Kronen Verdienen in het spel

DeletedUser2182

Guest
Goedemorgen,

Excuseer mij als hiervoor een topic is geweest. Ik kan hem zelf zo 1, 2, 3 niet vinden. Ik merk op dit forum en in het spel veel weerstand tegen kronenspelers. Uiteraard een begrijpelijke weerstand voor spelers, die geen kosten willen maken in dit spel. Aan de ene kant vind ik het vanzelfsprekend dat een verdienmodel bestaat voor een spel. Aan de andere kant kun je het bereik aan spelers vergroten door het verschil tussen "pay2win" te verminderen.

Mijn voorstel/vraag luidt: Is er al onderzoek gedaan naar een manier om Kronen in het spel (tijdens het begin) te koppelen aan achievements, zodat men naast het kopen van kronen ook kronen kan verdienen door het spel op een gewenste manier te spelen? Wat mij betreft kan dit een aantal gevolgen met zich meebrengen en ik ben dan ook graag nieuwsgierig naar de mening van andere spelers.

Voordelen
- Men wordt door het gebruik van kronen wellicht meer gemotiveerd om kronen te kopen (commercieel voordeel);
- Nieuw niet-betalende spelers schrikken minder snel af van het bekende pay2win-factor;
- Het verschil in ontwikkeling van betalende spelers en niet-betalende spelers is aan het begin niet té groot;
- Je kunt gewenst gedrag belonen, denk hierbij aan:
Trouwe stamleden na x aantal dagen in één stam belonen
Aanvallende spelers belonen (iemand suggesties?)
Ondersteunende stamleden belonen (iemand suggesties?)
Kronen toekennen aan top 3 stammen van einde wereld (Enkel actieve accounts --> wie de wereld afrond wordt beloond)
Genoeg te verzinnen, gok ik zo.

Nadelen
- Kans op minder uitgave van al betalende spelers (Sorry ik kan alleen dit bedenken als nadeel..)

Tot-zo-ver mijn betoog. Ik ben enorm benieuwd naar jullie mening!

Nogmaals excuses als ik een topic over het hoofd heb gezien. Ik zie vaak dingen over het hoofd.. Denk aan Perry.

Met vriendelijke groet,

Phineas Flynn
 

Droeftoeter

Casual Lid
Ik vind dit best een goed idee. Veel van de voordelen heb je al benoemdHoe het precies vormgegeven zou moeten worden weet ik nog niet precies. Maar ik neem aan dat het gebasseerd is op het pp farmen in tw1?

Verder is er misschien nog het nadeel dat je een x aantal spelers op een wereld krijgt die niks anders doen dan kronen verdienen op een wereld. Dus een aantal semi actieven op de wereld.
 

DeletedUser2182

Guest
Ik vind dit best een goed idee. Veel van de voordelen heb je al benoemdHoe het precies vormgegeven zou moeten worden weet ik nog niet precies. Maar ik neem aan dat het gebasseerd is op het pp farmen in tw1?

Verder is er misschien nog het nadeel dat je een x aantal spelers op een wereld krijgt die niks anders doen dan kronen verdienen op een wereld. Dus een aantal semi actieven op de wereld.
Zit wat in! Dat moeten wij inderdaad zien te voorkomen... Wellicht kun je het zo indelen dat kronen farmen op werelden niet rendabel is door de tijd dat je erin moet steken?
 

DeletedUser1910

Guest
nadeel: nog meer verkenners in het begin..

oplossing: haal verkenners uit het spel en implementeer deze suggestie


win-win
 

The Defiant

Master Mind 2020
Ik vind dit ook een goed idee, prima doordacht. Maar is dit niet al in het spel geweest en is het min of meer stilletjes verdwenen?
Dan doel ik op de community wedstrijd per wereld. Deze is al sinds W46 niet meer gehouden. Hierin zat onder meer 1e, 2e & 3e plek voor 2.5 mil farmen, 30 donatie punten & nog meer bepaalde achievements.
Echter heb ik dit altijd een Pay To Get More gevonden. Voornamelijk de 30 donatiepunten vond ik absurd, dat was letterlijk spendeer kronen om een paar honderd extra kronen te verdienen. Maar ook "grondstofproductie boven 1000 (zonder boost). Dat was kronen tot level 19. Hoofdgebouw level 10 vond ik er nog zo één en in mindere maten 1e, 2e & 3e plek voor een Adelshoeve.

Dit zou Innogames natuurlijk terug kunnen brengen, maar dan met andere opdrachten. Misschien ook een paar opdrachten voor de lange termijn. Denk aan 1.000.000 ODA en/of ODD (ik snap defnoobs zijn niet leuk, offense is leuker maar het blijft een achievement soms opzich hoe sommige mensen verdedigen).

Ik denk eerlijk gezegd, dat als je het huidige concept (community wedstrijden) aanpast en met ideeën komt voor die achievements die niet Pay To Get More zijn. Dat je eerder een feedback kan krijgen vanuit Innogames + eventuele aanpassingen hiervoor. Dan een heel nieuw concept verzinnen. We hebben in het verleden genoeg ideeën doorgegeven, maar veel hebben we niet terug gezien.

Simpele voorbeelden/ideeën:

- 30 donatiepunten
- Grondstof productie boven 1000 (zonder boost)
- Hoofdgebouw level 10
- Stamlevels

- ODA/ODD/OD
- Loyale leden (wapenbroeders)
- Trots van de stam

- Farmen (early & late game)
- ODA/ODD/OD (early & late game)
- Teamplayer (dappere daad)
- Veroveraar
 
Laatst bewerkt:

seayeon

Bekend Lid
Dit zou meer gaan over een kronenbonus die iedereen kan krijgen
ook mensen die niet de eerste zijn ofzo

Dit is wel iets wat ik zeker zie zitten
maar dan moet er wel echt gemonitored worden , want dat gaat sowieso abuse met zich meebrengen
 

DeletedUser2152

Guest
Ik vind dit ook een goed idee, prima doordacht. Maar is dit niet al in het spel geweest en is het min of meer stilletjes verdwenen?
Dan doel ik op de community wedstrijd per wereld. Deze is al sinds W46 niet meer gehouden. Hierin zat onder meer 1e, 2e & 3e plek voor 2.5 mil farmen, 30 donatie punten & nog meer bepaalde achievements.
Echter heb ik dit altijd een Pay To Get More gevonden. Voornamelijk de 30 donatiepunten vond ik absurd, dat was letterlijk spendeer kronen om een paar honderd extra kronen te verdienen. Maar ook "grondstofproductie boven 1000 (zonder boost). Dat was kronen tot level 19. Hoofdgebouw level 10 vond ik er nog zo één en in mindere maten 1e, 2e & 3e plek voor een Adelshoeve.

Dit zou Innogames natuurlijk terug kunnen brengen, maar dan met andere opdrachten. Misschien ook een paar opdrachten voor de lange termijn. Denk aan 1.000.000 ODA en/of ODD (ik snap defnoobs zijn niet leuk, offense is leuker maar het blijft een achievement soms opzich hoe sommige mensen verdedigen).

Ik denk eerlijk gezegd, dat als je het huidige concept (community wedstrijden) aanpast en met ideeën komt voor die achievements die niet Pay To Get More zijn. Dat je eerder een feedback kan krijgen vanuit Innogames + eventuele aanpassingen hiervoor. Dan een heel nieuw concept verzinnen. We hebben in het verleden genoeg ideeën doorgegeven, maar veel hebben we niet terug gezien.

Simpele voorbeelden/ideeën:

- 30 donatiepunten
- Grondstof productie boven 1000 (zonder boost)
- Hoofdgebouw level 10
- Stamlevels

- ODA/ODD/OD
- Loyale leden (wapenbroeders)
- Trots van de stam

- Farmen (early & late game)
- ODA/ODD/OD (early & late game)
- Teamplayer (dappere daad)
- Veroveraar
Het was altijd zo dat er een wedstrijd was voor niet kronenspelers en 1 voor kronenspelers. Vond ik altijd wel mooi.
 
Bovenaan