Discussie Blokkeer functie pm verkeer.

DeletedUser

Guest
Ik speel diverse spellen in al deze spellen kan je spelers blokkeren waar je geen pm contact mee wil waarom zit dat niet in TW2 . Er zijn nogal wat spelers die proberen spelers over de zeik te trekken om ze vervolgens een ban aan te smeren. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt.
 

HenckyPancky

Nieuwerd
Ik speel diverse spellen in al deze spellen kan je spelers blokkeren waar je geen pm contact mee wil waarom zit dat niet in TW2 . Er zijn nogal wat spelers die proberen spelers over de zeik te trekken om ze vervolgens een ban aan te smeren. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt.

Dat zou een toegevoegde waarde zijn in TW2........Laten we stemmen........ik zeg +1
 

DeletedUser2089

Guest
Ik speel diverse spellen in al deze spellen kan je spelers blokkeren waar je geen pm contact mee wil waarom zit dat niet in TW2 . Er zijn nogal wat spelers die proberen spelers over de zeik te trekken om ze vervolgens een ban aan te smeren. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt.


eindelijk iemand met verstand! +1

ook ik voel dit op het moment zwaar....
 

HenckyPancky

Nieuwerd
Ik zou het niet meer dan normaal vinden als de spelers elkaar met respect behandelen, het is tenslotte maar een spelletje waar het leven niet van afhangt lijkt mij.
 

DeletedUser2089

Guest
Ik zou het niet meer dan normaal vinden als de spelers elkaar met respect behandelen, het is tenslotte maar een spelletje waar het leven niet van afhangt lijkt mij.

precies, maar wanneer ik continue door spelers belagelijk wordt gemaakt (noob stam bla bla bla) ga je het nog reflecteren naar andere ook..
het spel wordt verpest door bepaalde spelers... en de goede zijn altijd de sjaak...
 

HenckyPancky

Nieuwerd
Het zal zeker niet altijd makkelijk zijn om het te lezen wat ze schrijven, want als je mee gaat en er tegenin gaat dan hebben ze je precies waar ze je willen hebben. Laat je NIET gek maken zou ik zeggen.
 

DeletedUser2089

Guest
Het zal zeker niet altijd makkelijk zijn om het te lezen wat ze schrijven, want als je mee gaat en er tegenin gaat dan hebben ze je precies waar ze je willen hebben. Laat je NIET gek maken zou ik zeggen.

thnx voor de tip! echter wat moeilijker uit te voeren :p
 

Dutch Pirate

Senior moderator
Teamleden
Ik twijfel of ik toch even zal reageren hier tussendoor. Ik ben zelf ook voor een vorm van deze functie (goh, zou ons schelen in werk :D ) en we hebben hier ook al eens naar geïnformeerd bij Inno. We zullen dit ook zeker blijven doen, maar voor de korte termijn zal deze functie er nog niet komen. Zodra dit wellicht anders wordt dan horen jullie uiteraard, maar de wens voor deze functie is in elk geval duidelijk ;)

Een deel vh spel is van oudsher geweest een stuk “psychologische” oorlogsvoering met woorden, spionnen etc. Een goede tip is inderdaad proberen niet te reageren of om netjes te blijven, ondanks soms alles. Begrijp ook dat dit lastig kan zijn. Weet dat wij juist moderators zijn die proberen het spel leuk te houden voor iedereen -op vrijwillige basis- waardoor het beste wat we momenteel kunnen doen is scheidsrechteren wanneer gesprekken echt over de grens gaan.

Ontopic: hoe zou zo’n blokkeerfunctie eruit moeten zien en hoe vaak zou je iemand dan moeten kunnen unblocken/blocken etc?
 

DeletedUser2089

Guest
Ik twijfel of ik toch even zal reageren hier tussendoor. Ik ben zelf ook voor een vorm van deze functie (goh, zou ons schelen in werk :D ) en we hebben hier ook al eens naar geïnformeerd bij Inno. We zullen dit ook zeker blijven doen, maar voor de korte termijn zal deze functie er nog niet komen. Zodra dit wellicht anders wordt dan horen jullie uiteraard, maar de wens voor deze functie is in elk geval duidelijk ;)

Een deel vh spel is van oudsher geweest een stuk “psychologische” oorlogsvoering met woorden, spionnen etc. Een goede tip is inderdaad proberen niet te reageren of om netjes te blijven, ondanks soms alles. Begrijp ook dat dit lastig kan zijn. Weet dat wij juist moderators zijn die proberen het spel leuk te houden voor iedereen -op vrijwillige basis- waardoor het beste wat we momenteel kunnen doen is scheidsrechteren wanneer gesprekken echt over de grens gaan.

Ontopic: hoe zou zo’n blokkeerfunctie eruit moeten zien en hoe vaak zou je iemand dan moeten kunnen unblocken/blocken etc?

dank u voor de reactie!

voor mij zou het beste zijn als er gewoon een knopje is naast het speler toevoegen aan contacten icoontje waarmee je kun blokkeren. wanneer een blok is gezet kunnen er geen persoonlijke berichten meer gestuurd worden. in groepsgesprekken is dit natuurlijk lastig, dus hoe denk je dat dat op te lossen is?
 

DeletedUser2100

Guest
Een deel vh spel is van oudsher geweest een stuk “psychologische” oorlogsvoering met woorden, spionnen etc.

Ontopic: hoe zou zo’n blokkeerfunctie eruit moeten zien en hoe vaak zou je iemand dan moeten kunnen unblocken/blocken etc?

Dit begrijp ik helemaal en hier heb ik zelf ook veel gebruik van gemaakt. Sterker nog het stelde me in staat om het onmogelijke te bewerken. Dit ging echter wel gepaard met vousvoyeren en net taalgebruik.

Alhoewel ik zelf nog niet toxic/giftig communicatie gedrag geconfronteerd ben, hoor ik wel andere spelers over. En dat vind ik jammer.

Wat mij betreft moet deze ''psychologische" oorlogsvoering wel mogelijk blijven. Bijvoorbeeld: zodra je geblokkeerd bent door een speler kun je enkel nog predefined zinnen sturen. (beetje a la hearthstone) Hier zou een tijdsinterval aan gebonden kunnen zijn zodat het niet gespamd kan worden.

Getuigen de teksten die zijn gebakken in het bouwen van je tweede dorp hebben jullie denk ik genoeg inspiratie om standaardzinnen te maken die bij veel situaties van toepassing kunnen zijn.
 

DeletedUser2100

Guest
in groepsgesprekken is dit natuurlijk lastig, dus hoe denk je dat dat op te lossen is

Als de persoon die je blocked in je stam zit wordt het denk ik sowieso lastig/vreemd. Indien het iemand buiten je stam is dan kun je je afvragen waarom je daarmee in een groep zit.

Los van deze overwegingen zou je natuurlijk wel kunnen laten zien dat deze persoon een bericht geplaatst heeft, maar dat de inhoud daarvan verborgen is. (of met een soort spoiler tag, zodat je met een klik als nog kan zien wat die persoon heeft gezegd).

Bedenk me nu dat een spoiler display voor geblokte personen sowieso wel goed kan werken. In die zin kan iedereen alles blijven sturen. Echter wordt het eenvoudiger om berichten te negeren waarin je toch niet geinteresseerd bent. In dit geval zou je dan ook geen melding moeten geven van nieuwe berichten van die persoon.

Samenvattend: Je voegt een persoon toe aan je blokkeerlijst (bij spelinstellingen). Alle berichten van deze persoon worden in een spoiler tag geplaatst. Nieuwe berichten van deze persoon worden door het systeem direct aangemerkt als 'gelezen'.
 
Bovenaan