Discussie Hoe ziet een vol verdedigings/aanvals dorp eruit ?

DeletedUser

Guest
beste allemaal!

Ik ben van vroeger Tribalwars 1 gewend qua troepen bouwen. Een aanvalsdorp had als ik mij niet vergis iets van 8000 bijlvechters en 200 rammen. Een verdedidingsdorp bestond uit Speervechters en zwaardvechters, de aantallen weet ik even niet meer.

Nu vroeg ik mij af hoe dit zit in Tribalwars 2. Sowieso zijn er hier al meer verschillende soorten eenheden en de bouwsnelheid verschilt uiteraard ook.

Wat ik me ook afvraag is hoeveel punten een dorp dan heeft om aan die troepen aantallen te komen. In tribalwars 1 bouwde ik mijn dorpen nooit helemaal uit zodat ik meer ruimte overhad voor troepen.
 

DeletedUser516

Guest
beste allemaal!

Ik ben van vroeger Tribalwars 1 gewend qua troepen bouwen. Een aanvalsdorp had als ik mij niet vergis iets van 8000 bijlvechters en 200 rammen. Een verdedidingsdorp bestond uit Speervechters en zwaardvechters, de aantallen weet ik even niet meer.

Nu vroeg ik mij af hoe dit zit in Tribalwars 2. Sowieso zijn er hier al meer verschillende soorten eenheden en de bouwsnelheid verschilt uiteraard ook.

Wat ik me ook afvraag is hoeveel punten een dorp dan heeft om aan die troepen aantallen te komen. In tribalwars 1 bouwde ik mijn dorpen nooit helemaal uit zodat ik meer ruimte overhad voor troepen.

als jij alleen bijl en ram maakte op tw 1 vraag ik me af wat je daar dan deed ;) ... want volgens mij vergeet je nog wat paarden :p .... verder had je op tw 1 ook zware calverie en boogschutters ;)

dan nu Tw 2 :nvergeet alles van tw 1 , oefen een wereld of 3 a 4 en als je dan nog steeds deze vraag heb ... the west is ook een leuk spel van innogames ;)
 

DeletedUser397

Guest
Wel, de vraag is hier nog eens gesteld geweest dacht ik, vind het alleen niet meteen weer xs
Maar kort:
TW2 loopt nog niet zo lang (iets meer als een jaartje nu) en er is dus nog geen "ideale" samenstelling.
Zoiets bestaat trouwens ook niet "the one and only" ideale samenstelling.
Maar inderdaad, gewoon de combinaties van TW1 overnemen gaat niet veel nut hebben gezien hier her en der andere stats voor sommige units gelden, andere kosten in zowel GS als tijd, meeste units slechts in 1 gebouw geproduceerd worden ipv 3, we een 2e aanvallende infanterie unit hebben (berzerkers) met eigen productieplaats (commanderij), kata's verdedigend niet veel voorstellen (trebuchets daarentegen eens temeer).
Dus aanvallend zijn er al een aantal verschillende opties die zich aanbieden afhankelijk van het doel en beperkingen.
Maar ook verdedigend kunt ge veschillende dingen nastreven: snel, gemiddeld, traag, gefocust op 1 unit perfect te counteren of eerder all-round verdedigend goed, ...
Het is echter nog zoeken achter iets wat voorgesteld kan worden als "goede" samenstelling.
 
Bovenaan