Eindspel

DeletedUser1963

Guest
Ik zag een oproep dat het er maar niet van komt om een eindspel te maken, ik heb ook geen idee welke suggesties er allemaal gedaan zijn, maar wellicht dat dit idee een stap in de richting is.

Aan het einde van de wereld, wordt langzaam een volk zichtbaar. Een volk dat vanaf het begin onder de voet gelopen wordt, maar nu, nu staan ze klaar om terug te slaan! De Barbaren! De barbaren hebben hun imperium opgebouwd in een provincie en hebben deze volledig in hun macht. De 6 omliggende provincies zijn ook door de barbaren ingenomen. Deze 6 provincies moeten als eerste volledig worden ingenomen (voor kleine servers kan je het aantal provincies verlagen naar bijv. 3, dus naar ratio van het aantal spelers/stammen), voordat de hoofdprovincie kan vallen en dat blijkt lastiger dan gedacht. Deze provincie moet door 1 stam 7 volledige dagen in bezit zijn, voordat de server geclaimd kan worden als gewonnen.

De barbaren zijn goed verdedigd en de dorpen zitten vol met defence in wisselende samenstellingen. Zit je eenmaal in hun provincie, wees dan maar bereid om aangevallen te worden! De barbaren zullen hun dorpen terug willen en zullen aanvallen versturen om de dorpen terug te roven.

Zodra de barbaren aangevallen worden in hun hoofdprovincie, zullen ze troepen gaan maken in de barbaren tussen de spelers. Deze dorpen zullen dan harder groeien en troepen worden 24/7 gemaakt. De aanval kan dus van meerdere kanten komen en pas op dat je niet wordt overgenomen!

Dit eindspel maakt de wereld aan het einde niet saai, maar dynamisch. Ook als er maar 1 stam actief is, moeten ze alles op alles zetten om de barbaren te verslaan.

Details

Afstand tot de barbarendorpen in barbarenprovincie:
- De afstand naar barbarendorpen is voor elke speler, vanuit elk dorp 24u met edels en de overige troepen naar ratio volgens de TW2 snelheid.
- Vanuit een overgenomen barbarendorp in 1 van de omliggende barbarenprovincies gelden de standaardafstanden tussen spelers.

Barbarendorpen in barbarenprovincies:
- Volledig vol met verdediging in wisselende samenstellingen, waaronder ook trebuchets.
- Barbaren hebben geleerd van hun fouten en zullen dorpen versterken als ze een echte aanval vermoeden. Het loont dus om gecoördineerd aan te vallen.
- Als een dorp gesweeped is, blijft deze 24u leeg

Barbarendorpen in hoofdprovincie barbaren:
- 1,5x zoveel verdediging als omliggende provincies.
- Loyaliteit komt 2x sneller terug
- Dorpen blijven 12u leeg, voordat er volledige versterkingen komen

Barbarendorpen tussen spelers (alleen nadat minimaal 1 dorp is veroverd uit de hoofdprovincie):
- Lopen vol met def/off en gaan aanvallen versturen
- Kunnen edels maken en versturen
- Evt. wordt er van elk overgenomen BB een nieuwe BB gemaakt (herstart speler) aan de rim, die weer groeit

Aanvallen van barbaren:
- Aanvallen met sweeps met 1 unit (Bijl, LC, MA, Berserkers)
- Aanvallen met sweeps met combi units
- Aanvallen met edels op de sec getimed

Laatste 7 dagen:
- De laatste 7 dagen gaan in als alle dorpen in de hoofdprovincie van de barbaren zijn ingenomen. Er zullen vanuit de barbaren nog 7 golven met aanvallen komen, incl. fakes. Elke dag om 20:00 zullen de aanvallen arriveren.
- Andere stammen kunnen natuurlijk willekeurig aanvallen en dorpen proberen over te nemen. De afstand blijft voor die dorpen 24u met edels als je geen dorp in de omliggende provincies hebt.

Dit was het en ik hoop dat het met wat finetunen en aanpassen van details nu echt eens een keer van gaat komen. Wellicht krijg je dan een deel van de community terug!
Aanvullingen, aanpassingen zijn natuurlijk altijd welkom!
 

DeletedUser1910

Guest
Ik weet al een leuke naam ervoor: TW Barbarian Invasion


degen die de referentie raad krijgt een +je van mij :D
 

DeletedUser1910

Guest
nee hoor, mille69 reageerde op mijn benaming.

Ik jatte het namelijk van een dlc voor total war rome genaamt.. barbarian invasion. Geweldige dlc by the way, 1 van de laatste echt toevoegende dlc's voor total war games naar mijn mening.
 

DeletedUser1910

Guest
tis gewoon een redelijk uitgewerkte idee. de endgame zoals het er nu is zuigt ernom.. dus een aanpassing zou chill zijn.


denk niet dat dit m gaat tho, een ai maken voor de barbs klinkt als veel werk voor de devs. en ik heb het idee dat die zo min mogelijk willen doen :p
 

seayeon

Bekend Lid
Of je laat 3 spelers die barbaren besturen als final boss xd
Ik wil wel eens zien wat een hele stam kan doen tegen mij met 7 provincies in bezit
 

DeletedUser2152

Guest
Ik denk eigenlijk dat ze de spelontwikkelaars eruit hebben gegooid. Dus dat er geen investering meer word gedaan om het spel te veranderen. Ze kunnen alleen nog maar nieuwe dingen implementeren als het al bestaat binnen het spel. Uhm....als je begrijpt wat ik bedoel.
 

seayeon

Bekend Lid
Ach na de wereld die in November December start is het toch mijn zorg niet meer
Probeer er wat leven in te blazen door te zeggen dat ik dan start en terwijl ook gung start en die is wel nog gemotiveerd om een poging te wagen om ook echt legit te winnen van een stam die ik opstart

Hoop dat hij wat volk meekrijgt heb iets gehoord over een 80 man discord , dus ik hoop op een laatste crowded wereld en een challenge want die moet ik al tijden missen

En dan is het voor mij goed geweest

Dan heb ik iedereen gebeat die er te beaten valt natuurlijk is het ook wel een beetje persoonlijk geworden door de verspreide leugens etc

Maar hoop echt dat er nog 1 knaller van een wereld komt
En daarna denk ik niet dat ik nog zal starten op een NL wereld , tis een beetje dood aant bloeien
 

DeletedUser1963

Guest
tis gewoon een redelijk uitgewerkte idee. de endgame zoals het er nu is zuigt ernom.. dus een aanpassing zou chill zijn.


denk niet dat dit m gaat tho, een ai maken voor de barbs klinkt als veel werk voor de devs. en ik heb het idee dat die zo min mogelijk willen doen :p

Het klopt dat het wat werk is, maar dat is elk eindspel wat je wilt maken. Je gaat ervoor of niet. Aan de andere kant hebben ze de technieken al, want barbaren groeien met een bepaalde regelmaat en ze kennen vast ook de technieken die Travian gebruikt om aanvallen vanuit natars te versturen op een WW village. Dit is alleen meer gericht op een bepaalde provincie, die je in de programmering vast kan zetten. Voor de aanvallen en troepen kun je gewoon met Rand() operators werken. Ik geef toe dat de optie om barbaren tussen de spelers ook aan te laten vallen wel een significante wijziging is, maar die toevoeging zou je er ook uit kunnen halen. Dan zou het alleen draaien om een "x-aantal" provincies die in bezit genomen moeten worden.

Ja, dat lijkt veel op bestaande endgames, zoals bijv. een WW in bezit nemen, maar met een twist van een hele provincie barbaren. Ik denk dat Inno te laks is geweest en nu lopen ze achter de feiten aan. Ik vermoed dat elk idee wat je verzint wel iets weg heeft van een andere endgame van een soortgelijk spel. Of je moet met een totaal nieuw concept komen, maar dat betekent over het algemeen veel ontwikkelwerk. Het liefst sluit je toch aan bij wat je al hebt staan.
 

DeletedUser1910

Guest
Ik hoop oprecht dat deze suggestie ook daadwerkelijk in het spel komt voor een wereldje. Puur omdat er dan spelers zullen zijn die worden verslagen door barbaren :p
 

DeletedUser2152

Guest
echt dit spel biedt zoveel mogelijkheden om er iets van te maken....Ik geloof dat ik speel voor het idee, wat het zou kunnen zijn. Wel triest eigenlijk.
 

seayeon

Bekend Lid
@Renatus true , er zijn zoveel kanten die je uit kan , en er zijn bepaalde ideeen die ze kunnen nemen van bijv travian , die niet perce coppyrighted zouden zijn
Zoals de meerdere oorsprongen

Zoals Galliers , Germanen en Romeinen in Travian

Kan je bijv gaan voor Vikingen , Spartanen en Perzen in TW2 , dit zou al veel meer diepte in het spel geven
Nieuwe gebouwen toevoegen die nieuwe dingen doen
zoals bijv een gebouw dat de boerplaats boost met 5% per level , maar alleen kan gebouwd worden in 1 dorp in die wereld

Dit is ook weer een idee van Travian , maar op een heel andere manier geimplementeerd , iets wat de balance van de game veranderd maar immo op een positieve manier , omdat er zowel defensieve als offensieve voordelen zijn aan dit idee

Dit spel bied zoveel mogelijkheden maar mensen denken niet out of the box , een idee kan hetzelfde zijn , maar de uitwerking is het punt waarop mensen kunnen gaan zeggen van hey dit is gestolen , je kan een idee uit een andere game pakken en het zo uitwerken dat het compleet anders is

Maar dan moet je met onderbouwde argumenten komen hoe waar wat en wanneer dingen gebeuren , en meest belangrijk van al , waarom en een goed perspectief geven over wat het doet met de balans van de game
 

Peeters

Ervaren Lid
effe een vraagje ... zoals standbeeld je troepen een extra boost geven zoiets ?
meer en verschillende gebouwen mss
 

seayeon

Bekend Lid
@Peeters ja zoiets maar dan op een andere manier , ook meer gebouwen die je tacitsch kan plaatsen in bijv 1-3 dorpen per wereld , meer opties om tactisch verschil te maken , want tactisch is dit spel al tijden een stalemate , de persoon die het beste kan defenden (zo weinig mogelijk def verliest zonder dorpen te verliezen en die met een minimaal aantal troepenproductie zijn totale def kan maintainen wint automatisch , nu dit zou niet veranderen , maar er zouden andere tactische mogelijkheden zijn zodat de established players zoals ikzelf (ja dikke nek ik weet) wat nieuws hebben om te leren , en de nieuwere spelers mss een advantage hieruit kunnen halen door zich erin te verdiepen

Momenteel is consistancy met de standaard die er al jaren is het enige wat je beter kan maken dan iemand anders , en dat komt enkel uit ervaring en practice
En helaas is dit niet iets wat ingehaald kan worden

Waardoor elitespelers altijd elitespelers zullen blijven en nieuwere spelers , kronen of niet weinig kans maken tegen deze elite.
Veel mensen gaan de kronenroute nu omdat dat het enige verschil is dat je kan maken zonder ervaring met het tactische aspect van het spel

Er is weinig nog te leren voor veel spelers in dit spel en dat is jammer , omdat er geen innovatie is
 

DeletedUser1963

Guest
@Renatus true , er zijn zoveel kanten die je uit kan , en er zijn bepaalde ideeen die ze kunnen nemen van bijv travian , die niet perce coppyrighted zouden zijn
Zoals de meerdere oorsprongen

Zoals Galliers , Germanen en Romeinen in Travian

Kan je bijv gaan voor Vikingen , Spartanen en Perzen in TW2 , dit zou al veel meer diepte in het spel geven
Nieuwe gebouwen toevoegen die nieuwe dingen doen
zoals bijv een gebouw dat de boerplaats boost met 5% per level , maar alleen kan gebouwd worden in 1 dorp in die wereld

Dit is ook weer een idee van Travian , maar op een heel andere manier geimplementeerd , iets wat de balance van de game veranderd maar immo op een positieve manier , omdat er zowel defensieve als offensieve voordelen zijn aan dit idee

Dit spel bied zoveel mogelijkheden maar mensen denken niet out of the box , een idee kan hetzelfde zijn , maar de uitwerking is het punt waarop mensen kunnen gaan zeggen van hey dit is gestolen , je kan een idee uit een andere game pakken en het zo uitwerken dat het compleet anders is

Maar dan moet je met onderbouwde argumenten komen hoe waar wat en wanneer dingen gebeuren , en meest belangrijk van al , waarom en een goed perspectief geven over wat het doet met de balans van de game
Mee eens! Er komt een hele andere dynamiek in het spel als je spelers een keuze laat om een bepaald volk te kiezen. Elk volk heeft z'n voor- en nadelen, maar het komt aan op het uitbalanceren van die voor- en nadelen tov elkaar. Vergt veel meer een tactische keuze, samenwerking met meerdere spelers om optimale defence te creëren bijv. Ik zou zeggen, werk wat uit en post het ^^.

Maar om terug te komen op dit topic. @Kr33log zie jij kans dat dit een beetje in de richting komt voor inno? Jij hebt natuurlijk al meer voorbij zien komen aan ideeën hierover.
 

seayeon

Bekend Lid
@TnStefan , ik heb hier ooit een heel moddel over uitegewerkt , zelfs met een calculator voor de sterkte van die bepaalde troepen tegen eender welke soort def , en de off is meer gebalanceerd in zo een systeem dan nu , Cav is de sterkste offensieve eenheid , en geen enkele andere eenheid is close , zelfs zerkers niet , en nu niet komen met ja in 1 clear , daar gaat het niet over
de GS kost en bouwtijd in acht genomen
Is Cav op elk gebied de sterkste

@TnStefan om eerlijk te zijn ik denk niet eens dat inno hier op in gaat gaan , het is niet uitgewerkt op een balance level , ik denk dat je een goede redenering achter je keuzes moet bouwen , en het dan nog eens moet proberen , ik probeer enkel te helpen
 

DeletedUser1963

Guest
@TnStefan , ik heb hier ooit een heel moddel over uitegewerkt , zelfs met een calculator voor de sterkte van die bepaalde troepen tegen eender welke soort def , en de off is meer gebalanceerd in zo een systeem dan nu , Cav is de sterkste offensieve eenheid , en geen enkele andere eenheid is close , zelfs zerkers niet , en nu niet komen met ja in 1 clear , daar gaat het niet over
de GS kost en bouwtijd in acht genomen
Is Cav op elk gebied de sterkste
Blijkbaar willen ze het dus gewoon niet.

@TnStefan om eerlijk te zijn ik denk niet eens dat inno hier op in gaat gaan , het is niet uitgewerkt op een balance level , ik denk dat je een goede redenering achter je keuzes moet bouwen , en het dan nog eens moet proberen , ik probeer enkel te helpen
Ik mag toch hopen dat het voor Inno duidelijk is dat ze zelf ook nog wat moeten doen ^^. In de ideale wereld zouden ze over een idee brainstormen en zelf bepalen of het haalbaar is of niet, desnoods de bedenker van het idee raadplegen over bepaalde keuzes/opties waarom wel/niet, maar dan zou je tot een conclusie en veelal een uitwerking kunnen komen. Niet alleen mijn idee, maar in het algemeen bedoel ik.
 
Bovenaan