Discussie Barbarendorp !!!

DeletedUser

Guest
Toch weer een leuke discussie gevonden.

Het is een flinke punt van discussie in-game. De Barbarendorpen wel of niet overnemen.

Ik heb de afgelopen dagen rond zitten neuzen in de werelden die nieuw zijn. Van af wereld 9. Wat mij opvalt is dat er bijna tot geen Barbarendorp meer te vinden is.

Is dit een nieuwe manier van spelen ? Zijn we bang dat er een vijand binnen komt via die Barbarendorp ? Is het makkelijk puntjes pakken ?

Of is het iets heel anders ? Ben benieuwd naar jullie verhalen. En hoe jullie er over denken.

Groetjes RC
 

DeletedUser854

Guest
Denk dat het vooral provincies dichtgooien is. En voor later of opnieuw begonnen stamgenoten een makkelijke manier is om snel te groeien.

Als ik bijna een hele provincie heb, neem ik graag nog resterende barbarendorpjes over om te voorkomen dat er iemand makkelijk binnenkomt, vooral omdat ik in periodes niet zo vaak online kan zijn en alles goed in de gaten kan houden.
 

DeletedUser340

Guest
denk dat vooral de zwakkere spelers deze dorpen in nemen. in w13 staan er 2 mensen in de top 10 (DlyingFildo en xValium) die beide het hele westen hebben qua bb dorpen.. niemand die ze aan valt en toch alles innemen, zijn denk ik bang om troepen te verliezen op spelers.
 

DeletedUser

Guest
Mensen vergeten wel dat elke bb dat word ingenomen ten koste gaat van farmen... en farmen betekend muntenslaan en muntenslaan is edelen.

Het is niet alleen zwak maar egoistisch. Uiteraard zit er ook een stukje taktiek in maarja het zijn wel altijd dezelfde soort spelers die je dat ziet gebruiken.

Kleine toevoeging uitzonderingen daar gelaten... het ligt er ook aan in welke fase van het spel je komt. Als je bijv heel laat ergens start zal je ook niet veel keus hebben dan de barbaren om je heen te pakken omdat je vijand gewoon te sterk is.
Daarnaast is het ook niet meer dan logisch dat je de boel dicht metseld als de vijand er een gewoonte van maakt in je prov te komen via barbaren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

grandmaster

Casual Lid
bbdorpen moet je voor het farmen laten .
het is wel ideaal om een vijandige provincie in te komen , maar als je het goed aanpakt lukt je dat ook met dorpen van spelers.
 

DeletedUser397

Guest
Barbarendorpen als farm is gewoon een excuus voor wie een actieve speler niet durft aanvallen en die te farmen in plaats van de weerloze grijze dorpjes.

Feit is dat in de setting die we hebben met provinciegrenzen + geloofswerking het niet meer dan logisch is dat je dichtmetselt.

Maakt dat je een veilig achterland creëert wat gebruikt kan worden voor def voorziening op het front en off dumps vanuit safe zones waarbij je niet snel nachtelijke counters moet vrezen.

Omgekeerd is het een manier om geloof te creëren tegen een vijand die niet dichtgemetseld heeft, wat al snel troepen en momentum scheelt bij een offensief.

Barbjes laten als farms voor munten is trouwens (op lange termijn) minder efficiënt dan het dorp gewoon in te nemen, uit te bouwen en er dan zelf munten mee te slaan. Bovendien laat je er de vijand ook een bron van inkomsten mee.

Enige alternatief is barbjes niet edelbaar maken.
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Tsja, ik sta er met gemengde gevoelens tegenover. Ja, als je je barbaren niet edelt dan is het voor anderen eenvoudig om een barbaar in jouw provincie te edelen en er snel een kapel te plaatsen, dus hiermee behoud je een groot potentieel risico.

Ik heb persoonlijk een grote hekel aan opbouwen van dorpen, dat is misschien lui van mij, maar het is zo :p Dus liever begin ik er niet aan om de barbaren op te edelen en probeer ik ook een andere provincie niet binnen te komen via barbaren. Daarmee ben je natuurlijk wel roomser dan de paus als de tegenstander dit wel doet. Aan de andere kant is het voor mij natuurlijk ook handig dat die barbaren er zijn als iemand een 'ondoordringbare' provincie lijkt te hebben.

Een grotere irritatie vind ik nog kleine spelers die een barbarendorp hebben ingenomen, die niet hebben uitgebouwd maar ook niet meer actief zijn. Flutmoraal, flutdorp, groeit niet, gewoon meh :p
 

DeletedUser1600

Guest
denk dat vooral de zwakkere spelers deze dorpen in nemen. in w13 staan er 2 mensen in de top 10 (DlyingFildo en xValium) die beide het hele westen hebben qua bb dorpen.. niemand die ze aan valt en toch alles innemen, zijn denk ik bang om troepen te verliezen op spelers.

Rustig maar, we waren een maand te laat begonnen op de wereld en zaten op het randje. Destijds was er geen edelruimte meer vanwege onze stam en hebben we 1 dagje bbdorpjes geëdeld om het overvloed van edelmannen te verminderen :) Daarnaast is het wel chill om alle dorpen in 1 provincie te hebben, voor farm kan je ook wel stoppen, want ik en xValium hebben buitmeester vd dag al 2 weken achter elkaar... als iemand bbdorpjes mag overnemen zijn we het wel :)

En bij ons is de keuze tussen 40 moraal 3k dorpjes of een bbdorp van 2.5k... te laat beginnen heeft zn nadelen
 

Peeters

Ervaren Lid
ik stel me de vraag wat je moet doen als iedereen rondom je bb s neemt
mijn reactie zou zijn ik pak al de bb s in men huidige prov niet omdat ik het graag zou doen maar omdat men mij geen keuze laat al moet ik zeggen van men 20 dorpen heb ik maar 3 bb s gepakt --> dus dat valt mee waar dan ook nog eens met geloof te maken heeft in een vijandelijke prov ...
 

DeletedUser340

Guest
dlyingfildo. jullie hebben echt wel meer dan 1 dag bb dorpen gepakt.. jullie doen niks anders!
 

DeletedUser1600

Guest
dlyingfildo. jullie hebben echt wel meer dan 1 dag bb dorpen gepakt.. jullie doen niks anders!
Ik zie het nu op tw-tools, lijkt er inderdaad op, maar ik kan niks doen tegen mensen die herstarten terwijl mn aanvallen lopen. Maarja, is het nuttig om dit te zeggen tegen iemand die naar misschien 10 van mn 46 dorpen gaat kijken en de rest negeert :)
 

DeletedUser1605

Guest
dlyingfildo. jullie hebben echt wel meer dan 1 dag bb dorpen gepakt.. jullie doen niks anders!
Man hou op, je klinkt zo ontzettend kinderachtig en bovendien jaloers. Kan jij het spel beter spelen? Kan jij in de top 3 komen met een maand achterstand? Als iedereen in zo'n positie kon komen met enkel barbarendorpen overnemen was het wel heel makkelijk, nietwaar? Even nadenken voordat je weer onzinnige dingen typt, dank u zeer
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
Man hou op, je klinkt zo ontzettend kinderachtig en bovendien jaloers. Kan jij het spel beter spelen? Kan jij in de top 3 komen met een maand achterstand? Als iedereen in zo'n positie kon komen met enkel barbarendorpen overnemen was het wel heel makkelijk, nietwaar? Even nadenken voordat je weer onzinnige dingen typt, dank u zeer

Dus jij ziet jezelf ondanks het feit dat je account praktisch 1 zee van barbaren is als een topspeler? :p
 

DeletedUser1605

Guest
Dus jij ziet jezelf ondanks het feit dat je account praktisch 1 zee van barbaren is als een topspeler? :p
Met 273k ODA en rank 13, Azzandra? Mooi! Veel internen van stoppende stamgenoten, ook iets om trots op te zijn nietwaar? :)
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
Met 273k ODA en rank 13, Azzandra? Mooi! Veel internen van stoppende stamgenoten, ook iets om trots op te zijn nietwaar? :)

Ik ben niet degene die beweert een top speler te zijn :). Maar je mag me best vertellen sinds wanneer APE/DOO stamgenoten waren van me ^^. Overigens om nog even dieper op ODA in te gaan, ik heb een tijd lang lopen deffen voor zowel mij als @Xenzor . Hij deed het ODA werk, ik het deffen. Samenwerken is je onbekend? ^^.
 

DeletedUser1434

Guest
Ik ben niet degene die beweert een top speler te zijn :). Maar je mag me best vertellen sinds wanneer APE/DOO stamgenoten waren van me ^^. Overigens om nog even dieper op ODA in te gaan, ik heb een tijd lang lopen deffen voor zowel mij als @Xenzor . Hij deed het ODA werk, ik het deffen. Samenwerken is je onbekend? ^^.
+1
 

DeletedUser503

Guest
@DlyingFildo @xvalium Iedereen met teveel tijd kan farmen en munten slaan maar niet iedereen weet hoe het spel werkt en wat het doel is ervan :) alsje geen edeltruimte meer hebt dan heb je ergens in de loop van het spelen een fout gemaakt waardoor je nu geen front meer hebt dus dat is een slecht excuus ofwel zit je in een halve massastam natuurlijk xd

Dat werelden kapot gemaakt worden door alle barbs weg te edelen en met 80 man in een stam te gaan zitten om die 80% te halen is al langer bekend, jullie zijn daar goed mee bezig ;p heel L-F trouwens xp mooie voorbeelden zijn Sirus The Virus en Vixen54 toen ik hun startprov in kwam waren er slechts 2 barbs over in die prov xD alsje naar jeronimo2222 kijkt zie ik geen enkele barb meer in z'n provincies.. en dan gaan jullie ineens met 50 in een stam zitten waarvan we er 3 bijna volledig wegspelen zonder ook maar 1 mannetje OS van de stam ... gaat heel goed werken daar dat L-F gedoe..

E: en over mij kan je niet zeggen dat ik geen ODA heb waar ge je nu mee komen xP
E2: wel duidelijk waar de barbs weg zijn zeker :p er zijn er nog over haast je! http://www.tw2-tools.com/nl13/img_map/hash/17b470b211c071fc1d563e35aa1edc18/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan