Nieuwe Eindspel

Lieveheersbeestje

Casual Lid
Ander leuk idee is , ipv overwinningspunten een Amulet/Rol erin te verwerken.

Je kan in je dorpje een gebouw bouwen: Tempel.
De tempel kun je upgraden naar level 10, elk level wordt uiteraard steeds duurder in upgrades.
level 1 : 2% kans op vinden van amuletten. ( kost 10.000 / 10.000 / 10.000 )
level 2: 4% kans op vinden van amuletten. ( kost 30.000 / 30.000 / 30.000 )
level 3: 6%
level 4: 8%
level 5: 9%
level 6: 10%
level 7: 11%
level 8: 12%
level 9: 13%
level 10: 14% ( max. grondstoffen wat je kwijt kan )

Tijdens het spel worden er amuletten op de Wereld vrij gelaten, deze kun je vinden met behulp van je tempel. Hoe hoger level je tempel hoe meer kans je maakt om amuletten te vinden.
Een amulet staat voor een Aflfabetische letter, dus de A of de H etc.
Niet alle amuletten worden in een keer in de Wereld geplaatst, maar in fases. Zodoende kun je niet in een keer alle amuletten vinden (letters).
Dan kun je in dezelfde Tempel, Perkamentrollen maken door een bepaald woord te maken in de tempel. (Deze woorden kun je vinden in de tempel als gewone informatie-tekst)
Bijvoorbeeld: perkamentrol: Camelot, maar omdat amuletten te weinig te vinden zijn moet je dus samenwerken en de Amuletten naar 1 dorp brengen om ze daar om te smelten tot een perkamentrol. ( hierdoor gebruik je ook je marktplaats ) ( dus met je stamgenoten, zend je de gevonden amulletten naar dezelfde speler )

Dus het houd in dat speler A , vind na 2 weken de Letter C , dit wordt in zijn tempel ondergebracht. Dan kan hij zijn amulet(ten) doorsturen naar de Stam(andere speler).
Heb je met andere spelers de letters onder gebracht bij 1 speler kun je die Rol maken bijvoorbeeld: C-A-M-E-L-O-T

Aan elke rol zit een bepaalde tijd vast om hem te ontwikkelen bijvoorbeeld:
Perkamentrol 1 : Camelot = Duur is 12 uur.
Perkamentrol 2 : Siege = Duur is 20 uur.
'' '' '' etc.

Elke Perkamentrol geeft ook extra bonus voor de stam bijvoorbeeld: 5% extra hout in alle dorpjes voor de stam en de andere rol 5% extra steen.
Je kan14 perkamenrollen in het spel maken , mits je ze alle 14 Bezit en hebt gemaakt, WIN je de werelden.
De perkamentrollen moeten wel samen in hetzelfde dorp onder gebracht worden, aan jouw en je stam om te kiezen of je dit gelijk doet, of dat je dit doet op het moment dat je de 14e Rol maakt. ( de vijand kan dan makkelijk dorpjes vernietigen als de rollen verspreid liggen ) ( of je hebt ze in het begin in èèn dorp, je kan ook kiezen om 7 rollen in èèn dorp onder te brengen en 7 in een ander dorp, maar let op het verplaatsen van een Perkamentrol via marktkarren duurt lang om te lopen.. Hier kan ook naar gekeken worden. ( bijvoorbeeld 24u )

14 perkamentrollen kun je in fases doen en de amuletten ook bijvoorbeeld:

de 1e 5 rollen kun je maken in de eerste 2 maanden van de wereld
de 6e tot 10e rollen kun je maken in de 3/4e maanden.
en de 10e/11e/12e rol kun je maken in de 5e maand in de wereld.
en de 13/14e rol na 6 maanden.
Zo kun je dus de amuletten ( letters ) hierin mee laten gaan, bijvoorbeeld dat perkamentrol 12: Apocalypse is, dan zeg je als Wereld dat de amuletten met de letters Y , P pas na de 4e maand vrijgegeven worden.

De amuletten worden verspreid over de hele kaart maar in heel weinig aantallen worden ze vrij gelaten op de wereld. Hierdoor is het ook tactisch om meer verspreid te zitten met je dorpen dan clusteren, proberen aan de uit eindes van de map te zitten etc.
De aanduiding voor het vinden van een amulet is gewoon dat je een bericht ontvangt dat de tempel een Amulet heeft gevonden op de volgende coordinaten, en dat hij is ondergebracht in je tempel. Tevens heb je bijvoorbeeld level 5 Tempel nodig om Amuletten te verzenden en rollen te maken en level 10 om perkamentrollen te verzenden.

Zodra en een Perkamentrol wordt gemaakt door een stam, krijg de gehele wereld ( elke speler ) een pop-up bericht dat er een perkamentrol in de maak is bij de stam: XXX ( meer niet , geen extra info welk dorp/speler etc. ) --> Hierdoor krijg je dus sluwere tactieken om uit te vogelen welke speler in welk dorp nu die rol heeft. ( bij de 14e rol bijv )
Wanneer een stam een perkamentrol heeft gemaakt, krijg hij in de Stam overzicht een Vinkje dat stam in bezit is van èèn Perkamentrol, zo kan iedereen zien welke stam al welke perkamentrollen heeft.
Als je de 14e ( laatste ) perkamentrol maakt ( duur om te maken = 1 week ) dan zul je dus als stammen moeten zoeken, of samenwerken met andere stammen ) om deze stam te stoppen in hun laatste maak van hun perkamentrol, anders winnen ze de wereld.

Hierdoor krijg je meer diepgang in het spel, je krijgt meer tactische strijden, waaronder Trebs en katapults etc. meer tot hun recht komen. ( want je wil de Tempel vernietigen en verdedigen waar de perkamentrollen liggen opgeslagen ). Dat houd dus ook in trebuchets terugkomen om katapults neer te halen.
Bij overnamen zullen de rollen vernietigd worden, maar je kan een Perkamentrol wel verplaatsen, per tegel zit hier wel veel uren aan vast. Zodat dit niet zomaar kan gebeuren.
Wat houd dit in:

Je gaat Amuletten zoeken, ( MAAR, naast dit blijft het spel nog steeds in zijn huidige waarden, dus clearen/edelen etc. Tempel brengt ernaast gewoon een nieuw eindspel.) deze breng je met je stamgenoten gezamelijk onder bij een speler, ( door info te lekken kunnen vijanden weten welk dorp ), je kan spionnen gebruiken om perkamentrollen te zoeken bij anderen ( ipv. Sabotages, ander soort keuze bijv: sterkere spion. kun je spionnen extra snellen laten lopen ) Zodat Sabotages eruit gaan in dit spel, ( niemand gebruikt het het is dood in dit spel en komt niet nooit terug ). Je zoekt dus als stam met spionnen bij je vijanden waar de rollen zijn, zodat je dit dorp kan Katapulteren of overnemen. ( zo komen spionnen terug, en katapults em ( nieuwe soort van Spionnen ivp. Sabotages die eruit gaan )
Als je genoeg Amuletten heb maakt je er een perkamentrol van en kun je deze verplaatsen net zoals de amuletten, hierdoor krijg je de marktplaats aanzienlijk terug in het spel, wat nu weinig tot nooit gebruikt wordt, weer een verbetering van iets wat we al hebben maar zelden gebruiken.
Berserkers komen echt terug maar echt om tacktieken te maken om veel te vernietigen, Je wil namelijk als stam het dorp beschermen waar de perkamentrollen zijn met zoveel mogelijk Deffensie als de vijand dit dorp wil vernietigen, kies je voor je eigen dorpen of help je je stam het dorp te stacken.. Kies jij als vijand om het dorp van de perkamentrollen aan te vallen of liever toch de spelers die er deff hebben staan. Alles wat tribalwars nu heeft, wat we niet gebruiken, komt dan terug in het spel, strategisch wordt het allemaal leuker op elk vlak. En het spel behoud zijn CORE.. Dat is Oorlogen, alleen de dode aspecten komen terug + een leuke uitbreiding waar spelers al lang op liggen te wachten.
Dit Eindspel brengt alles terug wat we nu niet tot zelden gebruiken, + nieuwe dingetjes en niet meteen NAPS en BGS in de 1e 2weken van een wereld. Het spel wordt dan ook niet gebasseerd op de top 10 spelers met hun kronen, maar op tactiek zodat het in het algeheel meer toekomt op niet '' de meeste dorpen''.
Alle aspecten in het spel die dood zijn, en gebouwen die niet worden gebruikt of eenheden, komen terug in het spel met nieuwe strategieen en uitdagingen.
Je kan dit zelfs verder opvoeren met nieuwe Achievements, je kan je Wikipedia aanpassen, maar voornamelijk.. nieuw eindspel. Alles is er eigenlijk al, zoals markplaatsen, spionnen, kata, trebs, maar door die Tempel laat je alles terug komen, wat nu niet of zelden gebruikt wordt.
De meeste aspecten zitten al in dit eindspel, zoals kata's , spionnen etc. dus innogames hoeft niet alles om te gooien, de basis is er al.. enigste is een tempel/amuletten/ ( sabotage verwijderen en wat anders voor in de plaats nemen )

Als dit idee aanslaat kan ik eventueel verder uitbreiden met informatie/ideeen.

Add op de opmerking van Wiebe king, @wiebe king :
Elke rol duurt langer om te maken, in het begin kort, ( van die uren was maar een voorbeeld ) maar om die laatste rol te maken wil je een lange tijd aan vast hebben zitten zoals èèn week zodat je ook echt een stam kan vernietigen of een rol of een dorp waar de rollen zijn en strategisch beleid voeren met je stam en eventueel met anderen stammen. Anders is het een te makkelijk eindspel, we willen de Core erin houden en niet een snelle race :) Elke rol duurt iets langer, mischien dan de 1e rol 2uur en de laatse perkamentrol èèn week. Maar dat kan uitgedacht worden. Nee niet iedereen hoort te zien waar een speler/stam een rol maakt, dat neemt heel het spionage gebeuren weg. ( uiteindelijk kun je dorpen spioneren van de vijand en zien waar de rol is, nu kun je al snel spioneren dat is dan ook, en snel te ontdekken. ( Het is aan jouw en je stam om met je spionnen te kijken waar de rol gemaakt wordt, of de andere rollen zich bevinden, ( een add: alle 14 rollen moeten in hetzelfde dorp gehuistvestigd zijn om te winnen ). Je zal dus op voorhand al strategische keuzes moeten maken voordat je een rol maakt, alles komt dieper aan bod ook de functie's binnen in een stam.
De stam met de rollen, kan die Diplomatisch stammen voor zich winnen om de wereld te winnen? Of krijgt je vijand de kans om de stammen tegen je op te zetten, het diplomatisch gebeuren wat dit spel ontbreekt komt helemaal terug hierdoor. ( nu is het wil je nap.. ook jah prima ) nee dan kun je echt als diplomatieke speler een functie tot zijn recht laten komen.

En een idee voortzetten kan alleen als er genoeg reactie's komen en spelers het iets vinden, zodat we dit voor kunnen leggen aan kr33log en DP en die het verder kunnen doorvoeren, zonder reactie's of een stem is dit gewoon een idee waar niks mee gedaan wordt :), dus bedankt voor je opmerking Wiebe King.

gr swootcandy #lieveheersbeestje
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1910

Guest
Een opmerking die ik eraan zou willen maken is dat het maken van zo'n rol een paar dagen duurt en iedereen kan zien waar het gemaakt word. Zo moet je als stam tactisch nadenken over wanneer je een rol maakt en het dorp gelijk geheel volstoppen met deff.
 

seayeon

Bekend Lid
Dit is tribalwars gewoon niet meer dan
Het is wel grappig ik haal nog aan dat dit nooit serieus geworden zal genomen worden
Post hij het toch niet gewoon opnieuw.

De stam met rollen kan stammen voor zich winnen of tegen anderen opzetten? Ja dat is weer iets perfect voor jou he , hoe minder je zelf moet doen hoe beter. Dit is ronduit een van de domste dingen die ik ooit in mijn leven gehoord heb.

Like really dude , 1 keer een idee posten dat faalt , ok kan gebeuren , je probeert tenminste
2 keer een idee posten dat faalt , nog erger

2 keer hetzelfde idee posten terwijl het de eerste keer vrijwel geen positieve response kreeg
JUST , STOP IT!

Elke ervaren speler en fanatieke speler die dit leest loopt breinschade op gewoon van het te lezen

Heb zelfs niet alles voor een 2de keer kunnen lezen
Hoorde dat je ook iets zei van geen BGs of NAPs in de eerste 2 weken
Maar hoe in hemelsnaam ga jij dan ineens spelen

Want jij bent de koning en stichter van de knuffelpolitiek
 

Lieveheersbeestje

Casual Lid
2. feb 2019 Deathscyyhe96 zegt: ( 1e versie van dit idee )
De RNG factor weghalen en dan heb je een heel goed idee hier swoot
maar inno doet daar toch niks mee.

Je bent gewoon MAD dat HTF ---> This is sparta heeft ingemaakt en daarom post je nu een dom boos berichtje :) voorheen vind je dit een goed idee, maar ook jij kan niet tegen je verlies en pas je nu je antwoord aan omdat HTF je inmaakte xD Wat ben je toch een laag misselijk mannetje die niet tegen zijn verlies kan en dit ook duidelijk laat blijken Next
 

seayeon

Bekend Lid
@Natte prei
Hij heeft dit idee al eerder gegeven , en het heeft grandioos gefaald
Tevens heeft hij niet naar de feedback van de community geluisterd
Dus wat verwacht je dan rozengeur en manenschijn als commentaar


Het idee is te RNG based + pvm based

Pas het dan ook aan @Lieveheersbeestje
en ow ja ik ben zo mad dat je alsnog verloren hebt door de stam die ik heb opgericht

Ik ga in men hoekje janken
Veel succes met je voorstel

Never gonna happen tho

Zoals ik toen al zei , hier gaat inno nooit wat mee doen , omdat het idee gebasseerd is op RNG
Mss als inno een nieuwe game maakt voor noobjes die RNG nodig hebben

En je moet niet meteen gaan schelden schattebout , het komt allemaal goed , ik weet dat je gefrustreerd bent dat je alsnog verloren hebt , en nog meer cause i already moved on , im on to bigger and better things boy

Ga je vrouw nog is onder de bus gooien nadat je iemand laat bannen die het weekend ervoor nog in je zetel zat
Of geef je logins nog eens aan de russen omdat je je zin niet krijgt
 

Lieveheersbeestje

Casual Lid
Zie je hij is boos omdat hij heeft verloren :) We noemden het : This Was Sparta xD hehe pakkende titel, hij probeert me op elk vlak aan te vallen natte prei, gelukkig weten anderen betet. nu is hij overal poeslief aan het doen en Community opzetten omdat hij wit voetje wil halen omdat hij het voor velen heeft verpest.. Je moet iets dus maar even door het slijk, beetje lief doen, beetje zijn waardigheid weer opbouwen en dan kan hij weer popi doen. HTF zal altijd de noob stam zijn die This is Sparta heeft afgemaakt, met zijn verrotte leider. Maarja feit is en blijft, Sparta is afgemaakt hij kan het niet handelen dus doet hij zo :) Precies zoals de meeste hem hier kennen. En als hij niet kan winnen maakt hij gewoon een nieuw account en doet zich voort als een gehadicapt meisje.. waardoor er nog meer spelers stoppen, daarna wordt hij uit Namesless verwijderd omdat niemand hem mag en hij aan coop misbruikt doet. Mjah dan maar weer een nieuw account, en zo zitten we hier weer.. met die Prutser van een DS :p
 

seayeon

Bekend Lid
@Lieveheersbeestje je noemde mij een farmbotter en co-abuser :)
grrrrrrrrrrrrrrr ik ben zo boos

Ik ben de grootste prutser van TW , heb ook nooit wat gewonnen , ik heb jou niet weggespeeld op 3 verschillende werelden , en niet met hulp van 30 man , of een ondertekend contract met een andere stam , en heb er nooit iemand voor moeten backstabben

Heb ook nooit zoveel geld uitgegeven aan een wereld en nog verloren xd

Stel je voor van 50 naar 500 munten gaan met gwen en dan alsnog verliezen

Jij bent de beste leider ooit , dorpjes leegzetten van je stamgenoot/leider die altijd gevochten heeft voor de stam en tegen beter weten in gebleven is om dat hij loyaal was aan de stam

@Lieveheersbeestje
Vlak voor ik gekicked werd won This is Sparta! nog de stampoll voor de naam ;) maar niemand mag mij
Klopt jongen

Ga knikkeren
 

Lieveheersbeestje

Casual Lid
Ga nog meer blowen, lelijke belg! je hebt verloren :) je bent afgemaakt.. daarna kwam je terug.. als een gehadicapt meisje,, ow kijk mij ik ben zo zielig.. verliest hij weer xD ga zelf knikkeren.
 

DeletedUser1910

Guest
Ga samen gezellig knikkeren:):D misschien brengt het de oude vriendschap tussen jullie weer tot leven ;):hart
99GWyZS4pIwPlvmD7DteMTui1M8oA10WKlGH1yrY9Z4kTj2Xw6JmpkUVFlx_9K0gycAfoReyWWdhzzypnwlY4ezo9JYipKyt2_UhKPk6vphFEks1xixSDEV1TxA2
 

seayeon

Bekend Lid
@wiebe king ik en LHB zijn nooit vrienden geweest , hij zoog wel af en toe heel goed , hij wou me zelfs als leider van HTF xd
@Lieveheersbeestje verliest weer?
Bruh ik lag helemaal solo achter jullie hele stam , en overleefde nog , ik verloor pas dorpen toen ik mijn acc op delete had gegooid
Zelfs tijdens men 2 dagen ban op Indra heb ik een pak clears gesloopt (ofja jullie hebben clears gedumped)

Maar I couldnt care less , ik heb Nameless opgericht en Nameless heeft gewonnen , end of story schat
 

seayeon

Bekend Lid
@Natte prei
Hij noemt mij toch gewoon een lelijke belg , hij heeft niks over andere belgen gezegd
Wel weten wat je wilt he , of je likt hem of je likt hem niet :) dat noemen ze een ****teaser
 

DeletedUser1963

Guest
Ik vind het een leuk idee! Geeft inderdaad een andere dynamiek aan de functies die in ieder geval op NL weinig gebruikt worden. Wel blijft het lastig als de top 2 stammen zien waar een amulet is, krijg je een lading clears over je, die voor kleinere stammen moeilijk zijn te deffen. Bijkomend voordeel is dan wel weer dat het moraal gaat meespelen! Je zou de tempel ook per level kunnen doen toenemen in sterktepunten, zodat deze op lvl 10 even sterk is al een kerk, of nog sterker. Dan kost het ook nog wat moeite om zo'n ding neer te halen en de rollen te veroveren.

Nog wat vraagjes:
  • Wat gebeurd er met de rollen als de tempel verwoest wordt?
    • Door een speler met Tempel level 5/10
    • Door een speler met een Tempel lager dan level 5?
  • Kunnen de rollen gepakt worden als ze verzonden worden?
    • Zo ja: Moet je die tijd gebruiken om het dorp goed te blijven deffen
    • Zo nee: Heb je de kans dat je ze nooit te pakken krijgt en een oneindig spel creëert als spelers de rollen blijven verzenden.
  • Na hoeveel dagen in bezit gaat zo'n bonus in?
  • Blijft de bonus actief als je de rollen verzend?
  • Worden de letters beschermd door bijv. de barbaren?
  • Gaan de barbaren ook random aanvallen uitvoeren op spelers die een letter of rol hebben?
TnStefan
 
Bovenaan