Poll KLIK SNEL!! Deze nieuwe features kan je niet missen -- clickbait titel maar echte features! :P

Wil je deze ideetjes in het spel zien?

  • Ja, dit wil ik graag in het spel zien.

    Stemmen: 10 100,0%
  • Nee, dit hoeft voor mij niet in het spel.

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10
  • Enquête gesloten .

Seriph

Nieuwerd
Excuses voor de clickbait titel.. hiermee hoop ik dat dit topic sneller onder de aandacht gebracht word.

Probleem: slecht overzicht in rapporten box & notifcatie teller die niet optimaal gebruikt word.

De meeste van ons zullen niet gek meer opkijken als ze aan het einde van de dag enkele honderden als wel niet duizenden rapportjes ontvangen hebben. Farm, scouts, aanvallen, handel, OS en def berichten zorgen er al snel voor dat de "rapporten box" overvol raakt en dat de groene teller (aantal ongelezen rapporten) omhoog schiet. Hieronder 2 features die deze problemen op kunnen lossen. Tevens weet ik dat er met de huidige schuiven en instellingen al het een en ander uit gezet kan worden maar deze instellingen voldoen niet als oplossing aangezien je daarmee bepaalde berichten niet meer ontvangt.

Feature 1: gevechtsrapporten teller / notificatie personaliseren.

Niet alle gevechtsrapporten zijn even belangrijk en daarom stel ik voor dat er een feature komt die spelers de keuze geeft om in te stellen welke gevechtsrapporten bijdragen aan de teller zoals hieronder. Zo heeft men meer aan de notificaties en hebben we minder last van de spam rapportjes.

1640193735938.png

In dit voorbeeld staat de gevechtsrapporten teller op 686. Dit zijn voornamelijk rapporten van farms, deze informatie is voor mij persoonlijk niet belangrijk.. wel vind ik het belangrijk om genotificeerd te worden wanneer nieuwe scout rapporten binnen zijn gekomen of wanneer iemand mijn uitstaande ondersteuning aangevallen heeft. Als ik dit kan instellen naar mijn persoonlijke voorkeuren zoals voorgesteld wordt in dit topic heb ik daadwerkelijk iets aan de notificaties.


Feature 2: aparte schuif voor farm rapportjes.

1640194209619.png

De naam van deze feature zegt het al, een aparte schuif om farm rapporten aan of uit te zetten. Hierdoor is het makkelijker om overzicht te krijgen van de rapporten die men belangrijk vind.


Feature 3: alle rapporten met uitzondering van favorieten verwijderen.

1640200901253.png

Ook deze feature spreekt voor zich zelf; geef spelers de optie om alle rapporten te verwijderen met uitzondering van favorieten rapporten.


Afsluiting; wellicht hebben jullie feedback voor deze feautures of misschien hebben jullie zelf ideeën over hoe deze problemen het beste opgelost kunnen worden, maak deze bespreekbaar in de comments.

Edit: additionele feature toegevoegd van @NoManBehind
 
Laatst bewerkt:

triplex

Nieuwerd
Je hebt helemaal gelijk , ik wil dit ook al lang maar heb nooit zin en denk ook niet dat het veel zal uithalen deze post te maken.
 

Tyranto1

Nieuwerd
Heb hetzelfde, vooral met die instellingen vind ik het wel prettig maar wil wel mn clear zien hitten als die niks hit (geen slachtoffers vinkje in instellingen) voordeel zal zijn dat je bepaalde "farmattacks" moet kunnen uitzetten. Like misschien onder de 100 troepen functie uitzetten als in farms met 100 voorraden dat je die eventueel kan uitzetten misschien te moeilijk gedacht maar kan een oplossing zijn
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
Heb hetzelfde, vooral met die instellingen vind ik het wel prettig maar wil wel mn clear zien hitten als die niks hit (geen slachtoffers vinkje in instellingen) voordeel zal zijn dat je bepaalde "farmattacks" moet kunnen uitzetten. Like misschien onder de 100 troepen functie uitzetten als in farms met 100 voorraden dat je die eventueel kan uitzetten misschien te moeilijk gedacht maar kan een oplossing zijn

Geen idee in hoeverre dat haalbaar is, maar een instelling voor barbarendorpen specifiek zou toch al een hoop moeten schelen?
 

Seriph

Nieuwerd
maar een instelling voor barbarendorpen specifiek zou toch al een hoop moeten schelen?

Zeker een optie om verder over na te denken, echter komt het wel eens voor dat je wel farm rapporten van bbs wilt inzien, als je bijvoorbeeld troepen hebt verloren aan een farm run of om te kijken of er nog GS zijn overgebleven. Ik denk dus niet dat je dit als keuze wilt toevoegen aan de berichten die je helemaal niet meer ontvangt. Een apart tabje in het rapporten overzicht zou daarin tegen wonderen doen mits dit samen gaat met de feature die ik als eerste opbracht om de notificaties te kunnen personaliseren. Anders blijven de notificaties irrelevant.
 

Lieveheersbeestje

Casual Lid
Goed idee! Leuk, simpel en effectief :hart De basis is al geschreven omtrent de codes, dus het is niet meer een heel stappenplan. ( mischien maakt dit het meer aantrekkelijk voor innogames )
Zou leuk zijn als ze dit in de volgende grote patch kunnen meenemen!
 

Seriph

Nieuwerd
Ideaal dit bovenstaande.


Graag gelijk toevoegen dat je je rapporten met uitzondering van favorieten kan verwijderen.

Ik heb het toegevoegd aan mijn originele post. Door het gebrek van deze functie en mijn gebrek van concentratie heb ik vandaag al mijn rapporten per ongeluk verwijderd.. :/
 

NoManBehind

Nieuwerd
Wat helemaal ideaal zou kunnen zijn is filteren op aantal (aanvals)troepen.
Zo kun je je verstuurde fakes eruit filteren.

Stel je stuurt nu 200 fakes en een aantal clears, en er sneuvelt een clear moet je tussen al die berichten gaan zoeken naar je gesneuvelde clear...
 

Kr33log


Community Manager
Teamleden
Ik zie dat hier interesse voor is.
we hebben een peiling gestart en deze is 2 weken open!
Stemmen maar. Als we 80% voor stemmen halen zetten we dit idee door naar de ontwikkelaars.
 
Bovenaan