Community CM update - 2

DeletedUser6

Guest


CM Update - 2


Beste Spelers,

Het leek mij stilletjes aan wel weer eens tijd voor een algemene CM update! De laatste is immers alweer een tijdje geleden. Ik kan hier en daar natuurlijk op het forum wel vaker reageren op bepaalde topics met informatie die verder nog niet is aangekondigd, of juist iets specifieks aangeven via een statische aankondiging. Maar jullie zien verder weinig van datgene wat ik verder achter de schermen denk, doe, bemiddel et cetera. Dus dacht ik bij mezelf, laat ik eens een aantal punten aanhalen

Spelupdates

We hebben de afgelopen tijd een hele hoop onderzoek (zowel kwalitatief als kwantitatief) gedaan naar hoe de spelers de huidige spelfuncties gebruiken, en naar welke minder / niet gebruikt werden. Deze tweaks werden ook al vaker aangegeven door jullie, de spelers via het ideeën en suggesties forum.
Kleinere dingen zijn makkelijker aan te pakken dan het bouwen van grote nieuwe spelfuncties. De boosters bijvoorbeeld. We hadden ze geïntroduceerd als een boost voor één grondstof voor één dorp. Dat is leuk bij je 1e dorp, ook nog bij je 2e, maar nu het spel al een jaar loopt, verliest die functie zijn waarde. Je gaat niet per dorp een booster kopen als je honderden dorpen in je bezit hebt. Vandaar dat we de nieuwe welvaartsbooster hebben geïntroduceerd. Een Booster die in een keer alle dorpen beïnvloed. En in die trend zullen we meer tweaks toevoegen die minder gebruikte features weer 'viable' maken. En andere dingen misschien juist helemaal verwijderen.

Balanceringsupdate

Hier hebben jullie natuurlijk al het een en ander over vernomen, maar misschien toch prettig om nog even aan te halen. Ondertussen zijn we alweer een aantal weken verder, en is er volop gewerkt aan het speeltesten van deze update, niet alleen op de dedicated beta server, maar vervolgens ook op enkele losse markets. Deze update heeft heel veel feedback gekregen van de spelers en dat project loopt ook erg goed. Het zal dan ook niet lang duren meer duren eer deze naar ons komt.

Kerst

Vorige maand heb ik al op enkele forumtopics (en tickets) gereageerd, en die situatie is helaas onveranderd gebleven. We hebben momenteel geen mogelijkheid tot het instellen van een 'vredestijd' tijdens de feestdagen. Er is wel even nagedacht over dubbele ODA tijdens kerst, maar ook dat hebben we maar achterwege gelaten ;) Tijdens de kerst kunnen we dit jaar gelukkig wel nog gewoon terugvallen op de co-op. En verder zijn er natuurlijk nog altijd onderling afspraken te maken tussen de stammen.

Co-op

Dus, Co-op. Een ander groot hekelpunt. Voor veel spelers de beste spelfunctie, voor anderen de grootste doorn in het oog. We hebben hier intern heeeeeeeeeeel lang over zitten discussiëren, en we begrijpen de problematiek. We zijn dan ook van mening dat het zeker iets anders aangepakt moet worden. Echter moeten we er ook voor waken dat dit geen afbreuk doet aan de spelfunctie zelf. We hebben daarom ook gewoon goed gekeken naar de actuele spelregels die relevant zijn bij de Co-op, §1: Multiaccounting & §7 Pushing. Wanneer je echt na zou denken over deze regels, kun je vanzelf het gedrag rondom de co-op inkaderen. En dat hebben we dan ook gedaan, de volgende passage is bij deze toegevoegd aan de huidige spelregels. Al is het zo dat wij in de regelgeving wel al in een soortgelijke manier handelden wat betreft co-op en §1 & §7. We hopen dat deze richtlijnen duidelijkheid geven aan wat nu wel en wat nu niet kan.
CO-OP
Bij het gebruik van de co-op functie maken we onderscheid tussen enerzijds het gebruik van een co-op ter ondersteuning van de speelstijl: dat wil zeggen, 2 of meer spelers die elkaars co-op zijn omdat een speler het even wat rustiger aan wil doen of omdat hij/zij hulp nodig heeft bij het aanvallen of verdedigen. Anderzijds is er het gebruik van de co-op functie om gestopte spelers te internen. Wanneer er binnen een periode van twee weken geen enkele login op te merken is van de oorspronkelijke speler, wordt het account beschouwd als ‘gestopt’. Spelers kunnen bij de support het huidige aantal inactieve dagen van de oorspronkelijke speler navragen, indien je ingesteld staat als één van de twee co-op spelers. In de maanden juni, juli, augustus en september wordt hier een uitzondering op gemaakt. Vele spelers zijn namelijk langer dan twee weken op vakantie en gebruiken dan de co-op functie als oplossing. In deze maanden hanteren we een periode van drie weken. Wanneer je nog langer dan deze periode op vakantie zou gaan en je niet kan inloggen, kan je dit ook aangeven bij de support om een sanctie of misverstanden te vermijden.

Voor beide gebruiken geven nog enkele specifiekere regels mee. Deze moeten ten aller tijde nageleefd worden. Daarnaast blijven ook hier multi-accounting en pushing verboden.

Voorbeelden van het gebruik van de co-op functie ter ondersteuning:
  • Het is toegestaan om op de accounts van 5 stamleden co-op te zijn.
  • Het is toegestaan om op de accounts van 45 stamleden co-op te zijn.
  • Het is toegestaan om een gezamenlijke vijand aan te vallen vanuit je eigen account en de accounts die onder je co-op vallen. Er zijn hier geen aparte restricties.
  • Het is toegestaan om ondersteuning te sturen van je eigen account naar één van de co-ops die je bezit. Omgekeerd geldt dit ook.

Voorbeelden van het gebruik van de co-op functie bij gestopte spelers:
  • Het is toegestaan de co-op van gestopte spelers te beheren met als doel om deze nadien te internen. Er moet hierbij een duidelijke afname van het aantal dorpen waarneembaar zijn, hoewel er geen tijdslimiet staat op het internen van de gestopte speler. Een dalende trend is echter wel een vereiste.
  • Het is toegestaan om de huidige dorpen van een gestopte speler verder uit te bouwen tijdens het internen.
  • Het is toegestaan de dorpen van de gestopte speler te verdedigen tegen een aanval van de vijand.
  • Het is toegestaan om tijdens het internen de resterende troepen op het gestopte account te gebruiken tegen de vijand. Het is echter niet toegestaan om de troepen opnieuw uit te bouwen en in het algemeen het account verder op te bouwen wanneer de oorspronkelijke speler gestopt is. Het oordeel van de support is hier beslissend in.

Bugforum vernieuwing

Onze kersverse senior QA-mod: @Vortex is druk bezig met het herstructureren van
ons Bugforum.
We hebben hier te maken met enkele structurele wijzigingen om het rapporteren van (mogelijke) bugs gebruiksvriendelijker en overzichtelijker te maken.
Ook zal het nu makkelijker zijn, voor zowel de spelers als de moderators, om bugs terug te vinden en jullie zo snel mogelijk van dienst te zijn.
We hopen hiermee nog sneller de problemen die door jullie gemeld worden door te geven aan InnoGames. Om ons team te assisteren ben ik nog op zoek naar een extra QA-medewerker. We zoeken een actieve speler die graag een steentje bijdraagt aan de ontwikkeling van TW2.

Voorproefje 2016

In 2016 gaan we direct van start met een aantal vette nieuwe dingen, een daarvan verwacht ik al rond spelupdate 1.40.. (het update proces ligt gedurende de kerstvakantie even stil, vandaar dat er zoveel content in één keer is toegevoegd de afgelopen week. We hebben alvast even vooruit gewerkt.) De rest zal ook spoedig volgen in de daarop volgende weken. Verder komt er in 2016 dan eindelijk een degelijke endgame! Al is de endgame niet het enige wat wat meer Tribe in deze Tribal Wars zal gooien..


In deze laatste alinea wil ik jullie in ieder geval wederom ontzettend bedanken voor jullie steun en inzet. We gaan al dik een jaar lekker met onze market, en ik moet zeggen dat ik echt blij ben met jullie als community ;) Ik ben van mening dat we samen met jullie feedback en goeie ideeën Tribal Wars 2 een van de beste games van InnoGames kunnen maken. Afsluitend wil ik jullie alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar toewensen namens mij en het supportteam!

Feedback over deze CM - update kan in dit topic geplaatst worden, feedback over de co-op hier, en als je nog meer specifieke vragen over mij als CM of als persoon hebt? Kun je hier terecht!

Met vriendelijke groet,
Relax
Community Manager Tribalwars2.nl

 
Bovenaan