Co-op: handig of uit de hand gelopen?

DeletedUser2005

Guest
Ik wil naar aanleiding van een aantal incidenten in Castello de Guimarães een voorstel doen met betrtekking tot het coop fenomeen..
Op dit moment is het mogelijk om voor een onbeperkt aantal stamgenoten de co-op te zijn. Op zich prima, maar hierdoor ontstaan ook hele vreemde situaties. Op dit moment is er een stam (ik ga geen namen noemen) waar het verplicht is om de leider je coop te maken. Tot zover geen probleem, maar deze leider misbruikt deze accounts ter eigen voordeel. Als resultaat stoppen de meeste van deze spelers en heeft de leider van de stam onbeperkt toegang tot resources.
Uit de stam stappen is niet altijd een optie gezien je ligging tov andere stammen.
Mijn voorstel daarom: waarom deze vorm van coop niet beperken tot 2, zodat deze excessen niet meer voorkomen?
Mvg Wyvern
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Voorheen was het mogelijk om te kunnen coopen op een onbeperkt aantal stamgenoten, dat is niet meer zo. Inmiddels is dit beperkt tot 9. Toegegeven, dit is eigenlijk nog steeds heel veel.

Overigens als je het niet eens bent met wat een ander op jouw account doet, zou ik gewoon de coop intrekken. Ik ben wel met je eens dat ik het e.e.a. zie waarbij ik mijn twijfels heb over hoe dit loopt. Je mag stammen en personen hier overigens rustig bij naam noemen hoor ;)
 

DeletedUser2005

Guest
Het gaat mij er niet om, om iemand aan de schandpaal te nagelen, ik wil deze situatie gewoon voorkomen in een nieuwe wereld. het zou voor mij een reden zijn om te stoppen met dit spel en dat zou ik toch jammer vinden na bijna 5 jaar.
 

DeletedUser

Guest
Je mag stammen en personen hier overigens rustig bij naam noemen hoor ;)
en je mag ook andere mensen buiten je stam
hulp vragen als je problemen heb met zo een persoon
er zijn genoeg mensen die je dan willen helpen gok ik haha
wand het spel moet wel leuk blijven voor iedereen
 

DeletedUser1970

Guest
Wat naar om te horen Wyvern! Ik ben het helemaal met je eens. Ik zal het aankaarten bij de betreffende spelers. Succes nog in-game!
 

DeletedUser2005

Guest
Ok goed plan, maar ga ik dan een bericht naar iedereen sturen???

Wat naar om te horen Wyvern! Ik ben het helemaal met je eens. Ik zal het aankaarten bij de betreffende spelers. Succes nog in-game!
Je kan het ook niet laten hè. Maar ik zal je de moeite besparen: heb ik al voor je gedaan!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Wat naar om te horen Wyvern! Ik ben het helemaal met je eens. Ik zal het aankaarten bij de betreffende spelers. Succes nog in-game!
Denk niet dat het op onze stam ziet Marenstep. Tenminste.. ik ben niet een dictator die van iedereen coop afdwingt toch :eek: maar wat niet is, kan nog komen :p
 

DeletedUser1982

Guest
Ik wil hier toch even op reageren.
Iedereen mag weten dat je het hier over mij hebt, vind ik niet erg.
Maar ik wil nog even mijn verhaal doen.
Toen ik in de toen nog genoemde stam QoQ terecht kwam was Joey de leider die toen zich wou richten op een andere wereld.
Hij gaf dus de rechten aan Muisman die daarna overstapte naar Wolfpack.
Ze vroegen wie eventueel de nieuwe leider wilde zijn, ik vond dat wel leuk om die uitdaging aan te gaan.
Ja, ik heb nu 6 co ops. Ik heb hier niemand toe gedwongen ook heb ik nooit iets gedaan zonder de toestemming van de ander.
Leden zoeken een Co op die actief is, tja, wat is dan het probleem als ze willen dat ik dat doe?
Maar op deze manier is alle tijd die ik er in steek het ook niet waard.
Vind het jammer dat je mij zwart maakt bij spelers op de wereld zelf, voor mij is op deze manier de lol er wel vanaf.
Nooit heb ik de intentie gehad om iemand zijn co op te misbruiken of dwing ik iemand die mij te geven.

Het is misschien niet on topic, excuses daarvoor

Nachtlichtje
 

DeletedUser2006

Guest
Hoi allemaal,

Bij deze ook graag mijn 5 cent...

Ik ben een Noob in TW2 (wel heel veel ervaring vroeger in TW1) en wist even niet goed wat ik kon verwachten in dit spel. Ik had verschillende spookverhalen gehoord dat TW2 een erg gesloten gebeuren zou zijn met enkel pre-made stammen waarin de hiërarchie van meet af aan strikt bepaald was. 'Alles in dienst van de leiders'.

Toen ik bij IVC kwam bleek dit juist een heel erg open stam te zijn. Leden zijn erg vrij en kunnen in feite doen wat ze willen. Juist deze ongedwongen sfeer zorgt er voor dat we een hele fijne dynamiek hebben waarin mensen veel voor elkaar over hebben en waarin co-ops een groot vertrouwen genieten. Zonder druk 'what so ever'. Natuurlijk zie je dan in zo'n open sfeer ook minder actieve leden ontstaan. Maar dat is prima. Niet iedereen hoeft even fanatiek te zijn. Het leuke is dat de actieve leden dat met plezier (middels co-ops) opvangen. En natuurlijk is er wel eens gefoeter onder elkaar. Maar dan wel vanuit de passie voor het spel.

Lang verhaal kort; ik denk dat iedereen van deze manier van samenwerken geniet. Niet voor niets maken we alweer plannen voor een volgende wereld. Zou me niets verbazen als we dan met een grote club weer door zullen gaan.

Zo.... dat waren mijn 5 cent.

Groet,
Phoenix
 

DeletedUser1980

Guest
Ik wil hier toch even op reageren.
Iedereen mag weten dat je het hier over mij hebt, vind ik niet erg.
Maar ik wil nog even mijn verhaal doen.
Toen ik in de toen nog genoemde stam QoQ terecht kwam was Joey de leider die toen zich wou richten op een andere wereld.
Hij gaf dus de rechten aan Muisman die daarna overstapte naar Wolfpack.
Ze vroegen wie eventueel de nieuwe leider wilde zijn, ik vond dat wel leuk om die uitdaging aan te gaan.
Ja, ik heb nu 6 co ops. Ik heb hier niemand toe gedwongen ook heb ik nooit iets gedaan zonder de toestemming van de ander.
Leden zoeken een Co op die actief is, tja, wat is dan het probleem als ze willen dat ik dat doe?
Maar op deze manier is alle tijd die ik er in steek het ook niet waard.
Vind het jammer dat je mij zwart maakt bij spelers op de wereld zelf, voor mij is op deze manier de lol er wel vanaf.
Nooit heb ik de intentie gehad om iemand zijn co op te misbruiken of dwing ik iemand die mij te geven.

Het is misschien niet on topic, excuses daarvoor

Nachtlichtje


Ik ben er al vanaf het begin van de wereld bij en heb Nachtlichtje zelf de kans om zich te bewijzen toen hij nog maar net startte op deze wereld. Hij zat ver bij ons cluster vandaan en heeft zich omhoog weten te werken zonder hulp van enige stamgenoten. Pas toen de stam weer groeide en we weer nieuwe leden kregen heeft hij enkele co-op's aangenomen.

Alle aanvallen op Red Army zijn in overleg met de stam gebeurd. Iedereen heeft vrijwillig meegeholpen, of gezegd dat het oké was om defence te gebruiken wanneer deze benodigd was. En dan lees ik wel eens berichten via co-op van spelers die er dingen uitkramen waar ik gewoon niet met de pet bij kan. Vervolgens probeert en van deze spelers Nachtlichtje ook nog eens zwart te maken buiten het spel om. Dat is niet langer meer niet tegen je verlies kunnen, maar dat gewoon onsportief gedrag.

Ik ben ook van mening dat 9 co-op's hebben nog steeds teveel is. 2 co-op's max is zat. :)
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Weet je wat me heel gelukkig zou maken? Als jullie ook meedoen met de laatste forumcontests en reageren in andere topics.. :D ipv alleen die waarin je wordt aangevallen :p
 

DeletedUser2006

Guest
Weet je wat me heel gelukkig zou maken? Als jullie ook meedoen met de laatste forumcontests en reageren in andere topics.. :D ipv alleen die waarin je wordt aangevallen :p

Ik ben hier nieuw :) Toevallig mijn eerste post. Ik ben normaal wat meer teruggetrokken (niet zo'n belang om in de schijnwerpers te staan). Maar ik heb wel een erg ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel. Als ik dingen zie die echt niet kloppen kan ik dat niet negeren.

Dat gezegd hebbende.... Het ijs is gebroken en ik zit nu op het forum. Ik kan me niet meer verstoppen en zal jullie te pas en te onpas ook elders op dit medium met mijn meningen lastig gaan vallen ;) Vergeet niet dat je er zelf om hebt gevraagd :)
 

DeletedUser2007

Guest
Zoals de berichten naar mij in de rondte gaan, is dit zeker niet "in overleg" met de personen waarvan het de co-op is of in ieder geval niet altijd
Maar op deze manier is alle tijd die ik er in steek het ook niet waard.
Vind het jammer dat je mij zwart maakt bij spelers op de wereld zelf, voor mij is op deze manier de lol er wel vanaf.
Nachtlichtje
Tevens vind ik dit een bijzondere opmerking. Gezien je de lol er zelf vanaf haalt op deze manier van spelen.
Ook wil ik even melden dat hij niemand heeft zwart gemaakt, je bent zelf naar voren gekomen door te zeggen dat jij dit was.
 

DeletedUser1562

Guest
Wel goed om te zien dat dit topic heel wat nieuwerds op het forum met zich meebrengt:
Ontopic, ikzelf heb ook wel wat ervaring met leiders die bijna heel de stam als Co hebben. Dit is meestal gewoon puur omdat leiders van stammen vaak ook gewoon heel actief zijn en dus graag de minder actieve leden helpen. Een limiet van 9 is in mijn ogen wel heel veel. Ik denk dat 5 meer dan voldoende zou zijn :p
Co-op blijft nog steeds vrijblijvend, als iemand inderdaad niet tevreden is met wat er met zijn account gebeurd kan je die Co toch gewoon verwijderen?
 
Bovenaan