"Enkele ideeën om speelplezier te verbeteren"

DeletedUser537

Guest
Ik weet niet of ik in dit topic moet reageren of in een ander.. maar ik heb wel een aantal zaken die voor verbetering (en speelplezier) vatbaar zijn.
1. Mis de wachtersfunctie bij een os, maw.. degene die os levert krijgt geen melding bij een aanval.
2. Mis de mogelijkheid de troepen te verplaatsen zonder ze eerst helemaal terug naar dorp van oorsprong te moeten laten lopen.
3. Zie graag een beperking per speler/account voor het overnemen van BB-dorpen. Bijvoorbeeld Max, 5 BB-dorpen gedurende een wereld.
4. Mis een goede chatfunctie in het spel, of de huidige chat moet aangepast worden zodat info duidelijker gelezen kan worden. Datum bijhouden.
5. Een eigen avator kunnen invoegen. De huidige plaatjes zijn zo .. :p
6. Laat een wereld een bepaalde levensduur hebben van bv. max 7 maanden. nu lopen ze leeg omdat het te lang duurt.

ik zou er denk ik wel meer op kunnen hoesten, maar wil nu eerst wel eens zien of hier wat mee gedaan wordt ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser397

Guest
Ik weet niet of ik in dit topic moet reageren of in een ander.. maar ik heb wel een aantal zaken die voor verbetering (en speelplezier) vatbaar zijn.
1. Mis de wachtersfunctie bij een os, maw.. degene die os levert krijgt geen melding bij een aanval.
2. Mis de mogelijkheid de troepen te verplaatsen zonder ze eerst helemaal terug naar dorp van oorsprong te moeten laten lopen.
3. Zie graag een beperking per speler/account voor het overnemen van BB-dorpen. Bijvoorbeeld Max, 5 BB-dorpen gedurende een wereld.
4. Mis een goede chatfunctie in het spel, of de huidige chat moet aangepast worden zodat info duidelijker gelezen kan worden. Datum bijhouden.
5. Een eigen avator kunnen invoegen. De huidige plaatjes zijn zo .. :p
6. Laat een wereld een bepaalde levensduur hebben van bv. max 7 maanden. nu lopen ze leeg omdat het te lang duurt.

ik zou er denk ik wel meer op kunnen hoesten, maar wil nu eerst wel eens zien of hier wat mee gedaan wordt ;)

1. Dit is met een simpele instellingswijziging aan te passen. Berichten, Instellingen, Aanvallen, Aanvallen op je ondersteuning zonder eigen slachtoffers. Dit moet uitgevinkt worden, anders worden die er uit gefilterd. Tenzij het ging om een aanval waarbij wel OS gestorven is?
2. Dit is altijd al zo geweest, zowel hier TW2, alsook TW1 voor zover ik weet. Misschien dat er een een experimentele wereld was waar ik geen weet van heb, en waar dit wel kon, maar betwijfel of dat een succes gewezen gaat zijn. Het is namelijk een belangrijke keuze van waar, naar waar en hoeveel OS je verstuurd. Met gewoon doorzendmogelijkheden zou het een te groot voordeel zijn aan de verdediger.
3. Dit lijkt me niet echt een optie. Zouden teveel nadelen aan verbonden zijn. Alhoewel ik ook geen fan ben van barbarenedelaars, alle andere spelers met een dergelijke limiet belasten zou niet fair zijn. Gezien de werking van provincies, geloof, het uitblijven van inactieven naar barbaren omzetten, ..., je zal maar een een provincie hebben met een barbje over dat ge niet meer kunt edelen, perfect uit te buiten door tegenstanders om zo een kerk binnen die provincie te smokkelen.
4. Akkoord, dat kleine ukkepukke ding onderaan links is de naam "chatfunctie" niet echt waard, gebruik het zelf niet, dus lig er niet van wakker, maar bij een aantal stammen lijkt dit wel het medium voor snelle meldingen. Dus naar hen toe zou der vermoedelijk wel wat aan verbeterd kunnen worden.
5. Vermoed dat dit met der tijd wel zal komen, is echter voorlopig geen prioriteit zolang we nog in de open Beta zitten met bugs en spelupdates die voorrang krijgen.
6. W1 Alnwick is nog steeds levendig, en dit na bijna 1 jaar levensduurte. Ook met het forten eindspel in het voorruitzicht zitten we bijlange nog niet op het sterfbed daar. TW1 lopen meeste werelden zelf meerdere jaren, en dit zal hier op TW2 niet veel anders worden.

Denk wel dat deze vragen en bedenkingen inderdaad beter elders gesteld werden. Belangt in eerste instantie immers niet enkel W4 aan, en is zelf zo algemeen dat het beter in Vragen & Hulp en/of in Ideeën & Suggesties gepost had kunnen worden. Misschien helpt een modje wel wel met het verplaatsen ervan ;) @Grey Worm ?
 

DeletedUser537

Guest
Dank voor je antwoorden Furyan :D
1, nee,,ik heb alle instellingen aan staan en krijg geen melding wanneer een dorp (waar mijn os staat) wordt aangevallen, ik krijg alleen een melding/rapport als de aanval al is gedaan..maw alleen het resultaat van die aanval.
2. is een keuze.. gezien de duur van het opbouwen van troepen, vind ik het wel een wenselijke optie..
3. ach dan worden BB-dorpen gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn.. farmen.. ivp FreeFarm spelen door alleen BB-dorpen te edelen
4. :D
5. :D
6. ik zit nu in 2 werelden en merk steeds dat er veel spelers overstappen naar een nwe wereld zodra die open is en de activiteit op de "oude" wereld loopt dan terug naar nihil..helaas...

Maar goed, het is zo.. take it or leave it .. denk ik dan maar ;)
 

DeletedUser50

Guest
Ik weet niet of ik in dit topic moet reageren of in een ander.. maar ik heb wel een aantal zaken die voor verbetering (en speelplezier) vatbaar zijn.
1. Mis de wachtersfunctie bij een os, maw.. degene die os levert krijgt geen melding bij een aanval.
2. Mis de mogelijkheid de troepen te verplaatsen zonder ze eerst helemaal terug naar dorp van oorsprong te moeten laten lopen.
3. Zie graag een beperking per speler/account voor het overnemen van BB-dorpen. Bijvoorbeeld Max, 5 BB-dorpen gedurende een wereld.
4. Mis een goede chatfunctie in het spel, of de huidige chat moet aangepast worden zodat info duidelijker gelezen kan worden. Datum bijhouden.
5. Een eigen avator kunnen invoegen. De huidige plaatjes zijn zo .. :p
6. Laat een wereld een bepaalde levensduur hebben van bv. max 7 maanden. nu lopen ze leeg omdat het te lang duurt.

ik zou er denk ik wel meer op kunnen hoesten, maar wil nu eerst wel eens zien of hier wat mee gedaan wordt ;)

Furyan heeft eigenlijk het meeste al genoemd, dus excuses als ik in herhaling val. Ik kan dit erover zeggen:
1. Als het goed is zou je een melding moeten ontvangen wanneer je OS is aangevallen. Het enige wat hierbij ontbreekt is dat je niet kunt zien om welke ondersteuning het gaat (vanuit welk dorp). Hier hebben wij al feedback over ontvangen en ik vermoed dat deze rapporten in de toekomst wel worden verbeterd.
2. Dit is een bewuste keuze geweest. Zo zou je van dorp naar dorp kunnen huppelen en zou het spel veel makkelijker worden. Nu moet je moeilijkere besluiten nemen wanneer je OS gaat sturen en wanneer niet en je moet beter opletten hoe je je verdedigende troepen gaat verspreiden.
3. Ik snap dat het vervelend kan zijn dat mensen enorm veel BB-dorpen overnemen. Echter is dit ook een manier van spelen die voor sommigen het beste werkt. Daarbij heb je soms BB-dorpen nodig om tactische redenen, het zou flauw zijn wanneer je dan een limiet hebt.
4. De huidige chatfunctie is inderdaad niet enorm duidelijk. De chatfunctie zal in de toekomst nog verbeterd en uitgebreid worden. Ik denk echter niet dat dat in de nabije toekomst al zal gaan gebeuren.
5. De huidige avatars zijn ook mooi toch? :)
6. 'te lang' Is natuurlijk relatief. Zoals Furyan al aangaf, duren werelden in TW1 ook wel meer dan een jaar. Het is een proces waarin je een imperium opbouwt en uitbreidt. Hierin zijn verschillende fases en ik denk dat je na 7 maanden juist pas in een fase komt waarin de wereld wat vorm gaat krijgen en het juist leuk kan gaan worden. Daarbij komt er uiteindelijk nog een eindspel (meer hierover kun je hier lezen) die moet bepalen wie de winnaar van een wereld wordt.

Ik hoop je hiermee een beetje op de hoogte te hebben gebracht. Ik ben benieuwd of anderen wellicht anders hierover denken.
 

DeletedUser537

Guest
OK, dank je wel..

en die huidige avators... :p .. hahaha.. denk dat er meer zo over denken, gezien de avators die hier gebruikt worden.. maar ach.. we zitten er allemaal mee opgescheept :D
 

DeletedUser6

Guest
Aanvullend:

1. Gaat er niet komen, je kunt inderdaad geen melding krijgen van inkomende aanvallen op dorpen die je ondersteund. (te veel voordeel voor de verdediger; 1 tripspeer op alle dorpen van al je stamleden en je kunt ten alle tijden op alle dorpen zien wie er in je stam aangevallen wordt. Aanvallen word dan wel heel lastig.)

2. De huidige vorm is een vaste designkeuze

3. De huidige vorm is een vaste designkeuze

4. Dat is inderdaad een puntje waar men nog aan moet werken.

5. . De huidige vorm is een vaste designkeuze, geeft ons veel minder problemen met modereren. En dit is iets wat in alle 'nieuwe' spellen word toegepast. (alles sinds Forge of Empires)

6. Wat eerder al gezegd werd: Werelden leven nog prima, TW(2) is een spel waarbij sommige spelers het inderdaad fantastisch vinden om jarenlang op dezelfde server te spelen. We zijn echter wel druk bezig met het ontwikkelen van een eindspel waarbij er meer spanning in de latere fases van het spel komt.
 

DeletedUser

Guest
Op TW1 had je toch ook van die Speed werelden?
Gewoon een weekend lang TW spelen en na het weekend had je een winnaar, zelf ook wel eens aan mee gedaan en is best leuk als je de tijd hebt. Miss ook iets voor TW2
 

DeletedUser620

Guest
TW2 werkt nog niet goed op een andere snelheid, er is al een test geweest met snelheid 3 op de beta server en die hebben ze moeten resetten en op snelheid 1 moeten zetten, omdat het gewoon niet goed functioneerde.
 

DeletedUser6

Guest
Het spel is inderdaad bij lange na nog niet geoptimaliseerd voor hogere snelheden. Dit is echter wel iets wat we op een later tijdstip willen implementeren.
 

DeletedUser602

Guest
TW2 werkt nog niet goed op een andere snelheid, er is al een test geweest met snelheid 3 op de beta server en die hebben ze moeten resetten en op snelheid 1 moeten zetten, omdat het gewoon niet goed functioneerde.
Wel grappig, had via Facebook een discussie met Duckje, waarom het kopen van je prive-servers nu pas (eigenlijk al voor de zoveelste keer) wordt toegepast in TW1. (Voor de gene die niet weten waar ik het over heb, je kan voor onbepaalde tijd via premium punten je eigen server met eigen settings runnen op TW1). Waarom ze dat niet "eventjes" implementeren in TW2. Gewoon simpelweg, omdat het spel nog vreselijk instabiel is en er nog zelfs met zoveel spelers te weinig test uren in zitten.
Voor TW1 heeft het jaren geduurd, voordat ze zich wilden wagen aan het openstellen van prive servers voor mensen die ervoor willen betalen. Daar is het systeem dus zo betrouwbaar dat je zelf settings mag bepalen. Zegt toch wel wat, over in welke fase TW2 zich pas bevindt, kinder schoentjes :)
 

DeletedUser516

Guest
werelden op tw 1 duren soms wel 8 jaar ;) dus we kunnen nog wel ff vooruit hier ;)
 

DeletedUser397

Guest
werelden op tw 1 duren soms wel 8 jaar ;) dus we kunnen nog wel ff vooruit hier ;)
Art%20Model%20Award.jpg
 

DeletedUser

Guest
'n Spel voor het leven moet meer te bieden hebben dan TW2. Ik moet meer te zeggen hebben over de gang van de wereld, maar dat zit er niet in, en genoegen nemen met 'speelgoed', idem dito.

Implementeer alles wat men wilt, geef het 'n naam, en noem het spel. It's but Code...
 
Bovenaan