Interview de volgende poster.

DeletedUser94

Guest
Het verloop van dit spel is simpel. Je antwoord op de vraag die door de poster voor je gesteld werd en stelt vervolgens een vraag voor de volgende poster. Vragen kunnen zo breed gaan als je zelf wil, maar hou het wel respectvol.

Hoe leerde je Tribalwars kennen?
 

DeletedUser242

Guest
Ik verveelde me in de vakantie, en zag dat mijn broer het speelde, ik werd nieuwgierig, en ging het ook spelen:)

Hoe ben je op het forum terecht gekomen?
 

DeletedUser476

Guest
Ik kwam wat bugs tegen en wilde die posten, wilde ook nog wat meer over het spelletje leren, heb dus maar eens een kijkje hier genomen. Beviel wel, dus toen ben ik hier actief op geworden. Verder had ik gewoon afleiding nodig.

Wat is je hoogste buit tot nu toe?
 

DeletedUser242

Guest
Ehhhhh... Op TW1 of TW2? Op TW2 is het makkelijk, 0:D

Op TW1, ik zou het serieus niet weten.. Ik denk ongeveer 250K?

Heb je helden op TW1/TW2/het forum, wie zijn dat dan en waarom?
 

DeletedUser94

Guest
Ik heb geen helden in TW1, TW2 of op het forum. :)

Als je terugblikt op je leven, waar ben je dan het meest trots op?
 

DeletedUser242

Guest
Kan ik niet beter vooruit kijken? Want mijn leven is nog maar zo kort:D DIt klinkt meer iets voor oude mensen:D

Dat ik met sporten 3x op een nationale wedstrijd heb gestaan.

Als je ergens in de geschiedenis geboren zou worden (niet als bestaand/beroemd persoon), in welke tijd wil jij dan geboren worden en waarom?
 

DeletedUser476

Guest
Middeleeuwen. Je hoeft je allemaal niet zo druk te maken over de wereld om je heen, alleen maar om het dorp waar je in leeft. Verder zijn de oorlogen veel interessanter als er geen vuurwapens gebruikt worden, veel eerlijker ook, veel minder burgerslachtoffers. Het klinkt stom, maar gewoon de dag bezig zijn met overleven is zo veel beter dan overal over nadenken en plannen en alles.

Wat voor wereldveranderende technologische doorbraak verwacht jij in de komende 50 jaar (de grootste)?
 

DeletedUser126

Guest
Autorijden zonder auto te hoeven rijden. Auto's waarbij je de bestemming ingeeft en van zichzelf er naar toe rijdt.

Welke moderator heb je het liefste? (a)
 

DeletedUser476

Guest
In ieder geval niet grey worm, die zorgt dat ik veel punten misloop :p Admiral houdt van sabaton, dat is een grote pre, maar verder ken ik hem niet zo goed. Jij bent actief en gezellig. Relax is toch meer van de officiële kant, natuurlijk broodnodig, maar niet mijn favoriet.
Tussen jou en admiral kiezen is lastig, ik denk jij omdat ik je vaker voorbij zie komen :p

Waar wil je het liefste naartoe op reis?
 

DeletedUser242

Guest
Ik wil heel graag naar Noorwegen, daar is mijn vriendin ook naar toe geweest, en die heeft er heel veel verhalen over verteld. Over wandelen op een gletser bijvoorbeeld. Daarom lijkt mij dat wel een gaaf land om nog eens naar toe te gaan.

En ik vind Frankrijk, dicht bij de zee, altijd leuk:) Lekker in de zee zwemmen, als het stormt in de golven proberen te blijven staan. Croissantjes die daar duurder zijn de een stokbrood, elke dag een stokbrood eten, de Franse taal (vind ik mooi) horen, en praten.

Welke boeken/series/films enzo. staan nog op jou verlanglijstje om te lezen, en waarom?
 

DeletedUser126

Guest
New Girl (serie), heb alvast het eerste seizoen gekocht, maar eerst mijn andere series uitkijken ;)
Ik ben nu bezig met Borgia die ik voor mijn kerst heb gekregen. Schijnt heel erg goed te zijn!

Wie is je favoriete acteur/actrice?
 

DeletedUser242

Guest
Ik kijk amper films, en ik weet al helemaal niet wie wie speelt:) Maar de acteur van proffesor Sneep vind ik gaaf:D Die speech in de grote hal, tijdens The Deathly Hallows part 2, vind ik fantastisch! Ken hem helemaal uit mijn hoofd, zo vaak heb ik hem gekeken:D Hij krijgt het voor elkaar om op stale toon, met een staal gezicht, zo'n grote indruk te maken! Dat past gewoon bij Sneep. Ik vind hem fantastisch:D:D

Welke sportheld wil jij een keertje ontmoeten, en waarom?
 

DeletedUser476

Guest
Ik heb er twee, ik zal ze even opnoemen. Judit Polgar. Zij heeft eigenlijk in haar eentje het vrouwenschaken op de kaart gezet, heeft de weg gebaand voor de vrouwen die nu mee kunnen doen op het hoogste niveau, zoals Hou Yifan, die nu goed mee doet met de mannen. Verder is ze interessant omdat haar vader haar eigenlijk als experiment heeft opgevoed samen met haar 2 zussen, hij wilde kijken of talent aan te leren was of echt geboren was, interessant debat. Ik zou haar dus wel vragen willen stellen over opvoeding en haar kijk op de mannenwereld van het schaken en de plaats van vrouwen daarin.

De tweede is Kasparov, ook een geweldige schaker, die door velen als de beste schaker ooit wordt gezien (in zijn hoogtijdagen). Verder zou ik heel graag met hem praten over de russische politiek, waar hij heeft geprobeerd om mee te doen, maar wat niet ging (verschillende keren opgepakt en dergelijke), ik ben zeer benieuwd wat hij over die periode zou kunnen vertellen. Als laatste heeft hij geprobeerd om FIDE, de internationale schaakfederatie te leiden, echter heeft hij de verkiezingen verloren. Wel beschuldigde hij zijn tegenstander van omkoping. Ik zou het dus zeer interessant vinden om met hem te praten over machtsmisbruik, waar hij aardig wat van heeft meegemaakt.

Tussen deze twee zou ik echt niet kunnen kiezen.

Zou je interesse hebben om bijvoorbeeld naar Mars te verhuizen (wetende dat het een enkeltje is) en waarom?
 

DeletedUser242

Guest
Dit vind ik nog altijd een hele interessante vraag, en ik heb er niet echt een antwoord op. Want ik hou niet van drukte, maar ik moet ook alles missen, wat het leven op aarde zo heerlijk maakt.
Ik zou het willen, zodra ik oud ben, en ik weet dat ik toch binnen 10 jaar dood ga. Maar niet als ik 20 jaar ben, want dan heb ik nog een heel leven voor me. Ik denk toch dat ik het plezier van het praten met mijn vriendinnen, familie, mensen van sport en niet te vergeten mensen van internet, boven rust gaat. RUst kan ik ook nemen door naar buiten te gaan, af en toe, en in mijn eentje of met 1 van mijn vriendinnen, die heel rustig is, naar buiten te gaan.

Dus nee, maar als ik oud ben, wil ik er nog wel een keer over na denken.

Hoe kom je aan je forum/TW naam, zit er een bijzondere betekenis achter, of is het gewoon willekeurig gekozen?
 

DeletedUser476

Guest
Vroeger was ik heel erg veel met de dood bezig, daardoor vond ik jack the ripper ook heel gaaf, vanwege het mysterie. Ik had daar toen net heel erg veel over gelezen toen ik een spel ging spelen (iets van weerwolven tegen vampiers, heel kort gespeeld). Er waren daar echter wel wat regels over de naam die je kon hebben, moest bijvoorbeeld 1 woord zijn, jacktheripper was te lang of bezet ofzo, dus toen koos ik voor een variatie daarop. Zo ben ik bij ripjack uit gekomen.

Welk historisch figuur zou je het liefste willen spreken (dood of levend)?
 

DeletedUser242

Guest
Bertrand Du Geusclin, als jullie hem kennen. Hij is een Franse boer, maar als de Engelse Frankrijk teisteren, en hem willen veroveren, dan gaat Bertrand vechten, voor zidhzelf. De Franse adel vind dat maar niks, en minacht Bertrand. Eigenlijk mogen boeren en burgers geen eens wapens hebben, maar het gebeurd wel, steeds meer zelfs. De Engelse hebben een veel beter systeem, daarzo bepaalde niet de geboorte, maar het denkvermogen de rang in het leger. En de Engelse hebben meer vrees voor 1 man, namelijk Bertrand, dan van alle Fransen adelen bij elkaar. Bertrand heeft namelijk een tactiek verzonnen, de partizanen tactiek. Dit houd in dat je het nooit op een veld slag aan laat komen, maar een hinder laag legt, en daar is Bertrand een meester in.
Ik heb een serie gelezen (Geef me de ruimt, triomf der verschroeide aarde, rad van fortuin, van Thea Beckman), en daar gaat het deels ook over Bertrand.
Het lijkt mij een fantastische kerel om te leren kennen. Heel slim, en hij denkt om elke burger van Frankrijk, de boeren, de poorters, iedereen (in elk geval in die boeken).

Stel dat jij een baan aangeboden kreeg als koning/konining/premier/keizer etc. van een land dat je zelf nog mag kiezen. Welk land zou je dan kiezen?
 

DeletedUser476

Guest
Ligt eraan op welke manier, als ze me niet af kunnen zetten, zou ik kiezen voor een land waar het heel slecht gaat in Afrika. In Afrika is het nodig dat er rust komt in die landen, zodat ze weer wat op kunnen krabbelen, verder ben ik bestuurskundige dus heb ik wel soort van een beetje verstand van wat er nodig is. Ik zou daar dus rustig veranderingen door gaan voeren en het land er weer bovenop helpen.

Wanneer ik wel afgezet zou kunnen worden, zou ik kiezen voor Noorwegen of Zweden. Die landen liggen me qua beleid heel erg (heel erg sociaal beleid) dus daar zou ik het mee eens kunnen zijn en de macht kunnen houden. Ik zou natuurlijk wel wat veranderingen door willen voeren, maar veel is daar niet echt nodig.

Wat zou je kiezen: een goede baan maar altijd alleen blijven, of vakkenvuller maar wel gelukkig met je man/vrouw?
 

DeletedUser242

Guest
Vakken vuller en gelukkig zijn met mijn partner. Ik wil wel rond willen komen, maar heb niks tegen een eenvoudig bestaan. Geld hebben is leuk, maar een gezinnetje hebben, en daarmee plezier hebben, heb je meer plezier van, dan enkel van geld.

Als jij in de geschiedenis 1 ding mocht veranderen, wat zou jij veranderen? En dan niet: Dat de tweede wereld oorlog nooit is ontstaan. Maar dan: Dat Adolf Hitler nooit is geboren. De hele tweede wereld oorlog voorkomen, is te groot. Als jullie snappen wat ik bedoel. Dus het moet een beetje klein zijn.
 

DeletedUser476

Guest
Heel erg lastige vraag, zo veel momenten die je zou kunnen kiezen, inderdaad Hitler, of Speer. Andere opties zijn: Mao en Stalin. Ik denk echter dat het uiteindelijk allemaal niet uitmaakt, door veranderingen in landen zijn de situaties ontstaan die hebben geleid tot wat er gebeurd is, als de ene het niet zou hebben gedaan, dan de andere wel. Dat is in ieder geval mijn mening. Ik zou misschien kiezen voor het neerschieten van Frans Ferdinand, waarmee de eerste wereldoorlog getriggerd werd. Niet de hele eerste wereldoorlog zou daar niet mee gebeuren, immers was die niet te voorkomen, daarvoor waren de spanningen veel te hoog, maar misschien dat er dan niet zo'n enorme kettingreactie had plaatsgevonden en dan zou het misschien iets minder grootschalig zijn geweest.

In welk land zou je het liefste wonen? Als taal en dergelijke geen barriere zijn.
 

DeletedUser126

Guest
Ik heb het altijd wel gehad voor Italië. De cultuur, sfeer en de geschiedenis die het land uitstraalt boeit me enorm. Verder heb ik al eens een seminarie Italiaans gevolgd en de taal is ook magnifiek! Ik heb ook verre Italiaans roots ;)

Lievelingsdier?
 
Bovenaan