Community CM update - 1

DeletedUser6

Guest


CM Update - 1


Beste Spelers,

Het leek me eens tijd voor een algemene update vanuit mijn kant. Voor degene die het nog niet weten, mijn naam is Didier. Bij jullie beter bekend als Relax, de Community Manager van Tribal Wars 2.nl, of voor anderen bekend als de Co-Community Manager van Grepolis.nl. Ik ben een 25 jarige Communicatie en Multimedia design student uit het mooie Limburg en naast mijn studie ben ik dus Community Manager voor InnoGames. Dit doe ik uiteraard samen met een geweldig team van vrijwilligers en af en toe met de hulp van andere collega’s. Samen zetten we ons beste beentje voor om voor jullie, de community er voor te zorgen dat jullie zo goed mogelijk kunnen participeren in onze Open Betafase van het spel. Meer daarover volgt verder in deze post. In ieder geval wilde ik jullie met behulp van deze post wat meer informeren over een aantal zaken. Beginnende met wat meer uitleg over deze kerstvakantie.


Winter Sale & Co-op


Zoals jullie ingame al hebben kunnen zien zijn er nu dagelijkse aankondigingen van onze Winter Sale. Hierbij krijgen jullie enkele premiumfuncties voor een spotprijsje aangeboden. Dit zijn vooraf samengestelde pakketten met veel gekochte functies. Elke dag een ander aanbod. Dit uiteraard als cadeautje vanuit InnoGames. Niet precies het ‘cadeau’ waar ik zelf op had gehoopt deze kerst maar het zei zo. Naar eerdere verwachtingen zou de Co-op functie eind deze maand af zijn. Helaas functioneert deze nog niet naar behoren. Hierdoor blijft het voorlopig niet mogelijk om meerdere mensen op je account toe te laten en daarmee dus geen permanente co of vakantievervanger je account te laten beheren. Wanneer deze functie wel uitkomt? We hopen Q1 van 2015. Vanuit de CM kant is er in ieder geval genoeg druk richting Inno om de nood aan te geven.

Kerst


Ondertussen krijgen we natuurlijk ook een aantal vragen over de kerst en of Tribal Wars 2 een vredesperiode krijgt. Helaas moet ik aangeven dat een dergelijke functie nog niet mogelijk is. Ook dit is iets wat geïmplementeerd moet worden en andere dringende updates hebben hierbij prioriteit gekregen. Over het updaten zelf kom ik ook verder in deze post nog terug.


iOS app


Een andere veelgestelde vraag is over de iOS app. Natuurlijk een vraag die al met regelmaat gesteld werd toen we net begonnen maar nu de android app beschikbaar is des te meer. We hebben er bij InnoGames voor gekozen om maar één app tegelijk uit te brengen. Hierdoor kan men zich in het proces focussen op dit project en daarmee de launch soepeler laten verlopen. Nu de android app gelanceerd is zal de iOS app spoedig volgen. Hij word momenteel al getest in enkele landen en zou ook in Q1 van 2015 beschikbaar moeten zijn voor alle iOS gebruikers.

Open Beta


Als laatste wil ik jullie toch nog wat meer bijbrengen over de Open Betafase. Zoals jullie weten maken jullie momenteel gebruik van een spel wat nog niet officieel gereleased is. Hierdoor zijn nog niet alle functies die in het uiteindelijke spel terechtkomen beschikbaar. Er word hard gewerkt om deze functies, samen met jullie feedback te verwerken in het spel. Tevens zal men ook rekening moeten houden met het aantal bugs wat zich in deze fase van het project voordoen. Wanneer deze aangetroffen worden zullen deze inderdaad verholpen worden. Helaas kan dat niet altijd direct gebeuren. Dit zal ik jullie aan de hand van een schema proberen uit te leggen. Hieronder zie je een fictieve tijdlijn met updates. Aan de hand van de data kun je zien dat we het spel elke 2 weken updaten. Echter moet er voor een update een heleboel gebeuren.

[spr='bijlage']
2woaz5k.jpg
[/spr]


Stel nu dus dat we op 1 maart het spel updaten naar 2.1. Dan zullen er zeker weer een aantal nieuwe bugs verschijnen die niet gevonden zijn in de testfases daarvoor. We zijn dan bezig met het verzamelen van jullie feedback om die bugs te verhelpen en op te lossen. Echter kun je zien dat ten tijde van de update 2.1, update 2.2 al bijna klaar staat. Het is hierdoor over het algemeen niet mogelijk om die fixes al direct te verhelpen in 2.2. Belangrijke problemen uit die periode zullen dus pas in 2.3 verholpen worden terwijl kleinere ‘problemen’ vooruitgeschoven zullen worden naar 2.4 / 2.5. Wanneer jij dus een bug meld kan het zijn dat deze pas een week of 4 later gefixt zal worden. Dit wil dus niet zeggen dat we jullie negeren of er niet aan werken. Het valt gewoon zo in het werkschema. Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid over ons schema.

Wat onze keuze voor deze tijdsperiode van de open Betafase betreft: We hebben in deze afgelopen maanden al evenveel bugs aangetroffen en waardevolle en nuttige input gehad als in een heel jaar intern testen. Dit alles dankzij deze grote community die ons zo goed bijstaat gedurende deze fase van het project. We horen wel vaker de vraag, waarom hadden jullie niet gewoon het spel gelanceerd als het af was? Of een beta is toch alleen om de laatste kleine foutjes er uit te halen? Nou zonder onze huidige vorm zou het dus nog een flinke tijd duren eer we Tribal Wars 2 neer kunnen zetten als het spel wat we uiteindelijk willen dat het wordt, een spel dat gevormd moet worden naar de wensen van de spelers. Andere spellen koop je en speel je een maand, waarna het stof gaat vangen op de kast tot die ene week in de vakantie waarin je weer eens zin hebt om een oud spel te spelen. In tegenstelling tot spellen die compleet aangeleverd worden waar spelers 10 – 50 uur gemiddeld maar mee spelen is dit een spel waarbij de spelers uren,maanden, jaren investeren, waardoor we het ook juist meer op die spelers willen richten. Vandaar de essentiële feedback via deze externe beta. InnoGames maakt spellen die blijven groeien, zodat ze voor jullie aantrekkelijk blijven om al deze tijd te investeren. En daarvoor zou ik jullie in ieder geval graag willen bedanken. Jullie dragen bij aan een van InnoGames’ nieuwste spellen op een nieuwe manier die nog niet eerder op dit formaat gehanteerd werd. Dat is voor ons wennen, maar ook voor jullie. Toch moet ik zeggen dat het ondertussen ontzettend goed verloopt en dat ik alle vertrouwen heb in onze gezamenlijke toekomst.



Als afsluiter wil ik jullie nogmaals ontzettend bedanken voor jullie steun en inzet in deze fase van het project. Ik ben van mening dat we samen met jullie feedback en goeie ideeën een flinke sprong vooruit kunnen maken in Tribal Wars 2! Tevens wil ik jullie alvast fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar toewensen namens mij en het supportteam!

Feedback over deze CM - update kan in dit topic geplaatst worden.

Met vriendelijke groet,
Relax
Community Manager Tribalwars2.nl

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan