Het grote CRTL+V topic

DeletedUser

Guest
Als ondersteunend bewijs voor de theorie dat mitochondria en chloroplasten ontstaan zijn uit een vroegere endosymbiose kan het volgende aangevoerd worden:

  • Zowel mitochondria als plastiden ontstaan door een vergelijkbaar proces van binaire deling. Binaire deling is een ongeslachtelijk delingsproces bij prokaryoten.
  • Zowel mitochondria als plastiden (zoals chloroplasten) bevatten eigen DNA, dat verschillend is van het DNA in de celkern en qua hoeveelheid hetzelfde is als bij bacteriën. Bacteriën, plastiden en mitochondria hebben circulair DNA, in celkernen is lineair DNA aanwezig.
  • Zowel mitochondria als plastiden worden omgeven door twee of meer membranen en de binnenste membraan verschilt van de andere celmembranen. Dit membraan lijkt meer op het prokaryotische celmembraan.
  • Mitochondria gebruiken een genetische code die verschilt van die van eukaryoten, maar grote overeenkomsten vertoont met die van bacteriën en archaebacteriën.
  • Bij sommige algen, zoals de Euglena, kan de chloroplast met bepaalde chemische middelen vernietigd worden zonder dat de cel hierbij ook aangetast wordt. Ook kunnen chloroplasten in langdurig donker afgebroken worden zonder dat de cel hier last van heeft. In al deze gevallen worden daarna geen nieuwe chloroplasten meer gevormd.
  • De inwendige structuur en biochemie van chloroplasten, bijvoorbeeld de aanwezigheid van thylakoïden en in het bijzonder chlorophyl lijkt veel op die van cyanobacteriën. Volgens de evolutietheorie zijn de genomen van bacteriën, chloroplasten en eukaryoten nauw verwant aan het genoom van de cyanobacteriën.
  • Volgens DNA-onderzoek bevat het DNA in de celkern ook genen afkomstig van de chloroplast. Dit wordt verklaard door de endosymbiotische genoverdracht (EGT).
  • Sommige mRNA's afkomstig van genen in de celkern worden naar de organellen getransporteerd. Zowel mitochondria als chloroplasten bevatten ongewoon kleine genomen in vergelijking met andere organismen. Wat in overeenstemming is met de toenemende afhankelijkheid van de eukaryotische gastheer na het aangaan van de endosymbiose.
  • Chloroplasten komen in zeer verschillende protistengroepen voor, die in het algemeen meer verwant zijn aan soorten die geen chloroplasten bevatten dan aan soorten die ze wel hebben.
De term symbiose in het woord endosymbiose wordt hier gebruikt in engere zin met de betekenis mutualisme.
 

DeletedUser1362

Guest
@drogba497, yes yes. Dat is iets wat ik doe :)
In 3D en daarna omzetten naar 2D. Als je enkele voorbeeldjes wil zien, heb al genoeg dingen moeten 'ontwerpen' :p
 

drogba497

Challenge Accepted - 2017
@drogba497, yes yes. Dat is iets wat ik doe :)
In 3D en daarna omzetten naar 2D. Als je enkele voorbeeldjes wil zien, heb al genoeg dingen moeten 'ontwerpen' :p
Dit is wel echt bizar knap ik neem ook aan dat je thuis een flinke pc naast je hebt staan om dit soort dingen te maken?
Kom maar op met de voorbeeldjes :p
 

DeletedUser1362

Guest
Dit is wel echt bizar knap ik neem ook aan dat je thuis een flinke pc naast je hebt staan om dit soort dingen te maken?
Kom maar op met de voorbeeldjes :p

Heb wel een vrij zware pc staan thuis. Het voordeel als je een familiebedrijf hebt die dit soort zaken doet :D
Zal morgen eens tijd maken om wat voorbeeldjes door te sturen. :)
 

DeletedUser1362

Guest
vooral machinebouw en intern transport. Zowel de studie, het ontwerpen, mechanisch en elektrische uitvoering. :)
Zolang het maar met metaal te maken heeft :D
 

DeletedUser1362

Guest
Vooral helpen bouwen, indien ik tijd heb.
Al help ik nu ook met het elektrisch uitwerken van projecten.

Het ontwerpen van zo'n projecten is nog net iets te hoog gegrepen voor mij. Er komt veel meer bij kijken dan je zelf zou denken. Ideeën, ja. Maar het uitwerken? Naah, vrij moeilijk, je moet je maar eens voorstellen dat je de dikte van een bepaald onderdeel te laag hebt genomen, waardoor er zich een fout voordoet. (bijvoorbeeld het breken van een onderdeel, waardoor een installatie in een bedrijf stil komt te liggen). Kostelijk grapje..

Als student heb ik wel is wel waar ontwerp opdrachten :)
Al durf ik wel dingen te ontwerpen / tekenen voor mezelf. Zoals bijvoorbeeld mijn droomhuis, een zelf ontwerpen airsoftreplica (mijn hobby: airsoften), .mijn auto na tekenen, .. Daar komt een pak minder bij kijken :D
 

DeletedUser1362

Guest
Dat is het voordeel van een computer, daar hoef je niet te kleuren. 2 klikjes en klaar :D
Iets wat je graag wil hebben in 3D? Anders maak ik het wel even als ik tijd heb :p (ooit dus)
 

drogba497

Challenge Accepted - 2017
Ik zou niet weten wat ik wil hebben in 3D xD ben alleen 2D gewent maar al kan je de serie arrow in 3D maken ben ik blij :p
 

DeletedUser1362

Guest
Hahaha, 1 frame, dat zie ik goedkomen. Maar meerdere frames? Nee dank u! :p
 

DeletedUser444

Guest
@wolvenkaaz
Schattig :D
14c148bbc6684998ba0644cc8aa98455.png
 

drogba497

Challenge Accepted - 2017
The Blue Whale Game (Russian: Синий кит, Siniy kit) is an Internet urban legend[1] first mentioned in Russia in 2013. It is allegedly an existing game which consists of a series of tasks assigned to players by administrators during a 50-day period, with the final challenge requiring the player to commit suicide.[2] It was first run by teenagers as a joke, linked by them with real suicide cases, but became popular among teenagers in 2016 after a journalist with a loose understanding of Internet culture published an article which caused moral panic in Russian society and listed (questionably) real victims.[3] If not suicides, where the so-called "game" was reported as real in suggestive TV reports and newspaper articles, the news caused at least emulations and false alarms - as in Italy. Where the hoax has been debunked with timely explanations, there has been no harm - as in Bulgaria.

The term "Blue Whale" comes from the phenomenon of beached whales, which is likened to suicide. While the phenomenon has received significant media attention, very little reliable evidence is available for either the game's existence or its role in any of several well published child and teenage suicides or acts of self-harm.[4] There have been photos of self-cutting wounds shared on social media alongside the game's hashtags.
 

DeletedUser974

Guest
Hill of Sniped,
Conquerer of Hills,
Destroyer of Peace,
King of the Tribes,
Khan of the Horde,
Planter of Flags,
Loved by all.
 
Bovenaan