De grote series-thread

DeletedUser94

Guest
Dit topic kan spoilers bevatten. Lezen op eigen risico!

In een wereld waarin bijna iedereen die je tegenkomt minstens 5 series tegelijk volgt, 4 uur per dag TV kijkt en een rek vol dvd’s in de woonkamer heeft staan, viel het me op dat wij hier nog geen topic over series hebben… Bij deze. ;)

Dus, beste seriefielen, in dit topic kan je praten over reeksen die je volgt, mensen informeren over de reeksen waar je naar uit kijkt, discussiëren over de zin en onzin van Netflix en uitdokteren hoe een plot verder zal evolueren!

Ik geef het toe: er zijn echt te veel reeksen om in één topic te bespreken. Eigenlijk zou elke reeks een eigen topic verdienen. Misschien zijn onze moderators wel zo lief een sub-forum te starten over TV-reeksen, mocht dit topic succesvol blijken.
 

DeletedUser94

Guest
Ikzelf ben wel lichtjes verslaafd aan TV-series (anders had ik dit topic ook niet gestart), maar ik probeer het, in tegenstelling tot de harde kern seriefielen, binnen de grenzen van het normale te houden.

Bij mij is het allemaal begonnen met True Blood, een HBO-serie over een wereld waarin een Japans bedrijf synthetisch bloed ontwikkeld heeft zodat vampiers uit de kist kunnen komen en zich kunnen integreren in de maatschappij (= mainstreamen in True Blood-terminologie).

De eerste seizoenen waren best aangenaam om te kijken, daarna begonnen ze lichtelijk te overdrijven. Het is op dat punt dat de meeste mensen afhaken, ik ben verder blijven kijken en heb uiteindelijk van elke minuut genoten. Je moet de serie gewoon vanaf het begin met een korrel zout nemen.

Nog een noemenswaardige reeks is uiteraard Vikings, die het verhaal brengt van de beruchte Viking Ragnar Lothbrok en zijn commune. Het interessante aan deze reeks is dat ze ontwikkeld werd door History Channel en je dus heel wat bijleert over de Viking-cultuur.

Nog een absolute topper die niet mag ontbreken in dit lijstje is How I Met Your Mother (HIMYM). Deze reeks vertelt het verhaal van Ted Mosby en hoe hij de moeder van zijn kinderen leerde kennen. Vaak wordt deze reeks Friends 2.0 genoemd.
Ikzelf ben de reeks nu voor de tweede keer aan’t bekijken.

Daarnaast kijk ik ook graag naar Vlaamse reeksen: In Vlaamse Velden, Het Eiland, Zone Stad, Van Vlees en Bloed, Amateurs, … Absolute topper was voor mij Quiz me quick, een reeks geschreven door Bart De Pauw: Het lot brengt 6 personen samen in een café waar die avond een quiz plaats vindt. Voor ze het weten, dingen ze mee naar de hoofdprijs in de Superprestige, de quiz der quizzen.

Aflevering na aflevering leer je de personages beter kennen, elk klein detail klopt, absurde humor, … Absolute topreeks en aanrader!
 

DeletedUser19

Guest
Ik heb het schijt aan series. Boeit me serieus geen ene flikker :x
 

DeletedUser854

Guest
Ik kijk nog regelmatig herhalingen van HIMYM op tv, maar ik kan er nog steeds niet over uit hoe vreselijk slecht het einde van de serie was.
 

DeletedUser

Guest
Hmmm kijk niet heel veel series,
De enige echte 2 series die ik volg zijn Arrow en Suits. Kan echt niet wachten op de nieuwe aflevering van Suits tho, fucking cliffhanger in de laatste en vervolgens een half jaar moeten wachten op de volgende....
 

DeletedUser50

Guest
Er zijn eigenlijk veel series die ik nog wil kijken, maar ik vind het begin vaak zo saai, omdat je er dan niets van snapt en er weer helemaal in moet komen. Ik heb dus eigenlijk nog vrij weinig series bekeken.
 

DeletedUser94

Guest
Ik kijk nog regelmatig herhalingen van HIMYM op tv, maar ik kan er nog steeds niet over uit hoe vreselijk slecht het einde van de serie was.

Zwijg me van het einde! Ik had er ook meer van verwacht. Eigenlijk was heel het laatste seizoen een minder seizoen. Ik wou eigenlijk nog voor een stuk meegenomen worden in het verhaal van Ted en de moeder.

Hmmm kijk niet heel veel series,
De enige echte 2 series die ik volg zijn Arrow en Suits. Kan echt niet wachten op de nieuwe aflevering van Suits tho, fucking cliffhanger in de laatste en vervolgens een half jaar moeten wachten op de volgende....

Suits staat hier nog op mijn wishlist, al veel positieve commentaren over gehoord.

Er zijn eigenlijk veel series die ik nog wil kijken, maar ik vind het begin vaak zo saai, omdat je er dan niets van snapt en er weer helemaal in moet komen. Ik heb dus eigenlijk nog vrij weinig series bekeken.

Dat had ik met Game of Thrones. Iedereen is laaiend enthousiast, maar ik vond de eerste aflevering zo onduidelijk dat ik direct ben afgehaakt. Al denk ik er nu wel over na om stilaan toch terug een poging te wagen.
 

DeletedUser854

Guest
Ik had precies hetzelfde met Game of Thrones, iedereen leek te veel op elkaar :confused: Ben uiteindelijk in de boeken begonnen, toen werd alles gelijk een stuk duidelijker :p
 

DeletedUser31

Guest
Gezien:

Game of Thrones
S01
S02
S03
S04
S05

Vikings
S01
S02
S03

Breaking Bad
S01
S02
S03
S04
S05

Spartacus
S01
Tussen seizoen
S02
S03

Hell on Wheels
S01
S02
S03
S04
S05

The last ship
S01
S02

Prison Break
S01
S02
S03
S04

Narcos
S01

Terra Nova
S01

The Blacklist
S01
S02

Orange is the new Black
S01
S02
S03
 

DeletedUser50

Guest
Dat had ik met Game of Thrones. Iedereen is laaiend enthousiast, maar ik vond de eerste aflevering zo onduidelijk dat ik direct ben afgehaakt. Al denk ik er nu wel over na om stilaan toch terug een poging te wagen.

Ik snapte er de eerste episode geen snars van. Maar als je die eerste episode dan weer kijkt na de eerste drie seizoenen gekeken te hebben is het prachtig. Dan snap je ineens wat er gaande is en is het simpelweg briljant. Verder ben ik helemaal niet bevooroordeeld ofzo.

Gezien:

Ongeveer alles

Wauw, dat is een beste lijst. Eerst dacht ik dat je in episodes praatte, dus ik dacht dat je niet echt een volhouder was, maar dit is anders. Is het op volgorde van goed naar slecht? Zo nee: wat zij jouw favorieten?
 

DeletedUser490

Guest
Gezien:

Game of Thrones
S01
S02
S03
S04
S05

Vikings
S01
S02
S03

Breaking Bad
S01
S02
S03
S04
S05

Spartacus
S01
Tussen seizoen
S02
S03

Hell on Wheels
S01
S02
S03
S04
S05

The last ship
S01
S02

Prison Break
S01
S02
S03
S04

Narcos
S01

Terra Nova
S01

The Blacklist
S01
S02

Orange is the new Black
S01
S02
S03
Terra Nova komt niet meer terug, wist je dat?
 

DeletedUser94

Guest
Met h3Rvvin hebben we een goede aanwinst voor dit topic! :D

Nu ik hierboven de goede commentaren nog eens lees, zal ik GoT toch nog eens een kans moeten geven. Ik houd jullie op de hoogte! :)


Nog een absolute aanrader vond ik trouwens A Young Doctors Notebook, een Britse serie met enorm zwarte humor.
De serie zelf is een afgeleide van het gelijknamige boek van Mikhal Bulgakov.

De serie gaat terug naar het Communistische Rusland en een dokter die terugblikt naar de periode 1917 – 1918, toen hij zelf een jonge dokter was die aan de slag ging in een klein ziekenhuis in een verlaten stadje, een periode waarin hij een verslaving aan morfine opdeed.
De grote sterren zijn Jon Hamm (Mad Men) en Daniel Radcliffe.

Het leuke is dat het originele boek uit kortverhalen bestaat. Bijgevolg heeft seizoen 1 slechts 4 aflevering van elk 20 minuten. Seizoen 2 is al uitgezonden, maar heb ik zelf nog nooit gezien en kan hier in België ook nergens aangeschaft worden.
 

DeletedUser31

Guest
Terra Nova komt niet meer terug, wist je dat?
Nee, maar heb me er ook niet meer in verdiept omdat ik deze serie erg matig vond. ;)

Nu ik hierboven de goede commentaren nog eens lees, zal ik GoT toch nog eens een kans moeten geven. Ik houd jullie op de hoogte! :)
Klopt, zeker doen! Game of Thrones is werkelijk prachtig. Je moet er inderdaad even inkomen, omdat het behoorlijk wat verhaallijnen en personages bevat, maar omdat er al veel seizoenen van zijn, is het de moeite waard om daarmee te beginnen ;)

Wauw, dat is een beste lijst. Eerst dacht ik dat je in episodes praatte, dus ik dacht dat je niet echt een volhouder was, maar dit is anders. Is het op volgorde van goed naar slecht? Zo nee: wat zij jouw favorieten?
Haha, het gaat inderdaad allemaal over seizoenen ;) Nee, ze staan niet in volgorde. Mijn favorieten zijn toch wel Vikings en Game of Thrones. Misschien omdat ik erg geïnteresseerd ben in de geschiedenis. Daarbij vond ik Spartacus en The Last Ship ook erg mooi en is Orange is the new Black ook een aanrader omdat het net even iets anders is dan de andere series ;)

Breaking Bad is voor veel mensen ook de/een topper, maar ikzelf kan het niet mijn favoriet noemen. Zeker een leuk verhaal, en vindt Bryan Cranston (Walter White) zijn hoofdrol ook geweldig uitvoeren, maar de serie zelf was leuk, maar niet heel veel meer dan dat.

Hell on Wheels ook erg leuke serie. Seizoen 5 is nu nog bezig (Part 1 is klaar, Part 2 moet nog komen) maar vindt seizoen 5 niet geweldig, net zoals seizoen 4. Zodoende is de serie tot en met seizoen 3 erg mooi maar vind hem daarna wat minder. De hoofdrol wordt gespeeld door Anson Mount (Cullen Bohannon), die wel super acteer werk levert.

Als je nog meer wilt weten, of benieuwd bent naar mijn mening vraag het gerust ;)
 

DeletedUser94

Guest
Dankzij H3Rvvin de reeks 'Hell on Wheels' eens opgezocht op Youtube. Deze voeg ik zeker toe aan m'n verlanglijstje, ik was al lang op zoek naar een stevige Western-serie! Thanks!
 

DeletedUser

Guest
Waarom heeft nog niemand Boardwalk Empire en House of Cards genoemd? Houden jullie niet van sterke verhalen. Zijn drama en laffe cliffhangers belangrijker dan sterke plots en magnifiek gespeelde hoofdrolspelers? :p (In dit geval respectievelijk Steve Buscemi en Kevin Spacey, toevallig twee van mijn favoriete acteurs).
 

DeletedUser94

Guest
Waarom heeft nog niemand Boardwalk Empire en House of Cards genoemd? Houden jullie niet van sterke verhalen. Zijn drama en laffe cliffhangers belangrijker dan sterke plots en magnifiek gespeelde hoofdrolspelers? :p (In dit geval respectievelijk Steve Buscemi en Kevin Spacey, toevallig twee van mijn favoriete acteurs).

Ik ben ooit wel begonnen aan Boardwalk Empire (zo'n 2 afleveringen), maar toen door omstandigheden (midden van de zomer, veel te goed weer en veel te veel BBQ's) gestopt met kijken. Ik vond het wel een sterke serie, ook de situering in de tijd interesseert me enorm.

House of Cards... Ik ben haast beschaamd dat ik het niet in mijn eerste post vermeld heb. Ik ben fan sinds Kevin Spacey in de openingsscène die hond omlegt, vat direct samen wie Francis Underwood is en wat hij bereid is te doen om zijn doelen te bereiken. :)
 

DeletedUser

Guest
Net eerste seizoen van Mr. Robot gezien. Ook wel belachelijk goed zeg.
 

DeletedUser94

Guest
Net eerste seizoen van Mr. Robot gezien. Ook wel belachelijk goed zeg.

Even de trailer bekeken. Ziet er wel cool uit! Ik voeg hem toe aan mijn lijstje. :)

Ik ben zelf zopas begonnen aan Banshee. Banshee is het verhaal van een ex-bajesklant die door zijn verleden terecht komt in het dorpje Banshee waar zowat alles (op een louche) geleid wordt door één man: Mr. Proctor. Als nieuwe Sherrif krijgt onze hoofdpersoon op regelmatige basis te maken met Proctor en alle andere criminele figuren die in het dorp rondlopen. Tegelijkertijd probeert hij ook zijn verleden een plaats te geven.

De serie krijgt een 8,4/10 op IMDB, wat op zich een goed teken is. De reeks wordt er ook omschreven als 'de beste serie die niemand kijkt', vanwege het lage aantal kijkers.

 

DeletedUser

Guest
Interessant, zal het binnenkort eens bekijken,

Ik ben laatst ook nog begonnen met 2 andere series,


Pilot van Colony was aardig, maar moet nog maar zien of ik de hele serie ga volgen. Second Chance ga ik zeker volgen. Second Chance gaat over een gepensioneerde politie agent die weer tot leven wordt gebracht (in een ander lichaam) nadat hij vermoord is door de partner van zijn zoon (die bij de FBI werkt). In zijn 'nieuwe' leven gaat hij proberen zijn zoon te beschermen en wil hij de verhalen uit de wereld helpen dat zijn dood een zelfmoord was.

8,3 op IMDb, wat je toch best degelijk kunt noemen :)

Omdat van die 2 series alleen de pilot's nog maar uit zijn heb ik ook maar besloten nog een andere serie te gaan kijken,


Moet toch wat hé ;)
 
Bovenaan