens op het hele overwinningspunten systeem slaat nergens op ?
Ik vraag mij ook af wat het doel en nut is ervan ? Misschien dat jij het eens kan uitleggen want het merendeel van de spelers snapt het niet. Ook ik overweeg gewoon te stoppen met dit spel ik speelde het met plezier maar zie nu overwinningspunten races gaande etc wat nergens op slaat.. totaal geen meerwaarde in mijn ogen. Het maakt het spel er onaantrekkelijker door ipv aantrekkelijker want dat zal wel de achterliggende gedachte zijn?
Ben benieuwd naar je uitleg.
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Het idee van Innogames is dat ze een alternatief wilden bieden voor het 80%-verhaal. Echter, om wat voor redenen dan ook, dient dit op dit moment een relatief eenvoudig systeem te zijn (focus ligt op dit moment op serverprestatie en verhelpen bugs).

Ze wilden met een systeem komen wat zorgt voor een andere spelervaring en waarbij samenwerking essentieel zou zijn. Door meer punten toe te kennen aan stammen waarbij veel stamleden in één provincie zitten, wilden ze dit bereiken. Uiteraard maakt een versplinterd account het account zwak, maar het argument is: dan moet je dus extra goed samenwerken.

Dat je op deze manier grote stammen en het random edelen van barbaren stimuleert, daar is vermoed ik minder goed bij stil gestaan. Ik zie ook spelers op de raarste plekken nu dorpen edelen ivm de overwinningspunten en als ze dan onder vuur liggen is er een probleem. Als je de mazzel hebt dat je echter vrij safe ligt dan kom je op deze manier een heel eind.

Wat ons rest is (denk IK) om een alternatief systeem te bedenken wat wel werkt met de punten/middelen die we nú tot onze beschikking hebben. Dus op welke wijze kunnen we ervoor zorgen dat niet alleen random barbs edelen / grote stammen maken profijt oplevert, maar dat andere elementen de doorslag geven op een goede ranking? Dit laatste is mijn interpretatie overigens: ik zou ook graag een ander systeem zien, maar ik zie niet snel gebeuren dat ze de boel hélemaal overhoop gooien. Dus: wat zou wel kunnen werken met wat we nu kunnen meten?
 

Uhtred

Tribal Triva Master 2018 & 2019
Meer doen met de ODA/ODD. Dan wordt het barbarendorpen edelen niet gestimuleerd. Ook grote stammen en of samenwerking tussen de grootste stammen wordt dan ontmoedigt omdat je meer moet vechten (en grote stam/samenwerking zorgt voor aanzienlijk minder targets). Ik zie nu steeds vaker dat de grootste stammen gaan samenwerken, dat maakt het spel er ook niet leuker op. Als de gevechtspunten een grotere rol gaan speleb dan komt er als het goed is meer actie.
 

DeletedUser1734

Guest
Meer doen met de ODA/ODD. Dan wordt het barbarendorpen edelen niet gestimuleerd. Ook grote stammen en of samenwerking tussen de grootste stammen wordt dan ontmoedigt omdat je meer moet vechten (en grote stam/samenwerking zorgt voor aanzienlijk minder targets). Ik zie nu steeds vaker dat de grootste stammen gaan samenwerken, dat maakt het spel er ook niet leuker op. Als de gevechtspunten een grotere rol gaan speleb dan komt er als het goed is meer actie.
Zegt de man die een wereld binnenkwam en meteen met 3 stammen (de grootste in zee ging om onze stam ten onder te brengen).
Wat overigens niet gelukt is !! (sacarme off)
en Uthred is niet persoonlijk bedoeld ;) (het voelde alleen maar persoonlijk toen ik aanvallen vanuit 2 stammen op mijn dak kreeg) en ja logisch dan dat ik wegjump naar veiliger oord en daar dan wel weer opbouw. Maar mijn oude A01.Onzin heb ik weer terug.. (Oh wat waren die mensen weer blij dat ik terug was ze geven nu nog steeds iedere dag een feest ter ere van mijn terugkomst.

Wat denk ik in mijn ogen wel zou werken is dat je pas een overwinningspunt aan een stam toewijst als ze meer dan 50% van een provincie in bezit hebben (wat zelfde % is om een naam van de provincie te kunnen veranderen) dan maak je dat mensen wel goed gaan samen werken zeker als je daarbij nog de eis stelt dat er dan minimaal 3 of 4 spelers van die stam in moeten zitten.
Dus koppel het overwinningspuntensysteem los van de spelers en geef ze aan een stam.
En laat de ranking zoals die oorspronkelijk was puur op punten staan dan weet ik zeker dat je een heleboel spelers weer blij gaat maken.

Ik werk niet bij inno games echter dit had je kunnen voorspellen dat dit een systeem is wat totaal niet werkt sterker nog het werkt averechts spelers verlaten het spel hierdoor, Dus in mijn ogen zoek meer richting oplossingen op stam nivo (10 kronen bij het behalen van een bepaald stam achievement per speler in de stam) zoiets dan gaan de mensen meer samen spelen. Overwinningspunten stam lijst ranking systeem van maken en de spelers weer gewoon op aantal punten.
 

Uhtred

Tribal Triva Master 2018 & 2019
In het begin kwamen die stammen naar ons toe om jullie aan te vallen. In het begin gingen we daar mee akkoord. Maar toen we zagen dat er geen fun in was hebben we besloten om de NAP's op te zeggen. En vervolgens lopen ze naar jullie toe om een bg. Aanvallen waren vanuit ons niet persoonlijk op jou hoor gewoon een mooie massa aanval. De aanvallen op jullie werden wel gepusht vanuit jullie vriendjes;)
Maar weer on topic. Dat systeem van jou zie ik ook wel wat in. Is in oeder geval beter dan het huidige systeem.
 

DeletedUser1892

Guest
Wat ons rest is (denk IK) om een alternatief systeem te bedenken wat wel werkt met de punten/middelen die we nú tot onze beschikking hebben. Dus op welke wijze kunnen we ervoor zorgen dat niet alleen random barbs edelen / grote stammen maken profijt oplevert, maar dat andere elementen de doorslag geven op een goede ranking? Dit laatste is mijn interpretatie overigens: ik zou ook graag een ander systeem zien, maar ik zie niet snel gebeuren dat ze de boel hélemaal overhoop gooien. Dus: wat zou wel kunnen werken met wat we nu kunnen meten?
Allereerst zou ik beginnen met het herstellen van de spelersranking. Een ranking gebaseerd op de verspreiding van je dorpen is natuurlijk complete onzin. Ik denk dat ik dan ook namens de meerderheid spreek. Ranking op het aantal dorpen/het aantal punten is veel beter. Kort gezegd, gewoon het oude systeem weer invoeren.

Maar Inno staat niet graag voor gek, dus om dan toch iets bruikbaars te doen met die overwinningspunten is dit mijn voorstel:

Laten we stellen: de stamranking gaat net als de spelersranking volgens het aantal punten/het aantal dorpen.
Op het moment dat de top-3 stammen 80-90% (zit wat speling in) van de dorpen/punten op de wereld bezitten, gaat het eindspel in. Vanaf dat moment kunnen er geen nieuwe spelers op de wereld starten. Wat houdt het eindspel in? Elke provincie die volledig door 1 stam bezit wordt (heeft alleen betrekking tot spelersdorpen, niet barbarendorpen) levert 1 overwinningspunt op. Het aantal provincies op de wereld wordt geteld. Wanneer een stam 80-100% (zit wat speling in) van de beschikbare overwinningspunten in handen heeft, dan is de wereld gewonnen.

Persoonlijk lijkt dit mij een redelijk goed alternatief.

Extra toevoegingen voor community contests ipv overwinngingspuntencontests:

Buitkoning
1.000 kronen - farm als eerste 1Mil grondstoffen
500 kronen - farm als tweede 1Mil grondstoffen
250 kronen - farm als derde 1Mil grondstoffen


Omdat het in het begin (te) makkelijk is om deze awards binnen te halen door account pushing, beginnen deze awards pas bij 1Mil

Buitkoning 2
1.000 kronen - farm als eerste 100Mil grondstoffen
500 kronen - farm als tweede 100Mil grondstoffen
250 kronen - farm als derde 100Mil grondstoffen


Geboren Aanvaller
3x Rijkelijk Seizoen - Behaal als eerste 500.000 offensieve gevechtspunten
2x Rijkelijk Seizoen - Behaal als tweede 500.000 offensieve gevechtspunten
1x Rijkelijk Seizoen - Behaal als derde 500.000 offensieve gevechtspunten


Farmawards en meer ODA awards stimuleren meer offensief spel, wat de wereld leuker zou kunnen maken. Met Gwendoline erbij kan Inno het zich vast en zeker wel veroorloven om deze prijzen weg te geven.

Laat maar weten of dit jullie wat lijkt!
 

DeletedUser1497

Guest
Zelf zou ik graag de splitsing met en zonder kronen terugzien voor de prijzen. en als reactie op demolition: liever kronen dan rijkelijke seizoenen winnen
 

DeletedUser1892

Guest
Zelf zou ik graag de splitsing met en zonder kronen terugzien voor de prijzen. en als reactie op demolition: liever kronen dan rijkelijke seizoenen winnen
Als een Goede Oogst 400 kronen kost, dan zou een Rijkelijk Seizoen wel 1.000 kronen zijn. 3x 1.000 > 1.000. Geef mij maar die rijkelijke seizoenen, dikke clears :p
 

DeletedUser1432

Guest
Vind die farm achievements ook wel leuk misschien nu nog gewoon de 100m invoeren. Is al een prestatie opzich in zon kleine wereld ;).
 

DeletedUser340

Guest
als aanvallende speler heb ik liever 3x rijkelijk seizoen dan 1000 kronen. kan je je clears wat groter maken :)
 

DeletedUser1892

Guest
Allereerst zou ik beginnen met het herstellen van de spelersranking. Een ranking gebaseerd op de verspreiding van je dorpen is natuurlijk complete onzin. Ik denk dat ik dan ook namens de meerderheid spreek. Ranking op het aantal dorpen/het aantal punten is veel beter. Kort gezegd, gewoon het oude systeem weer invoeren.

Maar Inno staat niet graag voor gek, dus om dan toch iets bruikbaars te doen met die overwinningspunten is dit mijn voorstel:

Laten we stellen: de stamranking gaat net als de spelersranking volgens het aantal punten/het aantal dorpen.
Op het moment dat de top-3 stammen 80-90% (zit wat speling in) van de dorpen/punten op de wereld bezitten, gaat het eindspel in. Vanaf dat moment kunnen er geen nieuwe spelers op de wereld starten. Wat houdt het eindspel in? Elke provincie die volledig door 1 stam bezit wordt (heeft alleen betrekking tot spelersdorpen, niet barbarendorpen) levert 1 overwinningspunt op. Het aantal provincies op de wereld wordt geteld. Wanneer een stam 80-100% (zit wat speling in) van de beschikbare overwinningspunten in handen heeft, dan is de wereld gewonnen.

Persoonlijk lijkt dit mij een redelijk goed alternatief.

Extra toevoegingen voor community contests ipv overwinngingspuntencontests:

Buitkoning
1.000 kronen - farm als eerste 1Mil grondstoffen
500 kronen - farm als tweede 1Mil grondstoffen
250 kronen - farm als derde 1Mil grondstoffen


Omdat het in het begin (te) makkelijk is om deze awards binnen te halen door account pushing, beginnen deze awards pas bij 1Mil

Buitkoning 2
1.000 kronen - farm als eerste 100Mil grondstoffen
500 kronen - farm als tweede 100Mil grondstoffen
250 kronen - farm als derde 100Mil grondstoffen


Geboren Aanvaller
3x Rijkelijk Seizoen - Behaal als eerste 500.000 offensieve gevechtspunten
2x Rijkelijk Seizoen - Behaal als tweede 500.000 offensieve gevechtspunten
1x Rijkelijk Seizoen - Behaal als derde 500.000 offensieve gevechtspunten


Farmawards en meer ODA awards stimuleren meer offensief spel, wat de wereld leuker zou kunnen maken. Met Gwendoline erbij kan Inno het zich vast en zeker wel veroorloven om deze prijzen weg te geven.

Laat maar weten of dit jullie wat lijkt!

Geen reactie van de mods? (goed idee/slecht idee/niet uitvoerbaar) Ook maar iets?....
 
Bovenaan