Feedback Overwinningspunten limiet Xatvia

DeletedUser1040

Guest
Ik wilde er eigenlijk niet echt nog over gaan lopen klagen, maar door het laatste support antwoord ben ik toch maar van gedachte veranderd en ik zou graag willen weten wat anderen hiervan denken (en ik wil natuurlijk gewoon even mijn frustraties uiten). De overwinningspunten limiet is sinds november vorig jaar aan het dalen. Op dat moment was de wereld inderdaad gespeeld, de activiteit bijzonder laag en was iedereen er wel klaar mee. De limiet is toen terug gezet naar 1200 punten, nog steeds belachelijk hoog. Ik geloof dat toen der tijd CEN (de nr 1 stam) rond de 400/500 zat, de nr 2 zat op misschien net 20. Vervolgens is in januari de limiet verder verlaagd naar 1100. Alleen daarna was het een tijdje stil en heb ik een support ticket gestuurd en kreeg ik terug dat "Op dit moment lijkt het er niet op dat er nog een verlaging zal plaatsvinden". Vond ik wat gek maar oke, het zal wel.

Vervolgens kwam er in maart ineens een bericht met dat de limiet wel degelijk bleef dalen en stond die ineens op 900. Nog steeds was de wereld betrekkelijk dood dus geen probleem, al begon hier mijn irritatie wel wat te groeien. Er veranderde ook het een en ander op de wereld, een grote speler liet zijn account deleten en plots was daar de activiteit van CEN en ook de vijand. Dat bleken doorzetters te zijn waardoor ik zelf ook heb besloten de stam te verlaten met mijn 93 overwinningspunten en nummer 1 plek. Daarvoor heb ik nog een support ticket gestuurd met de vraag of het verlagen echt niet meer kon worden gestopt en kwamen ze met: "Yes. Hier is om gevraagd en vandaar dat dit ook gaat blijven dalen. Ook omdat een wereld ouder wordt en de activiteit er automatisch op verminderd". Dit vond ik sowieso al een beetje gek, dat houdt dus in dat je de nummer 1 stam gewoon gaat zitten helpen ook al is er wel tegenstand. Natuurlijk is de activiteit minder, dat is altijd zo na een jaar spelen. Dan is nou eenmaal niet iedereen meer actief.. Maar wat ze nu doen is simpelweg inactiviteit belonen, dat vind ik wel wat gek. Zeker omdat de limiet van 1100 gehaald had kunnen worden als CEN dorpen was gaan uitwisselen, iets wat ze pas zijn gaan doen nadat de tegenstander actief werd een paar maanden later...

Er is de afgelopen twee week best wel hard gevochten met als resultaat dat de wereld nog niet is gesloten (CEN stond op 730 punten eind april). Nu had ik dit waarschijnlijk eerder moeten aankaarten om er nog iets aan te kunnen doen, maar ik vind het toch wel gewoon een beetje oneerlijk.. De wereld is erg klein met slechts 10-15 actieve spelers (dit is altijd al zo geweest eigenlijk), maar die spelers die zijn wel gewoon actief en een deel daarvan wordt nu zwaar benadeeld. Leuk aanvallen kan eigenlijk niet omdat de nr 2 stam zich volledig moet focussen op kerkdorpjes edelen in plaats van dat ze op een normale manier verder kunnen.

Tot slot is er gisteren weer een support ticket gestuurd (de aanleiding van mijn bericht) en kregen we te horen dat het limiet op verzoek van de spelers is verlaagd en dit zo zal blijven, hierdoor wordt de nr 1 naar de winst geloosd zonder dat ze daar ook maar iets voor hoeven te doen (imo).

Anyways, mocht dit nog een keer voorkomen zou ik de support willen vragen om iets anders om te gaan met de spelers, geef op zijn minst accurate informatie en kijk een beetje realistisch naar een wereld. CEN hoorde zeker te winnen, de wereld had gesloten moeten worden in november/december. Maar deze gang van zaken is een klein beetje waardeloos en nogal demotiverend voor actieve spelers waarvan sommige al voor de 4e/5e keer overnieuw zijn begonnen.

Groetjes,
Gerear
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kr33log


Community Manager
Teamleden
Ik wil een aantal zaken toch rechtzetten.
Alleen daarna was het een tijdje stil en heb ik een support ticket gestuurd en kreeg ik terug dat "Op dit moment lijkt het er niet op dat er nog een verlaging zal plaatsvinden"
Er is door ons nooit gezegd dat het puntenaantal zou stoppen met verlagen..


kregen we te horen dat de punten op verzoek van CEN zijn verlaagd en dit zo zal blijven, met andere woorden, de nr 1 wordt naar de winst geloosd zonder dat ze daar ook maar iets voor hoeven te doen (imo).
Ik heb zelf het support beantwoord en heb hier nooit aangekaart dat dit door een bepaalde stam was.

Ik wil je dan ook verzoeken geen leugens te vertellen. Wat ik heb gezegd is dat hier een aantal vragen zijn over gekomen. Wij hiermee akkoord zijn gegaan en er een ingame bericht heeft plaatsgevonden bij de eerste daling, met de mededeling dat dit ook op het forum is aangegeven.

Wij begrijpen dat dit een oneerlijk gevoel geeft voor sommige spelers. Maar zoals je zelf aangeeft, spelen er op dit moment maar 15 actieve spelers.

Verder mag hier gediscussierd worden over het openhouden van de wereld of het verder verlagen, maar andere topics zullen ineens verwijderd worden.
 

DeletedUser1040

Guest
Geen support berichten plaatsen op het forum.
Wat moet ik hier anders van maken dan? Dit was 22 februari.

In het support ticket dat ik heb gestuurd is inderdaad CEN niet genoemd, die van gisteren heb ik niet zelf gestuurd dus dat zou ik niet weten, mocht dit niet zo zijn mijn excuses. Al is het natuurlijk wel gewoon zo dat de enige nog actieve stam op het moment van de start van de puntenverlaging CEN was dus in dat op zich is het natuurlijk niet echt mogelijk dat het vanwege andere spelers is gedaan.

Dit bericht is niet om een discussie te starten om de wereld open te houden, dat is nu te laat (vandaar de feedback header), wat ik wel graag zou zien is dat dit niet nog een keer op deze manier wordt opgelost. Als het zo overduidelijk is dat de wereld dood is en er 0 tegenstanders over zijn, dan mag een wereld in mijn ogen gewoon dicht, geen rarigheid met puntenverlaging om dit soort dingen te voorkomen.

Verder, vind ik dat als je dan zoiets invoert moet het wel mogelijk blijven om het in ieder geval te stoppen als de wereld weer op gang komt.

edit: Om nog even terug te komen op de activiteit, Xatvia is altijd al klein geweest, de nr 1 stam heeft maar 15 leden en daarvan zijn er misschien 5 daadwerkelijk actief, dit is al zo sinds dat ik die stam in ging ruim een jaar geleden. Ditzelfde geld voor de nr 2 stam en een nr 3 is er ook al zowat een jaar niet meer.

(Ik zal de beginpost even anders formuleren)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kr33log


Community Manager
Teamleden
Bedankt alvast om dit aan te brengen. We gaan dit inderdaad oppakken dat er volgende keer geen onduidelijkheid meer kan zijn. Alvast onze excuses voor de verwarring!
 

Kr33log


Community Manager
Teamleden
We bedanken je om dit te melden. We wachten nog enkele dagen alvorens we opnieuw kijken naar de limiet. Dit zodat andere stammen nog een eventuele kans maken om de overwinning ongedaan te maken. Eens deze ronde toch gewonnen blijft. zal deze wereld met de opening van de eerst volgende wereld sluiten.
 

DeletedUser1517

Guest
Overwinningspunten... heeft Inno ons weer goed mee liggen gehad. Het zou de teamgeest vergroten... De enige manier hoe dit de teamgeest vergroot is doordat iedereen hetzelfde denkt over deze overwinningspunten: belachelijk systeem!

Wanneer doet Inno haar ogen open? #saveTW2

upload_2019-5-4_14-30-23.png
 

DeletedUser789

Guest
Er veranderde ook het een en ander op de wereld, een grote speler liet zijn account deleten en plots was daar de activiteit van CEN en ook de vijand.
toch leuk dat die persoon is gestopt :D
alleen de rede was niet leuk waarom hij is gestopt was niet echt leuk voor die persoon :(
 

DeletedUser789

Guest
Vervolgens is in januari de limiet verder verlaagd naar 1100
ja klop iedere maand zou er 100 af gaan ,dat heb ook op het form gestaan
tot er wel een stam aan de punten zou komen om de wereld te sluiten

ik weet de stam CEN er alles aan dé
dat de wereld niet kon sluiten met overwinningpunten
ze hebben een tijd meer dan 85% in handen gehad ,en nog genoeg edels over om de rest hahaha:D
daarom moesten ze deze regel in het spel toe passen haha
 

DeletedUser789

Guest
oja wel jammer dat er geen nieuwe speler daar kan kijken :(
alleen oude speler kunnen nog kijken die er al eens hebben gespeeld
 

DeletedUser1040

Guest
In theorie was zelfs de 1500 punten (makkelijk) mogelijk geweest als CEN was gaan dorpjes uitwisselen ;)
De top heeft deze wereld boven de 100 punten gehad, ik had er met redelijk wat gemak uiteindelijk tot de 93 en nog veel provincies waar ik niet in zat, CEN had 16 leden totdat ik eruit ging en op alle accounts was toegang, op vier accounts na werd er volgens mij zelfs nog genoeg ingelogd door de daadwerkelijke eigenaar om de boel op groen te houden (er zit een bug op de mobiele app waardoor ik dat kon zien door mn coop haha). Dat uitwisselen deden ze alleen niet (was wel raar hadden het er wel over gehad en toen werd dat maar uit her raam gegooid ofzo), totdat de nr 2 stam groter werd een paar maanden later.

edit: op 14 april stond CEN nog op 580 en nu op ruim 700, wel door een extra lid, maar een weekje geleden ook zonder extra lid.
 

DeletedUser789

Guest
ja die 1500 was zeker gemakkelijk te halen voor de stam
maar dat was niet het doel van te stam
 

DeletedUser1040

Guest
Ik sta nu 8e met 2,7 miljoen punten meer dan de winnaar, dat is wel mijn eigen schuld natuurlijk, maar ik ben geloof ik ook niet zo'n overwinningspunten fan :rolleyes:
 

DeletedUser2113

Guest
In theorie was zelfs de 1500 punten (makkelijk) mogelijk geweest als CEN was gaan dorpjes uitwisselen ;)
De top heeft deze wereld boven de 100 punten gehad, ik had er met redelijk wat gemak uiteindelijk tot de 93 en nog veel provincies waar ik niet in zat, CEN had 16 leden totdat ik eruit ging en op alle accounts was toegang, op vier accounts na werd er volgens mij zelfs nog genoeg ingelogd door de daadwerkelijke eigenaar om de boel op groen te houden (er zit een bug op de mobiele app waardoor ik dat kon zien door mn coop haha). Dat uitwisselen deden ze alleen niet (was wel raar hadden het er wel over gehad en toen werd dat maar uit her raam gegooid ofzo), totdat de nr 2 stam groter werd een paar maanden later.

edit: op 14 april stond CEN nog op 580 en nu op ruim 700, wel door een extra lid, maar een weekje geleden ook zonder extra lid.

1500 was zeker haalbaar maar dan moet je wel 12+ actieve leden hebben die allemaal willen. Nu waren er eind vorig jaar die graag de hele wereld in handen wilde hebben, helaas ook de personen die vervolgens geen poot uitstaken om te helpen, dus heeft een klein groepje het werk afgelopen maand(en) maar afgemaakt..

Neemt niet weg dat er beter moet worden nagedacht over OWP werelden. Het idee van meer samenwerking slaat nergens op, spelers pakken toch eerst een hele provincie om dan vervolgens wat dorpjes weg te geven voor een punt, er is geen speler die dat laatste leuk vind..
 

DeletedUser1432

Guest
Deze hele wereld had een half jaar geleden al moeten sluiten maar vanwege die domme overwinningspunten is dit uitgesteld. Als het op punten/dorpen werd bekeken zou dit misschien nog wel eerder dan 6 maand zijn.. die overwinningspunten zorgen meer voor dat het einde wordt uitgesteld.
 
Bovenaan