Mapje van de wereld

Uhtred

Tribal Triva Master 2018 & 2019
Even een "neutraal" verslag van hoe deze wereld er uit ziet. Misschien brengt dat weer wat leven op het forum;)

Gelijk maar even de map:
Map w39 (1-1).jpg

Maar die kaart zegt natuurlijk vrij weinig zonder de bijbehorende legenda:
Map w39 (1-2).jpg

Korte samenvatting van elke stam voor wat extra context:
1. Warriors (WRS): Hebben de meeste punten, vp en dorpen, maar dit wel met 25 leden. Off punten vallen mee (als je niet naar OEI kijkt) ten opzichte van de rest. Deze stam heeft een aantal van de topspelers van Briganti over genomen, daarom zijn ze gestegen naar rang 1. Lijkt me wel een prima stam, alleen 1 dingetje. Of dingetje, ik bedoel ding. Heel groot ding. Ze edelen wel wat veel bb dorpjes. Allemaal leuk en aardig dat je dat doet, maar waar moet ik mijn gs dan weghalen?
2. Oldschool Elite Initiative (OEI): Spelen met een team van 20 man en zijn voor zover ik begrepen heb nog lang niet van plan om over die 20 heen te gaan (yess geen massa). Als de andere stammen een aanval van deze stam binnen zien komen, dan denken ze OEI daar komen ze weer. Want ze staan ver op nummer 1 qua off punten. Zoveel meer dat de nummer 2, 3 en 4 op off punten samen nog minder hebben dan OEI. Probleem is wel een beetje dat deze stam teveel farmt. Allemaal leuk en aardig dat ze dat doen, maar waar moet ik mijn gs dan weghalen?
3. Drie bier! (Db!): is wel wat weinig, maar als je aan 3 bier genoeg hebt is dat ook prima natuurlijk. Deze stam heeft 20 leden en als ik het goed begrepen heb dan gaan ze daar ook niet overheen (yess ook geen massa). Ziet er als stam best wel goed uit, op de off kan het wat beter. Maar misschien hebben ze nog niet zoveel tegenstand gehad. Wat gaat deze stam in de toekomst doen? Dat is mijn grote vraag op dit moment. Ze hebben mooi clubje, maar kunnen ze ruimte vinden om te groeien of gaan ze voor de aanval op OEI, want daar liggen ze toch wel dicht tegen aan.
4. Briganti (=B=): Stond lang op rang 1. Toen ging Oei zich ermee bemoeien en verloren ze redelijk wat dorpjes. Als gevolg daarvan gingen er enkele leden over naar WRS en de stam zakte nog verder. Kan deze stam nog terugkomen, of blijven ze verder en verder afzakken? Ik hoop dat ze er weer bovenop komen, want het is een leuke tegenstander om tegen te vechten.
5. big boy,s (bbs): Een stam die zijn naam geen eer aan doet. Aangezien niet 1 van de 29 leden (29? ja het is echt waar, 29 leden) in de buurt komt van de top qua spelers. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk. Het zou kunnen dat ze elk moment op gang komen natuurlijk. Dan moet ik ook wat zeggen over de off punten natuurlijk. Zo gauw ik die gevonden heb dan zeg ik er wat over.

Alle andere stammen heb ik geen tijd voor op dit moment (bij de volgende update zal ik er wel wat meer tijd aan besteden). Niet gelijk gaan huilen dat ik jullie nu niet belangrijk vind, ik heb meer te doen in mijn leven. Mijn farms gaan niet uit zichzelf de deur uit.

Ik heb geen idee wat de diplomatieke relaties zijn op deze wereld. Hoezo niet? Ik heb geen zin om me daar in te gaan verdiepen. Ik heb meer te doen in mijn leven. Mijn farms gaan niet uit zichzelf de deur uit. Dus als je wat wil delen over de diplomatieke relaties, voel je vrij om dat te doen.

Voel je je als stam beledigd door wat ik hier gezegd heb over jullie? Dan moet je zelf maar een kaartje maken, scheelt mij weer tijd.
Denk je dat je beter kaartjes kan maken en uitleg erbij kan zetten? Dan doe je dat toch lekker, scheelt mij weer tijd.
 

HenckyPancky

Nieuwerd
Mooi geschreven en een duidelijk uiteenzetting hoe het tot nu toe ook verloopt. Dat van die BB-dorpen is op elke wereld aan de orde.....vind dat wel erg jammer dat het gebeurt. Ga vooral zo door met posten van berichten, goed om te zien.
 

DeletedUser1634

Guest
ja aardig wat fout gegaan bij ons in de stam helaas. maar wij doen ons best nog ;-)
 

DeletedUser1634

Guest
ik hoop dat je zo een rapportage vaker gaat maken want dit is goud!
 

Uhtred

Tribal Triva Master 2018 & 2019
Het is alweer een tijdje terug en omdat de vorige met zoveel liefde werd ontvangen doen we er nog maar 1.
Bij deze dus de kaart van 17 december:
Map w39 december (1-2).jpg
En natuurlijk even een legenda voor de kleurtjes:
Map w39 december legenda.jpg
Dan nu een overzichtje van de top 6 stammen. Top 6? Wat een stom getal. Ja zoveel kreeg ik er op 1 plaatje en ik had geen zien om nog een keer bezig te gaan voor die andere 4 stammen. Sorry not sorry.
Map w39 december (2-2).jpg
En dan natuurlijk weer een verhaaltje over alle stammen. Want ja ik heb toch niks beter te doen met mijn tijd dus dan kan ik dit er ook nog wel bij doen. En in mijn ranglijstje kijk ik niet naar die stomme VP punten. Dus misschien is de ranglijst in game iets anders. Maar die ranglijst is gewoon fout, dit is de goede.
1. Warriors (WRS): Stonden vorige keer op 1, en nu nog steeds. Dus ze kunnen hun groei vasthouden, ook niet moeilijk als je regelmatig een bb edelt, maar toch. Ze zijn wat meer aan off gaan doen, en zijn daarmee naar plek 3 gegaan. Op defensief vlak scoren ze wel de meeste punten. Of dat nou zo positief is? Kan deze stam de groei volhouden onder druk van OEI of gaan ze straks starten op de nieuwe wereld die open gaat. We zullen het zien in de volgende aflevering.
2. Old School Elite Initiative (OEI): Vorige keer met voorsprong de nummer 1 ODA. Maar dat is nu wel wat afgezakt. Nog steeds de nummer 1 ODA, en dat met de minste spelers van de top 3 stammen. Ook flink wat ODD verzameld in tussen dus ze krijgen wat klappen te verwerken. Kunnen ze het volhouden om nummer 1 ODA te blijven? Want de andere stammen komen eraan. Ze beginnen hun cluster in de midden redelijk dicht te edelen. En moeten nu dus ook vijandelijke provincies in. Gaat ze dat lukken? Deze stam heeft de minste dorpen van de top 3 dus het gaat lastig worden. Maar het is in ieder geval geen massa! Dus dat is positief
3. Drie bier! (DB!): Deze stam heeft nog steeds 3 bier, die zal dus intussen wel warm zijn. Zonde! Nummer 2 met ODA. Ze pakken flink door en edelen meer richting westen en gaan denk ik proberen de rim daar dicht te edelen. Pakken dus vooral winst op de kleinere stammen die nu in de rim zitten. Op de ranglijst in game staan ze op plek 1. Maar wie kijkt er nou naar VP punten? En waar ik vorige keer dacht dat ze ook geen massa zouden worden werd ik toch teleurgesteld. Ze zijn de 20 leden ook gepasseerd. Jammer, zo jammer!
4. OutlawS (OLS): Stelletje boefjes zijn dit. Dit is 1 van de nieuwere stammen. En ze doen het niet verkeerd op het eerste oog. Kan wat meer ODA bij, maar dat vergeven we ze voor nu even. Het aantal leden zien we ook even door de vingers. Dan blijkt het toch wel een aardig stammetje te zijn. Ze zitten mooi in de rim dus kunnen daar groeien. Zullen we ze in de volgende update nog zien?
5. Knights of the Round table (KRT): Gek dat deze stam een leider heeft, gezien het doel van een ronde tafel is dat iedereen gelijk is. Doet me gelijk denken aan de Animal Farm van Orwell. maar misschien sla ik door en wil ik alleen even mijn kennis van klassiekers showen. Ze liggen verspreid in de rim, beetje ver uit elkaar lijkt het. Maar misschien is dat ook wel een voordeel omdat iedereen dan genoeg ruimte heeft om te groeien. Samen met OEI de enige stam onder de 20 leden in dit lijstje dus dat is zeker een pluspunt. ODA gaat de goede kant op, mag nog wel wat meer omhoog. Ik heb hier wel verwachtingen van.
6. Sharks (SHA): In een spel waar water geen enkele rol speelt is dit een uiterst bijzondere naam. Van de 3 kleinere stammen in deze top 6 hebben ze wel de meeste ODA. Ook hebben ze 20 leden dus dat is ook positief. Defensief ook flink wat punten dus ze krijgen klappen en weten zich vooralsnog staande te houden. Hebben wel een groot gat tussen een aantal van de leden. Paar liggen helemaal bovenin en de rest ligt onderin. We zullen zien hoe deze stam zich staande weet te houden.

Verschillen met vorige keer:
Top 3 zijn nog steeds dezelfde stammen. Alleen wel wat wissels in leden.
De vorige keer zouden we kijken of Briganti terug kon komen. Het lijkt er nog niet op. Maar wie weet komen ze straks terug. Voor nu zijn ze in ieder geval uit de top gevallen.
Ook is Big Boy,s weggevallen uit de top. Dit was niet echt een verassing. Wat wel een verassing zou zijn is als ze er volgende keer weer in staan. Maar je weet maar nooit wat er nog gaat gebeuren.

Ik had vorige keer beloofd om wat meer stammen te noemen. Dus bij deze 6 stammen in plaats van 5. Wat een vooruitgang. Als je denkt wanneer komt mijn stam eindelijk aan de beurt? Dan moet je met dit tempo waarschijnlijk nog een paar maanden wachten. Maar feel free om zelf een kaartje te maken waarop je alle stammen zet. Ik vind dit al moeilijk genoeg nu je zelf kleuren moet geven want ik zie geen zak van die kleuren. Maar ik dwaal af, en maak er weer een veel te lang verhaal van.

Ik hoop dat jullie met deze update net zo blij zijn als de vorige keer. Zo niet, dan boeit me dat eigenlijk ook helemaal niks want ik doe dit ook alleen maar omdat ik me verveel. De hele dag een beetje dom farmen als je vrij bent komt je snel de keel uit.

Misschien denk je man wat kan jij onnodig lange verhalen schrijven. Maar als je daar een probleem mee hebt dan maak je dit toch lekker zelf. Dan kun je het zo kort en bondig maken als je zelf wil. Maar nee dat wil ik niet want dat is te veel werk. Nou stop dan met zeuren en lees mijn verhaal gewoon helemaal. Misschien leer je er nog wat van. Kans is klein, maar wie weet.

Dit was het dan wel echt serieus. Tot de volgende keer. Over een maandje plus minus schat ik. Kun je zolang niet wachten roep dan even. Misschien maak ik er dan eerder eentje.

Einde bericht.
 

DeletedUser2152

Guest
iets klopt er niet aan het kaartje. sharks is paars volgens mij.
 
Bovenaan