nieuwe verkenners

Wil je een melding / rapport krijgen als een inkomende aanval met verkenner terugloopt?

  • Ja

    Stemmen: 18 90,0%
  • Nee

    Stemmen: 2 10,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20
  • Enquête gesloten .

DeletedUser1910

Guest
Ik heb een idee voor een nieuwe functie voor de verkenners.

Het idee? Als je een verkenner mee stuurt zie je ten alle tijden het volle rapportje van je gevecht. Dus ook als je doodloopt.

Reden van het idee? Na mijn mening is de huidige verkenner disproportioneel sterk. In de tijden dat een enkeling zware kroners ze gebruikte was het al erg vervelend om er tegen te spelen.. maar nu, dankzij blackgwennie, er honderden dan niet duizenden verkenners in het spel zijn gekomen valt pas echt op hoe broken ze zijn en hoe erg ze een wereld vertragen.

Op w49 waar velen, waaronder ik, 50 verkenners hebben gekregen van blackgwennie (blackfriday gwendoline rad) merk je gewoon dat enorm veel spelers altijd een verkenner met hun clear meesturen (net als dat altijd al werd gedaan met grootmeesters) hierdoor is simpelweg een dorp vol met deff gooien niet meer effectief. de aanval loopt weer blij terug en de dag erna vallen ze weer aan.. doe je dit gepaard met trebfakes word het gewoon een kansenspel waar je de volgende aanval weer laat teruglopen.

uiteraard zijn verkenners te verslaan, je kan uitrekenen bij hoeveel deff ze het gevecht net winnen en alsnog vrijwel hun gehele clear kwijt zijn. ook kan je een dorp (als er een edeltrein op komt) in loya verlagen en recappen of simpelweg de clear zelf clearen. MAAR, dit haalt de tempo van een wereld enorm omlaag en een effectieve stack waar je amper troepen verliest is haast onmogelijk. Ook is het simpelweg ontmoedigend als je een dikke stack hebt staan op een dorp waar een clear op loopt en het loopt zonder melding ofwat gewoon terug


Als dit niet mogelijk is zou ik wel willen vragen om tenminste een rapport te geven aan de verdediger als een clear met verkenner terugloopt. Iets in de trent van ''De vijand beeft van angst als ze uw leger zien en zijn gevlucht!'' zou al voldoende zijn. Ik merk dat beginnende spelers die nog niet heel bekent zijn met verkenners regelmatig verward zijn waarom ze geen rapportje of wat krijgen als ze zijn dat ze zijn aangevallen. Dit had ikzelf ook toen ik weer na een lange pauze op w43 begon en tegen een kroner speelde die met verkenners smeet.. ik dacht eerst dat het een bug was in het spel waardoor ik af en toe geen rapportjes kreeg.
 

DeletedUser2326

Guest
Of maak verkenners minder stabiel /effectief bv een 65 kans op een goede verkenning.... Verder eens met wiebe
 

Azzandra

Senior moderator
Teamleden
"Als dit niet mogelijk is zou ik wel willen vragen om tenminste een rapport te geven aan de verdediger als een clear met verkenner terugloopt. Iets in de trent van ''De vijand beeft van angst als ze uw leger zien en zijn gevlucht!'' zou al voldoende zijn. Ik merk dat beginnende spelers die nog niet heel bekent zijn met verkenners regelmatig verward zijn waarom ze geen rapportje of wat krijgen als ze zijn dat ze zijn aangevallen. Dit had ikzelf ook toen ik weer na een lange pauze op w43 begon en tegen een kroner speelde die met verkenners smeet.. ik dacht eerst dat het een bug was in het spel waardoor ik af en toe geen rapportjes kreeg."

Persoonlijk denk ik dat dit het enige stukje uit je voorstel is dat een kans van slagen zou kunnen hebben :confused:.
 
Bovenaan